Campground in het Olympic NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Campground in het Olympic NP.

Bericht door ClaireVHaut »

Ik was even aan het kijken waar we willen overnachten in Olympic, het viel me op dat er geen douches zijn. Wij zijn tentkampeerders, dus geen douche bij ons.

Zijn er elders ergens douche mogelijkheden, of is het kwestie van paar dagen wat behelpen ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: campground olympic np

Bericht door mtl »

Van de website: "Log Cabin Resort RV & Campground offers showers and laundry."
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door ClaireVHaut »

@mtl ik bedoelde in NP zelf, deze ken ik idd, maar daar wilden we niet gaan staan. Ik dacht zelf aan HOH bijvoorbeeld
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door mtl »

Dan moet je even checken of je kan douchen bij HOH.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door ClaireVHaut »

ik geef juist aan dat er geen douches zijn in oa hoh , dus vroeg ik me af waar mensen dan gaan douchen. Er zijn op de NP geen douches. Ik kan me net voorstellen dat mensen een week niet douchen..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door mtl »

Ik heb eens gezocht op google en dan lees ik dat mensen gewoon uit een emmer wassen. Of 5-10 min rijden om elders te douchen.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door Eskm »

Met het Memorial Weekend eind mei’23, verbleven we in het ‘3 Rivers Resort’ nabij Forks.
D’er is ook een campingsite en douche- https://www.3riversresort.net/

In Forks zelf kun je dan ‘bevoorraden’ bij Forks Outfitters- https://forksoutfitters.com/,
je vindt er gewoon alles, tot visvergunningen toe 😊.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1426
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door AnnInBC »

Volgens de national parks-website zijn er geen douches op de campgrounds van de national parks:
"Amenities Showers are not available in park-operated campgrounds.
Log Cabin Resort RV & Campground offers showers and laundry.

Campsites in park-operated campgrounds are not equipped with water or electrical hookups. Campsites with water and electrical hookups are available at the concession-operated Sol Duc Hot Springs Resort RV Park and Log Cabin Resort RV & Campground.
Most campgrounds have RV spaces limited to 21 feet or shorter. Some campgrounds have lengths up to 35 feet."

Hopelijk vind je nog wel iets.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42165
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door Martin & Marianne »

ClaireVHaut schreef:
16 jul 2023, 15:48
ik geef juist aan dat er geen douches zijn in oa hoh , dus vroeg ik me af waar mensen dan gaan douchen. Er zijn op de NP geen douches. Ik kan me net voorstellen dat mensen een week niet douchen..
Ik denk dat de meeste mensen er niet zo lang verblijven maar je kunt je natuurlijk ook wassen zonder te douchen.
Als je er een week staat heb je voldoende tijd om eens naar de bewoonde wereld te rijden en daar ergens te douchen denk ik. Je moet toch ook eens je water bijvullen of wassen, eten kopen etc.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door mtl »

Of als je bij het water kampeert er gewoon inspringen elke ochtend. Het wordt sowieso improviseren.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door ClaireVHaut »

ik ben wel een week in Olympic denk ik of dat op de zelfde plek is weet ik nog niet. Ik boek niets, ben daar pas eind september dus verwacht ik weinig drukte iig.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1426
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door AnnInBC »

Eind september zal het niet meer druk zijn. Ik denk ook niet dat je dan nog iets op voorhand moet vastleggen, dus beetje zien waar je uitkomt. Ik weet niet of het je aanspreekt, maar misschien een nachtje hotel tussendoor moest het weer tegenzitten?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door Galapogos »

Wij gaan deze zomer ook kamperen in Olympic NP en ik heb ook graag zeer regelmatig een douche. Ik heb me er dus ook wat in verdiept. Bij Sol Duc Campground zou je (tegen betaling) de hot springs van het nabijgelegen resort kunnen gebruiken, daar zijn douches.

Verder schijnen er douches te zijn op Bogachiel State Park, ten zuiden van Forks, niet zo ver van Hoh Rainforest. Je zou daar kunnen kamperen, maar ik neem aan dat je er ook wel heen kunt puur en alleen om te douchen. Al zul je dan wel gewoon entree moeten betalen voor het state park.

Port Angeles heeft een aquatic center (openbaar zwembad) waar je voor 7 USD binnen mag. Je kunt dan douchen, zwemmen, in de hot tub, in de sauna. En de openingstijden zijn best ruim. We hebben de afgelopen reizen regelmatig een aquatic center of recreation center bezocht als we op een camping zonder douches verbleven. Dat is ons steeds goed bevallen op de plekken waar we dat hebben gedaan (Estes Park CO, Aspen CO, Cottonwood AZ). Als je enkel wilt douchen en dus geen gebruik wil maken van het zwembad was dat op sommige plekken mogelijk tegen gereduceerd tarief.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door ClaireVHaut »

thanks voor de tips. En inderdaad.. bij slecht weer pakken we gerust hotelletje hoor, ik heb een bloedhekel aan kamperen in slecht weer.

We leggen de laatste 2 weken van onze reis niet vast. Ik ben door een kapotte laptop al mijn bestanden kwijt, mijn externe hd is niet benaderbaar (fout van reparateur) dus ik moet opnieuw beginnen met mijn planning. Het eerste deel tot aan banff in canada is wel duidelijk, maar daarna waterton/glacier en door naar .. dat stuk was ik aan het uitzoeken en had ik 100.000 aantekeningen liggen voor de rest van onze route.. dus.. balen...
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door nycave »

Bij sol duc hotsprings kan je douchen maar ook naar de hot springs gaan. Verder kan je wel voor de wasbak je opfrissen bij hoh's campground.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2189
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Campground in het Olympic NP.

Bericht door jojostravelusa »

Geen idee of het een optie is voor jullie. Net buiten het park in Forks ligt Olympic Adventure Camp. Wij hebben er een nacht met de camper gestaan en het is keurig. Toen waren de douches wel betaald. Hoe het nu is weet ik niet. Het was nog een vrij nieuwe camping. De tentplekken waren erg mooi.
https://www.olympicadventurecamp.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer