Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis moniquevdh: Denver-Las Vegas in juli 2026

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis moniquevdh: Denver-Las Vegas in juli 2026

Bericht door moniquevdh »

Hallo forumleden,

In 2024 hebben we de VS voor het eerst bezocht in de meivakantie. We hebben toen een rondje rode rotsen vanaf Las Vegas gedaan incl. LA. Nu willen we een totaal andere regio aandoen en na veel reisblogs gelezen te hebben heb ik onderstaande route gemaakt. De tickets zijn deze week reeds gekocht. Zouden jullie eens kunnen meekijken of mijn route zo goed in elkaar steekt zodat ik de hotels alvast kan reserveren. De rit van Estes Park naar Keystone is wel een hele lange. Is dat te doen in 6 uur zoals Google Mals aangeeft?

Dag 1 Vertrek BRU-Denver
Dag 2 Denver
Dag 3 Denver-Estes Park
Dag 4 Estes Park
dag 5 Estes Park
Dag 6 Estes Park- Keystone
Dag 7 Keystone
Dag 8 Keystone-Wall
Dag 9 Wall-Deadwood
Dag 10 Deadwood-Sheridan
Dag 11 Sheridan-Red Lodge
Dag 12 Red Lodge-Gardiner
Dag 13 Gardiner-West Yellowstone
Dag 14 West Yellowstone
Dag 15 West Yellowstone-Lake hotel of Grant
Dag 16 Lake hotel-Jackson
Dag 17 Jackson-Idaho Falls
Dag 18 Idaho Falls-Twin Falls
Dag 19 Twin Falls-Salt Lake City
Dag 20 Salt Lake City
Dag 21 Salt Lake City-Cedar City
Dag 22 Cedar City-Las Vegas-late vlucht naar BRU
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis moniquevdh: Denver-Las Vegas in juli 2026

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je nog naar Las Vegas moet, was eindigen in SLC niet aantrekkelijk?
Op zich is het goed te doen om van Estes Park naar Keystone te rijden, maar je zou ook voor Custer kunnen kiezen. Wij hebben eens in Hot Springs overnacht, dat is nog iets korter rijden, en op die manier kun je onderweg nog iets doen. Maar veel is er niet te ie, dus je kunt er ook een rijdag van maken en je tijd elders gebruiken
Wil je voor Yellowstone niet alle nachten in het park overnachten? Ik zou sowieso een nacht (of twee) bij Old Faithful doen.
Wat is de bedoeling van Idaho Falls en Twin Falls? Zelf zou ik liever een extra nacht voor Yellowstone en/of Grand Teton uittrekken.

Marianne
moniquevdh
Amerika-ontdekker

Hoi Marianne, dank voor je reactie. Prijs van de vluchten was bij Las Vegas goedkoper en dan had ik twee stops erin zitten en nu maar een. Verder hebben we downtown nog niet gezien. En onderweg naar Las Vegas heb je nog Kolob Canyons of Snow Canyon. Onze vlucht vertrekt pas om 22 uur.

Idaho falls had ik erin gezet om in de ochtend nog wat van Grand Teton te bekijken. Moose Wilson road ofzo. De dag erna Craters of the moon op weg naar Twin Falls. Ik weet dat je dat je dat park maar mwoa vind.

Mijn zonen van 18 en 21 vinden wandelen niet leuk. In ieder geval geen hele lange wandelingen. Oudste is licht autistisch. Voor hem zullen die geisers in Yellowstone op een gegeven moment allemaal hetzelfde zijn dus ik wil daar niet al te lang blijven. Kids houden meer van steden en wij van natuur.
Ik ga wel eens kijken naar Old faithful. En dan houd ik een nacht West Yellowstone erin…anders te lang geen bereik op de mobiel.

Custer had ik ook al aan gedacht maar omdat Keystone dichter bij Mount Rushmore ligt en ook dichter bij Badlands had ik daarvoor gekozen.

Verder is de route wel goed? Dan met name het Wall-Deadwood-Sheridan-Red Lodge deel ben ik benieuwd naar.

Monique
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Welkom,
Flinke rit... en ik denk ook dat het beter is wat accenten anders te leggen. De tijd voor Yellowstone en Grand Teton houdt niet over ! En dat terwijl je na Jackson eigenlijk 2 ''loze dagen'' plant. Idaho City is nou niet direct een interessante plaats en Twin Falls al hélemaal niet. Wij kwamen er op doorreis vanuit Oregon langs, maar meer dan een kop koffie en een uurtje bij de waterval was het niet. En dus zeker geen omweg waard in mij ogen.
Ik zou om meer dagen Yellowstone/Grand Teton te creëren het volgende overwegen:
- Na landing in Denver direct iets naar het noorden rijden en Denver vergeten
- Vanuit Jackson / GT direct naar Salt Lake rijden (wellicht wel de dag in GT doorbrengen en daarna een uurtje of 2 zuidwaarts rijden zodat je niet weer een hele dure nacht Jackson hebt...)
Dan heb je wellicht 2 of zelfs 3 extra nachten om onderweg ergens in te plannen. Denk eraan dat afstanden en rijtijden in Yellowstone fors zijn,evenals de wachttijd (tot zelfs 2 uur!) om YS binnen te komen vanuit West Yellowstone...
succes met de planning !
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je nog iets van Las Vegas wilt zien is het eigenlijk wel zo mooi om daar dan ook nog een nacht te blijven, voor bijvoorbeeld Fremont street. Maar dan heb je er wel een erg lange dag nog daarna. Maar wellicht leuker dan een dag Denver of Salt Lake City?

Voor Yellowstone is meer tijd echt niet overbodig; ook als je niet gaat wandelen (buiten de boardwalks) kost alles erg veel tijd. De afstanden zijn erg groot en de bezienswaardigheden liggen ver uit elkaar. Er zijn vaak opstoppingen omdat er bizons op de weg lopen of omdat er ergens een beer te zien is.
Ik kan e voorstellen dat jullie niet meerdere geisers hoeven te zien, maar je wilt toch naast Old Faithful nog wel een andere geiser zien. En dan moet je wel rekening houden met wat wachttijd. Onze favoriet is de Great Fountain Geyser. Die is redelijk voorspelbaar maar wel met een behoorlijke marge. Mooi te combineren met een picknick. Of je loopt naar de White Dome Geyser. Zie hier voor een van onze ervaringen.
Vergeet ook andere bezienswaardigheden niet. Zo is de Fountain Paint Pot (in het Lower Geyser Basin) erg leuk om te zien. Zie bijvoorbeeld hier voor ons bezoek.
Ik vind een rangerwandeling ook altijd een aanrader. Het is vaak erg interessant en leerzaam. Vooral die bij West Thumb vonden wij leuk omdat in dit gebied erg veel verschillende vulkanische activiteiten zijn, waar je dan ook veel over leert. Sowieso is dit gebied een aanrader pm te bezoeken; het is niet te groot, en het ligt prachtig.

Wat zijn jullie plannen in Rocky Mountain NP als jullie geen lange wandelingen willen doen?

Marianne
moniquevdh
Amerika-ontdekker

Dank voor jullie reacties.

Ik heb de route aangepast. Van Estes Park tot aan Keystone was echt te ver. Wilde Mt. Rushmore diezelfde dag ook nog gaan bekijken. :roll: Dat bewaren we dan nu voor de dag dat we naar Badlands gaan. Of is dat ook nog op dezelfde dag in te passen als Sylvan Lake, Needles en de wildlife loop? Geen idee hoeveel tijd je daarmee kwijt bent.

Denver en Salt Lake City laat ik erin want dat willen de jongens graag zien. Ik vind het zelf ook wel een prima afwisseling op veel natuurparken. En ik wil niet meteen de dag erna de weg op. Beetje rustig aan is wel lekker.

Ik heb Twin Falls en Idaho Falls eruit gehaald. Craters of the moon slaan we over. Zijn dit jaar nog op Lanzarote geweest. Dat is vrijwel hetzelde. Heb een nacht Yellowstone en een nacht Grand Teton toegevoegd. Ik wil dan twee nachten bij Old Faithfull gaan zitten. Ga kijken voor een overnachting in Colter Bay en eentje in Jackson. Ik neem aan dat er wel in de lodges gewoon internet en telefonie bereik is? Ivm thuisfront (alleen schoonmoeder van 85 en hoge bloeddruk leeft nog en zijn beide enig kind, dus mocht er wat zijn dan moeten we meteen naar huis.)

Las Vegas is geen must. Als we nog een uurtje of twee tijd over hebben kunnen we even naar Fremont Street, maar is dat niet het geval geen probleem. Ga daar niet extra overnachten alleen daarvoor. We moeten om 19:00 uur op het vliegveld zijn. Vind Kolob Canyons en/Snow Canyon mooier. Ik ga Marianne’s verslag nog eens nalezen want meen dat jullie daar vorig jaar ook geweest zijn.

RMNP moet ik me nog een beetje meer in verdiepen. Weet dat je permits moet aanvragen. Waarschijnlijk een dag trail ridge road en een dag wandelen bij Bear lake en dan maar kijken hoever we geraken. Denk dat Emerald lake wel moet gaan lukken. Zolang het maar geen wandelingen van 3-4 uur zijn is het goed. Vorig jaar zijn we Delicate Arch naar boven gelopen…daarna door naar Devils Garden, maar dat hebben we moeten inkorten vanwege een chagrijnige jongens. Is niet altijd makkelijk om wat te plannen met hun. :mrgreen:

Ik neem aan dat de route nu beter is?

Dag 1 Vertrek BRU-Denver
Dag 2 Denver
Dag 3 Denver-Estes Park
Dag 4 Estes Park
dag 5 Estes Park
Dag 6 Estes Park-Custer
Dag 7 Custer
Dag 8 Custer-Wall
Dag 9 Wall-Deadwood
Dag 10 Deadwood-Sheridan
Dag 11 Sheridan-Red Lodge
Dag 12 Red Lodge-Gardiner
Dag 13 Gardiner-West Yellowstone
Dag 14 West Yellowstone-Old Faithfull
Dag 15 Old Faithfull
Dag 16 Old Faithfull-Grant of Lake
Dag 17 Grant Village-Jackson
Dag 18 Jackson
Dag 19 Jackson-Salt Lake City
Dag 20 Salt Lake City
Dag 21 Salt Lake City-Cedar City
Dag 22 Cedar City-Las Vegas-late vlucht

Monique
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zit nu voor Yellowstone bijna alle nachten aan de westkant. Ik zou West Yellowstone of een van de twee nachten Old Faithful inruilen voor bijvoorbeeld Lake. Of kijk eens naar de Roosevelt Lodge. Maar ik zou het vooral laten afhangen van de beschikbaarheid. Kijk per nacht wat vrij en betaalbaar is. Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor de verschillende mogelijkheden in het park.

Voor het stuk van Estes Park naar South Dakota zou je eens in ons 2004-verslag kunnen kijken. Wij zijn toen niet naar Badlands geweest, maar hebben wel zowel Mt Rushmore als Crazy Horse bezocht, en ook goud gezocht.

Wij zijn in 2019 naar Snow Canyon en Kolob Canyon geweest, en vorig jaar weer naar Snow Canyon. Toen reden we ook de Kolob Terrace road. Maar dat ligt voor jullie niet handig. In onze index=pagina kun je de betreffende blogs vinden.

En ja, ik vind de route mooi zo! Het is wat rustiger nu.

Marianne
moniquevdh
Amerika-ontdekker

Ik had het volgende in gedachte. Wat ga ik dan nog missen?

Red Lodge-Tower Fall gedeelte-Gardiner. Als we nog zin hebben Lamar valley in de avond.

Gardiner-Mammoth-Norris-plus alles wat daartussen ligt wat de moeite waard is om te stoppen-West Yellowstone

West Yellowstone-Firehole Canyon drive-Lower basin-firehole lake drive-Old Faithfull

Old Faithfull regio wandelen en Prismatic Spring

Old faithfull- canyon-Mud vulcano-Lake (avond Hayden valley)

Lake-West Thumb-naar Grand Teton

Verder ga ik ook echt geen uur of uren wachten op een geiser. Als ie uitbarst als we er toevallig zijn …. Leuk, maar zo niet lig ik daar niet wakker van. Er is genoeg moois te zien daar. Zie nu ook dat een nacht minder echt te kort was. Blij dat ik Twin Falls en Idaho eruit gehaald heb.

Verder vind ik het allemaal wel erg prijzig in Yellowstone. Ik heb alle hotels in de rondreis eens opgeteld en ik kom op 1500 euro voor Yellowstone alleen al. 4600 euro totaal en dan pak ik ook nog altijd de goedkopere. Wel een duurdere regio dan de rode rotsen.

Ik ga jullie verslagen nog maar eens doorlezen (voor de zoveelste keer). :lol: Al heel veel aan gehad.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Accommodatie in Yellowstone kan heel duur zijn inderdaad. Maar er zijn betaalbare optie. Kijk per nacht, zie ook dit topic. Ook leuk: kamperen; je hebt de kosten voor kampeerspullen er al in 1 of 2 nachten uit.

Als je van Red Lodge naar Gardiner gaat lijkt het me niet handig om de Lamar Valley in de avond te doen; je moet dan in het donker nog een flink stuk rijden naar Gardiner. Verder lijkt de indeling mij prima.

Wat de geisers betreft; die zijn alleen interessant als ze uitbarsten, dus enig geduld zul je toch wel eens moeten hebben. Ga picknicken of neem een boek mee, of wat dan ook (een breiwerk heb ik ook al eens gezien :lol: ).
Old Faithful (met 1 ) kan natuurlijk, maar er zijn mooiere geisers.
Neem in elk geval de tijd voor de Anemone Geyser, die barst elke paar minuten uit.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer