Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegreis naar Yellowstone / Grand Teton
Vliegreis naar Yellowstone / Grand Teton
Hallo,
Komende zomer ga ik met mijn gezin weer rondreizen in de USA. :dance: :dance:
We willen starten in Yellowstone / Grand Teton en van daaruit afzakken naar het zuiden/zuidwesten. Helaas zijn we gebonden aan de schoolvakanties ivm de kids dus we gaan in juli. We zullen overwegend kamperen met een tent die we vanuit thuis meenemen. Een deel van de kampeeruitrusting zullen we daar moeten kopen.
Uiteraard heb ik een paar vraagjes, anders had ik dit topic niet gestart:
Wie heeft tips voor ons voor de vliegreis? In Nederland zit je met de vliegtax waardoor de tickets behoorlijk duur worden. Kunnen we beter vanuit Duitsland of België vertrekken? Welke maatschappijen vliegen op de USA? Ik heb al geprobeerd e.e.a. uit te zoeken op internet maar kom er niet echt uit.
En naar welk vliegveld in de buurt van Yellowstone kunnen we dan het beste vliegen? We willen de eerste 1 à 2 nacht(en) ergens in een hotel overnachten. In verband met de aankopen die de eerste dag gedaan zullen moeten worden, waar kunnen we goed overnachten? Dus niet te ver van Yellowstone of Grand Teton en zeker in de buurt van een grote winkel.
Komende zomer ga ik met mijn gezin weer rondreizen in de USA. :dance: :dance:
We willen starten in Yellowstone / Grand Teton en van daaruit afzakken naar het zuiden/zuidwesten. Helaas zijn we gebonden aan de schoolvakanties ivm de kids dus we gaan in juli. We zullen overwegend kamperen met een tent die we vanuit thuis meenemen. Een deel van de kampeeruitrusting zullen we daar moeten kopen.
Uiteraard heb ik een paar vraagjes, anders had ik dit topic niet gestart:
Wie heeft tips voor ons voor de vliegreis? In Nederland zit je met de vliegtax waardoor de tickets behoorlijk duur worden. Kunnen we beter vanuit Duitsland of België vertrekken? Welke maatschappijen vliegen op de USA? Ik heb al geprobeerd e.e.a. uit te zoeken op internet maar kom er niet echt uit.
En naar welk vliegveld in de buurt van Yellowstone kunnen we dan het beste vliegen? We willen de eerste 1 à 2 nacht(en) ergens in een hotel overnachten. In verband met de aankopen die de eerste dag gedaan zullen moeten worden, waar kunnen we goed overnachten? Dus niet te ver van Yellowstone of Grand Teton en zeker in de buurt van een grote winkel.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Re: Vliegreis naar Yellowstone / Grand Teton
Ik geloof dat Jackson een eigen airport heeft? Maar of dat handig is of goedkoop weet ik niet
Salt Lake City is een grote luchthaven, ligt wel op 5 uur rijden maar volgens mij zijn er niet heel veel grote steden vlakbij Yellowstone
Salt Lake City is een grote luchthaven, ligt wel op 5 uur rijden maar volgens mij zijn er niet heel veel grote steden vlakbij Yellowstone
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je zou op Billings Logan International Airport bij Billings Montana kunnen vliegen, ook Gallatin Field bij Bozeman Montana is een mogelijkheid.
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij vliegen op 20/08/09 met Delta Airlines
Brussel V 10u - AK Atlanta 13u45
Atlanta V 16u45 - AK Salt Lake City 18u52
Salt Lake City V 21u10 - AK Billings 22u36
Daarna rijden we van Billings naar Yellowstone en verder naar Grand Teton.
Mag ik vragen wat je per volwassenen-ticket betaalt?jmvdc schreef:Wij vliegen op 20/08/09 met Delta Airlines
Ik neem aan dat je een auto huurt. Het gemakkelijkst is deze dan weer op dezelfde locatie af te leveren. Salt Lake City is het grootste vliegveld in de buurt en je kan er alles kopen. Als je op Billings vliegt heb je wel het voordeel dat je via de prachtige Beartooth Hw naar Yellowstone kan rijden. SLC naar West Yellowstone of naar Jackson is 5 uur rijden.
We huren inderdaad een auto, maar omdat we naar het zuiden afzakken en geen zin hebben om weer helemaal terug te rijden om de auto weer in te leveren, leveren we hem (dus tegen extra betaling) ergens anders in. Waarschijnlijk eindigen we in San Diego.
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
We hebben geboekt in oktober 2008 en betalen per persoon een 780 euro, alle taksen inbegrepen.
We huren onze wagen in Billings, en leveren hem af in Salt Lake City. Dan moeten wel een "drop off charge" ter plaatse betalen van $150.
We huren onze wagen in Billings, en leveren hem af in Salt Lake City. Dan moeten wel een "drop off charge" ter plaatse betalen van $150.
Nou de kogel is door de kerk hoor! Afgelopen zaterdag hebben we geboekt!
We vliegen van Dusseldorf naar Jackson Hole, met 1 overstap in Atlanta. De terugreis is vanaf San Diego, ook met overstap in Atlanta. Kosten: nog net geen 4000 euro voor 4 personen.
Heenreis naar Salt Lake City was p.p. 30 euro goedkoper, maar voor die 120 euro zitten we nu bij aankomst al op lokatie, anders hadden we nog 5 uur moeten rijden. Scheelt weer een dag, dat was het ons wel waard.
Nu zijn we de auto aan het uitzoeken. Omdat we de kampeeruitrusting meenemen willen we een ruime auto. Maar niet te duur dus dat is uitzoekwerk. Leuk die voorpret!
Heeft er iemand nog tips voor wat we niet mogen missen tijdens onze reis? Dit staat al min of meer vast:
Grand Teton / Yellowstone
Denver (op bezoek bij vrienden)
Mesa Verde
Monument Valley
Las Vegas
Grand Canyon
Joshua Tree NP
San Diego
We twijfelen nog over Death Valley (al eens geweest) en Antelope Canyon (moeilijk te boeken?). En er zijn vast nog wel meer leuke nationale parken om naar toe te gaan, maar we willen niet al te veel in de auto zitten. Vier jaar geleden zijn we ook geweest en achteraf had ik het gevoel bijna alleen maar onderweg te zijn geweest. Dat willen we dus nu voorkomen.
We vliegen van Dusseldorf naar Jackson Hole, met 1 overstap in Atlanta. De terugreis is vanaf San Diego, ook met overstap in Atlanta. Kosten: nog net geen 4000 euro voor 4 personen.
Heenreis naar Salt Lake City was p.p. 30 euro goedkoper, maar voor die 120 euro zitten we nu bij aankomst al op lokatie, anders hadden we nog 5 uur moeten rijden. Scheelt weer een dag, dat was het ons wel waard.
Nu zijn we de auto aan het uitzoeken. Omdat we de kampeeruitrusting meenemen willen we een ruime auto. Maar niet te duur dus dat is uitzoekwerk. Leuk die voorpret!
Heeft er iemand nog tips voor wat we niet mogen missen tijdens onze reis? Dit staat al min of meer vast:
Grand Teton / Yellowstone
Denver (op bezoek bij vrienden)
Mesa Verde
Monument Valley
Las Vegas
Grand Canyon
Joshua Tree NP
San Diego
We twijfelen nog over Death Valley (al eens geweest) en Antelope Canyon (moeilijk te boeken?). En er zijn vast nog wel meer leuke nationale parken om naar toe te gaan, maar we willen niet al te veel in de auto zitten. Vier jaar geleden zijn we ook geweest en achteraf had ik het gevoel bijna alleen maar onderweg te zijn geweest. Dat willen we dus nu voorkomen.
Misschien staat het wel ergens maar voor alle zekerheid: Hoe lang ga je? Als auto met 4 personen en kampeeruitrusting zou ik tenminste voor een full size suv kiezen. Full size naar Europese maatstaven dus bv de grootte van een BMW X5 of een Volvo 90. Die heten in de USA een midsize suv. De ruimte van zo'n auto zal je zeker nodig hebben. Ook een mini van (Renault Espace bv) is groot genoeg maar die heeft in de Usa een beetje de bijnaam van een Soccermomcar. Niet dat dat erg is natuurlijk....maar een SUV lijkty me veel leuker. Vergeet full size cars, daar kan alle bagage beslist niet in en een Luxury car (Lincoln Town Car) is misschien meer iets voor seniors....zoals wij.
Yeehaw
Yeehaw
We gaan vier weken. We zijn van plan om p.p. 1 wieltjes-koffer mee te nemen en 1 rugzak, zodat we op het vliegveld geen bagagekarretje hoeven te zoeken. Vorige keer zijn we daar veel tijd mee kwijt geweest omdat de karretjes op waren, en daardoor misten we bijna onze overstap.
Ik weet niet meer wat voor auto we toen hadden, volgens mij viel die in de full size klasse. Het was zeg maar een gewone personenauto maar dan wel een grote. Daar paste alles prima in. Een SUV is wel keigaaf maar die is stukken duurder dan een full size auto. We zijn nu aan het kijken in de full size klasse naar een 5-deurs, die hebben toch wat meer bagageruimte dan een 3-deurs. Bovendien is dat makkelijker uitstappen.
Nadeel is dat er maar 1 verhuurmaatschappij zit in Jackson Hole. Dat maakt de keuze wat beperkt.
Ik weet niet meer wat voor auto we toen hadden, volgens mij viel die in de full size klasse. Het was zeg maar een gewone personenauto maar dan wel een grote. Daar paste alles prima in. Een SUV is wel keigaaf maar die is stukken duurder dan een full size auto. We zijn nu aan het kijken in de full size klasse naar een 5-deurs, die hebben toch wat meer bagageruimte dan een 3-deurs. Bovendien is dat makkelijker uitstappen.
Nadeel is dat er maar 1 verhuurmaatschappij zit in Jackson Hole. Dat maakt de keuze wat beperkt.
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Monica, deze website geeft meer autverhuurbedrijven op voor het vliegveld bij Jackson Hole: http://www.jacksonholeairport.com/groun ... lcars.html
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind een minivan ideaal, lekker ruim. Wij zijn met z'n vieren en hebben ook al eens een bijna complete kampeeruitrusting meegenomen.
Wij hebben echter nooit harde koffers bij ons, dat is toch wat lastiger proppen. Wij hebben nog nooit problemen gehad om een bagagekar te vinden (wel quarters bij je hebben!), ik zou me niet door 1 slechte ervaring laten beïnvloeden.
Antelope Canyon hebben wij deze zomer bezocht zonder te boeken, we zijn naar de Lower geweest. Zie ook ons reisverslag.
Marianne
Wij hebben echter nooit harde koffers bij ons, dat is toch wat lastiger proppen. Wij hebben nog nooit problemen gehad om een bagagekar te vinden (wel quarters bij je hebben!), ik zou me niet door 1 slechte ervaring laten beïnvloeden.
Antelope Canyon hebben wij deze zomer bezocht zonder te boeken, we zijn naar de Lower geweest. Zie ook ons reisverslag.
Marianne
Ik heb je reisverslag gelezen, onze reis zal voor een deel lijken op die van jullie dus wij hebben heel veel aan jullie verslag!Martin & Marianne schreef:Ik vind een minivan ideaal, lekker ruim. Wij zijn met z'n vieren en hebben ook al eens een bijna complete kampeeruitrusting meegenomen.
Marianne
Een minivan is inderdaad lekker ruim, maar te duur voor ons budget. Waarschijnlijk wordt het toch een full size.
Groetjes Monica
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 9033 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-