Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Frikandel: advies route gevraagd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Frikandel: advies route gevraagd.
Na dit jaar het rondje van San Francisco tot Las Vegas te hebben gedaan, hebben we het te pakken! Aankomende zomer (2025) zouden we graag nog een keer naar Amerika gaan. Dit keer van Seattle naar Denver. Het valt mij op dat minder mensen deze route doen tov het rondje in het westen. Ik vind het daarom een stuk moeilijker om een goede planning te maken. Afgelopen jaar hebben jullie onwijs goed geholpen, hopelijk hebben jullie weer zo goed advies.
Dag 1: Vliegen naar Seattle (aankomst 's avonds)
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle - Olympic
Dag 4: Olympic
Dag 5: Olympic - Mount Rainier
Dag 6: Mount Rainier
Dag 7: Mount Rainier - Spokane
Dag 8: Spokane - Glacier
Dag 9: Glacier
Dag 10: Glacier - Helena
Dag 11: Helena - Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone - Grand teton
Dag 16: Grand Teton
Dag 17: Grand Teton - Buffalo
Dag 18: Buffalo - Mount Rushmore
Dag 19: Mount Rushmore - Cheyenne
Dag 20: Cheyenne - Rocky Mountains
Dag 21: Rocky mountains
Dag 22: Rocky mountains - Denver
Dag 23: Denver
Dag 24: Aankomst thuis
Dit is de planning tot nu toe. Missen we iets? We hebben Yellowstone al geboekt, de rest is nog vrij (kunnen dus ook nog schuiven in het aantal dagen). Ik twijfel of Olympic niet te kort is en Glacier is natuurlijk onzeker ivm de verbouwingen.
Ik hoor het graag!
Dag 1: Vliegen naar Seattle (aankomst 's avonds)
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle - Olympic
Dag 4: Olympic
Dag 5: Olympic - Mount Rainier
Dag 6: Mount Rainier
Dag 7: Mount Rainier - Spokane
Dag 8: Spokane - Glacier
Dag 9: Glacier
Dag 10: Glacier - Helena
Dag 11: Helena - Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone - Grand teton
Dag 16: Grand Teton
Dag 17: Grand Teton - Buffalo
Dag 18: Buffalo - Mount Rushmore
Dag 19: Mount Rushmore - Cheyenne
Dag 20: Cheyenne - Rocky Mountains
Dag 21: Rocky mountains
Dag 22: Rocky mountains - Denver
Dag 23: Denver
Dag 24: Aankomst thuis
Dit is de planning tot nu toe. Missen we iets? We hebben Yellowstone al geboekt, de rest is nog vrij (kunnen dus ook nog schuiven in het aantal dagen). Ik twijfel of Olympic niet te kort is en Glacier is natuurlijk onzeker ivm de verbouwingen.
Ik hoor het graag!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Advies route
Ik vind de tijd voor Yellowstone en Grand Teton wel voldoende, maar de rest is erg gehaast. Glacier is krap, maar ook voor South Dakota heb je weinig tijd.
In dit schema lijkt het of je een volle dag Denver hebt maar die dag vlieg je al als je de dag erna thuis bent.
Wanneer gaan jullie precies? Liggen de vluchten al vast?
Marianne
In dit schema lijkt het of je een volle dag Denver hebt maar die dag vlieg je al als je de dag erna thuis bent.
Wanneer gaan jullie precies? Liggen de vluchten al vast?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
@Martin & Marianne De vluchten liggen nog niet vast! Hoeveel extra dagen zou je eraan plakken en waar zou je die toevoegen? We willen in principe graag Mount rushmore zien, verder is rond daar het vele auto rijden niet erg.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou voor zowel Olympic als Glacier een extra dag niet gek vinden. En voor South Dakota trekken de meeste mensen 3 nachten uit. Wij vonden Crazy Horse indrukwekkend. En je kunt naar Custer SP en Badlands.
De stop in Cheyenne is niet nodig als je het niet erg vindt om een lange rijdag te hebben.
Ik zou een rondje Denver ook niet gek vinden. Dan kun je het noordwesten een andere keer wat uitgebreider bezoeken. Hoewel Glacier dan natuurlijk lastig in te passen is.
Marianne
De stop in Cheyenne is niet nodig als je het niet erg vindt om een lange rijdag te hebben.
Ik zou een rondje Denver ook niet gek vinden. Dan kun je het noordwesten een andere keer wat uitgebreider bezoeken. Hoewel Glacier dan natuurlijk lastig in te passen is.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik twijfelde inderdaad al over Olympic. Dan voeg ik daar een nacht toe en ik denk bij Glacier ook.
Heb je verder nog aanraders qua leuke wandelingen (buiten je super website om) of qua overnachtingen? Volgens mij bestaat de koa port angeles in je reis van 2006 niet meer (of is het geen koa meer dat kan natuurlijk ook).
Heb je verder nog aanraders qua leuke wandelingen (buiten je super website om) of qua overnachtingen? Volgens mij bestaat de koa port angeles in je reis van 2006 niet meer (of is het geen koa meer dat kan natuurlijk ook).
de KOA Port Angeles bestaat nog wel, of hij moet deze zomer een andere naam hebben gekregen
Reserveer een plekje in het rijtje in de buurt van 119. Dan sta je aan de rand en heb je een prachtig uitzicht !
Je mist nu erg veel moois in Oregon en Washington. Denk aan Canon Beach, Silver Falls, regio Bend, Crater Lake. Ik denk dat je niet snel die kant op gaat voor een rondje alleen die hoek als je Olympic en Mount Rainier nu gaat doen.
Ik zou het dus opsplitsen: een rondje Denver/Salt Lake met dus Dakota's, Yellowston, GT en Glacier.
Óf vooral noord west, dus oregon, washington en dan Glacier, Yellowstone en terugvliegen vanaf Sal Lake.
Wij hebben dit jaar 4 weken noord west, met yellowstone/gt, maar zonder glacier gedaan en vonden de afstanden (vooral de ''oversteek'' naar Yellowstone best een eind...
Paul
Reserveer een plekje in het rijtje in de buurt van 119. Dan sta je aan de rand en heb je een prachtig uitzicht !
Je mist nu erg veel moois in Oregon en Washington. Denk aan Canon Beach, Silver Falls, regio Bend, Crater Lake. Ik denk dat je niet snel die kant op gaat voor een rondje alleen die hoek als je Olympic en Mount Rainier nu gaat doen.
Ik zou het dus opsplitsen: een rondje Denver/Salt Lake met dus Dakota's, Yellowston, GT en Glacier.
Óf vooral noord west, dus oregon, washington en dan Glacier, Yellowstone en terugvliegen vanaf Sal Lake.
Wij hebben dit jaar 4 weken noord west, met yellowstone/gt, maar zonder glacier gedaan en vonden de afstanden (vooral de ''oversteek'' naar Yellowstone best een eind...
Paul
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie! De koa port angeles geeft een 404 melding. Misschien dat hij later wel weer beschikbaar is, maar het ziet er denk ik niet naar uit. We gaan nog eens even in de punten duiken die je noemt, al denk ik dat we toch de stoute schoenen aantrekken en 'de grote ronde' doen.
Tja… ik zie veel mensen die kiezen voor “ het grote rondje”… jammer, want je zit veel kilometers in de auto…
En waarschijnlijk kom je erachter dat je straks nog een keer terug moet. Hoe zou je een reis in Europa plannen? Zou je dan ook heel hard naar Malaga rijden en onderweg allerlei mooie plekken overslaan?
En waarschijnlijk kom je erachter dat je straks nog een keer terug moet. Hoe zou je een reis in Europa plannen? Zou je dan ook heel hard naar Malaga rijden en onderweg allerlei mooie plekken overslaan?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan helaas niet veel zeggen over dit deel. Wij zijn eens in juni in Glacier geweest en toen konden we niets doen zonder sneeuwschoenen. En bij Mt Rainier hadden we ook veel sneeuw, dat was medio juli in 2006.
In Yellowstone hebben we in 2015 redelijk veel gewandeld; die wandelingen staan op mijn site maar misschien is het verslag ook wel nuttig. We hebben in dat 2015-verslag ook een pagina staan met een uitgebreide planning voor Yellowstone, met ook suggesties voor wandelingen en de nodige links.
Wij vonden de overnachting bij Lake Quinault prachtig (zie hier). En bij Crater Lake hebben we twee keer overnacht in de Union Creek Resort. Dat is goed bevallen. Je kunt er ook leuk en lekker eten.
Lees ook even mee in het topic van @marie_v_l (en andersom).
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht