Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ESK1982: Denver / Seattle, of rondje Denver?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
ESK1982
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis ESK1982: Denver / Seattle, of rondje Denver?

Bericht door ESK1982 »

Hi!

Wij zijn een gezin met 4 kids (5 t/m 13 jaar) en willen dit jaar met de auto een roadtrip met de auto maken. Wij zijn al vaker in de VS geweest (LA/SF/LV en de nationale parken zijn wij geweest) en realiseren dat de afstanden lang zijn. Tickets zijn nog niet geboekt en wij twijfelen enorm of wij een single trip Denver - Seattle moeten doen, of beter een rondje rijden, dus graag jullie hulp gevraagd. Bij voorkeur houden wij de reisdagen wat korter, maar dan slaat toch de twijfel weer toe omdat er zoveel moois te zien is ...

Een must in deze rondreis is Yellowstone, daar willen wij ook genoeg tijd voor uittrekken. Als wij op Denver vliegen, dan zouden wij ook graag Mt Rushmore en Badlands meepakken, omdat wij daar denk ik niet zo snel meer komen. We zouden dan eerst richting South Dakota gaan.

Als wij na YS richting Seattle rijden, dan kunnen wij ook naar Glacier. Anderzijds lees ik over de werkzaamheden en vraag ik mij af of zomer 2025 een geschikt moment is. Voordeel van Seattle (voor zover ik het nu kan zien) is dat wij in een leuke stad eindigen. Misschien nog een dagje met de kids ergens op het strand kunnen spelen. Wij vinden het fijn om zeker aan het einde van de reis nog even een rustmoment in te bouwen. Echter, richting Denver zie ik die mogelijkheid niet zo snel. Wellicht zie ik dat over het hoofd en hebben jullie nog tips? Dan zouden wij Seattle een andere keer kunnen doen en de reisafstanden wat kunnen beperken.

LV zou ook een optie zijn om te eindigen, maar in mijn beleving was dat vooral heel druk en niet zo relaxed. Dat kan ook komen doordat wij destijds in het MGM zaten en dat vrij druk was.

Ik wil graag tickets boeken maar ben dus erg aan het twijfelen over de bestemmingen. Iemand die kan helpen de knoop door te hakken?

Alvast veel dank!
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Denver / Seattle of rondje Denver

Bericht door Bravy »

Afhankelijk van de beschikbare tijd is het prima te doen. :D Wij zijn in 2022 van Seattle naar Denver gegaan in 4 weken. Weliswaar in een camper, maar dat maakt niet zoveel uit. En wij hebben ook Glacier (heel kort), Mt Rushmore en Badlands aangedaan. En nog veel meer.
Je zou er ons reisverslag op na kunnen slaan voor ideeën: https://bravy.nl/vakantie/nw-amerika/nwusa-inl.htm.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis ESK1982: Denver / Seattle, of rondje Denver?

Bericht door Martin & Marianne »

Hoeveel tijd willen jullie voor de reis uittrekken?
Seattle is wel een leuke stad, maar dat zou voor mij geen reden zijn om daar te eindigen. Ik weet ook niet of je daar een dag strand kunt doen. Neem je rustmomenten onderweg, daar heb je veel meer aan.
Kijk wat je kunt doen in de tijd die jullie hebben. Heb je ook tijd voor de parken in WA dan zou Seattle een mogelijkheid zijn, maar als je daar geen tijd voor hebt is het naar mijn idee wel jammer om dat hele stuk te rijden. Je zou het noordwesten goed in een aparte reis kunnen doen, met ook Oregon en het noorden van Californië erbij.
Wat betreft Glacier: kijk eens wat de mogelijkheden daar zijn, en kijk ook alvast naar de mogelijkheden om daar nog accommodatie te vinden. Idem voor Yellowstone; als dat sowieso een must is leg dan nu alvast wat nachten vast als je in het park wilt overnachten (zie daarvoor www.yellowstonenationalparklodges.com). Met 6 personen is het niet gemakkelijk denk ik. Wellicht is een tent op sommige locaties een optie?

Begin eens met beide opties uit te werken, in een schema per dag, dan zie je snel genoeg wat haalbaar is qua afstanden en reistijden. Met een rondje Denver kun je ook de parken bij Moab meenemen. Met een rondje Denver kun je Rocky Mountain NP op het laatst doen; dat betekent minder kans op hoogteziekte, en je kunt van west naar oost door het park rijden.
Misschien Great Sand Dunes meenemen?

Wij deden in 2004 met onze kinderen een one way van Denver naar SF, met ook South Dakota en Yellowstone, en in 2006 een route van Seattle naar SF. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Marianne
ESK1982
Amerika-newbie

Bericht door ESK1982 »

Dank voor jullie reacties. Ik was vergeten de reisduur erbij te zetten maar wij hebben een ruime 3 weken voor deze trip.

Als ik het uitwerk dan maakt het vlg mij niet zoveel uit of wij via Moab en RMNP terug naar Denver rijden of via Glacier naar Seattle. Het zal geen dagen aan rijden verschil maken.

Ik houd de accomodaties in de gaten en er is nog wel wat te boeken in de NP’s. Het zal vast niet de beste deal zijn maar dat moet wel lukken. Met de tent lijkt ons ook heel leuk alleen met 6 personen en wat kampeerspullen + bagage moeten we denk ik met een extra auto rijden…

Als wij voor een rondje kiezen dan komen wij via RMNP terug. Heeft er iemand tips voor een kindvriendelijk verblijf voor de laatste dagen ergens op de lijn RMNP & Denver?

Wij gaan de reisverslagen met belangstelling lezen!

Als iemand een keer voor eenzelfde keuze heeft gestaan dan hoor ik graag wat de doorslag heeft gegeven voor een bepaalde route!

Bedankt voor het meedenken en de adviezen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou niet direct iets weten tussen RMNP en Denver; wat voor iets zoek je? Je kunt kijken naar een hotel met zwembad voor de laatste nacht, maar kijk liever tijdens de reis naar iets leuks en rij van Estes Park meteen door naar het vliegveld als je Denver niet wilt bezoeken. Zo haal je het meeste uit je rondreis. Onderweg vonden wij Nederland leuk om te zien, net als het Buffalo Bill Museum. Zie hier voor ons verslag van die dag.
Je kunt ook nog een nacht bij Colorado SPrings of Manitou Spings doen voor een bezoek aan de Garden of the Gods. Het Great Sand Dunes NP is wat verder, maar wel leuk om te doen. Zie voor beid ons 2013-verlsag. Wij vonden Leadville ook leuk; je kunt daar de Mineral Belt Trail fietsen. Zie daarvoor ons 2019-verslag.

Met 3 weken zal er geen tijd zijn voor de parken in Washington denk ik; dat is dan wel jammer van die rit naar Seattle.
ESK1982 schreef:
28 nov 2024, 21:02
Met de tent lijkt ons ook heel leuk alleen met 6 personen en wat kampeerspullen + bagage moeten we denk ik met een extra auto rijden…
Op zich zal het wel kunnen met 1 auto. :wink: Je kunt een roofbag nemen. Misschien nemen jullie al slaapzakken en een luchtbed mee? Of nemen jullie overal twee kamers?
Je zou ook naar cabins op KOA campings kunnen kijken; die zijn er met twee kamers met een double bed en twee stapelbedden. Je moet dan wel zelf slaapzakken meenemen. in 2004 hebben wij veel KOA's gehad; onder andere in Estes Park, Hill City en in Cody.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou Las Vegas niet meenemen op deze reis, maar het noordelijker aanhouden. Wij hebben in 2022 een prachtige reis gemaakt die een deel van jullie route overlapt: Yellowstone, Glacier, South Dakota.
In 2023 hebben we Washington en Oregon gedaan. Misschien heb je wat aan onze verslagen. Wij reizen ook altijd met een camper.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Als jullie tussen 18 en 27 juli in de buurt zijn van Cheyenne (anderhalf uur rijden vanaf Denver) dan is een bezoek aan de jaarlijkse Frontier Days een aanrader met kinderen: o.a. rodeo, parade, pancake breakfast (erg leuk), indian village, old frontier town. Veel te beleven. Wel tijdig accommodatie boeken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een one way Denver - Seattle zou er zo uit kunnen zien:

dag 1 naar Denver
dag 2 Denver - RMNP
dag 3 RMNP
dag 4 RMNP - South Dakota
dag 5 South Dakota
dag 6 South Dakota
dag 7 South Dakota - Sheridan
dag 8 Sheridan - Cody
dag 9 Cody - Yellowstone
dag 10 Yellowstone
dag 11 Yellowstone - Grand Teton
dag 12 Grand Teton
dag 13 Grand Teton - Yellowstone
dag 14 Yellowstone
dag 15 Yellowstone - Glacier (oost)
dag 16 Glacier
dag 17 Glacier (oost) - Glacier (west)
dag 18 Glacier (west) - Spokane
dag 19 Spokane - Seattle
dag 20 Seattle
dag 21 Seattle

Het kan, maar ruim is het niet. In Yellowstone moet je in dit schema de laatste nacht in het noorden of in Gardiner zitten omdat de rit naar Glacier anders wel erg lang wordt. Wil je nog tijd voor Washington dan zou je Grand Teton kunnen laten vallen. Maar dat is wel jammer als je daar zo dicht bij bent. De rit van RMNP naar South Dakota is lang, maar op zich wel te doen in 1 dag.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Martin & Marianne schreef:
29 nov 2024, 17:54
De rit van RMNP naar South Dakota is lang, maar op zich wel te doen in 1 dag.
En omdat het toch meestal nogal uit de richting ligt, zou ik het zeker meenemen. Het is echt de moeite waard.
ESK1982
Amerika-newbie

Bericht door ESK1982 »

Dank jullie wel voor jullie tips! Ik denk dat het een tweede trip naar Amerika wordt en dan pakken wij de parken in Washington mee. Dan houden wij het nu bij een rondje Denver! Dat zijn ook al de nodige kilometers.

Ik ga proberen in de buurt van Denver af te sluiten met een leuk hotel met zwembad. De ervaring leert namelijk dat wij het moeilijk vinden om onderweg rust in te bouwen omdat er zoveel te zien is :) Aan het einde van de reis wil dat meestal dan wel lukken omdat we dan zelf ook wel toe zijn aan een rustmomentje.

Veel dank voor alle adviezen! Wij gaan er een mooie reis van maken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat dat een goede keuze is! En ja, een hotel met zwembad is natuurlijk sowieso lekker, maar vergeet ook niet om ook tijdens de reis wat ontspanning te zoeken in de vorm van een hotel met zwembad. Wat vond je van de suggesties om eens op een KOA-camping te staan? Dan heb je meestal een zwembad erbij. Je zou dan ook eens zelf kunnen koken, dat vonden wij ter afwisseling ook wel prettig.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer