Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Peter & Paula: camperreis Seattle naar Denver.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Reis Peter & Paula: camperreis Seattle naar Denver.
We gaan volgend jaar voor het eerst naar het noordwesten,
we gaan met onze zoon en kleinzoon van 12 met een camper,
deze kant van Amerika is voor ons onbekend,
hebben een voorlopige route gepland:
Dag 1 18-07-24 Seattle
Dag 2 19-07-24 's morgens camper ophalen, Mount Rainier National Park
Dag 3 20-07-24 Mount Rainier National Park
Dag 4 21-07-24 Spokane
Dag 5 22-07-24 Glacier National Park (Amerika)
Dag 6 23-07-24 Glacier National Park (Amerika)
Dag 7 24-07-24 Great Falls
Dag 8 25-07-24 Red Lodge
Dag 9 26-07-24 Yellowstone National Park
Dag 10 27-07-24 Yellowstone National Park
Dag 11 28-07-24 Yellowstone National Park
Dag 12 29-07-24 Buffalo
Dag 13 30-07-24 Custer State Park
Dag 14 31-07-24 Custer State Park
Dag 15 01-08-24 Custer State Park
Dag 16 02-08-24 Cheyenne
Dag 17 03-08-24 Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 18 04-08-24 Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 19 05-08-24 Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 20 06-08-24 Denver
Dag 21 07-08-24 Denver
Dag 22 08-08-24 Denver, camper inleveren
Dag 23 09-08-24 Terugvlucht
Dag 24 10-08-24 Thuiskomst
Is deze route te doen?
Graag op-/aanmerkingen.
Alvast hartelijke dank.
Paula en Peter
we gaan met onze zoon en kleinzoon van 12 met een camper,
deze kant van Amerika is voor ons onbekend,
hebben een voorlopige route gepland:
Dag 1 18-07-24 Seattle
Dag 2 19-07-24 's morgens camper ophalen, Mount Rainier National Park
Dag 3 20-07-24 Mount Rainier National Park
Dag 4 21-07-24 Spokane
Dag 5 22-07-24 Glacier National Park (Amerika)
Dag 6 23-07-24 Glacier National Park (Amerika)
Dag 7 24-07-24 Great Falls
Dag 8 25-07-24 Red Lodge
Dag 9 26-07-24 Yellowstone National Park
Dag 10 27-07-24 Yellowstone National Park
Dag 11 28-07-24 Yellowstone National Park
Dag 12 29-07-24 Buffalo
Dag 13 30-07-24 Custer State Park
Dag 14 31-07-24 Custer State Park
Dag 15 01-08-24 Custer State Park
Dag 16 02-08-24 Cheyenne
Dag 17 03-08-24 Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 18 04-08-24 Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 19 05-08-24 Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 20 06-08-24 Denver
Dag 21 07-08-24 Denver
Dag 22 08-08-24 Denver, camper inleveren
Dag 23 09-08-24 Terugvlucht
Dag 24 10-08-24 Thuiskomst
Is deze route te doen?
Graag op-/aanmerkingen.
Alvast hartelijke dank.
Paula en Peter
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - nieuwe Moturis camper naar Salt Lake City gebracht
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
onze website
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: camperreis Seattle naar Denver
Het lijkt mij nogal ambitieus. Ik heb het even in de van/naar-vorm opgeschreven omdat je dan beter ziet wat de reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt:
18-jul naar Seattle
19-jul Seattle - Mount Rainier
20-jul Mount Rainier - Mount Rainier
21-jul Mount Rainier - Spokane
22-jul Spokane - Glacier NP
23-jul Glacier NP - Glacier NP
24-jul Glacier NP - Great Falls
25-jul Great Falls - Red Lodge
26-jul Red Lodge - Yellowstone
27-jul Yellowstone - Yellowstone
28-jul Yellowstone - Yellowstone
29-jul Yellowstone - Buffalo
30-jul Buffalo - Custer SP
31-jul Custer SP - Custer SP
1-aug Custer SP - Custer SP
2-aug Custer SP - Cheyenne
3-aug Cheyenne - RMNP
4-aug RMNP - RMNP
5-aug RMNP - RMNP
6-aug RMNP - Denver
7-aug Denver - Denver
8-aug Denver - Denver
9-aug Denver - vlucht
Je hebt aardig wat reisdagen en maar weinig tijd voor bijvoorbeeld Glacier NP en Yellowstone. Ik zou zeker een overnachting meer doen in Yellowstone, en twee erbij is ook niet gek. Kijk alvast eens naar de campings, die zijn nu al te boeken.
Jullie voorzien geen tijd voor Seattle, maar wel twee volle dagen voor Denver. Is dat bewust? Ik zou zeker Denver een dag korter doen.
Bij RMNP heb je Estes staan. Maar waarom in Estes Park staan als je met een camper bent? Ga in het park staan, dan heb je ook geen timed entry reservering nodig.
Je weet dat je Glacier voor een deel is gesloten? En dat je met de camper niet de Going to the Sun Road mag rijden? Wat zijn de plannen daar, wil je aan de westkant en aan de oostkant staan?
Ligt er al iets vast? Camperhuur, vlucht?
Marianne
18-jul naar Seattle
19-jul Seattle - Mount Rainier
20-jul Mount Rainier - Mount Rainier
21-jul Mount Rainier - Spokane
22-jul Spokane - Glacier NP
23-jul Glacier NP - Glacier NP
24-jul Glacier NP - Great Falls
25-jul Great Falls - Red Lodge
26-jul Red Lodge - Yellowstone
27-jul Yellowstone - Yellowstone
28-jul Yellowstone - Yellowstone
29-jul Yellowstone - Buffalo
30-jul Buffalo - Custer SP
31-jul Custer SP - Custer SP
1-aug Custer SP - Custer SP
2-aug Custer SP - Cheyenne
3-aug Cheyenne - RMNP
4-aug RMNP - RMNP
5-aug RMNP - RMNP
6-aug RMNP - Denver
7-aug Denver - Denver
8-aug Denver - Denver
9-aug Denver - vlucht
Je hebt aardig wat reisdagen en maar weinig tijd voor bijvoorbeeld Glacier NP en Yellowstone. Ik zou zeker een overnachting meer doen in Yellowstone, en twee erbij is ook niet gek. Kijk alvast eens naar de campings, die zijn nu al te boeken.
Jullie voorzien geen tijd voor Seattle, maar wel twee volle dagen voor Denver. Is dat bewust? Ik zou zeker Denver een dag korter doen.
Bij RMNP heb je Estes staan. Maar waarom in Estes Park staan als je met een camper bent? Ga in het park staan, dan heb je ook geen timed entry reservering nodig.
Je weet dat je Glacier voor een deel is gesloten? En dat je met de camper niet de Going to the Sun Road mag rijden? Wat zijn de plannen daar, wil je aan de westkant en aan de oostkant staan?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 okt 2024, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Als je toch de Going to the Sun Road wilt rijden, zou je voor die dag een auto kunnen huren. Dat hebben wij ook gedaan en dat is prima bevallen.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... er-np.html
https://yellowstone-north-and-south-dak ... er-np.html
- Bravy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij zijn in 2022 van Seattle naar Denver gereden met een camper. Je zou ons reisverslag erbij kunnen pakken: https://bravy.nl/vakantie/nw-amerika/nwusa-inl.htm
Wij vonden Denver niet bijster interessant en Seattle wel. Een dag omruilen zou idd een optie zijn, maar dan zou je eigenlijk op zondag de camper moeten ophalen en dat gaat niet. Staan de dagen al vast?
Als je vanaf Mount Rainier naar het oosten rijdt (over de Stevens Canyon Road) kom je tunnels tegen met een hoogtebeperking. Check goed of je camper er doorheen kan anders rij je de rest van de vakantie met een cabrio.
In Glacier kan je ook een dagtocht doen met een Red Bus Tour. Erg leuk. Kom je ook op de GTTSR.
Wij vonden Denver niet bijster interessant en Seattle wel. Een dag omruilen zou idd een optie zijn, maar dan zou je eigenlijk op zondag de camper moeten ophalen en dat gaat niet. Staan de dagen al vast?
Als je vanaf Mount Rainier naar het oosten rijdt (over de Stevens Canyon Road) kom je tunnels tegen met een hoogtebeperking. Check goed of je camper er doorheen kan anders rij je de rest van de vakantie met een cabrio.
In Glacier kan je ook een dagtocht doen met een Red Bus Tour. Erg leuk. Kom je ook op de GTTSR.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dank je Marianne voor je reactie.Martin & Marianne schreef: ↑28 okt 2024, 14:40Het lijkt mij nogal ambitieus. Ik heb het even in de van/naar-vorm opgeschreven omdat je dan beter ziet wat de reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt:
Marianne
Gaan eea nog eens bekijken.
Denver is bewust gedaan, willen op ons gemak de camper opruimen en relaxed naar de laatste dag toe werken.
Estes is ingevuld om een route te maken, in het NP overnachten is de bedoeling
Dat Glacier voor een gedeelte is gesloten, is bekend. We zitten er zelfs aan te denken om het hele park te skippen.
De vluchten en de camper zijn al geboekt.
Peter
2023 - Chicago - San Francisco
onze website
onze website
Re: Reis Peter & Paula: camperreis Seattle naar Denver.
Welkom,
Ik denk dat dit een haast klus gaat worden. Je gaat helemaal in Seattle starten voor eigenlijk 1 dag Mount Rainier. Zeker als je Glacier eruit laat zou ik gewoon een rondje Denver doen. Of starten in Salt Lake en dan Gran Teton toevoegen , dan Yellowstone, dan Custer, RMNP en naar Denver. Ik zou de laatste dag bij RMNP zetten, dan einde dag richting Denver, laatste nacht in de buurt van camper verhuur en terugvliegen. Denver voegt als stad niet veel toe…
Denk eraan dat je ca 20% meer (rij)tijd nodig hebt dan maps aangeeft. Alles duurt langer, tanken, boodschappen doen, maar ook rij je minder hard op snelweg en zeker op binnenwegen…
Paul
Edit: oei…. lees nu dat je vluchten en camper al geboekt hebt… da’s jammer !
Dan zou ik maar eens goed kijken wat je wel en niet wilt gaan doen voordat je heel veel kilometers maakt….
Ik denk dat dit een haast klus gaat worden. Je gaat helemaal in Seattle starten voor eigenlijk 1 dag Mount Rainier. Zeker als je Glacier eruit laat zou ik gewoon een rondje Denver doen. Of starten in Salt Lake en dan Gran Teton toevoegen , dan Yellowstone, dan Custer, RMNP en naar Denver. Ik zou de laatste dag bij RMNP zetten, dan einde dag richting Denver, laatste nacht in de buurt van camper verhuur en terugvliegen. Denver voegt als stad niet veel toe…
Denk eraan dat je ca 20% meer (rij)tijd nodig hebt dan maps aangeeft. Alles duurt langer, tanken, boodschappen doen, maar ook rij je minder hard op snelweg en zeker op binnenwegen…
Paul
Edit: oei…. lees nu dat je vluchten en camper al geboekt hebt… da’s jammer !
Dan zou ik maar eens goed kijken wat je wel en niet wilt gaan doen voordat je heel veel kilometers maakt….
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij zijn afgelopen zomer in ongeveer eventueel dagen van Seattle naar Denver gereden. Maar dan wel met de auto en het waren serieus veel kilometers met forse rijdagen en wij deden Glacier niet eens aan.
Ik denk dat ik Glacier misschien wel het allermooiste NP vind. Maar je hebt er eigenlijk geen tijd voor. Als je dat skipt, heb je al iets meer ruimte. Scheelt een hoop kilometers. Maar ruim is het zeker niet. Je kunt nooit alles zien, maar nu sla je wel heel veel mooie dingen over.
Ik zou toch je overnachtingen in/ bij Denver heroverwegen. Wij vinden Denver helemaal geen leuke stad. Seattle daarentegen vinden we superleuk. Maar in aanmerking genomen dat je uit RMNP komt, zou je aan 1 nacht Denver meer dan genoeg hebben om op je gemak op te ruimen en in te pakken en de camper op de laatste dag in te leveren. Dan heb je ineens 2 dagen over die je op een veel leukere manier in kunt zetten. En die je naar mijn mening op deze afstand ook echt elders nodig hebt.
Ik denk dat ik Glacier misschien wel het allermooiste NP vind. Maar je hebt er eigenlijk geen tijd voor. Als je dat skipt, heb je al iets meer ruimte. Scheelt een hoop kilometers. Maar ruim is het zeker niet. Je kunt nooit alles zien, maar nu sla je wel heel veel mooie dingen over.
Ik zou toch je overnachtingen in/ bij Denver heroverwegen. Wij vinden Denver helemaal geen leuke stad. Seattle daarentegen vinden we superleuk. Maar in aanmerking genomen dat je uit RMNP komt, zou je aan 1 nacht Denver meer dan genoeg hebben om op je gemak op te ruimen en in te pakken en de camper op de laatste dag in te leveren. Dan heb je ineens 2 dagen over die je op een veel leukere manier in kunt zetten. En die je naar mijn mening op deze afstand ook echt elders nodig hebt.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt helemaal, maar ik zou als het kan, zoveel mogelijk de snelwegen vermijden. Zonde om over de saaie weg te rijden als er mooiere zijn. Die gaan dan misschien wel langzamer, maar het is tenslotte vakantie. Wij laten juffrouw Google Maps ons altijd begeleiden onderweg en zetten, op een uitzondering na, altijd snelweg en tolweg vermijden aan. De ervaring heeft inmiddels geleerd dat ze hele creatieve routes vindt en dat je veel meer van het "echte" Amerika ziet. Wel een tip: volg haar niet blind, want ze weet niet dat je in een camper rijdt en dan kan het weleens zijn dat ze een te klein weggetje voor je heeft. Ze mag de volgende keer weer mee
Je schrijft dat je rustig de laatste dag naar het inleveren toe wilt op de laatste twee dagen in Denver. De camperverhuur (iig die van cruise America) ligt op 30-45 minuten van Denver af). Vanaf Estes is het anderhalf uur rijden naar Denver maar ook naar de camperverhuur van cruise America, Ik zou er dan ook voor kiezen om die laatste dag gewoon in het park te verblijven voor een rustige dag daar en dan de volgende ochtend langzaam terugrijden.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vinden het juist altijd fijn om op de laatste dag nog iets leuks te doen, zodat de vakantie niet als een nachtkaars uitgaat. Meestal vliegen we 's avonds pas en leveren dan 's ochtends de camper in, een camping zo dicht mogelijk bij de verhuurder zoeken en huren een auto, natuurlijk eerst de auto ophalen en dan de camper inleveren , en dan met de auto nog een leuke dag ervan maken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1037 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties