Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Noordwest volgend jaar mei?
Noordwest volgend jaar mei?
Hallo allemaal,
Volgend jaar willen mijn vrouw en ik weer een aantal weken naar Amerika. Ik ben al bezig geweest om een route in elkaar te draaien. Ik hoop dat het een goede mooie route is die te doen is kwa rij afstanden en dat we genoeg natuur zien. Als mensen tips hebben die we onderweg op deze route zeker niet mogen missen hoor ik dit uiteraard graag.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes, Dennis
1e dag: Amsterdam - Seatle
2e dag: Olympic NP
3e dag: Olympic NP - Mt Rainer NP
4e dag: Mt Rainer - Spokane
5e dag: Spokane - Glacier NP
6e dag: Glacier NP
7e dag: Glacier NP - Yellowstone NP
8e dag: Yellowstone NP
9e dag: Yellowstone NP
10e dag: Yellowstone NP
11e dag: Yellowstone NP - Grand Tenton NP
12e dag: Grand Tenton NP
13e dag: Grand Tenton NP - Dinosaur Canyon
14e dag: Dinosaur Canyon - Arches NP
15e dag: Arches NP
16e dag: Arches NP - Canyonlands NP
17e dag: Canyonlands NP
18e dag: Canyonlands NP - Monument valley
19e dag: Monument valley - Great Sand Dunes
20e dag: Great sand dunes
21e dag: Great Sand Dunes - Rocky Mountain NP
22e dag: Rocky Mountain NP
23e dag: Rocky Mountain NP
24e dag: Rocky Mountain NP - Badlands
25e dag: Badlands
26e dag: Badlands - Mount Rushmore
27e dag: Mount Rushmore - Denver
28e dag: Denver - Amsterdam
Volgend jaar willen mijn vrouw en ik weer een aantal weken naar Amerika. Ik ben al bezig geweest om een route in elkaar te draaien. Ik hoop dat het een goede mooie route is die te doen is kwa rij afstanden en dat we genoeg natuur zien. Als mensen tips hebben die we onderweg op deze route zeker niet mogen missen hoor ik dit uiteraard graag.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes, Dennis
1e dag: Amsterdam - Seatle
2e dag: Olympic NP
3e dag: Olympic NP - Mt Rainer NP
4e dag: Mt Rainer - Spokane
5e dag: Spokane - Glacier NP
6e dag: Glacier NP
7e dag: Glacier NP - Yellowstone NP
8e dag: Yellowstone NP
9e dag: Yellowstone NP
10e dag: Yellowstone NP
11e dag: Yellowstone NP - Grand Tenton NP
12e dag: Grand Tenton NP
13e dag: Grand Tenton NP - Dinosaur Canyon
14e dag: Dinosaur Canyon - Arches NP
15e dag: Arches NP
16e dag: Arches NP - Canyonlands NP
17e dag: Canyonlands NP
18e dag: Canyonlands NP - Monument valley
19e dag: Monument valley - Great Sand Dunes
20e dag: Great sand dunes
21e dag: Great Sand Dunes - Rocky Mountain NP
22e dag: Rocky Mountain NP
23e dag: Rocky Mountain NP
24e dag: Rocky Mountain NP - Badlands
25e dag: Badlands
26e dag: Badlands - Mount Rushmore
27e dag: Mount Rushmore - Denver
28e dag: Denver - Amsterdam
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vind het op zich een hele mooie route. Je neemt goed de tijd voor de parken.
Ik zou persoonlijk de Badlands en Mount Rushmore uit de route halen.
Voor die 3 dagen moet je twee keer hetzelfde stuk vanaf Denver rijden.
Great Sand Dunes begrijp ik ook niet helemaal. Dat vind ik toch wel een stuk om.
Misschien kun je Monument Valley en Great Sand Dunes uit de route halen, zodat je extra dagen in de Badlands hebt?
Glacier-Yellowstone in één dag lijkt me moeilijk te doen daar zou ik een dag extra inplannen.
Marjon
Ik zou persoonlijk de Badlands en Mount Rushmore uit de route halen.
Voor die 3 dagen moet je twee keer hetzelfde stuk vanaf Denver rijden.
Great Sand Dunes begrijp ik ook niet helemaal. Dat vind ik toch wel een stuk om.
Misschien kun je Monument Valley en Great Sand Dunes uit de route halen, zodat je extra dagen in de Badlands hebt?
Glacier-Yellowstone in één dag lijkt me moeilijk te doen daar zou ik een dag extra inplannen.
Marjon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Dennis,
Is de route vanaf San Francisco van de baan?
Wanneer gaan jullie precies? Begin mei, eind mei? Ik denk dat Glacier en Mt Rainier nog vele sneeuw zullen hebben, ik denk niet dat de going to the sun road in mei berijdbaar is.
Ook heb je in dit schema wel erg weinig tijd voor Seattle en Olympic NP. Als je naar Olympic NP wilt orienteer je dan goed van te voren, het is geen park waar je doorheen rijdt, en er zijn veel verschillende delen die allemaal een bezoek waard zijn. Wellicht kan Anneke je vertellen hoe het daar is in mei (koud en nat?).
Zoals Marjon ook al zegt zijn de Badlands en Mt Rushmore een beetje een rare zijsprong. Verkijk je ook niet op de afstanden daar; je kunt niet in 1 dag van RMNP naar Badlands rijden. En van Mt Rushmore naar Denver en de volgende dag terugvliegen lijkt mij wat riskant.
Wat heb je precies op dag 16 gepland? Ik neem aan dat je in Moab overnacht. Die dag heb je over voor iets anders, er is genoeg te doen daar.
Ik vind het jammer om naar South Dakota te gaan en dan niet meer tijd daar te hebben. Hetzelfde geldt voor Washington. Waarom niet een rondreis vanaf Denver? Dan doe je RMNP na Denver, dan South Dakota, dan via Wyoming naar Yellowstone, en dan de rest van jouw route.
Of doe SD een volgende keer en neem meer tijd voor Washington.
(Het is Grand Teton trouwens, en niet Grand Tenton.)
Marianne
Is de route vanaf San Francisco van de baan?
Wanneer gaan jullie precies? Begin mei, eind mei? Ik denk dat Glacier en Mt Rainier nog vele sneeuw zullen hebben, ik denk niet dat de going to the sun road in mei berijdbaar is.
Ook heb je in dit schema wel erg weinig tijd voor Seattle en Olympic NP. Als je naar Olympic NP wilt orienteer je dan goed van te voren, het is geen park waar je doorheen rijdt, en er zijn veel verschillende delen die allemaal een bezoek waard zijn. Wellicht kan Anneke je vertellen hoe het daar is in mei (koud en nat?).
Zoals Marjon ook al zegt zijn de Badlands en Mt Rushmore een beetje een rare zijsprong. Verkijk je ook niet op de afstanden daar; je kunt niet in 1 dag van RMNP naar Badlands rijden. En van Mt Rushmore naar Denver en de volgende dag terugvliegen lijkt mij wat riskant.
Wat heb je precies op dag 16 gepland? Ik neem aan dat je in Moab overnacht. Die dag heb je over voor iets anders, er is genoeg te doen daar.
Ik vind het jammer om naar South Dakota te gaan en dan niet meer tijd daar te hebben. Hetzelfde geldt voor Washington. Waarom niet een rondreis vanaf Denver? Dan doe je RMNP na Denver, dan South Dakota, dan via Wyoming naar Yellowstone, en dan de rest van jouw route.
Of doe SD een volgende keer en neem meer tijd voor Washington.
(Het is Grand Teton trouwens, en niet Grand Tenton.)
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 mei 2007, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik ben dit met Marianne eens. In 1 dag heen en/of terug van de Black Hills (Mt Rushmore en Badlands) naar Denver is niet echt aan te bevelen.Martin & Marianne schreef: Verkijk je ook niet op de afstanden daar; je kunt niet in 1 dag van RMNP naar Badlands rijden. En van Mt Rushmore naar Denver en de volgende dag terugvliegen lijkt mij wat riskant.
En als je idd in mei gaat, is het zeker te vroeg voor Mt Rainier en Glacier NP.
Voor de rest vind ik het een prachtige route.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hoihoi,
Bedankt voor de vele reacties. Het stuk van SF naar Seattle is idd van de baan. mede omdat mijn vrouw toch erg graag naar Mount Rushmore toe wil.
Als ik jullie zo hoor is het niet echt aan te raden om naar Olympic NP en naar Glacier NP te gaan in de periode die wij willen. Begin mei of halverwege mei. Ik zit er dus nu aan te denken om dat stuk helemaal over te slaan en een rondje te maken vanuit Denver en daar ook weer terug te keren. Dat zou makkelijk te doen zijn. Als we dat dan gaan doen is er verder nog wat in South dakota te bezichtigen. Aangezien we dan toch wat meer tijd over hebben. En Wat is er te bezichtigen van Mount Rushmore naar Yellowstone NP? Alvast wederom bedankt.
Groetjes, Dennis
Bedankt voor de vele reacties. Het stuk van SF naar Seattle is idd van de baan. mede omdat mijn vrouw toch erg graag naar Mount Rushmore toe wil.
Als ik jullie zo hoor is het niet echt aan te raden om naar Olympic NP en naar Glacier NP te gaan in de periode die wij willen. Begin mei of halverwege mei. Ik zit er dus nu aan te denken om dat stuk helemaal over te slaan en een rondje te maken vanuit Denver en daar ook weer terug te keren. Dat zou makkelijk te doen zijn. Als we dat dan gaan doen is er verder nog wat in South dakota te bezichtigen. Aangezien we dan toch wat meer tijd over hebben. En Wat is er te bezichtigen van Mount Rushmore naar Yellowstone NP? Alvast wederom bedankt.
Groetjes, Dennis
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Gentieno schreef:. Als we dat dan gaan doen is er verder nog wat in South dakota te bezichtigen. Aangezien we dan toch wat meer tijd over hebben.
Badlands NP
Custer SP
Wind Cave NP
Crazy Horse monument
Het plaatsje Wall
En nog veel meer
Devils Tower NMEn Wat is er te bezichtigen van Mount Rushmore naar Yellowstone NP?
Medicine Wheels NHS
Bighorn Canyon NRA
Cody
Beartooth Hyway
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Misschien kan je dan nog wat informatie uit ons reisverslag van 2004 halen.Gentieno schreef:..... en een rondje te maken vanuit Denver en daar ook weer terug te keren. Dat zou makkelijk te doen zijn. Als we dat dan gaan doen is er verder nog wat in South dakota te bezichtigen. Aangezien we dan toch wat meer tijd over hebben. En Wat is er te bezichtigen van Mount Rushmore naar Yellowstone NP? Alvast wederom bedankt.
Toen maakten wij een rondtrip vanuit Denver, CO naar het noorden en bezochten o.a. Yellowstone NP, Mount Rushmore en nog een aantal van de bezienswaardigheden, die Rob hierboven aangeeft.
Kijk in de linker kolom voor de buttons naar de dagverslagen en bovenaan ieder dagverslag zie je een button om naar de foto's van die dag te gaan.
Neem aan aantal dagen de tijd voor Yellowstone NP, want het is een groot park en het is er overweldigend mooi. Sla Grand Teton NP niet over, want daar is het ook prachtig. En in de Black Hills is ook genoeg te doen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Bekijk ook eens ons reisverslag 2006 voor informatie over Rocky Mountain NP, South Dakota en Wyoming.
http://www.backtotheusa.web-log.nl/
Marjon
http://www.backtotheusa.web-log.nl/
Marjon
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Midwest volgend jaar mei?
Ik wil niet zeuren of zo, maar ik begrijp niet zo goed wat "Midwest" in de berichttitel doet. Als ik naar je route kijk, gaat die helemaal niet door het midwesten van de V.S...Gentieno schreef:Hallo allemaal,
Volgend jaar willen mijn vrouw en ik weer een aantal weken naar Amerika.
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Midwest volgend jaar mei?
Deze draad is verplaatst uit het midwestenforum omdat hij daar niet thuis hoorde.dutch_in_seattle schreef: Ik wil niet zeuren of zo, maar ik begrijp niet zo goed wat "Midwest" in de berichttitel doet. Als ik naar je route kijk, gaat die helemaal niet door het midwesten van de V.S...
Ik zal de titel even aanpassan.
Ik wil niet vervelend zijn Dennis, maar begin/half mei is ook de Trail Ridge Road door Rocky Mountains NP nog gesloten en die weg is meestal de voornaamste reden om dit park te bezoeken. Dit jaar gaat hij pas vlak voor Memorial Day weekend open. De mooiste tijd van het jaar om je route te maken is september na Labor Day imo.
Yeehaw.
Yeehaw.
Hoihoi,
Bedankt voor alle reacties. Ik heb weer een nieuwe route gemaakt. Hopelijk is deze wel goed te doen. Ik denk aaleen dat ik de eerste week een beetje te ruim heb genomen, willen jullie daar naar kijken. Ik hoor wel wat jullie ervan vinden.
'
We willen volgend jaar mei gaan aangeizen we in het najaar een hoop andere dingen hebben gepland.
Groetjes, Dennis
1e dag: Amsterdam - Denver
2e dag: Denver - Rocky Mountains NP
3e dag: Rocky Mountains - Douglas
4e dag: Douglas - Wind Cave NP
5e dag: Wind Cave NP - Custer State Park
6e dag: Custer State park - Badlands NP
7e dag: Badlands NP - Mount Rushmore NM - Jewel Cave NM
8e dag: Jewel Cave NM - Devils Tower NM
9e dag: Devils Tower NM - Bighorn Canyon
10e dag: Bighorn Cabyon - Yellowstone NP
11e dag: Yellowstone NP
12e dag: Yellowstone NP
13e dag: Yellowstone NP
14e dag: Yellowstone NP - Grand Tenton NP
15e dag: Grand Tenton NP
16e dag: Grand Tenton NP - Dinosaur Canyon of eerst naar craters of the moon?
17e dag: Dinosaur Canyon - Arches NP
18e dag: Arches NP
19e dag: Arches NP - Canyonlands NP
20e dag: Canyonlands NP
21e dag: Canyonlands NP - Monument valley
22e dag: Monument valley - Great Sand Dunes
23e dag: Great sand dunes
24e dag: Great Sand Dunes - Denver
26e dag: Denver
27e dag: Denver - Amsterdam
Bedankt voor alle reacties. Ik heb weer een nieuwe route gemaakt. Hopelijk is deze wel goed te doen. Ik denk aaleen dat ik de eerste week een beetje te ruim heb genomen, willen jullie daar naar kijken. Ik hoor wel wat jullie ervan vinden.
'
We willen volgend jaar mei gaan aangeizen we in het najaar een hoop andere dingen hebben gepland.
Groetjes, Dennis
11e dag: Yellowstone NP
12e dag: Yellowstone NP
13e dag: Yellowstone NP
14e dag: Yellowstone NP - Grand Tenton NP
15e dag: Grand Tenton NP
16e dag: Grand Tenton NP - Dinosaur Canyon of eerst naar craters of the moon?
17e dag: Dinosaur Canyon - Arches NP
18e dag: Arches NP
19e dag: Arches NP - Canyonlands NP
20e dag: Canyonlands NP
21e dag: Canyonlands NP - Monument valley
22e dag: Monument valley - Great Sand Dunes
23e dag: Great sand dunes
24e dag: Great Sand Dunes - Denver
26e dag: Denver
27e dag: Denver - Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Dennis,Gentieno schreef: 1e dag: Amsterdam - Denver
Ik zou zeker voor Rocky Mountain NP meer tijd uittrekken, als het weer het tenminste toelaat. Kijk alvast eens op de NPS site voor RMNP en kijk hoe nu de toestand van de wegen is - een alternatief is om dit park aan het eind van de route op te nemen (of het rondje helemaal andersom te doen; ik zag vorige week op de Crazy Horse webcam ook daar nog sneeuw liggen). Nadeel van RMNP op de eerste dag is ook dat je nog aan de hoogte moet wennen en makkelijk hoogteziekte oploopt. Als je meer wilt doen dan alleen daar met de auto rondrijden, zou ik zeker meer tijd voor het park uittrekken.
Ik weet niet waarom je Douglas hebt opgenomen, het ligt niet helemaal op de route, en je kunt veel verder rijden. Even uitgaande van deze route zou ik twee nachten in Estes Park plannen, dat ligt naast Rocky Mountain(zonder s) NP. Vanuit Estes Park kun je in een keer naar South Dakota rijden, met eventueel nog een bezoek aan de overblijfselen van de Oregon Trail en Fort Laramie.
In South Dakota liggen de bezienswaardigheden aardig dicht bijelkaar, dus je kunt heel goed alles vanaf 1 locatie bekijken, dan hoe je niet aldoor te verhuizen - ook wel eens lekker op zo'n reis. Hot Springs is een leuke plaats, of Hill City, dan zit je lekker centraal.
Dus zoiets:
2e dag: Denver - Estes Park (Rocky Mountain NP)
3e dag: Rocky Mountain NP
4e dag: Rocky Mountain NP - Hill City
5e dag: Hill City (Wind Cave NP - Custer State Park)
6e dag: Hill City (Badlands NP)
7e dag: Hill City (Mount Rushmore NM,Crazy Horse, Jewel Cave NM)
8e dag: Hill City - ...(Devils Tower NM)
9e dag: ... - Cody (Bighorn Canyon)
10e dag: Cody- Yellowstone NP (Beartooth pass als die open is?)
Je hebt inderdaad wat ruimte, maar misschien wil je nog langer in South Dakota blijven, of onderweg naar Yellowstone meer tijd doorbrengen, misschien een stukje Montana doen?
Kijk ook nog eens in ons 2004-verslag, en in dat van Marjon (Vana) en Marco.
De Lannoo gids Rocky Moutains is ook heel aardig om eens te bekijken, daar staat het grootste deel van jouw route in beschreven.
Marianne
Ik kan maar een tip geven. Ga een maandje later je bent nog wat te vroeg in mei. Zie de websites van de parken. Veel wegen en trails zijn in mei nog niet begaanbaar.
vrolijke groetjes,
vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is waar, bergpassen zijn vaak nog dicht. Het is trouwens helemaal geen slecht idee om de route om te draaien en op het laatst naar RMNP te gaan. Van Hill City naar Estes Park kan je goed in een dag rijden en met Dinosaur Canyon bedoel je wellicht Dinosaur NM bij Vernal. Een hele dag in Great Sand Dunes NP lijkt me ook wat lang. Wellicht kan je nog wat tijd vinden voor Mesa Verde NP en/of Durango. Je moet ook wel erg van grotten houden om beiden te bezoeken en houd in Hill City de volgorde van Marianne maar aan. Die is een stuk logischer. En Crazy Horse behoort wat mij betreft in de top10 tourist traps thuis maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld.
YH
YH
-
eaglelgae
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Olympic NP is wel te doen in mei hoor. Het probleem is dat het moeilijk te voorspellen is hoe de staat van de wegen is. Soms zijn er stormen in de herfst en winter en over het algemeen wordt in juni pas begonnen met het grote opruimwerk. De wegen naar de visitors centers worden meestal in mei al goed vrijgemaakt en eventueel hersteld. Je kunt heel mooie gebieden zoals Rialto Beach, het Hoh Rainforest, en dergelijke, in mei meestal wel bereiken.
Zoals ik je eerste route zie zou je over de 101 van Seattle om Olympic NP kunnen rijden en vanaf daar naar Rainier NP. Dan kun je op die route de makkelijk bereikbare punten bekijken. Aanraders zijn dan Lake Quanault, Ruby Beach, Hoh Rainforest, Rialto Beach, Lake Crescent, Sol Duc Falls en Hurricane Ridge. Deze zijn relatief snel te bereiken vanaf de 101 en makkelijk te bekijken op korte wandelingen. Het geeft je een goede indruk van het park.
Hurricane Ridge kan nog besneeuwd zijn in mei, daarvoor moet je even navraag doen bij de ranger stations onderweg. De andere plaatsen zijn allemaal laag gelegen en in mei ligt hier geen sneeuw normaal gesproken, het klimaat is hier goed te vergelijken met dat in Nederland. Houd rekening met zon en een bui.
De tijd die je neemt voor Seattle en Olympic is wel krap, zoals eerder gezegd. Persoonlijk vind ik het de moeite waard om hier meer tijd voor te nemen, maar dit ligt voor iedereen anders.
Veel plezier iig, met welke route dan ook. Je kunt altijd nog een keer terugkomen
Groeten,
Anneke
Zoals ik je eerste route zie zou je over de 101 van Seattle om Olympic NP kunnen rijden en vanaf daar naar Rainier NP. Dan kun je op die route de makkelijk bereikbare punten bekijken. Aanraders zijn dan Lake Quanault, Ruby Beach, Hoh Rainforest, Rialto Beach, Lake Crescent, Sol Duc Falls en Hurricane Ridge. Deze zijn relatief snel te bereiken vanaf de 101 en makkelijk te bekijken op korte wandelingen. Het geeft je een goede indruk van het park.
Hurricane Ridge kan nog besneeuwd zijn in mei, daarvoor moet je even navraag doen bij de ranger stations onderweg. De andere plaatsen zijn allemaal laag gelegen en in mei ligt hier geen sneeuw normaal gesproken, het klimaat is hier goed te vergelijken met dat in Nederland. Houd rekening met zon en een bui.
De tijd die je neemt voor Seattle en Olympic is wel krap, zoals eerder gezegd. Persoonlijk vind ik het de moeite waard om hier meer tijd voor te nemen, maar dit ligt voor iedereen anders.
Veel plezier iig, met welke route dan ook. Je kunt altijd nog een keer terugkomen
Groeten,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 46 Reacties
- 8806 Weergaves
-