Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route NW USA: unieke overnachtingstips gevraagd

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
ebtwente
Amerika-ontdekker

route NW USA: unieke overnachtingstips gevraagd

Bericht door ebtwente »

Beste forummers,

Wij willen komende zomer de volgende route doen:
Seattle 2 overnachtingen
Olympic NP 2 overnachtingen
Mt St Helens 1 overnachting
Omgeving Spokane 1 overnachting
Montana 4 overnachtingen
Yellowstone 3 overnachtingen
Grand Teton 1 overnachting
Idaho 2 overnachtingen
Salt Lake city 1 overnachting
Las Vegas 2 overnachtingen
Los Angeles 3 overnachtingen

Wij willen boeken via Exit-reizen, hebben hier goede ervaringen mee opgedaan. We willen echter op een aantal punten een aantal echt mooie overnachtingen plannen (die we dan zelf tussendoor boeken). Ik heb de volgende vragen:
1. hebben jullie tips voor mooi gelegen hotels en lodges? (met name een prachtige ligging, maar ook een beetje luxe is welkom)
2. Hebben jullie tips om de 4 dagen Montana te vullen
3. Hebben jullie tips om de 2 dagen Zuid-Idaho te vullen

Alvasrt bedankt!

Sebastiaan
Deze zomer via exit-reizen naar het Noordwesten en west: seattle - olympic - Portland -spokane- Whitefish/Glacier - Helena - Bozeman - Billings - Yellowstone - Salt Lake City - Las Vegas - Los Angeles
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Re: route NW USA: unieke overnachtingstips gevraagd

Bericht door GoGriz »

4 nachten Montana tussen Spokane en Yellowstone... hmmm.... ooit al eens gehoord van Glacier National Park? :lol: Als geld geen probleem is moet je maar eens googelen naar Glacier National Park Lodges, er zijn daar een paar juweeltjes, maar niet altijd even goedkoop.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Misschien een rare vraag, maar los van het feit dat je in Glacier best een tijd kan rondhangen, waarom doe je 4 dagen Montana als je niet weet wat je er moet?
En hetzelfde voor Zuid Idaho.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

uhm, voor olympic kan ik echt het plaatsje port townsend aanbevelen, ik heb daar geslapen in holly hill house b en b, een beteje luxe en een leuk plaatsje op slecht 45 minuten van hurricane ridge...
en echt een heerlijk ontbijt en leuke eigenaren.... vooral in de avond bij hun tuinhaard is t echt gezellig, vooral als holly een paar wijntjes op heeft.....
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben voor Olympic overnacht in Forks. Een prima uitgangsbasis voor Hoh Rainforrest en de Beaches.
Er zijn maar een paar hotels in Forks die in het hoogseizoen snel vol zitten. Wij hebben overnacht in het Forks motel, niet erg luxe maar verder prima in orde.
http://www.forksmotel.com/
Zie ook ons reisverslag dag 23, 24 en 25 : http://wunnik2008.web-log.nl/

Marjon
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Wij hebben overnacht in Forks in het Pacific inn motel en Port Angeles in het Royal Victorian Motel beide niet heel luxe maar netjes en niet duur. Als je echt opzoek bent naar een mooi gelegen hotel zou je eens kunnen kijken naar de Lake Quinalt Lodge echt prachtig!
ebtwente
Amerika-ontdekker

Bericht door ebtwente »

Forummers, Bedankt voor de reacties,

De dagen in Montana en Zuid-Idaho zijn met name bedoeld om eens rustig (zonder de druk om te moeten doorrijden) rond te kijken. wij zijn nu meermalen in Amerika geweest (eenmaal pacific Northwest + een aantal malen Zuidwest). Wanneer je de " gewone" routes rijdt, heb je soms het gevoel dat je de prachtige omgeving niet echt kunt " pakken". Je rijdt er teveel doorheen, zonder dat je echt de tijd hebt om eens een aantal dagen alleen maar van de overweldigende natuur te genieten. Wij zijn qua natuur op zoek naar het gevoel van bijvoorbeeld de film "legends of the fall" (alhoewel ik weet dat een deel ook in Canada is opgenomen). Gewoon ongerepte wildernis met riviertjes en bergen, dat hopen wij in Montana en Zuid-Idaho te vinden. Waar ik benieuwd naar ben is een manier om die pracht echt vast te pakken, door er ook in te overnachten.
(trouwens: we hebben LA en Las Vegas opgenomen, omdat dit twee steden zijn die ons hart wel een beetje hebben gestolen).

any more suggestions?

alvast bedankt!

Sebastiaan
Deze zomer via exit-reizen naar het Noordwesten en west: seattle - olympic - Portland -spokane- Whitefish/Glacier - Helena - Bozeman - Billings - Yellowstone - Salt Lake City - Las Vegas - Los Angeles
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Rond Forks, WA, overnachten mijn vrouw en ik altijd bij Quillayute River Resort, een motel-achtige opzet met kleine apartementen met elk een eigen keuken en extra slaapbank. Simpel maar smetteloos! Erg aardige eigenaars. Gelegen aan de Quillayute River, een paar kilometer buiten Forks en een goede 2 km van Rialto Beach (mijn favoriete strand op de Olympic Peninsula). Mijn vrouw is erg kieskeurig waar het gaat om overnachtingsaccommodatie en zelfs zij is erg enthousiast over deze plek!

Ik zie trouwens net op TripAdvisor.com dat Q. River Resort de nummer 1 B&B rond Forks is. Welverdiend!

Big thumbs up (van harte aanbevolen dus)!

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 04 feb 2009, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Voor Montana:
Je zou bijvoorbeeld 1 dag over de Going to the Sun road in Glacier kunnen doen, die gaat van west naar oost.
Dan start je met een overnachting in Missoula/Kalispell/whitefish ofzo.
Dan overnachten in St. Mary of Many Glacier en de volgende dag de hele dag besteden in Many Glacier.
Dag 3 zou je kunnen besteden aan Two Medicine Valley in Glacier.
Dag 4 zou ik dan besteden om via de beartooth highway naar Yellowstone te gaan.

Idaho vind ik persoonlijk minder interessant. Er zijn wel wat State parks in Zuid Idaho bijTwin Falls en Pocatello in de buurt.
Misschien heb je wat aan: Massacre Rocks State Park, Indian Rocks State Park of Bear Lake National Wildlife Refuge.
Kijk hier eens: Idaho State Parks

Maar ik zou geloof ik liever kiezen voor een paar dagen Utah (nadat je in SLC geweest bent).
Met name in Utah is zo veel te zien, dat je er wel 5x heen kan zonder 2x hetzelfde te zien.
Kijk hier maar eens wat er allemaal te doen is:Ontdek Amerik - Utah
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Zuid Idaho (vooral langs I-15) is inderdaad behoorlijk saai... vlak landschap met eindeloze sagebrush.

Als je echt in de wildernis wil gaan is Montana 1 vd beste plaatsen. Denk je misschien te willen kamperen? Als je liever op een echt bed slaapt is er een plaatje niet ver van Missoula dat "Hole in the Wall Ranch" heet (http://www.holeinthewallranch.com/). Ik heb er zelf nooit gelogeerd maar deze 'dude ranch' ligt echt in the middle of nowhere, van I-90 neem je fish creek road (gravel road) voor een 45 minuten. Hier is de lokatie op google maps: http://maps.google.com/maps?ll=46.91302 ... &t=h&hl=en . De omgeving is prachtig, geen superhoge bergen maar wel wildernis, rivieren, bossen en meren..
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

We hebben in 2005 in de Miller Tree Inn in Forks overnacht. Dit is ons erg goed bevallen en het ontbijt was super. Leuk extraatje is het gebruik van een grote hottub in de tuin.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij zijn vorig jaar in de Pacific Northwest geweest en hebben ook een overnachting gehad in Spokane, om precies te zijn in Spokane Valley. Vlakbij Spokane beginnen de Palouse HIlls, een prachtige omgeving die landschappelijk heel anders eruitziet dan de rest van de staat Washington. Wij vonden de autoroute door deze omgeving erg leuk en hebben genoten van de uitzichten. Je zou kunnen overwegen om er een dag door te brengen.

Hier kun je onze foto's bewonderen van de Palouse Hills en hieronder vind je een impressie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer