Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camperen in September (BC en Alberta) ?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Petervm
Amerika-newbie

Camperen in September (BC en Alberta) ?

Bericht door Petervm »

Hallo,
onze reis voor september hebben we uitgestippeld (Seattle-Vancouver-Jasper-Banff-Seattle).
Nu zijn we aan het kijken waar we willen gaan overnachten.
We willen het low-budget houden dus denken ook aan camperen in een tent.
Kan iemand ons vertellen hoe deze mogelijkheden zijn in de maand september (2 t/m 22 september).

Als we niet gaan camperen dan denken we eraan om toch maar wat verblijfplaatsen vast te gaan leggen. Is dat noodzakelijk voor deze periode?

Bedankt,

Peter.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zo dus.................... Deze vakantie was midden in september.

Afbeelding

Kan je lezen wat er op het ijs geschreven staat?
Daarbij had je ook nog eens bronstige elk om rekenening mee te houden

Hier nog een fotootje van de tent (met ijs) Het was wel afzien en we zijn daarna in motels gegaan.

Afbeelding

Ik weet de naam niet meer maar het was in het dorp waar een lange kabelbaan naar boven gaat (Jasper?)

Dit was een vakantie met mijn 2 broers. de auto was van mijn jongste broer die in Vancouver woonde. Hij is net op wereldreis geweest en gaat binnenkort terug naar Vancouver.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Ik ben zo'n 10 jaar geleden van half augustus tot half september in Canada geweest. Iedere nacht gekampeerd met een tentje (m.u.v. de aankomstnacht) en het was geweldig, maar wel erg koud. Net zoals bij ned in MO stond het ijs 's morgens op de tent. Maar ja, ik was met m'n broer en dat is een bikkel :wink: dus we zijn blijven kamperen. Ik vond het 's nachts nog wel te doen als je je flink inpakt, maar 's avonds moesten we toch wel een flink vuur maken om nog een beetje warm te blijven. We zijn ook wel eens een rondje wezen rijden met de auto om weer wat op te warmen en warm de tent in te kunnen.

Karin
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Het nadeel van zo laat naar canada gaan is dat de avonden heel kort zijn.
Het wordt dan heel snel koud. Wat je kan doen is in de kitchen shelter een vuurtje maken. Ook zullen er ook een aantal campings gesloten zijn.

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Het nadeel van zo laat naar canada gaan is dat de avonden heel kort zijn.
Het wordt dan heel snel koud. Wat je kan doen is in de kitchen shelter een vuurtje maken. Ook zullen er ook een aantal campings gesloten zijn.

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Voor de regio rondom Seattle en Vancouver is het goed te doen om te kamperen in september. Het wordt dan nog niet echt koud, maar als je pech hebt is het regenseizoen vroeg en krijg je veel regen op je dak. Meestal is het begin van september nog een soort nazomer in het zuidwesten van BC.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Petervm
Amerika-newbie

Bericht door Petervm »

BBRRRR, als ik jullie reacties zo lees dan moeten wij er nog maar eens goed over na gaan denken of we wel in een tentje willen overnachten.
We willen in het begin van de reis ook naar Vancouver Island. Misschien dat we het daar nog wel kunnen proberen.

Maar bedankt voor jullie reacties. Ik ga nu maar eens op zoek naar interessante hostels of van die lodges op een camping.

Groet,

Peter.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

In september 1997 was het in Revelstoke, Banff en Jasper berekoud!
We hebben er, ook in het dal, in de sneeuw gelopen en moesten dikke truien kopen, want de kleding die we bij ons hadden was niet warm genoeg.
Koud hoor, om dan in een tentje te slapen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer