Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beren in Yellowstone NP

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
buur
Amerikakenner

Re: Beren in YNP

Bericht door buur »

Mooie foto inderdaad! :D Hoe ver ben jij af geweest van de beer?
Groetjes, Thomas.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

De twee jonkies bij Calcite Springs met hun moeder dus maar eentje is dus zeer waarschijnlijk dood.
De beer met de bisonschedel was bij de brug over de Yellowstonerivier als je van de Roosevelt kruising naar Lamar rijdt.
Ik denk dat deze beer op 60 meter zat wel met de nogal woeste Yellowstone rivier ertussen. Dus dat was wel veilig.
De meeste zwarte beren zitten tussen Hellroaring en Dunraven.
Tim, neem wel minimaal een dag de tijd in die omgeving. Dan zou het moeten lukken.

Je rug zal maar jeuken..dan is zo'n boom wel lekker :lol:
Afbeelding
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

60 meter en een wilde rivier lijkt veilig. Hoevel wilde dieren fascinerend zjn, is het ja ook gevaarlijk. :?
Groetjes, Thomas.
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Beren in Yellowstone NP

Bericht door Tim1980 »

Net terug uit Yellowstone. Vandaag de noordelijke lus gedaan. Gespot:
2 beren (tussen Canyon en Tower) :dance:
1 Wolf (Lamar Valley)
1 Adelaar
1 Bluebird

Een verder Moose, Elk en ander moois.

Was dus een top dag!!
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Tim1980 schreef:Net terug uit Yellowstone. Vandaag de noordelijke lus gedaan. Gespot:
2 beren (tussen Canyon en Tower) :dance:
1 Wolf (Lamar Valley)
1 Adelaar
1 Bluebird

Een verder Moose, Elk en ander moois.

Was dus een top dag!!
Morgen de Zuidelijke lus. Beginnen `s ochtends voreg in Hauden Valley voor het wildlife. Iemand anders nog een tip voor een plek die we niet mogen missen op de zuidelijke loop??
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind West Thumb altijd heel plezierig. Veel verschillende soorten vulkanische activiteiten bij elkaar, prachtig aan het meer gelegen (met de fishing cone). Misschien ben je op tijd voor de rangerwandeling van 10 uur, erg leerzaam.

Maar jullie zullen je handen al vol hebben aan het Old Faithful gebied. Probeer een van de grotere geisers in werking te zien, check de lijst in het visitor center. En hebben jullie de Grand Canyon al bezocht?

Marianne
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Fishing Bridge, Mary Bay, Yellowstone Lake en de Lake Butte Overlook waar je zo'n 160 mijl uitzicht hebt zonder dorpjes of steden. Vanaf daar kan je met mooi helder weer de Teton's, de Gallatins en Absaroka Mountains zien.
Vrij indrukwekkend.
Old Faithful kost je minimaal een halve dag, 1 van de redenen waarom Yellowstone zo bijzonder is omdat het gebied de grootste concentratie geysers ter wereld heeft.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

net terug uit de states

Wij mogen ook niet klagen:
1 grizzly en 1 zwarte tussen canyon en tower
1 grizzly richting Lamar
1 zwarte net voorbij Canyon
1 coyote
1 wolf maar te ver om foto te nemen, wolven hadden net een buffalo kalf gedood en moeder dodelijk verwond in Lamar... :(
enorm veel buffalo's en herten
1 badger in lamar
Hinkelbein
Amerika-ontdekker

Bericht door Hinkelbein »

Misschien een wat rare vraag van mijn kant, maar is het niet gevaarlijk?
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij zijn de afgelopen 2 dagen in Yellowstone geweest, helaas geen beren gezien wel bizons en 2 Coyotes.
Een maand geleden hadden we meer geluk en zagen toen 3 beren.
Afbeelding
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Wij waren een goedie week geleden 3 dagen in Yellowstone; heel veel wild gezien, maar helaas, voor de 3e keer geen geluk gehad met beren :(
Jan Gijs
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Hinkelbein schreef:Misschien een wat rare vraag van mijn kant, maar is het niet gevaarlijk?
Dat kán het wel zijn als je je niet aan de regels houdt. Ik moet bekennen dat ik het zelf heel eng vond om met zijn tweetjes te wandelen, ook al was het dan over druk belopen wandelpaden, want je zag toch af en toe wel heel verse berenpootafdrukken in de modder (de sneeuw was nog niet zo lang gesmolten toen wij in Yellowstone waren). We zijn dan ook altijd redelijk dicht bij andere wandelaars in de buurt gebleven.
Hinkelbein
Amerika-ontdekker

Eh, ok ... je loopt dus op paden waar de beren ook lopen. Dat worden hopelijk mooie foto's, maar of ik er op mijn gemak loop? Of zijn er altijd wel rangers in de buurt?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ga persoonlijk niet zo ver van de veiligheid van mijn auto vandaan hoor. Wij stonden bijvoorbeeld vlakbij een kudde buffels met kalfjes die de weg overstak. Sommigen stonden een paar meter van de buffels vandaan te fotograferen. Ik durf dat dus echt niet, als zo'n groot beest denkt dat jij aan haar kalf wilt komen, weet je echt niet wat ze gaat doen.

Misschien ben ik een z**kerd, maar ik heb teveel meegemaakt met grote dieren om dicht bij ze in de buurt te komen. Voor mij dan ook geen wandelingen door Yellowstone, verder dan 100 meter vanaf gebouwen of auto's.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Hinkelbein schreef:Eh, ok ... je loopt dus op paden waar de beren ook lopen. Dat worden hopelijk mooie foto's, maar of ik er op mijn gemak loop? Of zijn er altijd wel rangers in de buurt?
Of die rangers echt 'patrouilleren' op de wandelroutes weet ik niet, maar je kunt er ook voor kiezen om met een (gratis!) 'ranger led walk' te gaan lopen. Wij hebben dat tijdens ons verblijf in Yellowstone een paar keer gedaan, de eerste keer voornamelijk omdat er in het gebied bij het meer heel veel sneeuw was gevallen en we anders bang waren dat we zouden verdwalen (je ziet immers de paden nauwelijks meer). Toen hadden we een privéwandeling: we waren de enigen die waren komen opdagen. Dat was zo interessant dat we het daarna nog eens hebben gedaan, bij Old Faithful (toen niet vanwege de beren, maar gewoon omdat het leuk is om wat meer over die geisers en bronnen te horen). Je hebt ook betaalde wandelingen van een halve dag, dat kost $ 15, je moet die echter wel ZEER op tijd reserveren (minstens een paar dagen van tevoren). Alle info over het ranger program staat in het krantje, dat je bij de ingang krijgt (en kunt downloaden op de website van de NPS). En op de ranger stations kun je ook vragen naar de actuele status van de 'bear activity'. Misschien stelt het je gerust, als je hoort dat er al een paar dagen geen beren meer gezien zijn op de wandelroute die je wilt gaan doen.
convertible_chaos
Amerika-newbie

Bericht door convertible_chaos »

Hee!

ik vertrek zelf over n paar dagen, en Yelowstone moet zowat de highlight van mijn 3 weken Rocky Mountains worden!

en ja, ook ik droom er al zo lang van om daar ook een beer/beren te spotten in zn wilde natuur

jullie fotos hier zijn echt adembenemend mooi!

alleen dateren ze vrijwel allemaal van het voorjaar, en nu zijn we eind zomer...

wordt het ook zo "makkelijk" om nu nog beren te spotten, en wat zijn daar dan nu de beste plaatsen voor?

in elk geval hoop ik ook, wanneer ik eind sept terug ben, zelf dit soort kiekjes te kunnen posten hier!

wish me luck!
:D
Hinkelbein
Amerika-ontdekker

En is er ergens ook na te lezen wat je moet doen als een beer met jou probeert kennis te maken, of gebeurt dat niet? Geen "close encounters"?
Die foto's in dit topic zijn inderdaad erg mooi en ik wil die zelf ook wel maken :-)
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ja hoor, dat staat ook beschreven in de parkkrant en je kunt het ook aan een ranger vragen als je het zeker wilt weten. Rustig weglopen is het devies. Mocht-ie aanvallen: op je buik gaan liggen, rugzak aan laten en met je handen je rug beschermen (dacht ik).
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hinkelbein schreef:En is er ergens ook na te lezen wat je moet doen als een beer met jou probeert kennis te maken, of gebeurt dat niet? Geen "close encounters"?
Kijk eens hier en klik door op de links:

http://www.nps.gov/yell/naturescience/bears.htm
http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/bearenc.htm
http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/b ... hiking.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Toen wij in sept. 2007 in Yellowstone waren, hoopten we heel erg beren te zien.
Bij vier eerdere bezoeken aan VS en Canada waren we nog geen tegengekomen.
Deze keer is dat dus gelukt, we hebben er 2 gezien.
Wat we ons niet gerealiseerd hadden, is dat de meeste foto's van beren op dit forum met een grote telelens gemaakt zijn. En die hebben wij dus niet. De beren die wij zagen, waren minstens 200 m ver, maar met onze verrekijker konden we zo toch behoorlijk dichtbij halen. Helaas zie je op onze foto's alleen een vage vlek, die net zo goed een boomstronk zou kunnen zijn.
We mogen met twee beren dus niet klagen, maar ik zou ook zo graag eens de mazzel hebben dat er net een beer oversteekt of langs de rand van de weg loopt !
Misschien bij de volgende reis ? :cry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer