Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Iemand ervaring met Ferry: Seattle (Edmonds) - Kingston
Iemand ervaring met Ferry: Seattle (Edmonds) - Kingston
Hoi,
Wij gaan tijdens op reis van Seattle naar Olympic NP (port Angeles in het noorden). Als ik het goed voor heb moeten we de Ferry Edmonds - Kingston nemen.
Heeft iemand ervaring met Ferries vanuit Seattle?
- Kostprijs. Moet je reserveren als je er met je auto op wil (dat is natuurlijk de bedoeling)?
- Vaart de ferry regelmatig?
- Hoelang duurt de trip?
- Andere zaken die een ferry-leek moet weten/meenemen?
Merci voor het antwoord,
Groetjes
Hans
Wij gaan tijdens op reis van Seattle naar Olympic NP (port Angeles in het noorden). Als ik het goed voor heb moeten we de Ferry Edmonds - Kingston nemen.
Heeft iemand ervaring met Ferries vanuit Seattle?
- Kostprijs. Moet je reserveren als je er met je auto op wil (dat is natuurlijk de bedoeling)?
- Vaart de ferry regelmatig?
- Hoelang duurt de trip?
- Andere zaken die een ferry-leek moet weten/meenemen?
Merci voor het antwoord,
Groetjes
Hans
Re: Iemand ervaring met Ferry: Seattle (Edmonds) - Kingston
Ik heb het verleden jaar andersom gedaan maar toen de pont via Brainbridge eiland genomen kwam toen wel midden in Seattle uit. Die pont vaart om het uur ongeveer.
Op de volgende link vind je nu nog de winter schema van de veerponten.
http://www.wsdot.wa.gov/ferries/schedules/current/
Andre
* Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
Op de volgende link vind je nu nog de winter schema van de veerponten.
http://www.wsdot.wa.gov/ferries/schedules/current/
Andre
* Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
Merci,
Moet je op voorhand reserveren of tickets kopen?
hans
Moet je op voorhand reserveren of tickets kopen?
hans
We zijn toen gewoon naar de veerboot gereden en daar een ticket gekocht was in Augustus en konden gelijk met de eerste boot mee.
Andre
Andre
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij konden ook meteen mee, zie ook ons 2006-verslag.
Marianne
Marianne
Ok, thank you Ferry much,
Hadden jullie een specifieke reden om voor de andere Ferry te kiezen (Seattle-Brainbridge eiland ipv Edmonds-Kingston)?
groet
Hadden jullie een specifieke reden om voor de andere Ferry te kiezen (Seattle-Brainbridge eiland ipv Edmonds-Kingston)?
groet
was makkelijker om bij het hotel te komen vanaf de veerpont rechtsaf en je zat op een doorgaande weg naar het vliegveld waar ons hotel vlakbij was.
Andre
Andre
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind zelf Edmonds-Kingston handiger dan Seattle-Bainbridge, aangezien je dan niet door downtown Seattle hoeft. Is ook ietsjes goedkoper en lijkt ietsjes minder druk (da's althans mijn ervaring).hans schreef:Ok, thank you Ferry much,
groet
Houd er wel rekening mee dat er geen reserveringen zijn, dus wie 't eerst komt, 't eerst maalt. 's Zomers, zeker 's ochtends en 's avonds in weekeinden, kan de wachttijd behoorlijk oplopen (zeker bijvoorbeeld op zondagavond richting Seattle, wanneer mensen na een weekeindje Olympic Peninsula weer naar huis gaan).
Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Hmm mag ik hier op aansluiten met de ervaringen over Anacortes - Sidney?
Wij hadden bedacht om vanaf Vancouver Island via Sidney - Friday Harbour - Anacortes de oversteek te maken.
Hoe zijn de ervaringen? Vaart deze regelmatig? en hebben we veel kans om Walvisse/Orca's/bruinvissen etc te zien tijdens de ferrytochten?
Wij hadden bedacht om vanaf Vancouver Island via Sidney - Friday Harbour - Anacortes de oversteek te maken.
Hoe zijn de ervaringen? Vaart deze regelmatig? en hebben we veel kans om Walvisse/Orca's/bruinvissen etc te zien tijdens de ferrytochten?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben hem net andersom gedaan. Van Kingston naar Edmonds. We hadden geen reservatie, en we hadden oorspronkelijk gepland om in Port Townsend de oversteek te maken. Maar na daar een tijdje aangeschoven te hebben, hebben ze ons verteld dat alles volgeboekt was tot minstens een stuk in de middag, en dat we zelfs niet meer op hun parking konden staan om te wachten en later maar moesten teruggaan.
Dan zijn we naar Kingston gereden, en daar hadden ze een stuk grotere ferry's, en konden we zo mee
. Dat was trouwens op een maandagochtend.
Dan zijn we naar Kingston gereden, en daar hadden ze een stuk grotere ferry's, en konden we zo mee

Wij vertrekken dinsdagochtend richting Olympic, dus we kunnen nog kiezen voor Edmonds of Seattle downtown.
Ik zou extra vroeg vertrekken, dan kunnen we nog altijd naar een andere ferry rijden.
Bedankt voor de info!!
Ik zou extra vroeg vertrekken, dan kunnen we nog altijd naar een andere ferry rijden.
Bedankt voor de info!!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De kans dat je whales ziet tijdens de overtocht is klein, volgens de steward op onze boot. Het gebeurt wel eens, maar niet zo vaak omdat de walvissen liefst uit de buurt blijven van deze boten.GinoW schreef:Hmm mag ik hier op aansluiten met de ervaringen over Anacortes - Sidney?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht