Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Familie Janssen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door Familie Janssen »

Dag, wat een geweldig forum! Veel interessants al gelezen en geleerd.
We gaan in juli 24 een camperreis maken met ons gezin (2 ouders, 3 grote pubers).
Alle tips welkom om het succesvol te laten zijn, ook voor de sportieve grote jeugd.
Ze hiken graag naar mooie plekken, op uitdagende stukken. Of kayak, fiets.

Allereerst logeren we in Seattle ca. 5 dgn bij vrienden en maken we daguitstapjes naar Mt Rainier, boot op Lake Washington, Puget Sound, centrum Seattle.
Vervolgens een 7-daagse autotrip via Olympic NP naar Vancouver Island, Vancouver en met ferry terug naar onze vrienden in Seattle.
Dan start de campertocht. Tips voor verhuurbedrijven auto en camper?

Het plan qua camperroute (ca. 2.300 km incl. wat detourtjes?) is ongeveer:

Seattle - Spokane (even meters maken maar??? nog iets boeiends onderweg voor tussenstop?)
Spokane - Missoula (weer meters maken? tips voor mooie stops? of andere eindplek?)
Missoula - Helena (tips voor onderweg?)
Helena - Bozeman
Bozeman - Yellowstone (Canyon)
Yellowstone (canyon)
Yellowstone (madison)
Yellowstone - Grand Teton
Grand Teton - Idaho Falls
Idaho Falls - Garden City (ik zoek een gezellig plaatsje nabij SLC om vandaaruit tijdig camper in te leveren? Of beter om SLC zelf weinig tijd te besteden en camper langer te huren? (vlucht om 21u pas).

Ik verheug me om eventueel goede tips te mogen ontvangen.
Zelf zal ik zeker ook onze ervaringen na afloop graag delen.
Groet! E.Janssen
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door ingrid14 »

Halen jullie op de eerste dag de camper ook nog op?
Dan is Spokane een goede stop. Of je zou voor Coeur d'Alene kunnen kiezen.
Ik neem aan dat jullie de i-90 willen volgen?
Persoonlijk zou ik de stop in Missoula niet doen maar doorrijden naar Helena. En van Helena naar Mammoth.
Dan zou je een extra dag hebben in Yellowstone en in Grand Teton (want 1 nacht daar is een beetje weinig)

Onderweg mogelijke stopplaatsen:
Ginkgo Petrified Forest State Park
in Spokane zijn de watervallen in Riverfront Park een leuke stop
na Coeur d'Alene vond ik een mooie stop : Old Mission State Park
misschien ook fijn : Ride the Hiawatha (Mountain Bike Trail) (maar dat is meer dan een korte stop)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Flinke “oversteek” van Seattle naar Yellowstone…. Wij gaan het in juni ook doen, maar dan Portland-Jackson. Wij kiezen voor gewoon 2 flinke rijdagen. Ik zou niet alleen Helena overslaan (saai stadje, maar wij waren er vorig jaar op zondag), maar ook Bozeman. Als je iets voorbij Butte naar het zuiden rijdt, dan kom je bij Virginia en Nevada City. Wel wat toeristisch, maar erg leuke western stadjes. In Nevada City ligt een openluchtmuseum, wij waren er meer tijd kwijt dan gepland (dus was het leuk). Je gaat dan via West Yellowstone het park in. De laatste dag zou ik de camper inleveren (moet vaak al erg vroeg of je moet flink extra betalen voor laat inleveren) en daarna nog even de stad in gaan. Bagage depot ergens ? In 1 (mid)dag SLC kan je een hoop zien en dan naar AirPort. Je hebt op deze wijze een extra dag of zelfs 2 voor YS en GT. Die heb je denk ik wel nodig als je leuke wandelingen of andere aktiviteiten wil doen.
Kijk bij Gardiner eens naar raften. En als je bij Jenny Lake gaat wandelen (GT), loop daneen flink stuk voorbij Inspiration point: beren verzekerd….(hebben daar 6-7 gelopen: prachtig)
Paul

Oja: is het voor dit jaar nog of voor 2025 ? Want campers zullen dan flink aan de prijs zijn en campings in Yellowstone en GT lastig nog te krijgen ben ik bang….
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Moie plannen, maar als het voor deze zomer is ben je wel heel erg laat... Ik neem aan dat je een grote camper gaat huren, en dat betekent dat de plaatsen in Yellowstone moeilijk te vinden zijn. Kijk daarvoor zo snel mogelijk op www.yellowstonenationalparklodges.com en op www.recreation.gov voor de overige campings in het park. Grand Teton zal nog lastiger zijn zijn denk ik. Leg meteen iets vast als er nog iets is, je kunt het altijd nog annuleren.
Misschien is een camper niet de beste keus. Is een auto met tent een idee?

En ja, Yellowstone verdient een dag meer. Wij deden in 2015 een route met Yellowstone en Oregon; wij reden dus wat zuidelijker, maar dat was een mooie route. Kijk daarvoor eens in ons reisverslag. Wij deden in Yellowstone toen redelijk veel wandelingen en minder de zaken die je bij een eerste bezoek doet, maar misschien heb je toch iets aan het verslag en onze planning.

Kijk voor autohuur eens in het betreffende topic onder vervoer, daar kun je ook al je vragen stellen. Camperhuur doe je meestal via een organisatie als Tioga Tours. Daar kun je eens wat offertes opvragen.

Marianne
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Wij hebben overnacht in camp coeur dálene. Op zich een saaie camping ware het niet dat het goed aan de route gelegen is en er gratis kano's beschikbaar waren voor de campinggasten. Wij en onze pubers vonden dit een heel aangename verassing en hebben er veel plezier aan gehad. Ook is er een klein zwembad en genoeg hout voor het kampvuur.

Voor wat betreft Yellowstone, ik weet niet welke periode en of dit voor deze zomer is. Wij moeten nog een paar dagen camping annuleren in Yellowstone.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
Familie Janssen
Amerika-newbie

Dag ieder die reeds reageerde op onze vragen en reisvoorstel.

Paar antwoorden:
-De reis vindt dit jaar plaats, juli 2024.

-We halen op 18 juli in de ochtend camper op in Seatle en rijden dan (voor het eerst in camper!) naar Spokane of Camp Coeur d'Alene als dat nog haalbaar is (met zijn gratis kayaks & kampvuurplek) (550km). Leuke stopplaatsen: Ginkgo Petrified Forest State Park, in Spokane watervallen in Riverfront Park.

-Ik begrijp dat daarna beste kan doorbuffelen (jammer, maar het zij zo. We hebben de kids en onszelf Yellowstone beloofd ;) naar Helena (ipv tussenstop Missoula) en dan naar Mammoth. Leuke pitstop: Old Mission State Park en evt. Ride the Hiawatha (Mountain Bike Trail) (=meer dan korte stop, past mogelijk niet)
Of als alternatief op die dag buffelen van Spokane danwel Coeur d'Alene richting Butte naar Virginia en Nevada City (western stadjes & openluchtmuseum) (575 km). Dan dag erna via West Yellowstone het park in.

- Yellowstone beter nóg een dag extra (dus 4 dgn). @ Nycave: wij zijn dan op de dagen 20,21,22,23 juli in YPark. Zijn dat soms dagen die jij wil annuleren????
- Grand Teton 2 dagen beter dan 1 (incl. beren-wandeling bij Jenny Lake of raften bij Gardiner)
- SaltLake in 1 middag te zien (mits benutting bagagedepot ergens)

- Welke tip is er voor rit van Idaho Falls naar SLC? In 1x te doen of beter opknippen en zo ja wat is dan beetje leuke overnachtingsplek niet te ver van SLC?
- We bekijken het voorstel om bij te betalen en camper langer te mogen hebben en zo meer tijd in GT etc. te hebben ipv in SLC (waar op zondag veel gesloten is blijkbaar? Of is er voor de kids nog goed Amerikaanse jeans etc. te shoppen ? :))
- Auto met tent(en) zit ook nog in ons hoofd ja. Want het is zeker prijzig met camper. Echter met 5p motels/lodges en uiteten plus aanschaf tenten en materialen is ook prijzig. En ik begrijp via via dat met camper het buitenlevengevoel en de mooie natuur van USA maximaal beleefd wordt?

Graag jullie reacties hierop!! Zeer fijn!! Thx!
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Met 5 man in een camper is zeker een goede keuze, en waarschijnlijk goedkopere dan met de auto en hotels. Maar... je bent inderdaad laat met boeken. Bij vroegboekingen heb je kortingen die al gauw 15% bedragen, maar dat kan je nu vergeten. Als er überhaupt nog campers zijn... Tioga Tours is een goede reisorganisator (er zijn er meer), maar ik zou daar snel contact mee opnemen.
Een camper ophalen gebeurt normaal gesproken op zijn vroegst aan het eind van de ochtend (je kan daar weinig tot geen invloed op uitoefenen). Dan zal je boodschappen moeten doen (reken op zeker een uur), en dan moet je nog op pad. Dan wordt Spokane misschien al te ver.
In Yellowstone (en andere parken) zijn doorgaans alle plekken al een half jaar van te voren geboekt, zeker in juli-augustus. Er wordt echter ook nog wel eens een en ander geannuleerd, dus je zou geluk kunnen hebben.

Maar voor we het verder over de route gaan hebben, zou ik eerst proberen een camper te ritselen...
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Familie Janssen schreef:
16 mei 2024, 19:01
We halen op 18 juli in de ochtend camper op in Seattle
Dat betekent dat je een een early bird moet hebben, anders wordt het vaak pas ergens in de middag voordat je de camper hebt.
Familie Janssen schreef:
Welke tip is er voor rit van Idaho Falls naar SLC?
Waarom Idaho Falls? Je kunt ook van Grand Teton (waar zou je willen/kunnen overnachten?) naar SLC rijden. Van Idaho Falls naar SLC is natuurlijk goed te doen in 1 dag; het is met een auto 3 uur rijden. Het is daar niet bergachtig volgens mij dus met een camper kan dat ook snel. Maar ik zou de mooiere route via Jackson en Bear Lake nemen,
Familie Janssen schreef:
Auto met tent(en) zit ook nog in ons hoofd ja. Want het is zeker prijzig met camper. Echter met 5p motels/lodges en uiteten plus aanschaf tenten en materialen is ook prijzig. En ik begrijp via via dat met camper het buitenlevengevoel en de mooie natuur van USA maximaal beleefd wordt?
Ik zou niet weten waarom de beleving met een camper beter zou zijn dan met een tent. Als je kijkt naar de prijzen van een camper of de lodges in Yellowstone dan valt de aanschafprijs van een tent wel mee. :wink:
Voor het eerste stuk buffelen zou een auto wel zo handig zijn. En je kunt wellicht meteen vanuit Vancouver richting Yellowstone rijden?
Familie Janssen schreef:
Of is er voor de kids nog goed Amerikaanse jeans etc. te shoppen ? )
Moet dat in SLC? Dat zou ook in Seattle kunnen denk ik?

Heb je al naar de beschikbaarheid in Yellowstone gekeken? Ik zie dit:
image.png
Er lijk wel wat te zijn, maar veel van wat er beschikbaar is, is alleen voor een tent of voor een max RV-lengte van 20ft.

Marianne
Familie Janssen
Amerika-newbie

Dag Marianne

beschikbaarheid YStone onderzoek ik nu. Echter hoe kom jij aan die handige site waar je alle RV-campsites in 1 overzicht ziet op genoemde data? mij lukt dat niet... onze RV is 25ft.
Is het een idee om buiten het park op RV te staan of is dat onhandig/mis je dan veel?
is het een idee op de bonnefooi te gaan, er wordt vast iets geannuleerd en niet elke campsite heeft een boekingssysteem begrijp ik? of is dat teveel risico?

dank!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dit is de site war ik eerder naar verwezen had. Kijk bij boeking en dan flexible dates en juli aanklikken. En zoeken op alle campgrounds.
Buiten het park overnachten kost je veel geld en veel reistijd. Je kunt naar Bridge Bay zo te zien.
Er zijn mensen die zeggen dat het prima op de bonnefooi kan maar ik zou dat zeker voor Yellowstone niet aanraden.
Waarom nu niet iets vastleggen?

Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JeroenenTineke »

Heerlijk vooruitzicht, wij reizen een paar dagen eerder dan jullie naar Seattle en eindigen ook onze trip in SLC.
Wij hebben een overnachting in Coeur d Alene geboekt, leek me toch iets leuker dan Spokane.
Glacierpark is geen optie voor jullie?
Familie Janssen
Amerika-newbie

Martin & Marianne schreef:
16 mei 2024, 21:19
Dit is de site war ik eerder naar verwezen had. Kijk bij boeking en dan flexible dates en juli aanklikken. En zoeken op alle campgrounds.
Buiten het park overnachten kost je veel geld en veel reistijd. Je kunt naar Bridge Bay zo te zien.
Er zijn mensen die zeggen dat het prima op de bonnefooi kan maar ik zou dat zeker voor Yellowstone niet aanraden.
Waarom nu niet iets vastleggen?
>> 3 nachten in het park geboekt zonet op wisselende plekken. duimen dat er nog een nacht in madison vrijkomt voor 20 juli...

Marianne
Familie Janssen
Amerika-newbie

Weet iemand of er ook een handige site is waar RV-plekken in Grand Teton op staan? de recreation.gov doet weinig...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je beste startpunt is altijd de NPS-site. Zie www.nps.gov/grte
Voor campings: https://www.nps.gov/grte/planyourvisit/camping.htm

Marianne
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Wat je kan doen voor Yellowstone is om te overnachten in Livingston, Paradise valley. Dat is voorbij Bozeman maar nog voor Gardiner. Vanaf daar ben je binnen een half uur in Yellowstone. Dan heb je een hele dag in Yellowstone voor je op de volgende camping aankomt. Helena vonden wij een saai stadje. Wij kwamen vanaf Glacier en hebben de afstand van st Mary naar Livingston in 1 dag gedaan. Met tussenstop bij de Wallmart voor tanken en boodschappen.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Familie Janssen

In het begin vraag je om verhuurbedrijven voor campers, en later dat je op 18 juli een camper gaat ophalen. De camper is dus inmiddels geboekt?
19 States so far...
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Is het een mogelijkheid om al op 17 juli de camper op te halen (als jullie nog bij vrienden zijn)? Dan kan je die dag al boodschappen doen en de camper inrichten en 's ochtends vroeg vertrekken of 's avonds al een stukje de drukte van de stad uit (indien je daar nog 's ochtends doorheen zou moeten)? Kost natuurlijk wel een extra dag camperhuur, maar scheelt je evt. kosten van een early bird pick up. Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om al vanaf het begin een camper te huren. Vancouver Island lijkt mij ook erg mooi met een camper (van wat ik ervan gelezen heb).

Gardiner ligt overigens aan de Noord-ingang van Yellowstone en is dus niet handig om heen te gaan op de dag dat je naar Grand Teton gaat (aan het zuiden van Yellowstone).

Wij hebben een deel van deze route in 2005 gedaan (met een auto); misschien heb je nog iets aan ons verslag.
Laatst gewijzigd door Inge op 17 mei 2024, 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

550 km op de eerste dag met de camper vind ik nogal een uitdaging. Überhaupt vind ik 500 km met de camper op 1 dag veel. Zeker in de gebieden waar bergen zijn. Dat gaat niet zo snel nl. Als je dan onderweg ook nog dingen wilt doen of bekijken, dan wordt het een hele lange dag. Moeten jullie niet ook nog boodschappen doen? Daar moet je qua tijd dan ook nog rekening mee houden.
Overnachten kan ook in West Yellowstone. Wij hebben er op Wagon Wheel campground gestaan. Midden in het dorp en niet direct een wonder van schoonheid, maar ook niet slecht en het is maar 3 minuten naar de ingang van het park.

Wij stonden hier in 2022. Je zou onze reisverslagen van die reis en die van 2023 kunnen bekijken. In 2023 waren we in Washington en Oregon. Wellicht haal je er tips of ideeën uit.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
Familie Janssen
Amerika-newbie

Hallo allen,

dank voor alle suggesties. Overnachtingen in Yellowstone voor camper ondertussen geboekt.
In Grand Teton vind ik niks voor campers. Iemand nog tips of reservering die je wil 'loslaten'? Of suggesties voor plek buiten GTetons die goede aanrijplek is voor mooie hikes is GT?
En is het de moeite waard om ook een nacht bij Craters of the Moon door te brengen en daar een dag te kunnen doorbrengen? tips voor campground?

Dank!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

In Grand Teton heeft Gros Ventre toch meestal wel plek ? Zie hier: https://www.recreation.gov/camping/campgrounds/247661
Vorig jaar gestaan en straks in juni weer 2 nachten. Voordeel dat het iets meer open is met uitzicht en zonnige plekken. Ook niet ver van Jackson voor boodschappen doen. Signal Mountain en Colter Bay zal inderdaad vol zijn waarschijnlijk (ik zie her en der nog een nacht vrij trouwens...)
Craters of The Moon: ik weet niet of je je daar nou lang kan vermaken. Wij pakken het straks mee onderweg voor een paar uur. Maar anderen kunnen je daar denk ik meer over vertellen...
Paul
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer