Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Reismakkers: Seattle - LA (met 3 jonge kinderen).
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Reismakkers: Seattle - LA (met 3 jonge kinderen).
Komende zomer willen wij een reis van zo'n 4 à 5 weken maken langs de westkust van de VS. We zullen ergens eind juli/begin augustus naar Seattle vliegen en willen vanaf daar met een camper naar het zuiden rijden.
Zes jaar geleden zijn we met z'n tweeën door Amerika gereden, destijds veel gekampeerd in een klein tentje en zo onder meer de Rocky Mountains en Yellowstone gezien. Nu reizen we met drie kinderen in de leeftijd van 1,5 jaar, 2,5 jaar en 4,5 jaar oud. De reis zal er dan ook behoorlijk anders uit gaan zien. Het tempo zal vele malen lager moeten en ook de dingen die we kunnen onder nemen zullen anders zijn dan met ons tweeën.
Persoonlijk wil ik graag genieten van het groen in het noorden van de VS. Het lijkt me geweldig veel op het strand te zijn met de kinderen, dat moet ongetwijfeld lukken. Er liggen een aantal geweldige steden op de route, Seattle, San Francisco, Los Angeles. Ik vraag me alleen af wat haalbaar is met kleine kinderen in dergelijke steden. Uren slenteren door een stad zal lastig zijn. Het zuidelijke deel van onze reis is voor mij wel aardig duidelijk wat we willen zien, maar het noordelijk deel is toch minder bekend voor mij. Hier zou ik graag nog wat tips voor willen hebben, zeker voor wat te doen met de kinderen in onze leeftijdscategorie.
Ik kwam een paar aardige reisverslagen tegen van mensen die ook naar het noordwesten gingen met kleine kinderen, meer deze zijn toch minimaal alweer zeven jaar oud. Heb geprobeerd contact te leggen met een paar ervaringsdeskundigen die ook met jongen kinderen dergelijke reizen hebben gedaan, zij kunnen ons ongetwijfeld wat op weg helpen.
Eigenlijk is de belangrijkste vraag die ik nu heb: Wat te doen als we in Seattle aankomen? En dan vooral het praktische gedeelte. Want daar sta je dan met drie kinderen en een lading bagage (die we mogelijk hier kunnen stallen: https://smartecarte.com/seattle-tacoma/). Ik las dat als je een camper huurt je deze niet direct op mag halen maar dat je verplicht eerst een dag in de VS moet overnachten. Helemaal prima natuurlijk. Ik denk dat we een dag of drie in Seattle willen verblijven. Dan kunnen de kinderen wennen en het geeft ons gelegenheid om de stad te verkennen. Dan dus de camper ophalen en eropuit. Hoe komen we van het vliegveld naar een verblijf? En wat is een prettig onderkomen in onze situatie voor die paar dagen?
Zes jaar geleden zijn we met z'n tweeën door Amerika gereden, destijds veel gekampeerd in een klein tentje en zo onder meer de Rocky Mountains en Yellowstone gezien. Nu reizen we met drie kinderen in de leeftijd van 1,5 jaar, 2,5 jaar en 4,5 jaar oud. De reis zal er dan ook behoorlijk anders uit gaan zien. Het tempo zal vele malen lager moeten en ook de dingen die we kunnen onder nemen zullen anders zijn dan met ons tweeën.
Persoonlijk wil ik graag genieten van het groen in het noorden van de VS. Het lijkt me geweldig veel op het strand te zijn met de kinderen, dat moet ongetwijfeld lukken. Er liggen een aantal geweldige steden op de route, Seattle, San Francisco, Los Angeles. Ik vraag me alleen af wat haalbaar is met kleine kinderen in dergelijke steden. Uren slenteren door een stad zal lastig zijn. Het zuidelijke deel van onze reis is voor mij wel aardig duidelijk wat we willen zien, maar het noordelijk deel is toch minder bekend voor mij. Hier zou ik graag nog wat tips voor willen hebben, zeker voor wat te doen met de kinderen in onze leeftijdscategorie.
Ik kwam een paar aardige reisverslagen tegen van mensen die ook naar het noordwesten gingen met kleine kinderen, meer deze zijn toch minimaal alweer zeven jaar oud. Heb geprobeerd contact te leggen met een paar ervaringsdeskundigen die ook met jongen kinderen dergelijke reizen hebben gedaan, zij kunnen ons ongetwijfeld wat op weg helpen.
Eigenlijk is de belangrijkste vraag die ik nu heb: Wat te doen als we in Seattle aankomen? En dan vooral het praktische gedeelte. Want daar sta je dan met drie kinderen en een lading bagage (die we mogelijk hier kunnen stallen: https://smartecarte.com/seattle-tacoma/). Ik las dat als je een camper huurt je deze niet direct op mag halen maar dat je verplicht eerst een dag in de VS moet overnachten. Helemaal prima natuurlijk. Ik denk dat we een dag of drie in Seattle willen verblijven. Dan kunnen de kinderen wennen en het geeft ons gelegenheid om de stad te verkennen. Dan dus de camper ophalen en eropuit. Hoe komen we van het vliegveld naar een verblijf? En wat is een prettig onderkomen in onze situatie voor die paar dagen?
Laatst gewijzigd door Reismakkers op 09 feb 2025, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Seattle - LA (met 3 jonge kinderen)
Op de website van de luchthaven waar je aankomt staan de opties hoe je in de stad kan komen. Op trivago.com kun je een hotel vinden.
-
- Amerika-newbie
Grofweg de route die ik wat in gedachten heb en die ik langzaam aan gestalte wil geven. In Los Angeles willen we nog een paar dagen met vrienden doorbrengen.
Dag 1-4 Seattle
Dag 5-6 Rainier
Dag 7-9 Olympic
Dag 10 Astoria
Dag 11-12 Portland
Dag 13-17 Afzakken langs de kust?
Dag 18-20 San Francisco
Dag 19-22 Yosemite NP/Mono
Dag 23-24 Sequioa NP
Dag 25-26 Joshua NP
Dag 27-31 LA
Er zijn nog een paar dagen speling eventueel.
Dag 1-4 Seattle
Dag 5-6 Rainier
Dag 7-9 Olympic
Dag 10 Astoria
Dag 11-12 Portland
Dag 13-17 Afzakken langs de kust?
Dag 18-20 San Francisco
Dag 19-22 Yosemite NP/Mono
Dag 23-24 Sequioa NP
Dag 25-26 Joshua NP
Dag 27-31 LA
Er zijn nog een paar dagen speling eventueel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie plannen! Voor het noordwesten kun je eens in het bovenste topic kijken, over Washington en Oregon.
Onze kinderen waren al ouder toen wij naar het noordwesten gingen, maar ik denk dat je uit alle verslagen wel iets kunt halen. Kijk wat je zelf wilt doen en hoeveel extra tijd je nodig hebt met kleine kinderen. Iedereen is weer anders, je moet het toch zelf invullen. Voor onze ervaring met de combinatie van het noord- en zuidwesten kun je ons 2006-verslag eens bekijken.
Over Portland lees ik niet veel positieve verhalen, misschien kun je dat beter overslaan. Met een camper zijn steden toch al minder handig. Dat geldt zeker voor SF. Is het niet iets om daar te eindigen? Dan kun je daar een hotel nemen. Je kunt dan van Sequoia naar LA rijden (denk eraan dat je met een camper niet de CA198 kun nemen) en dan via de kust naar SF.
Wat betreft het zuidelijke deel: Joshua Tree zou ik niet zo snel doen, het is daar erg heet. Leuker is het om meer tijd voor Yosemite en Sequoia (en Kings Canyon) uit te trekken.
Je bent al rijkelijk laat voor het huren van een camper. Denk er ook aan dat je sommige campings 6 maanden van te voren kunt (en soms moet) reserveren. Dus wacht niet te lang met het uitwerken van een route. En schrijf het dan ook per dag uit zodat je ook zier wat de reisdagen zijn. Daar hou je nu geen rekening mee.
Kijk ook eens hoe het zit met kinderstoeltjes in de camper. Gaat dat lukken met 3 kleine kinderen?
Marianne
Onze kinderen waren al ouder toen wij naar het noordwesten gingen, maar ik denk dat je uit alle verslagen wel iets kunt halen. Kijk wat je zelf wilt doen en hoeveel extra tijd je nodig hebt met kleine kinderen. Iedereen is weer anders, je moet het toch zelf invullen. Voor onze ervaring met de combinatie van het noord- en zuidwesten kun je ons 2006-verslag eens bekijken.
Over Portland lees ik niet veel positieve verhalen, misschien kun je dat beter overslaan. Met een camper zijn steden toch al minder handig. Dat geldt zeker voor SF. Is het niet iets om daar te eindigen? Dan kun je daar een hotel nemen. Je kunt dan van Sequoia naar LA rijden (denk eraan dat je met een camper niet de CA198 kun nemen) en dan via de kust naar SF.
Wat betreft het zuidelijke deel: Joshua Tree zou ik niet zo snel doen, het is daar erg heet. Leuker is het om meer tijd voor Yosemite en Sequoia (en Kings Canyon) uit te trekken.
Je bent al rijkelijk laat voor het huren van een camper. Denk er ook aan dat je sommige campings 6 maanden van te voren kunt (en soms moet) reserveren. Dus wacht niet te lang met het uitwerken van een route. En schrijf het dan ook per dag uit zodat je ook zier wat de reisdagen zijn. Daar hou je nu geen rekening mee.
Kijk ook eens hoe het zit met kinderstoeltjes in de camper. Gaat dat lukken met 3 kleine kinderen?
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Reismakkers: Seattle - LA (met 3 jonge kinderen).
Ik heb het eens per dag uitgeschreven:
Dag 1 naar Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle
Dag 4 Seattle - Mt Rainier
Dag 5 Mt Rainier
Dag 6 Mt Rainier
Dag 7 Mt Rainier - Olympic NP
Dag 8 Olympic NP
Dag 9 Olympic NP
Dag 10 Olympic NP - Astoria
Dag 11 Astoria - Portland
Dag 12 Portland
Dag 13 Portland - Newport
Dag 14 Newport - Coos Bay
Dag 15 Coos Bay - Eureka
Dag 16 Eureka - Mendocino
Dag 17 Mendocino - San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco - Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite
Dag 23 Yosemite - Sequoia
Dag 24 Sequoia
Dag 25 Sequoia - Joshua Tree
Dag 26 Joshua Tree - Los Angeles
Dag 27 Los Angeles
Dag 28 Los Angeles
Dag 29 Los Angeles
Dag 30 Los Angeles
Dag 31 Los Angeles
Ik denk dat het niet gek is om er nog wat dagen aan vast te plakken want het zou wel mooi zijn om iets meer tijd te hebben in het noordwesten.
Je schreef bij Yosemite ook Mono. Betekent dat dat je naar de oostkant van het park wilt? Dan zou een route via Lake Tahoe en de 395 naar Lee Vining niet gek zijn. Dan kun je de Tioga Pass nemen. Voor Sequoia zou een extra dag wel mooi zijn, dan heb je ook tijd om het Cedar Grove-deel van Kings Canyon te bezoeken.
Voor het stuk langs de kust zou je eens in ons 2015-verslag kunnen kijken.
Marianne
Dag 1 naar Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle
Dag 4 Seattle - Mt Rainier
Dag 5 Mt Rainier
Dag 6 Mt Rainier
Dag 7 Mt Rainier - Olympic NP
Dag 8 Olympic NP
Dag 9 Olympic NP
Dag 10 Olympic NP - Astoria
Dag 11 Astoria - Portland
Dag 12 Portland
Dag 13 Portland - Newport
Dag 14 Newport - Coos Bay
Dag 15 Coos Bay - Eureka
Dag 16 Eureka - Mendocino
Dag 17 Mendocino - San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco - Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite
Dag 23 Yosemite - Sequoia
Dag 24 Sequoia
Dag 25 Sequoia - Joshua Tree
Dag 26 Joshua Tree - Los Angeles
Dag 27 Los Angeles
Dag 28 Los Angeles
Dag 29 Los Angeles
Dag 30 Los Angeles
Dag 31 Los Angeles
Ik denk dat het niet gek is om er nog wat dagen aan vast te plakken want het zou wel mooi zijn om iets meer tijd te hebben in het noordwesten.
Je schreef bij Yosemite ook Mono. Betekent dat dat je naar de oostkant van het park wilt? Dan zou een route via Lake Tahoe en de 395 naar Lee Vining niet gek zijn. Dan kun je de Tioga Pass nemen. Voor Sequoia zou een extra dag wel mooi zijn, dan heb je ook tijd om het Cedar Grove-deel van Kings Canyon te bezoeken.
Voor het stuk langs de kust zou je eens in ons 2015-verslag kunnen kijken.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zou als ik jullie was overwegen of je de reis niet beter een jaar uit kunt stellen. Als je nu nog je camper moet huren ben je veel duurder uit dan wanneer je die ruim een jaar van tevoren boekt. En, zoals Marianne zegt, voor een aantal campings ben je misschien ook al te laat. Daarnaast zijn de kinderen dan weer een jaar ouder en kun je misschien wat andere dingen doen. Denk er eens over na.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou vanuit Seattle eerst een rondje Olympic Peninsula doen en dan Mt. Rainier, en van daaruit afzakken naar Portland en verder naar het zuiden.
Eerst Mt. Rainier en dan Olympic Peninsula en Portland is een stuk minder efficiënt.
Succes met de voorbereidingen!
Eerst Mt. Rainier en dan Olympic Peninsula en Portland is een stuk minder efficiënt.
Succes met de voorbereidingen!
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor alle reacties! Ik ga hier de komende dagen even op kauwen.
Denk dat we Portland sowieso laten vallen en Joshua Tree is ook niet zo'n must, dan zijn er wel andere dingen.
@Martin & Marianne Bedankt voor het schema. Was de laatste dagen al iets aan het schaven geweest en had ook nagedacht over eindigen in San Francisco. Ik denk dat dat een hele mooie optie is. Dan zouden we de camper in LA in kunnen leveren, daar een paar dagen bij onze vrienden verblijven en dan naar SF met een auto misschien.
@jojostravelusa Bedankt, we gaan hier zeker over nadenken. Dat alles duurder is is nog tot daaraantoe, maar het is natuurlijk wel mooi dat als we er zijn we overal terecht kunnen en goede overnachtingsplekken hebben. Eén van de problemen dan is echter dat de oudste dan te maken heeft met de leerplicht. De oudste daarentegen is deze zomer nog net geen twee en wat dat betreft besparen we weer op ticketkosten. Maar we gaan het overwegen en zien wat er mogelijk is.
Denk dat we Portland sowieso laten vallen en Joshua Tree is ook niet zo'n must, dan zijn er wel andere dingen.
@Martin & Marianne Bedankt voor het schema. Was de laatste dagen al iets aan het schaven geweest en had ook nagedacht over eindigen in San Francisco. Ik denk dat dat een hele mooie optie is. Dan zouden we de camper in LA in kunnen leveren, daar een paar dagen bij onze vrienden verblijven en dan naar SF met een auto misschien.
@jojostravelusa Bedankt, we gaan hier zeker over nadenken. Dat alles duurder is is nog tot daaraantoe, maar het is natuurlijk wel mooi dat als we er zijn we overal terecht kunnen en goede overnachtingsplekken hebben. Eén van de problemen dan is echter dat de oudste dan te maken heeft met de leerplicht. De oudste daarentegen is deze zomer nog net geen twee en wat dat betreft besparen we weer op ticketkosten. Maar we gaan het overwegen en zien wat er mogelijk is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je ongeveer weet wanneer je gaat zou je alvast wat campings vast kunnen leggen in de parken. Annuleren kost wel wat geld maar dat is te overzien.
En misschien is het niet gek om morgen om 4 uur precies eens te kijken hoe het reserveren van een camping in Yosemite gaat. Dat moet op de 15e van de maand. Het is verstandig om dat eens een of meerdere keren te oefenen.
Kijk ook eens in het topic daarover in het Zuidwesten Algemeen subforum. En zie www.nps.gov/yose onder camping.
Marianne
En misschien is het niet gek om morgen om 4 uur precies eens te kijken hoe het reserveren van een camping in Yosemite gaat. Dat moet op de 15e van de maand. Het is verstandig om dat eens een of meerdere keren te oefenen.
Kijk ook eens in het topic daarover in het Zuidwesten Algemeen subforum. En zie www.nps.gov/yose onder camping.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je zeker weet dat bovenstaande route de definitieve is, dan kun je kijken wat er mogelijk is qua campings. Ook kun je de camperhuur van deze zomer en volgende zomer naast elkaar leggen en vergelijken met het verschil als je een vliegticket meer moet kopen. Onderaan de streep kun je dan de beslissing nemen of je nu of volgend jaar gaat en of je evt. nog campings aan zou moeten passen.
-
- Amerika-newbie
Oké. Ik heb een route gemaakt mede op basis fan de informatie alhier die eerst Los Angeles aandoet en vervolgens eindigt in San Francisco. Er zijn nog zo'n vier/vijf dagen speling en ik ben benieuwd waar ik die het beste in kan zetten, mogelijk kom ik daar met tips van jullie wel uit.
Dag 1 Amsterdam - Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle
Dag 4 Seattle - Hurricane Ridge
Dag 5 Hurrican Ridge - Forks
Dag 6 Forks - Quinault
Dag 7 Quinault - Mount Rainier NP
Dag 8 Mount Rainier NP
Dag 9 Mount Rainier NP - Astoria
Dag 10 Astoria - Newport
Dag 11 Newport - Coos Bay
Dag 12 Coos Bay - Crater Lake NP
Dag 13 Crater Lake NP - Redwood NP
Dag 14 Redwood NP - Eureka
Dag 15 Eureka - ...
Dag 16 ... - ...
Dag 17 ... - Yosemite NP
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite - Sequioa NP
Dag 21 Sequioa NP - ...
Dag 22 ... - Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 25 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 26 Pismo Beach - Monterey
Dag 27 Monterey - San Francisco
Dag 28 San Francisco
Dag 29 San Francisco
Dag 30 San Francisco - Amsterdam
Een paar opmerkingen.
Tussen Mount Rainier en Yosemite zitten veel rijdagen, ik denk dat daar ergens één of twee dagen waar we op één locatie blijven wel prettig kan zijn.
Is Crater Lake het waard met drie kinderen in deze leeftijd? Of zouden we ons die dag beter kunnen besparen en een rustdag gebruiken?
Eureka naar Yosemite zoek ik nog een tussenstop, misschien wel twee natuurlijk. Zou Lake Tahoe een optie kunnen zijn zoals hier ook genoemd? Eerst nog verder de kust bij langs of het binnenland is een beetje het dilemma.
Dag 1 Amsterdam - Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle
Dag 4 Seattle - Hurricane Ridge
Dag 5 Hurrican Ridge - Forks
Dag 6 Forks - Quinault
Dag 7 Quinault - Mount Rainier NP
Dag 8 Mount Rainier NP
Dag 9 Mount Rainier NP - Astoria
Dag 10 Astoria - Newport
Dag 11 Newport - Coos Bay
Dag 12 Coos Bay - Crater Lake NP
Dag 13 Crater Lake NP - Redwood NP
Dag 14 Redwood NP - Eureka
Dag 15 Eureka - ...
Dag 16 ... - ...
Dag 17 ... - Yosemite NP
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite - Sequioa NP
Dag 21 Sequioa NP - ...
Dag 22 ... - Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 25 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 26 Pismo Beach - Monterey
Dag 27 Monterey - San Francisco
Dag 28 San Francisco
Dag 29 San Francisco
Dag 30 San Francisco - Amsterdam
Een paar opmerkingen.
Tussen Mount Rainier en Yosemite zitten veel rijdagen, ik denk dat daar ergens één of twee dagen waar we op één locatie blijven wel prettig kan zijn.
Is Crater Lake het waard met drie kinderen in deze leeftijd? Of zouden we ons die dag beter kunnen besparen en een rustdag gebruiken?
Eureka naar Yosemite zoek ik nog een tussenstop, misschien wel twee natuurlijk. Zou Lake Tahoe een optie kunnen zijn zoals hier ook genoemd? Eerst nog verder de kust bij langs of het binnenland is een beetje het dilemma.
Ik vind het eerlijk gezegd een flinke rit met 3 kids. En ook best jammer dat je een aantal mooie plekken in Oregon (letterlijk) links laat liggen in het binnenland en er dus heel veel kust in zit. Maar goed, ik neem aan dat dit een bewust keuze is. Zo laat je Mount Hood, de watervallen van Columbia River, Silver Falls State Park, omgeving Bend (met o.a Smith Rock State Park) uit je schema. Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed hoe dat in te passen is als je óók nog Yosemite en Sequoia erin wilt hebben, plus nog wat dagen bij vrienden...
Willen je vrienden niet leuk een paar dagen naar SF komen ?
. Dat zou een hoop dagen schelen, haha.
Ik zou een aantal zaken (her)overwegen:
Seattle: je bent vroeg wakker en weet je zéker dat je met 3 kids 3 dagen deze stad wilt doen ?
Olympic NP: Ik zou een overnachting in Port Angeles doen en één nabij Forks (wellicht op Hohrain Campground?). De wandelingen daar zijn relatief kort, ik zou dan niet ook nog een nacht bij Quinault doen, maar wellicht al wat verder richting Mount Rainier ?
Weet je zeker dat je naar Sequoia wilt ? Prachtig park, maar kost wel wat tijd met een camper. Er staan ook grote bomen in Mariposa Grove in Yosemite.
Mooie puzzel deze reis !
succes,
Paul
Willen je vrienden niet leuk een paar dagen naar SF komen ?

Ik zou een aantal zaken (her)overwegen:
Seattle: je bent vroeg wakker en weet je zéker dat je met 3 kids 3 dagen deze stad wilt doen ?
Olympic NP: Ik zou een overnachting in Port Angeles doen en één nabij Forks (wellicht op Hohrain Campground?). De wandelingen daar zijn relatief kort, ik zou dan niet ook nog een nacht bij Quinault doen, maar wellicht al wat verder richting Mount Rainier ?
Weet je zeker dat je naar Sequoia wilt ? Prachtig park, maar kost wel wat tijd met een camper. Er staan ook grote bomen in Mariposa Grove in Yosemite.
Mooie puzzel deze reis !
succes,
Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mij lijkt de tijd in Seattle ook redelijk ruim, maar het zijn twee dagen en niet drie, dus zo gek is het ook weer niet. Maar je zou een dag minder kunnen doen.
Het lastige met zo'n one way is dat je moet kiezen tussen kust en binnenland, of je rijdt veel heen en weer. Ik weet niet of je ons 2006-verslag hebt bekeken? Wij hebben toen weinig tijd besteed aan de kust, en we reden via Crater Lake en Lassen Volcanic en Lake Tahoe naar Yosemite. Dat zou ook een optie kunnen zijn. Als je wel de kust doet dan zou ik de lus naar Crater Lake vergeten. Of eerst kust en dan Crater Lake en geen Redwoods.
Wij vonden Redwoods mooi, maar het is wel een heel langgerekt park en het kost je veel tijd. Het laatste stuk langs de kust kost zeker veel tijd (zie daarvoor ons 2015-verslag). En dat was met een auto, dus met een camper zal het nog meer tijd kosten.
De route is ook afhankelijk van wat je in Yosemite wilt doen. Als je van eureka komt neem je waarschijnlijk de ingang bij Groveland. Dat betekent dat je de Tioga Pass niet meeneemt. wil je wel de Tioga Road meenemen dan ligt Lake Tahoe op de route.
Ik vind Sequoia (geen Sequioa) erg de moeite waard maar als het je alleen gaat om wat sequoia's te zien dan kan dat inderdaad ook in Yosemite. Maar in Sequoia kun je ze beter zien. En de boom in de Grant Grove waar je doorheen kunt lopen is met kinderen natuurlijk erg leuk. In de Mariposa Grove in Yosemite staan de bomen achter hekken, dat is in Sequoia en Kings Canyon niet zo.
Ik zou dan een camping in Grant Grove Village niet gek vinden, of in elk geval voor de laatste nacht. Dan kun je daarvandaan in 1 dag naar LA rijden. Voor de andere nacht (liever twee) is Lodgepole handig omdat je dan vanaf de camping de shuttlebus kunt nemen.
Marianne
Het lastige met zo'n one way is dat je moet kiezen tussen kust en binnenland, of je rijdt veel heen en weer. Ik weet niet of je ons 2006-verslag hebt bekeken? Wij hebben toen weinig tijd besteed aan de kust, en we reden via Crater Lake en Lassen Volcanic en Lake Tahoe naar Yosemite. Dat zou ook een optie kunnen zijn. Als je wel de kust doet dan zou ik de lus naar Crater Lake vergeten. Of eerst kust en dan Crater Lake en geen Redwoods.
Wij vonden Redwoods mooi, maar het is wel een heel langgerekt park en het kost je veel tijd. Het laatste stuk langs de kust kost zeker veel tijd (zie daarvoor ons 2015-verslag). En dat was met een auto, dus met een camper zal het nog meer tijd kosten.
De route is ook afhankelijk van wat je in Yosemite wilt doen. Als je van eureka komt neem je waarschijnlijk de ingang bij Groveland. Dat betekent dat je de Tioga Pass niet meeneemt. wil je wel de Tioga Road meenemen dan ligt Lake Tahoe op de route.
Ik vind Sequoia (geen Sequioa) erg de moeite waard maar als het je alleen gaat om wat sequoia's te zien dan kan dat inderdaad ook in Yosemite. Maar in Sequoia kun je ze beter zien. En de boom in de Grant Grove waar je doorheen kunt lopen is met kinderen natuurlijk erg leuk. In de Mariposa Grove in Yosemite staan de bomen achter hekken, dat is in Sequoia en Kings Canyon niet zo.
Ik zou dan een camping in Grant Grove Village niet gek vinden, of in elk geval voor de laatste nacht. Dan kun je daarvandaan in 1 dag naar LA rijden. Voor de andere nacht (liever twee) is Lodgepole handig omdat je dan vanaf de camping de shuttlebus kunt nemen.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wanneer je van Newport naar Coos Bay gaat kom je langs de Oregon Dunes. Ik denk dat de kinderen dat wel leuk zullen vinden. In Florence heb je Sandland Adventures: https://www.sandland.com/
Wij hebben de Sandrail Tour gedaan, maar die is te heftig voor de kleinsten. Maar verder kunnen ze zich hier vast goed vermaken (en jullie uiteraard ook).
Wij hebben de Sandrail Tour gedaan, maar die is te heftig voor de kleinsten. Maar verder kunnen ze zich hier vast goed vermaken (en jullie uiteraard ook).
Ik ben heel benieuwd naar welke rv resorts je boekt!
Wij maken eenzelfde soort reis maar dan andersom. Ik vind het best een uitdaging om leuke campings te vinden.
Wij hebben heel veel geskipt van ons eerste plan, maar dit is wat we nu grofweg hebben:
LA - Paso Roble - Big Sur - SF - Eureka (tussenstop in Redwoods) - Coos Bay - Willamette - Mount Rainer - Olympic - Seattle
Wij maken eenzelfde soort reis maar dan andersom. Ik vind het best een uitdaging om leuke campings te vinden.
Wij hebben heel veel geskipt van ons eerste plan, maar dit is wat we nu grofweg hebben:
LA - Paso Roble - Big Sur - SF - Eureka (tussenstop in Redwoods) - Coos Bay - Willamette - Mount Rainer - Olympic - Seattle
Wij hebben als gezin met jongere kinderen ook al enkele reizen naar de US gemaakt. Wij hadden er maar 2 en de jongste was 5 jaar toen we de eerste keer een rondreis maakten. Beide uit de kinderwagen en luiers zeg maar....
Als ik zie wat jullie willen ondernemen met 3 zeer jonge kinderen dan vind ik dat heel dapper... Deze reis lijkt me ondanks 'het lagere tempo' heel ingrijpend voor kinderen. Ze zullen toch een behoorlijk aantal uren in de autostoel (3 stuks!) moeten vertoeven.
Ik ga niet zeggen dat het onverstandig is. Ik kan alleen maar kijken naar mijn eigen ervaring. Het is en blijft een vakantie. Oftewel genieten.
Als ik zie wat jullie willen ondernemen met 3 zeer jonge kinderen dan vind ik dat heel dapper... Deze reis lijkt me ondanks 'het lagere tempo' heel ingrijpend voor kinderen. Ze zullen toch een behoorlijk aantal uren in de autostoel (3 stuks!) moeten vertoeven.
Ik ga niet zeggen dat het onverstandig is. Ik kan alleen maar kijken naar mijn eigen ervaring. Het is en blijft een vakantie. Oftewel genieten.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je het hier bewust over RV resorts? Dan kun je flink in de buidel tasten vrees ik. Ik zou vaker op zoek gaan naar state park campings en tussendoor ergens een speeltuintje zoeken. Scheelt een hoop geld en op de camping kunnen de kinderen toch lekker buiten spelen. Beter zelfs dan op een betonnen plaat met campers en een klein stukje gras ertussen. Ga lekker ergens in het bos staan en ga dennenappels of zo met ze zoeken. Er zijn overal veel eekhoorns, die vinden kinderen ook vast leuk. Lekker een eind rennen en spelen na een dag in de auto.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1699 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 19 Reacties