Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help: Yellowstone, Grand Teton etc.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bert&Hanny schreef:Coyote,

Mooie reis ga je weer maken zeg. South Dakota hebben we jaren geleden ook gedaan, maar helaas niet zulk mooi weer. De koppen van Mt. Rushmoren hebben we helemaal niet kunnen zien door de mist en we hadden ook geen tijd om er nog een keer heen te gaan. Wat een domper was dat.

Als ik het goed lees ben je niet van plan om naar Wounded Knee en de Badlands te gaan. Wounded Knee zou ik ook overslaan maar de Badlands is erg mooi.

Wij gaan dit jaar na Yellowstone ook naar Vernal voor een bezoek aan Dinosaur en Flaming Gorge. We doen daar o.a. een family raft en paardrijtocht. Ben benieuwd wat jij van dit gebied vindt, je hoort niet zo vaak dat men er naar toe gaat.
De Badlands had ik eerst wel op het programma staan. Maar zoals altijd moet je keuzes maken. Toen ik wat ging schuiven met de dagen, viel de Badlands dus uit. Jammer, maar je kunt natuurlijk niet alles zien.

Ik ben ook heel benieuwd naar het gebied ten oosten van Yellowstone en rond Vernal. Inderdaad lees je vooral over dit laatste gebied niet zo veel.

In Yellowstone ben ik in 2002 al eens geweest, maar wil er dit jaar nogmaals naartoe. Ik blijf nu 3 nachten in een cabin in Canyon Village, wat volgens mij redelijk centraal in het park ligt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Roland, jammer, dat we je missen, het wordt weer eens tijd, dat je deze kant uitkomt ;).
Inderdaad, de oostkant van Amerika moet ook hoognodig weer eens bezocht worden... :D

Maar eens zien wanneer ik die kant weer op kom...het jaar is nog niet voorbij... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, je bent hier van harte welkom, hoor! Het lijkt me heel leuk je eens te ontmoeten (dat geldt trouwens voor iedereen hier :)).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi Marco,

Natuurlijk hadden we jullie website allang bekeken en alle reisverhalen gelezen. Hele mooi website overigens, knap gedaan met alle links etc. En vooral interressant omdat jullie ook wat andere routes hebben. Net als een paar anderen overigens zoals o.a. Roland die ook een hele mooie website heeft met interressante routes. Maar er zijn er niet veel.

We hebben zo'n beetje alle reisverhalen wel gelezen die je kunt vinden op het internet. Zo doe je toch altijd wel wat leuke ideeën op. Ook uit die van jullie natuurlijk 8) .

groetjes Hanny en Bert

P.S. Wanneer is jullie volgende reis en welke route wil je dan gaan doen?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Bert&Hanny schreef:
Natuurlijk hadden we jullie website allang bekeken en alle reisverhalen gelezen. Hele mooi website overigens, knap gedaan met alle links etc.
Dank voor het compliment en fijn dat jullie er iets aan hebben gehad.
Bert&Hanny schreef: P.S. Wanneer is jullie volgende reis en welke route wil je dan gaan doen?
Kijk hier eens http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1802
Het routeschema is nog helemaal in onderzoek. Wij hebben dan ook nog een paar maanden de tijd.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
masterboxxx
Amerika-ontdekker

Bericht door masterboxxx »

hey all
Onze trip was ook al zo goed als volledig gepland: een maand van Oost naar West
zie ons draadje : http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=2420

Maar door omstandigheden (promotie op het werk) kan ik het nu niet maken om een volledige maand verlof te nemen
maw wij moeten onze trip flink inkorten :( :(

kiezen was niet makkelijk maar we hebben beslist om een 17d te gaan
eerst 5à6d NY
dan binnelandse vlucht richting Yellowstone en de rest van de tijd in die streek te blijven (Yellowstone, Grand Teton, Jackson, ...)

Ik was dan ook erg blij toen ik jullie draadje vond: boordevol handioge en interessante tips !!!
alvast bedankt daarvoor ! en het sterkt ons alleen maar in de veronderstelling dat we een goeie keuze hebben gemaakt ...

nu waar wij wel nog over zitten twijfelen is de bestemming van onze binnevlucht.
Naar welke stad vliegen we best om zo optimaal onze dagen te kunne benutten (zodat we zoveel mogelijk kunne zien, doen zonder grote omweg te moeten maken)

Wij hadden gedacht van te vliegen op Bozeman en daar auto op te picken en zo naar Yellowstone zo eigenlijk 'af te zakken' naar beneden en na teton en jackson ev trip te eindigen in Salt Lake City en daar weer vlucht naar huis te nemen.

Wat denken jullie ?
Ev ook nog voorstellen om leuke dingen te doen, zien naast?
(zeker al yellowstone, tetopn, jackson, cody beartooth, ev boottocht lovell?)
wij zijn allebei jong (26-23), sportief en ook wel avontuurlijk
dat raften in die canyon en zo sounds great !

alvast bedankt voor de moeite!
greetz
mike
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb vandaag hard gezocht naar Bert en Hanny, maar volgens mij hebben we ze niet gevonden :(. Vanochtend was er een Nederlands stel bij Old Trail Town, met twee kleine jochies, dus dat waren ze niet. En bij het Buffalo Bill Historic Center heeft Rick wel Nederlanders gezien, maar niet met een jongetje en meisje. Er zijn hier ook zoveel toeristen! Ik ben wel heel benieuwd naar hun ervaringen!!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Misschien is die familie met die twee jochies, deze familie wel.
Ze hebben een planning op het net. Helaas alleen dag 1 ingevuld, maar wel gelijk met jullie in Cody en Yellowstone (als ze de planning aanhouden)
http://www.deree.web-log.nl/

Groeten
Wendy (die vol ongeduld op je foto's wacht!!!)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Wendy,

Dat blog is volgens mij van Bert en Hanny. Wij hebben geen families met 7 en 10 jarige kinderen gezien, helaas.

Ik heb bijna 2,5 gb aan foto's, dus het zal wel even duren voor ik de beste daaruit heb gepikt. Maar al mijn kaarten staan vol, dus ik moet aan het werk om weer plaats te hebben voor de komende foto gelegenheden: het bezoek van mijn zus en haar twee kleintjes volgende week en dan New York de week daarop. Zodra ik alles online heb staan laat ik het hier weten!
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 16 jul 2005, 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bedankt!

Bericht door Petra/VS »

Hierbij wil ik iedereen, die ons tips en advies heeft gegeven voor en tijdens deze reis naar Grand Teton en Yellowstone hartelijk bedanken. Het is de perfecte vakantie geworden, ik heb zelfs van mijn gezin een applaus gekregen vanavond, omdat alles zo perfect paste en was vastgelegd.
We hebben genoten en dat is zeker mede door de tips van dit forum! Dank aan allemaal!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Bedankt!

Bericht door markro »

Petra/VS schreef:Het is de perfecte vakantie geworden, ik heb zelfs van mijn gezin een applaus gekregen vanavond, omdat alles zo perfect paste en was vastgelegd.
We hebben genoten ........
:doublethumb:

Hallo Petra,

bijzonder fijn om te lezen, dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. Ik heb ook trouw met heel veel belangstelling jouw blog gelezen en het voelde bij iedere regel of ik daar zelf weer rondliep. Ik heb er van genoten.
Wat zijn die twee parken fantastisch hè? De pracht van de natuur en wat hebben jullie ook veel dieren gezien.
Ik ben daar vorig jaar veeeeeel te kort geweest en hoop nog eens voor een langere periode daar naar toe te kunnen gaan.
Hopelijk hebben jullie ook een goede terugvlucht en thuiskomst.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Petra

Ik heb met heel veel plezier je weblog gevolgd.
Onze volgende reis gaat ook onder andere naar Yellowstone en Grand Teton. Je hebt ons zo nieuwsgierig gemaakt dat we misschien zelfs een jaartje eerder willen gaan.
Ik wist niet dat er zo veel te zien was in Yellowstone.We vroegen ons af of Nick en Joyce ook zo lang in een park door zouden willen brengen maar aan het enthousiasme van jouw kinderen te zien zal dat ook wel lukken.

Marjon
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Nou Marjon misschien kunnen we dan weer wat afspreken, want wij gaan ook volgende zomer al weer!!!! Voorlopige route Denver - Rocky Mountains - Mt Rushmore - Yellowstone - Salt Lake City - Dinosaur NP - Arches, Capitol Reef en Canyonlands. Terugvliegen van Las Vegas.
En jullie??
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het zal weer druk worden in die hoek van Amerika.
Onze (heel ruwe) planning|:
San Francisco, Lassen Volcanic NP, Redwood NP, Crater Lake NP, Olympic NP, Mount Rainier NP, Glacier NP, Yellwostone NP, Grand Teton NP, Las Vegas 4 juli vieren en terug vliegen.
Periode begin Juni tot begin Juli uiteraard met een camper als de financieen het toestaan 8)
Gr.
Rob
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Wendy,

Als we volgend jaar gaan ( is dus nog niet zeker, hangt ook van de gezondheid van Ger af) willen we in ieder geval bezoeken:
Yellowstone, Grand Teton en Glacier. Hoe de route dan precies gaat lopen weten we nog niet.
De route van Rob lijkt me ook wel wat maar waarschijnlijk bewaren we het gebied rond Seattle toch voor een volgende reis ( jaja :D ) zodat we dan ook een gedeelte Canada ( Vancouver, Rocky Mountains ) mee kunnen pakken. Ik ga voorlopig eerst maar heel veel reisverslagen lezen.

Groetjes Marjon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vana schreef: Ik wist niet dat er zo veel te zien was in Yellowstone.We vroegen ons af of Nick en Joyce ook zo lang in een park door zouden willen brengen maar aan het enthousiasme van jouw kinderen te zien zal dat ook wel lukken.

Marjon
Gezien het enthousiasme waarmee ik Katja gisteren haar beste vriendin over deze reis hoorde vertellen, denk ik niet dat je je daar druk om hoeft te maken! Zelfs Saskia heeft genoten en die is meestal niet zo'n voorstandster van wandelingen e.d.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Fijn om te horen Petra.

Nick wordt volgend jaar al 18 en Joyce 15 en als die zich vervelen is het natuurlijk niet echt gezellig.
Raar hé, ik ben altijd bang dat onze kinderen het niet naar hun zin hebben terwijl ze eigenlijk altijd overal met ons naartoe gaan zonder te klagen en helemaal niet moeilijk zijn.
Bovendien hebben ze het vorig jaar heel erg naar hun zin gehad en willen ze het liefst morgen weer terug.

Groetjes Marjon
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Die gaan zich niet vervelen vooral in Yellowstone niet. 1 van de grootste parken die er is en er is daar zoveel te zien. Er zijn zoveel dieren in het wild te zien. Deze jongedame met haar tweeling zijn we twee keer tegengekomen......ze zijn om op te vreten die ukkies...
Afbeelding
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi,

We zijn weer terug in Nederland. Het was een fantastische reis, waarin we heel veel gezien hebben. De kinderen vonden het ook geweldig, alhoewel ze vrij snel uitgegeken waren op de natuur (per park). In Yellowstone vonden ze vooral de vele dieren de we gezien hebben geweldig. De Geysers kon ze niet zoveel schelen (alweer lopen naar die geysers? die hebben we toch al gezien?) Het was er ook erg warm toen wij er waren, boven de 30 graden Celsius.

Wat hebben we gezien in Yellowstone? Een heleboel elk, muledeer, twee zwarte beren, een coyote, een wolf (in de verte, geen goede foto helaas), een mannetjes moose, een vrouwtjes moose met jong, heel veel bizons, en de bold eagles (aan de overkant van het nest).

Wie is Petra? vroegen de kinderen, als we het erover hadden dat jij hier ook ergens moest rondlopen met gezin. We hebben je niet ontdekt in het park of in Cody of West Yellowstone. Het zou ook meer dan toevallig zijn als je elkaar tegen het lijf loopt. We hadden wel het voordeel dat we weten hoe jullie gezin eruit ziet, maar toch is het niet gelukt.

We zijn nu druk bezig om de ongeveer 1200 foto's te bekijken en te inventariseren en dan zal ik snel beginnen met het bijwerken van ons verslag op de weblog.

Tijdens de vakantie hadden we erg weinig tijd en mogelijkheid om dit te doen. Er waren maar een paar motels met een internet pc.

Groetjes Hanny en Bert
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer