Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ToumaniTravelers: roadtrip vanuit Seattle augustus 2026
-
ToumaniTravelers
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis ToumaniTravelers: roadtrip vanuit Seattle augustus 2026
Hallo allemaal
Afgelopen zomer hebben we een rondreis (17 dagen) gedaan van LA naar Las Vegas, via Highway 1, SeKi, Yosemite, Tioga Pass, Death Valley, Las Vegas, Route 66, Grand Canyon, Monument Valley en Page.
Dit is ons zo hard bevallen dat we dit jaar opnieuw richting de VS willen. Dit keer zouden we willen starten in Seattle en zo in 3 weken via Olympic NP, Mount Rainier, Yellowstone, Grand Teton, Arches, Canyonlands, Capitol Reef, Bryce, Zion naar Las Vegas. Op deze manier hebben we zowel een stukje kust, bergen & meren als de Utah parken.
Dag 1 - Brussel - Seattle
Dag 2 - Seattle
Dag 3 - Seattle - Olympic NP
Dag 4 - Olympic NP
Dag 5 - Olympic NP - Mount Rainier
Dag 6 - Mount Rainier
Dag 7 - Mount Rainier - Spokane (of via Boise?)
Dag 8 - Spokane - Yellowstone
Dag 9 - Yellowstone
Dag 10 - Yellowstone
Dag 11 - Yellowstone - Grand Teton
Dag 12 - Grand Teton - Vernal
Dag 13 - Vernal - Moab
Dag 14 - Moab
Dag 15 - Moab - Torrey
Dag 16 - Torrey - Bryce
Dag 17 - Bryce - Zion
Dag 18 - Zion
Dag 19 - Zion - Las Vegas
Dag 20 - Las Vegas
Dag 21 - Las Vegas - Brussel
Crater Lake en Glacier stonden ook nog op de wishlist, maar dat krijg ik er niet ingepast in 3 weken.
Suggesties of opmerkingen bij deze route?
Kleine voetnoot: echt lange wandelingen/hikes (> 7km) zijn niet aan ons besteed, dit lukt niet met de jongste. In de parken doen we gewoonlijk enkel de highlights.
Afgelopen zomer hebben we een rondreis (17 dagen) gedaan van LA naar Las Vegas, via Highway 1, SeKi, Yosemite, Tioga Pass, Death Valley, Las Vegas, Route 66, Grand Canyon, Monument Valley en Page.
Dit is ons zo hard bevallen dat we dit jaar opnieuw richting de VS willen. Dit keer zouden we willen starten in Seattle en zo in 3 weken via Olympic NP, Mount Rainier, Yellowstone, Grand Teton, Arches, Canyonlands, Capitol Reef, Bryce, Zion naar Las Vegas. Op deze manier hebben we zowel een stukje kust, bergen & meren als de Utah parken.
Dag 1 - Brussel - Seattle
Dag 2 - Seattle
Dag 3 - Seattle - Olympic NP
Dag 4 - Olympic NP
Dag 5 - Olympic NP - Mount Rainier
Dag 6 - Mount Rainier
Dag 7 - Mount Rainier - Spokane (of via Boise?)
Dag 8 - Spokane - Yellowstone
Dag 9 - Yellowstone
Dag 10 - Yellowstone
Dag 11 - Yellowstone - Grand Teton
Dag 12 - Grand Teton - Vernal
Dag 13 - Vernal - Moab
Dag 14 - Moab
Dag 15 - Moab - Torrey
Dag 16 - Torrey - Bryce
Dag 17 - Bryce - Zion
Dag 18 - Zion
Dag 19 - Zion - Las Vegas
Dag 20 - Las Vegas
Dag 21 - Las Vegas - Brussel
Crater Lake en Glacier stonden ook nog op de wishlist, maar dat krijg ik er niet ingepast in 3 weken.
Suggesties of opmerkingen bij deze route?
Kleine voetnoot: echt lange wandelingen/hikes (> 7km) zijn niet aan ons besteed, dit lukt niet met de jongste. In de parken doen we gewoonlijk enkel de highlights.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis ToumaniTravelers: roadtrip vanuit Seattle augustus 2026
Het lijkt me nogal veel voor 3 weken. Waarom concentreer je je niet op het noordwesten deze keer? Daar is al zo veel te zien dat je aan 3 weken niet genoeg hebt. Voor een idee van Washington en Oregon kun je naar ons reisverslag van 2023 kijken.
Als je meer van het zuidwesten wilt zien, dan zou ik het noorden laten vallen.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
Als je meer van het zuidwesten wilt zien, dan zou ik het noorden laten vallen.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Heb je het All about Oregon & Washington State topic al gezien?
viewtopic.php?t=74314&start=220
Het is wat mij betreft allemaal een beetje te weinig tijd voor te veel mooie plaatsen.
viewtopic.php?t=74314&start=220
Het is wat mij betreft allemaal een beetje te weinig tijd voor te veel mooie plaatsen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eens met bovenstaande reacties; het is erg veel voor 3 weken.
Eigenlijk heb je nu overal te weinig tijd, en je rijdt ook nog veel moois (Glacier NP) voorbij.
Olympic NP kan wel een extra dag gebruiken, voor Yellowstone zou ik zeker een of twee nachten meer nemen, en dat geldt ook voor Moab.
Als je niet naar Glacier gaat zou ik niet deze combinatie doen maar me focussen op het noordwesten, eventueel met Glacier en Yellowstone, of op Utah met Yellowstone.
Hou er rekening mee dat accommodatie in Glacier schaars is. Voor Yellowstone is de accommodatie in het park al sinds de afgelopen zomer te reserveren, dus de beste deals in het park zijn al weg. Maar er zijn altijd annuleringen, dus het is een kwestie van regelmatig checken.
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor het noordwesten met onze kinderen (toen 11 en 13) en ons 2004-verslag voor onder andere Yellowstone.
Voor Yellowstone en de route via Boise zou je ons 2015-verslag eens kunnen bekijken.
Marianne
Eigenlijk heb je nu overal te weinig tijd, en je rijdt ook nog veel moois (Glacier NP) voorbij.
Olympic NP kan wel een extra dag gebruiken, voor Yellowstone zou ik zeker een of twee nachten meer nemen, en dat geldt ook voor Moab.
Als je niet naar Glacier gaat zou ik niet deze combinatie doen maar me focussen op het noordwesten, eventueel met Glacier en Yellowstone, of op Utah met Yellowstone.
Hou er rekening mee dat accommodatie in Glacier schaars is. Voor Yellowstone is de accommodatie in het park al sinds de afgelopen zomer te reserveren, dus de beste deals in het park zijn al weg. Maar er zijn altijd annuleringen, dus het is een kwestie van regelmatig checken.
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor het noordwesten met onze kinderen (toen 11 en 13) en ons 2004-verslag voor onder andere Yellowstone.
Voor Yellowstone en de route via Boise zou je ons 2015-verslag eens kunnen bekijken.
Marianne
- Almere vak V
- Amerika-expert
Iedereen uiteraard zijn keus. Maar het is nu eigenlijk 2 keer net niks. Geen idee waarom je in Seattle begint. Daar minimaal de helft overslaat. Om vervolgens in Las Vegas te eindigen. Wat een enorm takkeneind rijden is. Om daar vervolgens ook weer minimaal de helft over te slaan. Als je de mogelijkheid hebt zou ik het opsplitsen. Zoveel moois aan beide kanten te zien wat je nu overslaat.
Nou, ik ben benieuwd of deze route gaat stand houden na al deze reacties
Helemaal eens met iedereen… als je Seattle met Yellowstone wilt combineren zou ik tot maximaal Salt Lake City of Denver gaan.
Wat ook kan: starten in Vancouver, dan naar Olympic, Mount Rainier, paar dagen Oregon, doorsteek naar Yellowstone/Grand Teton, Glacier en terug vanaf Calgary…. Maar ook dit is alweer best veel. Kortom: keuzes maken wat je het belangrijkst vindt en vooral daarvan genieten, in plaa5s van heeeel veel kilometers door niemandsland gaan rijden….
Paul
Helemaal eens met iedereen… als je Seattle met Yellowstone wilt combineren zou ik tot maximaal Salt Lake City of Denver gaan.
Wat ook kan: starten in Vancouver, dan naar Olympic, Mount Rainier, paar dagen Oregon, doorsteek naar Yellowstone/Grand Teton, Glacier en terug vanaf Calgary…. Maar ook dit is alweer best veel. Kortom: keuzes maken wat je het belangrijkst vindt en vooral daarvan genieten, in plaa5s van heeeel veel kilometers door niemandsland gaan rijden….
Paul
Het is een erg lange en drukke reis. Wij zijn dit jaar ook in het Noord-Westen geweest maar dan van Seatlle naar Salt Lake City, en dat was al best wat in de auto zitten. Ik zou zeker Glacier niet overslaan als je in die hoek bent.
Wellicht heb je nog wat aan onze route:
Wellicht heb je nog wat aan onze route:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat de tickets nog niet gekocht zijn? Geef dat even aan, want mocht dat wel het geval zijn dan kunnen we even meedenken om er toch een niet te gehaaste reis van te maken.
@naranya
Julie hadden veel tijd buiten de parken, zoals in Butte, Twin Falls en SLC; was dat bewust? Vond je de tijd voor Yellowstone niet kort zo? Voor een route van Seattle tot aan SLC zou ik aanraden de volle dagen Spokane, Butte, Twin falls en SLC over te slaan ten gunste van Olympic en Mt Rainier NP.
Marianne
@naranya
Julie hadden veel tijd buiten de parken, zoals in Butte, Twin Falls en SLC; was dat bewust? Vond je de tijd voor Yellowstone niet kort zo? Voor een route van Seattle tot aan SLC zou ik aanraden de volle dagen Spokane, Butte, Twin falls en SLC over te slaan ten gunste van Olympic en Mt Rainier NP.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Eigenlijk probeer je nu 2 reizen in 1 te stoppen. Alles kan natuurlijk, maar zo sla jewel echt heel veel mooie dingen over 3n heb je bovendien zo ongeveer overal te weinig tijd.
In 2017 zijn wij van Seattle naar LV gereisd, via Oregon.
In 2019 van Seattle naar LV via Glacier.
En in 2024 van Seattle naar Denver, zonder Glacier en Moab.
Maar alle keren in 24 dagen, dus net wat meer t8jd, en bovendien bv in 2019 niet onze eerste keer Yellowstone en Moab.
Ik zou me ofwel concentreren op Washington en Oregon, eventueel met Glacier, ofwel een rondje met Moab en Yellowstone.
In 2017 zijn wij van Seattle naar LV gereisd, via Oregon.
In 2019 van Seattle naar LV via Glacier.
En in 2024 van Seattle naar Denver, zonder Glacier en Moab.
Maar alle keren in 24 dagen, dus net wat meer t8jd, en bovendien bv in 2019 niet onze eerste keer Yellowstone en Moab.
Ik zou me ofwel concentreren op Washington en Oregon, eventueel met Glacier, ofwel een rondje met Moab en Yellowstone.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
2 keer is wat veel 
Wellicht beetje off-topic, maar ja dat hebben we bewust gedaan zodat je niet 2 dagen achter elkaar lang in de auto zit (of een hele lang dag). Verder vinden we het erg leuk om een "stadje" te verkennen op ons dooie gemak op zo'n rustdag. Beetje wandelen, koffie drinken, centrum verkennen, winkeltjes in enzo. Maar de laatste dag in SLC zijn we bijvoorbeeld de Big Cottonwood Canyon in gereden, dan rij je ook gewoon de natuur weer in. We mikken altijd op een leuke verdeling van stad en natuur iig.Martin & Marianne schreef: ↑09 nov 2025, 15:49@naranya
Marianne
-
ToumaniTravelers
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Tickets zijn nog niet geboekt, maar nu begin ik toch wat te twijfelen.
Waarom de start in Seattle? Omdat we graag Olympic en Mount Rainier willen doen. En dan is er inderdaad een lange doorsteek richting Yellowstone, maar Yellowstone en de Utah parken stonden al wat langer op de lijst om te doen.
Het leek me qua kilometers nog wel mee te vallen? Afgelopen zomer hadden we er 4100 (op 17 dagen) opzitten en dat voelde niet aan als teveel.
@tantelotje ik denk dat een groot deel van jouw reis (2019) overeenkomt qua route..
Dank voor de feedback alvast, ik ga eens kijken wat we eventueel kunnen/willen aanpassen..
Waarom de start in Seattle? Omdat we graag Olympic en Mount Rainier willen doen. En dan is er inderdaad een lange doorsteek richting Yellowstone, maar Yellowstone en de Utah parken stonden al wat langer op de lijst om te doen.
Het leek me qua kilometers nog wel mee te vallen? Afgelopen zomer hadden we er 4100 (op 17 dagen) opzitten en dat voelde niet aan als teveel.
@tantelotje ik denk dat een groot deel van jouw reis (2019) overeenkomt qua route..
Dank voor de feedback alvast, ik ga eens kijken wat we eventueel kunnen/willen aanpassen..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het probleem is niet zozeer het aantal kilometers maar het feit dat je boor veel parken nu te weinig tijd hebt en dat je veel moois op je route overslaat.
Waarom bijvoorbeeld nu niet Crater Lake en Glacier meenemen nu je daar toch in de buurt bent?
Als je in Las Vegas wilt eindigen zou ik Moab overslaan zodat je iets meer tijd kunt nemen voor de rest. Maar Glacier tussenvoegsel lukt dan nog niet.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 5964 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-