Reis Schmitzcuracao: Los Angeles - Glacier - Las Vegas.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Schmitzcuracao
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2018, 13:30

Reis Schmitzcuracao: Los Angeles - Glacier - Las Vegas.

Bericht door Schmitzcuracao »

Hi.
Wij hebben de tijd (75 dagen).

Willen graag een rondje rijden vanaf los angeles via yosemite richting glacier NP net onder canada en dan via yellowstone terug en eindigen in las vegas.
Dit doen we in een grote Fifth Wheel.
Periode is aug-sept-okt-nov.

Graag willen we vooral groene natuur ipv de dessert. Uiteraard is het stuk richting las vegas ook een mooi stuk dessert, maar deze keer willen we zoveel mogelijk groen zien.

Wat is jullie idee hierover, ook vwb een soort van route/idee?

Lijkt me leuk van jullie iets te horen.

Opmerking moderator

Het tweede, gelijkluidende topic is samengevoegd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Los Angeles - Glacier- Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt dit nu dubbel gepost, dat is niet de bedoeling, dan gaan alle reacties door elkaar lopen. Ik heb het andere bericht bij de moderators gemeld.
Ik zou zeggen; maak eens een voorzet. Je hebt al genoeg ideeën zo te zien. Zet die eens achterelkaar in GoogleMaps. Als je zelf een schema plaatst is het gemakkelijker om met adviezen te komen. Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag. Die route kun je dan uitbreiden met Glacier NP en de parken in Washington (Olympic, Mt Rainier) en Oregon (Crater Lake). In Noord Californië is Lassen Volcanic ook een mogelijkheid.

Is het voor dit jaar?

En je realiseert je dat november voor sommige parken erg laat is? Probeer uiterlijk in september in Yellowstone te zijn. Daarna zijn veel wegen en voorzieningen daar gesloten. Zie www.nps.gov/yell voor meer informatie daarover.
Een stukje woestijn is in die periode toch wel de moeite waard. Als toetje zeg maar. :wink:

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1287
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: los angeles - glacier-las vegas

Bericht door paulr »

Welkom !
Ik neem aan dat je dan zoveel mogelijk via het westen naar het noorden reist. Je hebt immers tijd voldoende. Dus na Yosemite naar Lassen, Crater Lake, kust Oregon, Olympic, Mount Rainier, cascade, Glacier, Yellowstone, Grand Teton dan nog paar dagen wat roods meepakken onderweg zoals Capitol Reef, Bryce en Zion….
Paul
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1539
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: los angeles - glacier-las vegas

Bericht door dutch_in_seattle »

Schmitzcuracao schreef:
25 mei 2024, 19:11
...Willen graag een rondje rijden vanaf los angeles via yosemite richting glacier NP net onder canada en dan via yellowstone terug en eindigen in las vegas.
...
Periode is aug-sept-okt-nov
...
Als jullie inderdaad van plan zijn om deze reis van augustus tot ergens in november te doen, dan zou ik aanraden om in het noorden te beginnen en ergens in het zuiden te eindigen. Het weer hier in de Pacific Northwest is in augustus over 't algemeen prachtig en ook in september doorgaans nog prima, maar in oktober en zeker november wordt het toch al een (heel) stuk minder. Daarom zou ik in augustus de dingen doen die je in het noorden wilt doen en vervolgens naar het zuiden afzakken, met het mooie weer mee.

Succes met de planning!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Schmitzcuracao: Los Angeles - Glacier - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of die 5th wheel overal te huur is? Dat kan de mogelijkheden wellicht beperken. Starten in LA en eindigen in LV is wel mogelijk? Terug naar LA rijden is met zoveel tijd ook geen probleem natuurlijk.
Wat voor campings zoek je? Je weet dat je voor dit jaar voor veel parken al te laat bent om nog iets te reserveren?

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2219
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Schmitzcuracao: Los Angeles - Glacier - Las Vegas.

Bericht door jojostravelusa »

Het zal inderdaad niet meevallen om een fifth wheel te huren. Daar komt nog bij dat je dan een auto met trekhaak moet hebben en de gewone huurauto's hebben die niet. Bovendien zul je rekening moeten houden met een flinke huurprijs. Je zou het bij particulieren kunnen proberen, maar wat ik daar weleens van gezien heb, is dat echt behoorlijk aan de prijs.
Cruise America verhuurt nu ook caravans, misschien niet overal. Die zijn ook wel basic als ik het zo op de site zie. Maar ook dan heb je nog het probleem van de auto.

Misschien is de site RVShare wat voor jullie? Of GoRVRentals
https://rvshare.com/
https://gorvrentals.com/fifth-wheel-ren ... angeles-ca
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1273
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Schmitzcuracao: Los Angeles - Glacier - Las Vegas.

Bericht door IngridUSA »

Volgens mij heeft TS al eerder een fifth wheel gehuurd/geleend en is dit ook de reden dat het vertrek vanuit LA moet plaatsvinden. Maar correct me if I’m wrong.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Schmitzcuracao: Los Angeles - Glacier - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Of wellicht ligt de huur al vast? @Schmitzcuracao : het is wel fijn als je wat meer input/reactie geeft, dan kunnen we beter helpen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 mei 2024, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5880
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Schmitzcuracao: Los Angeles - Glacier - Las Vegas.

Bericht door roelb »

jojostravelusa schreef:
28 mei 2024, 15:25
Het zal inderdaad niet meevallen om een fifth wheel te huren. Daar komt nog bij dat je dan een auto met trekhaak moet hebben
Ehm, een fifth-weeler is een RV die je op het cargo bed van een pickup bevestigd. Geen trekhaak ;-).

Ik vermoed dat de OP de combinatie leent van een bekende oid.

Mijn advies zou inderdaad wel zijn om zo snel mogelijk naar het noorden te rijden. Drie dagen snelweg om te starten, direct naar noord Montana. En dan rustig afzakken richting Yellowstone, vanaf daar weer naar het westen via de 84. Vanaf Portland een uitstapje richting het noorden, dan verder naar het zuiden, Vanuit noord California weer de berg over richting Salt Lake City (via Lake Tahoe), en vanaf daar verder in Colorado, dan Utah en Arizona. Dan zit je qua weer overal redelijk.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2219
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Schmitzcuracao: Los Angeles - Glacier - Las Vegas.

Bericht door jojostravelusa »

roelb schreef:
29 mei 2024, 17:22
Geen trekhaak
I know. Maar dat maakt het niet minder moeilijk om een geschikte auto te vinden. Maar de caravan van Cruise America is wel een gewone caravan en heeft dus wel een trekhaak nodig.
Schmitzcuracao
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2018, 13:30

Re: Reis Schmitzcuracao: Los Angeles - Glacier - Las Vegas.

Bericht door Schmitzcuracao »

yes...
we hebben inderdaad een eigen fifth wheel.
zullen daar ook niet direct alle grote parken mee binnen mogen. dat is ook niet perse noodzakelijk.
we zullen veelal vrij staan, en dan met de truck de parken bezoeken als in dag trips.
er is ook veel mooie natuur buiten de parken om ons inziens.

inderdaad staat de 5th nu in LA. dus moeten we vandaar vertrekken.

de vraag is inderdaad of het dan beter is om inderdaad al direct naar het noorden te gaan in hoog tempo, of dat rustig aan doen, in een kleine 2 weken. en dan afzakken.

zie screenshot voor een rough idea. maar wellicht dus teveel stops aan de westcoast voor deze trip?

idee was om rond 15 augustus te vertrekken daar heen, maar wellicht beter om dat eerder te doen dan,
we kunnen rond 3-4 augustus weg hier.
Bijlagen
Screenshot (43).png
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5880
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Schmitzcuracao: Los Angeles - Glacier - Las Vegas.

Bericht door roelb »

Ik bedoelde dus dit, totaal 6000 mijl:
2024_05_31_22_45_38_Los_Angeles_CA_USA_to_Lassen_Volcanic_National_Park_Google_Maps.jpg
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Schmitzcuracao: Los Angeles - Glacier - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Schmitzcuracao schreef:
31 mei 2024, 19:40

de vraag is inderdaad of het dan beter is om inderdaad al direct naar het noorden te gaan in hoog tempo, of dat rustig aan doen, in een kleine 2 weken. en dan afzakken.

zie screenshot voor een rough idea. maar wellicht dus teveel stops aan de westcoast voor deze trip?
Het is zo lastig te zien of je te veel stops hebt in het eerste deel. Is elk nummer een overnachting? En waar heb je meerdere overnachtingen? Ik kan ook niet zo goed zien welke plaatsen je nu hebt aangegeven. Wil je naar Sequoia? Yosemite? En geen kust ten noorden van San Francisco?
Het beste is toch om iets per dag uit te schrijven om te zien hoeveel tijd je hebt. Ik heb een aanzet gedaan. Hierin heb je nog zo'n 10 dagen over. Je zou wat meer tijd voor het eerste stuk uit kunnen trekken. Of op het laatst toch nog wat zuidelijker gaan en bijvoorbeeld Tucson toevoegen. Of kijk naar New Mexico of het zuiden van Arizona zoals Chiricahua. Misschien heb je voor dat stuk iets aan ons 2024-verslag. Wij waren er in april, dus qua temperatuur waarschijnlijk wat vergelijkbaar met oktober. Voor Colorado in september zou je eens naar ons 2019-verslag kunnen kijken.

15-aug naar LA
16-aug LA - Lone Pine
17-aug Lone Pine - Lee Vining
18-aug Lee Vining - Lee Vining/Yosemite
19-aug Lee Vining/Yosemite - Lee Vining
20-aug Lee Vining - Lake Tahoe
21-aug Lake Tahoe - Lassen Volcanic
22-aug Lassen Volcanic - Lassen Volcanic
23-aug Lassen Volcanic - Redwoods
24-aug Redwoods - Redwoods
25-aug Redwoods - Redwoods
26-aug Redwoods - Crater Lake
27-aug Crater Lake - Bend
28-aug Bend - Bend
29-aug Bend - Olympic NP
30-aug Olympic NP - Olympic NP
31-aug Olympic NP - Olympic NP
1-sep Olympic NP - Mt Rainier
2-sep Mt Rainier - Mt Rainier
3-sep Mt Rainier - Coeur d'Alene
4-sep Coeur d'Alene - Glacier NP
5-sep Glacier NP - Glacier NP
6-sep Glacier NP - Glacier NP
7-sep Glacier NP - Glacier NP
8-sep Glacier NP - Yellowstone
9-sep Yellowstone - Yellowstone
10-sep Yellowstone - Yellowstone
11-sep Yellowstone - Yellowstone
12-sep Yellowstone - Yellowstone
13-sep Yellowstone - Grand Teton
14-sep Grand Teton - Grand Teton
15-sep Grand Teton - Craters of the Moon
16-sep Craters of the Moon - SLC
17-sep SLC - Moab
18-sep Moab - Moab
19-sep Moab - Moab
20-sep Moab - Grand Junction
21-sep Grand Junction - RMNP
22-sep RMNP - RMNP
23-sep RMNP - RMNP
24-sep RMNP - Leadville
25-sep Leadville - Aspen
26-sep Aspen - Aspen
27-sep Aspen - Crested Butte
28-sep Crested Butte - Crested Butte
29-sep Crested Butte - Montrose
30-sep Montrose - Durango
1-okt Durango - Canyon de Chelly
2-okt Canyon de Chelly - Holbrook
3-okt Holbrook - Grand Canyon
4-okt Grand Canyon - Grand Canyon
5-okt Grand Canyon - Page
6-okt Page - Page
7-okt Page - Monument Valley
8-okt Monument Valley - Capitol Reef
9-okt Capitol Reef - Capitol Reef
10-okt Capitol Reef - Bryce
11-okt Bryce - Bryce
12-okt Bryce - Zion
13-okt Zion - Zion
14-okt Zion - Zion
15-okt Zion - Snow Canyon
16-okt Snow Canyon - Valley of Fire
17-okt Valley of Fire - Las Vegas

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer