Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
White Pass and Yukon Railroad vanuit Skagway
-
MariskaUSA
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
White Pass and Yukon Railroad vanuit Skagway
ik zit in dubio of ik een treinreis White Pass and Yukon Railroad vanuit Skagway moet boeken. We rijden al met de camper vanuit Whitehorse naar Skagway en willen daar uiteraard verschillende stops doen zoals Suspencion Bridge. De treinreis lijkt me mooi maar is ook behoorlijk prijzig (130 euro p.p). Dat is niet erg maar je rijdt natuurlijk grotendeels dezelfde route. Heeft iemand beide gedaan en zo ja, vond je het een meerwaarde voor het geld?
2013: Nevada-Arizona-Californië
2017: Florida
2018: Georgia-North Carolina-Tennessee-Mississippi-Louisiana
2022: Nevada-Arizona-Utah-Colorado
2023: New York-New Jersey
2024: Californië-Oregon-Washington-Montana-Wyoming-Idaho-Nevada
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: White Pass and Yukon Railroad vanuit Skagway
Wij hebben niet beide gedaan, maar alleen de White Pass met de camper in 2017. Wij vonden het er prachtig, maar het was wel mistig weer. Je zou evt. ter plekke kunnen kijken of er nog plaats is en het van het weer af laten hangen. Als je het een flinke uitgave vindt en je ziet niet zoveel, dan is het extra duur eigenlijk.
-
MariskaUSA
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik denk dat ik het inderdaad ter plekke ga bekijken.
2013: Nevada-Arizona-Californië
-
JaapofJake
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik heb vorige week tickets geboekt voor deze schitterende treinreis. Wij zijn treinfan en willen de reis dan ook niet missen
. Ik heb begrepen dat de treinen behoorlijk vol zitten vanwege de vele duizenden passagiers van de cruiseschepen die hier dagelijks aanmeren. Als je echt meewilt, zou ik dus reserveren.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Over de trein kan ik niks zeggen, want dat hebben we niet gedaan. Maar als je met de camper in Skagway bent, is het misschien een idee om vandaar uit ook even Dyea te bezoeken. Wij hebben dat met de fiets gedaan vanuit Skagway, maar er is een mooi hoog (foto)punt op de route waar je Skagway van bovenaf kunt zien. In Dyea zelf is weinig te zien, aangezien het een soort van ghost town is, maar het is wel interessant om er even rond te lopen en te zien waar vroeger de huizen hebben gestaan. Er zijn ook twee campgrounds voor $10 per nacht (als je een overnachtingsplaats zoekt). De ene https://www.nps.gov/klgo/planyourvisit/campgrounds.htm wordt gemanaged door de National Park service. De andere https://www.skagway.org/publicworks/pag ... recreation is managed door Skagway Municipality.
Op weg naar Dyea kom je ook het trailhead van het bekende Chilkoot Trail tegen. Leuk om dat een stukje te wandelen. Het is wel een behoorlijke klim.
Andere interessante punten in Skagway zijn het Gold Rush Cemetery en vandaar kun je doorlopen naar de Lower Reid Falls. Kost je misschien een half uur totaal om te bezoeken.
Op weg naar Dyea kom je ook het trailhead van het bekende Chilkoot Trail tegen. Leuk om dat een stukje te wandelen. Het is wel een behoorlijke klim.
Andere interessante punten in Skagway zijn het Gold Rush Cemetery en vandaar kun je doorlopen naar de Lower Reid Falls. Kost je misschien een half uur totaal om te bezoeken.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 11820 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 0 Reacties