Reis dejong89: San Francisco-Portland (of andersom?)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Reis dejong89: San Francisco-Portland (of andersom?)

Bericht door dejong89 »

In het najaar hebben we weer de tijd gevonden om richting de V.S te gaan. Gewoon, omdat het kan.

Het plan is om een one way te doen tussen San Francisco en Portland en in ieder geval de parken te bezoeken die we nog niet eerder hebben gezien.
De tickets staan nog niet vast. Dus, we zouden hem ook nog kunnen omdraaien. Enig nadeel: Dan zitten we in het weekend in Yosemite en dit is iets wat we liever willen voorkomen. Accommodaties zijn ook nog te doen. We twijfelen nog wel over Curry village. Simpelweg omdat er alleen nog maar tenten zijn zonder stroom :mrgreen: Anders wordt het, net zoals in 2016, El Portal. Dit is toen goed bevallen. Verder hebben we nog een paar punten open staan waar we wat over twijfelen zoals:

• Na aankomst in San Francisco. We vliegen(als we boeken) met KLM en komen dus rond 11:30 aan. Het plan is om direct de auto te halen en een klein stukje richting Monterey/Santa Cruz te rijden om daar 2 nachten te blijven. Dan zullen we vanuit daar ook Pinaccles N.P bezoeken. Het voordeel hiervan is (lijkt mij) dat er in deze 2 plaatsen meer te beleven is dan rondom Pinaccles N.P zelf. Qua reisafstand naar Grand Cove maakt het niet veel uit of we nu vanuit Pinaccles of Monterey/Santa Cruz vertrekken. Of, heeft iemand nog een helder idee? Toch overnachten in de buurt van San Francisco en dan op dag 2 , na een bezoek aan het park, doorrijden tot aan Coalinga?

• Zijn 2 nachten in Crater Lake niet to much? We zijn nog nooit bij Crater Lake geweest. Ben wel benieuwd naar de ervaring van anderen.

Alle andere tips zijn meer dan welkom. Onderstaand de globale route. Ik ben benieuwd naar de meningen! :thumbup:

vr 13.09 Amsterdam-San Francisco
za 14.09 San Francisco-Pinnacles N.P
zo 15.09 Pinnacles N.P- Seki (Grand Grove Village)
ma 16.09 Seki (Sequoia national park)
di 17.09 Seki (Kings Canyon National Park)
woe 18.09 Seki-Yosemite
do 19.09 Yosemite
vr 20.09 Yosemite
za 21.09 Yosemite-Lake Tahoe
zo 22.09 Lake Tahoe-Redding
ma 23.09 Redding (Lassen Volcanic)
di 24.09 Redding-Eureka
woe 25.09 Eureka-Crescent City
do 26.09 Crescent City-Roseburg
vr 27.09 Roseburg-Crater Lake
za 28.09 Crater Lake
zo 29.09 Crater Lake-Bend
ma 30.09 Bend
di 31.09 Bend
woe 01.10 Bend-Lincoln City
do 02.10 Lincoln City-Cannon Beach
vr 03.10 Cannon Beach- Portland (wel even stoppen bij Camp18, want cinnamon rolls... nomnom)
za 04.10 Portland-Amsterdam
https://jiltkrista89.wordpress.com/
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis dejong89: San Francisco-Portland (of andersom?)

Bericht door Chi Sin X »

Wij hebben Crater Lake NP bezocht toen we van Bend naar Klamath Falls reden. Naar ons gevoel hadden we het uitgebreid bezocht. Dus gewoon het rondje gemaakt en hier en daar een korte wandeling in de buurt van de krater. We zijn overigens niet heel enthousiast over dit np. De krater is indrukwekkend uiteraard.

Wat ga je bezoeken in Bend?
Staat Lava Beds NM op de planning?

Silver Falls SP vonden we echt de moeite.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

In Bend willen we een aantal dingen in de omgeving bekijken zoals Smith Rock en de omgeving van de Three Sisters. Een dagtrip naar John Day Fossil zou ook nog een optie zijn. Of we daar dan in de buurt nog een overnachting plannen weten we (nog niet)
Silver Falls staat zeker op onze lijst.
Lava Beds hebben we naar gekeken maar daar zijn we niet heel enthousiast over.
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Check voor Yosemite regelmatig of er nog iets anders vrijkomt; een heated tent is wel zo prettig; ook als hij nog niet verwarmd is, is het stopcontact dat je in een heated tent hebt erg welkom. Misschien per nacht kijken wat er mogelijk is?
Wij vonden de cabins bij Grant Grove prima als uitvalsbasis voor zowel Kings Canyon als Sequoia. Een overnachting in de Cedar Lodge - als die dan nog open is - is ook een aanrader. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag daarvoor.
De Mariposa Grove voegt niet heel veel toe als je al in Sequoia bent geweest. Wil je behalve de General Sherman nog meer sequoia's zien dan is de Congress Trail een aanrader. En ga zeker naar de Grant Grove; die is zeer makkelijk bereikbaar, je parkeert ernaast.
Voor Lassen is een cabin op Manzanita CG misschien een idee? Redding ligt nog een aardig eind van het park vandaan.
Over crater Lake verschillen de meningen nogal. Wij zijn er twee keer geweest, beide keren met 1 overnachting. Ik had het idee dat dat voldoende was, maar misschien hebben we wel iets gemist. Kijk eens in ons 2015-verslag voor Crater Lake, Redwoods en John Day. Wij vonden de overnachting in Mitchell ook wel bijzonder.

Marianne
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Bedankt voor het meedenken!

Yosemite hebben we maar alvast vastgelegd. De Cedar Lodge was nog beschikbaar in El Portal. Een prima uitvalsbasis voor Yosemite. We houden Curry Village in de gaten. Wel tof om midden in het park te overnachten maar voor nu is het even goed zo.
Doordat we wat laat zijn met het boeken voor SeKi denken we dat het voor misschien beter is om 1 nacht in Sequoia te boeken en 2 wat meer bij Kings Canyon. Er is nog beschikbaarheid in de Stony Creek Lodge en ook in de Cedar Grove Lodge bij Kings Canyon. We houden wel van een (flinke) wandeling en Kings Canyon lijkt ons gewoon heel erg mooi. Ik heb als alternatief nog een accommodatie in optie die op 10 minuten rijden ligt van Grant Grove. We gaan er even een nachtje over slapen.

Keuzes keuzes keuzes..
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ik zou m andersom rijden. Dan denk ik dat je wat weer zekerder bent. Al zal je nu ook wel redelijk zitten. En andersom de kust rijden zou mijn voorkeur hebben.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

2 nachten Crater Lake is prima. Kijk voor onze ervaringen naar het verslag. Wie weet heb je er wat aan. Ik zou alleen de nacht ziekenhuis overslaan :lol:
https://2023washingtonenoregon.blogspot ... an-sp.html
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@jojostravelusa Pfoe, die foto's. Zo jammer dat je er niet mag suppen :mrgreen:
Het ziekenhuis van Klamatt Falls ziet er iets minder uit. Deze slaan we, zeker na ons politiebureau avontuur op Hawaii, even over... Toch bedankt voor de heads up
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 31
Contacteer:

Bericht door Coyote »

dejong89 schreef:
24 jun 2024, 16:55
Na aankomst in San Francisco. We vliegen(als we boeken) met KLM en komen dus rond 11:30 aan. Het plan is om direct de auto te halen en een klein stukje richting Monterey/Santa Cruz te rijden om daar 2 nachten te blijven. Dan zullen we vanuit daar ook Pinaccles N.P bezoeken. Het voordeel hiervan is (lijkt mij) dat er in deze 2 plaatsen meer te beleven is dan rondom Pinaccles N.P zelf. Qua reisafstand naar Grand Cove maakt het niet veel uit of we nu vanuit Pinaccles of Monterey/Santa Cruz vertrekken. Of, heeft iemand nog een helder idee? Toch overnachten in de buurt van San Francisco en dan op dag 2 , na een bezoek aan het park, doorrijden tot aan Coalinga?
Direct na aankomst op SFO naar Santa Cruz rijden kan heel goed. Sterker nog, ik heb dat vorige maand nog gedaan. :wink:

Ik kwam ook met die vlucht van KLM aan op San Francisco. We waren zelfs nog wat vroeger, al rond 11:00 u. Immigrations was in enkele minuten gepasseerd dankzij MPC. Alleen duurde het wachten op de koffer toen weer ruim een half uur. Uiteindelijk rond 12:30 u bij Alamo en reed daar net voor 13:00 u de garage uit. Via Half Moon Bay naar de kust gereden en daar de Highway 1 gepakt naar Santa Cruz. Onderweg diverse (korte) stops gemaakt en ik was om 15:30 u bij mijn motel in Santa Cruz. een rit van zo'n 70 mijl. Daardoor nog genoeg tijd om eind van de middag naar de pier in Santa Cruz te rijden. Daar op mijn gemak rond te kijken en een hapje te eten.

Kortom, heel goed te doen en ik vond het een heerlijk relax begin van de vakantie: 's Ochtends vroeg vertrekken uit Amsterdam en 's avonds eten op de pier in Santa Cruz. Rond 21:00 u lag ik die avond in bed. Voor mij een ideale manier om direct in het ritme in Amerika te komen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
JeroenenTineke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JeroenenTineke »

Ik heb geen ervaring met je vraag over de route. Wel heb ik nog een aantal tips voor omgeving Bend, waar wij als t goed is over een aantal weken ook gaan verblijven.
Mc Kenzie pas/ riverfloating/ Steven sisters/Newberry vulcano/ tumalo falls/Paulina falls trail en idd Smith State rock parc. Vanuit Bend hebben wij een dag gepland naar NP crater lake, volgens onze Amerikaanse vrienden moet je het gezien hebben, kun je leuke wandelingen maken, maar langer verblijf niet nodig.
Wat gaan jullie doen in Lincoln city? ( waar wij ook een aantal dagen zullen verblijven ;))Wij hebben Newport op onze lijst( seaaquarium en Yaquina bay vuurtoren), Astoria/Cannon beach, en een sunset trail bij de kust ( Gods thumb) Lincoln city.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

dejong89 schreef:
26 jun 2024, 15:18
politiebureau avontuur op Hawaii
Goede tip. Wij zijn in januari met een cruise in Hawaii en zullen het politiebureau (en het ziekenhuis) zien te vermijden :lol:
paulr
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door paulr »

Even wat ervaringen van de afgelopen dagen:
Omdat er nog sneeuw lag op de camping bij Crater Lake (hadden 2 nachten geboekt) uitgeweken naar La Pine State park (bij Bend). Dagje Smith Rock gedaan (stond met potlood in schema) en dat heeft ons aangenaam verrast. Leuke wandeling naar de top (pittig !) en dan langs de rivier terug. Aanrader…. Daardoor minder lang naar Crater Lake en dat was maar goed ook. De uitzichten zijn prachtig, het meer fel blauw, mooi met de sneeuw die nog tot het meer komt. Maar we zijn blij dat we hier niet 2 nachten zouden zijn. Nu dus op doorreis gedaan, maar 1 nacht had ook gekund. De uitzichten zijn fraai, maar denk dat echt leuke wandelingen hier wat minder zijn. Overigens: vanuit Bend een heen en weertje is wel veel kilometers maken… zeker als de North entrance (nog) dicht is.

Oja… over camp18. Koop inderdaad zoals @Almere vak V aangeeft alleen de cinnamon role daar. De koffie is niet te zuipen :) . 200 meter (richting Portland) staat een koffie shack met prima espresso en cappuccino! En ja… met 1 role hebben we de hele dag gedaan zonder lunch… :lol:
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Wij hebben nu die cinnamonrolls iets hoger op de lijst gezet :mrgreen:
Dank voor de tips. Genoeg om uit te werken. Ik denk dat we toch 2 nachten bij Crater Lake boeken. Zou het zonde vinden als het haastwerk gaat worden.
Santa Cruz wordt ook toegevoegd aan de route. Het lijkt me eerlijk gezegd ook wel een leuke plek om te overnachten.

Bericht door paulr »

Prima om 2 nachten te doen, maar zorg dan dat je de eerste dag niet te vroeg aankomt. Gebruik die gehele dag voor reizen of iets anders in de buurt. Dan pak je eerste avond daar zonsondergang mee en heb je de volgende dag helemaal voor de rim-loop.

Van Roseburg naar Crater Lake via de 227 en 62 is trouwens een mooie route. Maak een tussenstop bij Lost Creek Lake aan de 62: erg fraai!
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridUSA »

Wij gaan in augustus en blijven er ook 2 nachten. We hebben een hele leuke Airbnb in Prospect geboekt en gaan er in de buurt ook nog ziplinen https://rvzipline.com/.
We komen vanuit de kust dus al met al hebben we dan mooi genoeg tijd lijkt me.
paulr
Amerikakenner

Bericht door paulr »

@IngridUSA dan zit je dus vlakbij dat State park dat ik noemde. Zie dat het Joseph Stewart country park heet….
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridUSA »

Genoteerd, goede reis nog 👍🏼
paulr
Amerikakenner

Bericht door paulr »

Update Silver Falls: vandaag om ca 16 uur aangekomen op campground Silver Falls. Mooie camping ! Als je in het zonnetje wilt staan, boek dan plek 3, 5 of 7. Wij staan op 8, nu om 18.30 zit je daar in de schaduw, dus we zetten onze stoeltjes op de onbezette plek 7 :)
Trail of the 10 Falls gedaan zojuist. Doe deze vanaf South parking met de klok mee, dat scheelt veel steil omhoog lopen. Wij daalden steil af en liepen geleidelijk weer terug naar boven. We hebben wel een stukkie afgesneden en de 5 mijl gedaan via Winter Falls. Hebben dus 3 watervallen gemist, maar die bekijken we morgenochtend even. Wij zijn eigenlijk niet zo van de watervallen (al velen gezien), maar dit rondje van zeg 2,5 uur wandelen was wel erg leuk ! Kortom, voor iedereen die deze kant op gaat: zet op je to do lijstje…
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

IngridUSA schreef:
28 jun 2024, 20:22
We hebben een hele leuke Airbnb in Prospect geboekt
Wij zaten in 2006 en 2015 ook in Prospect, in de Union Creek Resort. Erg mooi en prachtig gelegen. Aanrader daar is om even langs de Rogue River te lopen. Zie daarvoor
hier ons verslag. En hier voor Crater Lake en de Union Creek Resort.

Marianne
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

dejong89 schreef:
24 jun 2024, 16:55
• Zijn 2 nachten in Crater Lake niet to much? We zijn nog nooit bij Crater Lake geweest. Ben wel benieuwd naar de ervaring van anderen.
Hierbij de link naar mijn reisverslag 2013: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm

Wij maakten vanuit San Francisco een rondreis naar het noorden.
Het hierboven aangehaalde Silver Falls SP bezochten wij op dag 12.
En wij hadden geen geluk bij het Crater Lake NP, dat wij van de prachtige foto's met blauwe luchten kenden. Wat had ik dat graag willen zien, maar wij hadden er dichte mist. Zie dag 17.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer