Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Berggeit: Washington, Oregon, Californië in september 2024.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Berggeit: Washington, Oregon, Californië in september 2024.

Bericht door paulr »

Ben wel benieuwd naar watje over het café en het restaurant van Paradise Inn hebt gelezen… het café heeft prima espresso en cappuccino en je zit heerlijk op de bovenverdieping van de Lodge. 2 dagen 2 uur gezeten in de hoop dat de regen zou stoppen en we uitzicht kregen… helaas :)
The National Park Inn in Longmire is een leuke Lodge. Omdat we dus regen en mist in Paradise hadden, hebben we daar gewandeld: Rampart Ridge Trail. Doe deze tegen de klok in. Vlak voor het viewpoint waar je het bos uitkomt is een prachtig uitzicht naar Mount Rainier. Het viewpoint zelf stelt teleur, je kijkt het dal in…. Wij hadden bij terugkomst beneden ook nog een onverwachte view op de berg en genoten met een biertje op het terras van het uitzicht in heerlijk luie stoelen!

Wat ga je zo lang in Port Angeles doen ? Walvis tour ook ? Ik denk dat 1 dag Huricane Ridge wel voldoende is, de extra dagen lijken mij lastig in te vullen.

Ik zou dan een extra dag Columbia River / Mount Hood plannen. Aardige omgeving, we vonden de rit naar de Timberlake Lodge vanuit Hood River erg mooi. Bij de Lodge weinig te wandelen (skiën kan wel :) ). Geen goede koffie in het café, wel in het restaurant. Kost wel wat dollars, hahaha. Wij hebben gewandeld naar Mirror Lake: leuk wandelingetje door het bos met boven een fraai uitzicht op de berg. Bij Government Camp.

Cannon Beach-Woodburn: ik zou de outlet onderweg doen maar dan nog even doorrijden naar Silver Falls State Park. Ik neem toch niet aan dat je een hele dag gaat shoppen, zo groot is het nu ook weer niet…. Silver Falls heeft ons verrast en hebben er 2-3 heerlijk gewandeld langs de watervallen…
Berggeit
Amerika-ontdekker

Bericht door Berggeit »

@HildeV : Dankjewel! Dan gaan deze op de lijst :) .

@Almere vak V : Soms kan het zo simpel zijn, net zo vaak uitstappen als je wilt. Als je nog bepaalde (korte) hikes kan aanraden daar in de omgeving dan hoor ik het graag!

@paulr : Ik heb gelezen op Google reviews dat zowel het diner als de koffie en de broodjes in het café niet heel best zijn tegen hoge prijzen. Ik weet niet wanneer jij voor de laatste keer bent geweest, is het niet zo dat ze laatst van uitbater zijn veranderd bij de Paradise Inn? Of ben ik nu in de war met een ander national park?

Rampart Ridge Trail ga ik noteren en nazoeken op AllTrails, dank voor de tip!

Hurricane Ridge hebben we nu twee dagen gepland en we willen het volgende kijken / doen: Sunrise Ridge to Klahhane Ridge, Madison Creek, Hurricane Hill, Blue Mountain Trail, Lake Crescent, Marymere Falls, de kust afstruinen rondom Port Angeles voor zeevogels en steltlopers. Misschien zijn twee volle dagen nog aan de korte kant en komen we niet aan alles toe. Dan zullen we ook nog tips krijgen in het visitor centre aldaar.

Extra dag Cannon Beach-Woodburn is echt niet meer te doen. Doordat Redwoods verviel heb ik al vele overnachtingen moeten verzetten. Via booking.com gaat dat nog makkelijk maar diverse hotels in de national parks moet ik dan mailen of bellen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken :D .

