Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis KWopreis: juli-augustus Salt Lake City - Seattle - New York.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis KWopreis: juli-augustus Salt Lake City - Seattle - New York.
Zorg dat je echt vroeg in het Hoh Rain Forest bent, anders sta je 2 uur aan te schuiven:
Alle paden en parkeerplaatsen zijn in deze maanden druk . De piektijd in de zomer is van 10.00 tot 17.00 uur. Om de drukte te vermijden, kunt u het beste vóór 10.00 uur of na 17.00 uur komen, en tijdens vakanties na 18.00 uur.
Bron:
https://www-nps-gov.translate.goog/olym ... _tr_pto=rq
En check in verband daarmee van te voren de getijden tabellen voor de stranden met de mooie zeesterren en zee anemonen (geen zwemstrand)
https://tidesandcurrents.noaa.gov/tide_predictions.html
Alle paden en parkeerplaatsen zijn in deze maanden druk . De piektijd in de zomer is van 10.00 tot 17.00 uur. Om de drukte te vermijden, kunt u het beste vóór 10.00 uur of na 17.00 uur komen, en tijdens vakanties na 18.00 uur.
Bron:
https://www-nps-gov.translate.goog/olym ... _tr_pto=rq
En check in verband daarmee van te voren de getijden tabellen voor de stranden met de mooie zeesterren en zee anemonen (geen zwemstrand)
https://tidesandcurrents.noaa.gov/tide_predictions.html
Wij stonden vorig jaar op de campground bij Hohrain: prima camping en begin van de avond hadden we de wandelpaden voor onszelf.
Net ff gekeken of er voor jullie plek zou zijn, maar las toen deze waarschuwing:
https://www.recreation.gov/camping/camp ... 2?tab=info
Ze nemen geen reserveringen aan tot de weg hersteld is denk ik…..
Net ff gekeken of er voor jullie plek zou zijn, maar las toen deze waarschuwing:
https://www.recreation.gov/camping/camp ... 2?tab=info
Ze nemen geen reserveringen aan tot de weg hersteld is denk ik…..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt later zo te zien geen tijd meer voor het geisergebied dus ik zou deze dag zoveel mogelijk proberen te doen bij de geisers. Dus niet alleen Old Faithful maar ook de Grand Prismatic Spring en bijvoorbeeld de Fountan Paint Pots. Yellowstone Lake zie je wel als je naar Canyon rijdt.
En vergeet niet om even te stoppen bij Moose Falls als je Yellowstone binnen rijdt.
Vanuit Grant is het wel mooi om de 25e vroeg in de ochtend het West Thumb Basin te bezoeken.
Als je vanaf Madison nog tijd hebt zou je die dag naar Norris kunnen gaan. Wil je rechtstreeks naar Craters of the Moon rijden? Wij reden in 2015 weer via Grand Teton. Mocht je daar nog iets gemist hebben dan is dat ook nog een mogelijkheid. Zie hier voor ons verslag van die dag.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zou uitgaan van een regio en langs de interessante punten rijden en meepikken waar je kunt parkeren. In het achterhoofd heb je dan nog extra's als bepaalde wandelingen die je ter plekke in kunt passen. Yellowstone is zo groot, je kunt sowieso niet alles zien. Vergeet vooral niet te genieten, want het is er ongelooflijk mooi. Het is mijn favoriete park.
Wij stonden in Forks op Olympic Adventure Camp. Een commercieel terrein, maar geen parkeerplaatstype en hij is te reserveren. Wij vonden er niks mis mee, behalve dat de douches $5,-

Onze overnachting hier was na het Hoh Rain Forest. De nacht ervoor stonden we op Kalaloch campground nadat we Sol Duc, Rialto Beach en Ruby Beach gedaan hadden. Vanaf Kalaloch was het een uur rijden naar Hoh.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dank jullie wel voor de tips. Ik ga nog even kijken naar de planning.
Volgens mij moet ik de kinderen voorbereiden op veieg opstaan elke dag, als we voor het ontbijt ergens in een NP een parkeerplaats moeten vinden. Dat zal even wennen worden.
Ik las dat je bij Old Faithfull ook fietsen kan huren. Is dat een meerwaarde, leuke activiteit?
Bij Hoh rainforest komen we vanaf Kalaloch. Dus dat zal ook vroeg zijn.
Volgens mij moet ik de kinderen voorbereiden op veieg opstaan elke dag, als we voor het ontbijt ergens in een NP een parkeerplaats moeten vinden. Dat zal even wennen worden.
Ik las dat je bij Old Faithfull ook fietsen kan huren. Is dat een meerwaarde, leuke activiteit?
Bij Hoh rainforest komen we vanaf Kalaloch. Dus dat zal ook vroeg zijn.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vinden het erg leuk om te fietsen, maar in Yellowstone zou ik dat niet zo snel doen. Je moet gebruik maken van de normale wegen en dat lijkt e niet echt fijn fietsen. De weg naar de Lone Star Geyser is wel alleen voor fietsen, maar dat is vanuit Old Faithful (met 1 l
) nog wel een eindje fietsen over een gewone weg voor je bij het beginpunt bent. Om parkeerproblemen bij de Grand Prismatic Spring te vermijden zou je dat op de fiets kunnen doen, maar dat is bijna 8 mijl fietsen.
Marianne

Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het makkelijkst is om de jetlag te gebruiken en niet veel op te schuiven naar later opstaan. Dan gaat het min of meer vanzelf. In een stad heb je daar natuurlijk niet zoveel aan, maar in de parken des te meer.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hallo,
Ik ge nog ee vraag.
Ik lees op fora dat de Beartooth Highway heel mooi is. Wat is hier zo speciaal aan? Wij gaan die kant helemaal niet op. Ik had nu tot Lamar Valley gepland.
Maken we hier een verkeerde keuze, moeten we dit er toch onpassen?
We kunnen natuurlijk niet alles doen.
Ik ge nog ee vraag.
Ik lees op fora dat de Beartooth Highway heel mooi is. Wat is hier zo speciaal aan? Wij gaan die kant helemaal niet op. Ik had nu tot Lamar Valley gepland.
Maken we hier een verkeerde keuze, moeten we dit er toch onpassen?
We kunnen natuurlijk niet alles doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Beartooth Hwy wordt hier vaak aangeraden met name voor routes die van South Dakota naar Yellowstone lopen. In jullie geval ligt het niet echt op de route. Ik zou het ook niet doen met de huidige planning voor Yellowstone. Je route is nog zoals je die op 21 april hebt geplaatst? Als je een extra dag vrij zou kunnen maken voor Yellowstone zou je een bezoek aan Cody en de Beartooth Hwy toe kunnen voegen maar anders zou ik de tijd volledig voor Yellowstone gebruiken.
Om te zien wat je mist kun je eens googelen op afbeeldingen van de Beartooth Hwy. Of kijk eens in ons 2004-verslag voor onze ervaring.
Marianne
Om te zien wat je mist kun je eens googelen op afbeeldingen van de Beartooth Hwy. Of kijk eens in ons 2004-verslag voor onze ervaring.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden het ook echt heel mooi, maar als je er heel veel voor om moet rijden, dan zou ik het niet doen. Niet omdat de weg het niet verdient, maar omdat je dan in de knoop komt met de rest van je route misschien of Yellowstone tekort doet. Het blijft altijd mooie dingen afstrepen. Er is gewoon teveel.
In ons verslag kun je zien hoe het bij ons was. Wij konden hem niet helemaal rijden omdat de weg gedeeltelijk afgesloten was door de overstromingen in Yellowstone in 2022. We hebben hem wel gecombineerd met de Chief Joseph Scenic Hyway vanuit Cody en zijn bij de Beartooth Hwy naar rechts gegaan naar Red Lodge. Dat stuk was wel open.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... lodge.html
In ons verslag kun je zien hoe het bij ons was. Wij konden hem niet helemaal rijden omdat de weg gedeeltelijk afgesloten was door de overstromingen in Yellowstone in 2022. We hebben hem wel gecombineerd met de Chief Joseph Scenic Hyway vanuit Cody en zijn bij de Beartooth Hwy naar rechts gegaan naar Red Lodge. Dat stuk was wel open.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... lodge.html
Wij hebben 'm gedaan in 2023 vanaf Canyon Campground. Héééél vroeg vertrokken om zonsopgang (juni, dus echt vroeg, haha) in Lamar Valley te hebben. Vervolgens een heel eind Beartooth op gereden, wat korte wandelstops, maar het was koud en veel wind. Late lome lunch op de terugweg in Cooke City (regen !) om eind van de dag Lamar Valley weer mee te nemen. Het was een mooie, maar al met al ivm vele kilometers en ingespannen zoeken naar wildlife een vermoeiende dag.
In 2024 stond ie ook weer op een soortgelijke wijze gepland, weer vroeg op vanaf Canyon. Zonsopgang, wild spotten en ontbijt in Lamar Valley, koffie in Cooke City. Vervolgens terug naar Lamar Valley voor meer wandelingen... Dat beviel ons beter !
Paul
In 2024 stond ie ook weer op een soortgelijke wijze gepland, weer vroeg op vanaf Canyon. Zonsopgang, wild spotten en ontbijt in Lamar Valley, koffie in Cooke City. Vervolgens terug naar Lamar Valley voor meer wandelingen... Dat beviel ons beter !
Paul
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5106 Weergaves
-
Laatste bericht door MariekeH
-