We gaan inderdaad niet de hele dag shoppen, helemaal als we ook al kort bij de Seattle Premium Outlet zijn geweest op de dag van aankomst. Silver State Falls zie ik vaker terugkomen. Ga ik noteren, dank!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Koffie in het café was prima. Broodjes geen idee… we waren er ruim 2 weken geleden :)
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Berggeit schreef:
20 jul 2024, 18:02
...de kust afstruinen rondom Port Angeles...
Ik heb het al vaker gezegd, maar vergeet ook de Dungeness Spit ten oosten van Port Angeles niet!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Berggeit
Amerika-ontdekker

Bericht door Berggeit »

@paulr : Oké, moet goed komen dan! :thumbup:

@dutch_in_seattle : Had ik zeker al opgeschreven! Gaan we meteen heen op de dag van Seattle naar Port Angeles.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Weet niet of dit misschien nog haalbaar is in jullie schema: Shi shi beach hike en Cape Flattery, 2 aanraders.

Lassen waren wij minder van onder de indruk.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Berggeit
Amerika-ontdekker

Bericht door Berggeit »

@Lilo : Cape Flattery had ik hierboven al laten vallen, dank voor je bevestiging. Deze gaat op de lijst! Ik hoop dat we er tijd voor hebben want het ligt wel van de weg af heb ik gezien.

Shi Shi beach hike heb ik al eens eerder gevonden maar verder nooit iemand over gehoord. Maar ziet er inderdaad mooi uit. Op de lijst :thumbup: .
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Shi shi was wel vrij ver wandelen, met een afdaling via touwen, was wel te doen. Weet niet of dat nu nog zo is? Was wel heel mooi.

Lilo
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ga met mijn dochters toevallig deze week van woensdag t/mn vrijdag naar de Olympic Peninsula, naar de Hobuck Beach Resort in Neah Bay om precies te zijn, en daarbij gaan we zeker ook naar Cape Flattery en Shi Shi Beach (wat overigens wordt uitgesproken als 'sjai sjai', niet 'sjie sjie'). Ben daar zelf nog nooit geweest, maar het ziet er inderdaad veelbelovend uit. Ik plaats later deze week een bericht over hoe het was. Ben benieuwd...
Ron (in Seattle, WA)

=======
Berggeit
Amerika-ontdekker

Bericht door Berggeit »

@dutch_in_seattle : Veel plezier daar, ik ben benieuwd naar je verhalen!
Berggeit
Amerika-ontdekker

Bericht door Berggeit »

Hallo allemaal, daar ben ik weer.

Al een tijdje staat op nps.gov dat snelweg 89 die door Lassen Volcanic NP gaat, is afgesloten vanwege bosbrand(en). Nu zijn wij daar "pas" op 14 en 15 september, maar toch wil ik wel al een plan B hebben. Ik ben benieuwd of jullie leuke tips hebben voor het stuk tussen Crater Lake NP en Lee Vining. Het liefste natuurlijk mooie natuur waar we lekker kunnen lopen / dingen zien.

Dank alvast! :thumbup:
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Ons plan om Lassen te bezoeken is ook eens in het water, of beter gezegd de sneeuw, gevallen. Van een ander forumlid hadden we de tip opgepakt om Mc Arthur Burney Sp te bezoeken. Prachtige watervallen, keuke wandelroute en heerlijk om te picknicken. Je kunt je daar prima een middag vermaken.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

dutch_in_seattle schreef:
05 aug 2024, 04:29
Ik ga met mijn dochters toevallig deze week van woensdag t/mn vrijdag naar de Olympic Peninsula ...
Ik plaats later deze week een bericht over hoe het was.
Ben net terug van Cape Flattery en Shi Shi Beach met mijn dochters. Was leuk, maar wat dingen om rekening mee te houden, zeker als toerist:

- Cape Flattery en Shi Shi Beach liggen in het uiterste noordwesten van de Olympic Peninsula en liggen daarmee behoorlijk uit de weg. Als je als toerist een rondje Olympic Peninsula doet (via HW 101) en je hebt relatief weinig tijd, dan zou ik persoonlijk Cape Flattery en Shi Shi Beach overslaan en naar andere stranden gaan, zoals Rialto Beach, Ruby Beach en Second Beach. Die zijn minstens zo mooi als Shi Shi Beach en liggen veel gunstiger t.o.v. HW 101, zodat je niet zoveel tijd verliest.

- De weg van Port Angeles naar de Makah Reservation is heel bochtig, dus het duurt langer om daar te komen dan de afstand zou vermoeden, zeker met een camper of RV. Reken op minstens twee uur.

- Om bij Shi Shi Beach te komen, parkeer je je auto op een parkeerplaatsje met maar plek voor zo'n tien tot twaalf auto's (niet echt voor campers en RV's) en dan loop je behoorlijk vlak ongeveer drie kilometer naar het strand. De tweede helft kan ontzettend modderig zijn, dus houd daar rekening mee met schoenen.

- Als iemand ook maar enigszins slecht ter been is, dan is dit niet te doen---niet eens zozeer die drie kilometer, maar om bij het strand te komen, moet je zeer steil naar beneden lopen (en op de terugweg weer omhoog!). Niet heel lang, maar wel echt steil! Zelfs als je fit bent, is het flink aanpoten.

- Shi Shi Beach is vast heel mooi, maar wij hebben er helemaal niks van gezien, aangezien het strand dagenlang in dichte mist gehuld was. De mist was alleen maar op het strand en op zee. Zodra je 50 meter landinwaarts ging, was alles kraakhelder. Dat gebeurt daar blijkbaar regelmatig, dus als je pech hebt (net als wij), dan zie je dus helemaal niks. En zelfs als het helder is, dan biedt Shi Shi Beach mijns inziens niets dat je ook niet ziet op bijvoorbeeld Rialto Beach en Ruby Beach.

- Het is natuurlijk bijzonder dat Cape Flattery de noordwestelijkste punt van de "Lower 48" is, maar het is niet zo dat je werkelijk naar dat punt kunt gaan. Je loopt vanaf de parkeerplaats een kleine kilometer naar een uitzichtpunt dat ruim een kilometer van het daarwerkelijke noordwestelijkste punt ligt, en that's it. Ook hier was het behoorlijk mistig, dus veel hebben we niet gezien.

- Als je net als wij pech hebt en er is dichte mist op het strand, dan heb ik bij Shi Shi Beach helemaal geen alternatieven, aangezien het zo afgelegen is. Als je bijvoorbeeld in Forks zit en de stranden zijn geen optie vanwege mist, dan kun je bijvoorbeeld gemakkelijk naar Hoh River. Shi Shi Beach is overal zo ver vandaan, dat je eigenlijk geen andere mogelijkheden hebt.

Zoals gezegd, hadden we behoorlijk pech met de mist, maar zelfs als het helder was geweest, dan vind ik dat je, zeker als toerist, meer "bang for your buck" krijgt met andere stranden zoals Rialto, Ruby, en Second Beach.

My two cents...
Ron (in Seattle, WA)

=======
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Shi shi kost wat meer moeite, maar vonden wij toch leuk (was een stralende dag) en Cape Flattery is gewoonweg MOOI

Lilo
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Oranjeboom »

Nog een handige website voor je reis ivm bosbranden en afsluitingen en het volgen van de actualiteit.
https://app.watchduty.org/
En tripcheck.com

Verder is de kust van bandon tot arcata inclusief redwoods een mooi alternatief als je nog meer moet aanpassen waarbij het risico op bosbranden wat kleiner is en de temperatuur aangenaam. Of en hoe dit in je route past weet ik niet naar na drie dagen in de rook rond Bend en Crater lake waren we dolblij met de frisse lucht meer aan de kust.
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Oranjeboom »

In seattle is 3rd avenue in de avond geen aanrader mocht je een avondje naar het centrum willen. Wij waren echt toch wel geschokt van het openlijke spuiten op straat en de mensen die onder die omstandigheden leven. In SF en LA hebben we dit niet zo erg gezien. Daar zal het wellicht op andere plaatsen ook voorkomen maar niet zo openlijk drugsgebruik vlakbij toeristische gebieden. We zijn best wat gewend. We voelden ons overigens niet onveilig.
Verder vonden we washington en oregon fantastisch mooi en een echte aanrader dus geniet van je vakantie.
Berggeit
Amerika-ontdekker

Bericht door Berggeit »

@Lilo : Wat heeft je voorkeur Shi Shi of Cape Flattery?

@Oranjeboom : Dank voor je tip! Het ziet er nog slecht uit in de westelijke staten wat betreft de branden... Gisteren via de NPS wel vernomen dat een deel van Lassen Volcanic weer open is, hopen dat het restant volgt de komende weken. Wij hadden juist eerst Redwoods in ons reisschema maar eruit gehaald vanwege het omrijden.

En ook dank voor je tip wat betreft Seattle! We zijn sowieso geen stadsmensen dus zullen er niet heel lang spenderen.
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Als je slechts tijd hebt voor 1 vd 2 kies dan voor Cape Flattery. Dit zal niet teleurstellen, ook niet bij slecht weer. Dit is een gemakkelijke wandeling met stukken vlonderpad. Shi shi is ook mooi en speciaal maar is veeeeel verder lopen en kost dus ook veel tijd.

Veel plezier binnenkort,
Lilo
Berggeit
Amerika-ontdekker

Bericht door Berggeit »

Hallo allemaal. Inmiddels zijn wij weer terug van een prachtige vakantie. Nogmaals dank iedereen die ons heeft geholpen in het vorm geven van onze reis!

Hierbij even een samenvatting wat we hebben gedaan en wat we eventueel anders zouden doen. Handig voor de leden die nog gaan en misschien dit topic als inspiratie gebruiken :)

Olympic. Eerste stop hier gehad bij Dungeness. Interessante omgeving met een kort loopje. O.a. een ijsduiker en bandijsvogel daar gezien. Vervolgens 3 nachten in Port Angeles voor Hurricane Ridge. Hier naar Hurricane Hill gelopen en ook naar de Klahhane Ridge (grote aanrader!) (op twee dagen). Tevens de night sky program gevolgd bovenop Hurricane Hill. Deze programma's proberen we altijd te volgen, andere leuke is bijvoorbeeld in Capitol Reef of Arches NP. Whale watch gedaan vanuit Port Angeles in de zeestraat tussen Vancouver Island en Washington. Prachtige tocht met veel vogels en bultrugwalvissen, orka's, zeeleeuwen. Wandeling naar Marymere Falls is leuk en heb je binnen 2 uur gedaan, maar zou ik geen must van maken. Op weg naar Forks gestopt bij Sol Duc Falls. Ook dit konden we overslaan. We zijn niet heel gek op watervallen denk ik. Hoh regenwoud is bijzonder en mooi. Als je nog nooit een regenwoud hebt bezocht zeker heen gaan. Tide pooling gedaan bij Kalaloch beach 4. Ontzettend leuk en prachtige dingen gezien. Vele zeesterren en zeeanemonen en ook een groepje zeeotters.

Mount Rainier. Erg druk gebied, parkeerplaatsen waren snel vol. Wij sliepen in de lodge maar we baalden wel dat we niet eens dichtbij konden parkeren. Het eten in de lodge is belachelijk duur, maar je kan niet anders. Moot zalm kostte bijvoorbeeld 40 dollar. Ook hier een prachtige donkere plek om de Melkweg te bekijken. Bij Sunrise de Mt Fremont Lookout Trail gelopen, erg mooi, wel een aanrader. Een hele groep berggeiten gezien, heel leuk! Het is wel een tijd rijden van de lodge naar Sunrise. Er is geen accomodatie bij Sunrise maar het leek erop dat er vele mensen in hun camper sliepen op de parkeerplaats. Bij Paradise de Skyline Trail gelopen. Echt een prachtige wandeling en zeker een aanrader. Op het begin wat steil maar na het eerste stukje kom je echt op een ontzettend mooi plateau dat je niet kan zien vanaf het visitor centre. Vergeet bij deze trail niet het zijpad richting de Nisqually gletjsjer te volgen. Deze trail is wel erg druk en het irriteert me dat mensen overal naast het pad lopen. Soms heb ik me niet kunnen inhouden.

Hood River. Best een gezellig dorpje, met leuke winkeltjes en eettentjes. Wij sliepen hier om de Columbia River Gorge te rijden richting Cannon Beach. Het was heus mooi maar achteraf gezien mochten we dit wel overslaan. Parkeren bij de Multnomah Falls kost 20 dollar omdat de grond in privébezit is. Natuurlijk een belachelijk bedrag dus we zijn naar de volgende waterval gereden en vanaf daar gelopen, 20 dollar bespaard :). Zoals eerder al gezegd, watervallen zijn niet echt ons ding. Aan het eind van de route bij de outlook wel een prachtig uitzicht op de rivier, dat had ik dan niet willen missen. En tevens een visarend op het nest gezien!

Cannon Beach. Leuk en gezellig dorpje maar wij hadden helaas wel slecht weer. Daarnaast waren de tufted puffins al van hun nesten op Haystack Rock richting open zee. Toch wel genoten van de kust bij het dorp en vanaf Ecola State Park.

Woodburn outlet. Wij waren hier volgens mij op een dinsdag. De aanbiedingen waren heel voordelig, in elke winkel wel 50% korting waardoor ik vele truien en shirts heb kunnen kopen bij de bekende sportmerken. Bij de Nike-winkel geen rij, was erg rustig. Ik ben erg geslaagd, mijn partner minder.

Crater Lake. Aan de noordkant naar beneden gelopen en heel even pootje gebaad. Hier op het forum is 1 dag aangeraden voor dit park. Achteraf zouden wij hier 1 of misschien 2 overnachtingen nemen. We hadden nog wel even rustig willen zwemmen in het meer, eventueel met de boot naar het eilandje in het meer. Daarnaast nog de wandeling naar Watchman Lookout gelopen waarop je een mooi uitzicht hebt. Ook nog helemaal naar de oostkant gereden naar de cones (volgens mij). Een bijzonder fenomeen dat is ontstaan bij een uitbarsting.

Lassen Volcanic. Hier hadden we 1 overnachting. Vooraf geen idee wat we hier moesten verwachten, het park heeft ons positief verrast! Echt een gaaf park dat megahoog ligt. Vele wandelingen die mooi zijn om te doen. Wij hebben zelf de Cinder Cone op gelopen en zelfs erin gelopen. Cinder Cone is een oude vulkaan en een steil pad brengt je er bovenop. De plek ligt wel erg afgelegen vanaf het park waardoor wij ca. 1,5 uur heen en weer terug moesten rijden. Dit was echter zo'n mooie wandeling + uitzicht dat dit zeker een aanrader is!

Yosemite. Hier sliepen we 4 nachten en eigenlijk wel de hele vallei gezien. Helaas waren de meeste watervallen opgedroogd. Geen beren gezien maar wel een coyote midden in de vallei :). Gecombineerde wandeling gelopen naar Sentinel Dome en Taft Point. Gewoon prachtig! Grote wandeling gedaan vanaf Curry Village, via Mist Trail naar Panorama Point, verder richting Glacier Point en vanaf daar naar beneden naar de vallei. Met de bus weer netjes bij Curry Village gekomen. Uiteindelijk 28 km gelopen met 1.300 hoogtemeters. Voor een beetje wandelaar raad ik deze wandeling zeker aan, voor ons echt de mooiste wandeling die we in Amerika of Canada hebben gelopen!!!

Al met al een geweldige vakantie gehad en er zitten vele gebieden tussen die we zeker nog een keer gaan bezoeken. Als er nog specifieke vragen zijn over waar we zijn geweest, hebben geslapen, hebben gegeten, o.i.d., ik sta klaar om te helpen! :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dank je voor de terugkoppeling! Het klinkt als een prachtige reis!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer