Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SenS-USA: rondreis Oregon/Washington zomer 2025.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis SenS-USA: rondreis nr. 3. Waar naartoe?

Bericht door markro »

Misschien is een bezoek aan de stad Sacramento iets voor jullie, de hoofdstad van de staat Californië.
Er is een interessante Old Town, een treinenmuseum en er staat het State Capitol.
Wij vinden een bezoek aan een State Capitol altijd de moeite waard.
Hierbij de link naar ons reisverslag, klik hier en dan op dag 20.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij waren van plan om met de ferry van Deception Pass SP via Seattle naar Olympic NP te gaan, maar het bleek dat we vergeten waren om de ferry te reserveren en dat is echt noodzakelijk. Wij zijn dus omgereden. Dat was goed te doen, maar wel veel meer kilometers. Bovendien heb je op de ferry ook nog leuke uitzichten. Ik zou dus zeker voor de ferry gaan.
SenS-USA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SenS-USA »

Het heeft een poosje stilgelegen... we gaan ook pas in '25 ;)

Het zal waarschijnlijk wel de slinger worden, maar wil nog wel wat kust toevoegen. Ik denk ook dat de zandduinen erg leuk zijn voor een 5-jarige. Dit roept natuurlijk ook weer vragen op:
- Ik weet dat het aan de kust (bijv Olympic NP) erg mistig kan zijn, maar is dit ook aan de orde bij de Oregon Dunes en het stuk naar Redwoods?
- Bij Siltcoos lijkt het mij leuk om de duinen in te gaan en te kajakken. Heeft iemand daar ervaring mee en wellicht nog leuke tips voor de omgeving? Voor de rust in de reis, wil ik daar wellicht 2 nachten inplannen.

Ook overige tips zijn van harte welkom!
image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen idee of je er mist kunt verwachten; wij hebben dat wel ten zuiden van SF meegemaakt, maar niet in het noordelijke deel.
Ik zie dat je de KOA in Shingleton hebt staan. Wij hebben daar ook eens overnacht en dat was prima, maar toen waren er nog geen cabins in Lassen zelf. als ik weer naar Lassen zou gaan zou ik kiezen voor die cabins. Zie https://lassenlodging.com/manzanita-camping-cabins

Ik zie nu ook de vraag over de ferry staan; hier is in een ander topic recent ook over geschreven. Ik vind een boottochtje altijd leuk ter afwisseling.

Marianne
SenS-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door SenS-USA »

Marianne, dank nog voor je reactie. Het heeft even stil gelegen, maar nu komt de zomer van '25 al wel in zicht ;).
Binnenkort hopen we tickets te boeken e.d.
De route is toch nog weer wat aangepast en ingekort. Dit lijkt hem nu te worden:

image.png

1 AMS - Portland
2 Portland - Corvalis
3 Corvalis - Waldport/Newport
4 Waldport/Newport KOA - SiltCoos (evt -1 nacht)
5 SiltCoos
6 SiltCoos
7 SiltCoos - Crescent City
8 Crescent City
9 Crescent City
10 Crescent City - Umpquas Last Resort (of Union Creek/Crater Lake)
11 Umpquas Last Resort
12 Umpquas Last Resort - Bend/Sisters
13 Bend/Sisters
14 Bend/Sisters
15 Bend/Sisters - Dayville
16 Dayville- The Dalles
17 The Dalles
18 The Dalles -RimRock Lake
19 Rimrock Lake - Ashford
20 Ashford - Elma
21 Elma - Forks
22 Forks - Port Angeles
23 Port Angeles - Port Angeles
24 Port Angeles - Seattle
25 Seattle
26 seattle - AMS
27 thuis

Ik vind het leuk als jullie meekijken en tips zijn altijd welkom! Eerder stelde ik al de vraag over de Orgegon Dunes. Hier zijn vast mensen met ervaring.

@ beheerders, hoe kan ik de topictitel aanpassen? Ik dacht aan Rondreis Oregon/Washington zomer 2025.

Opmerking moderator

Topictitel is aangepast.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Hoi,
mooie aanzet...
lees je even goed in voor het deel Umpqua en Crescent. Wij hebben ook gekeken om hier wat dagen te verblijven. Maar wij vonden het wel erg veel bos. Wij zijn nu bijvoorbeeld van Crater Lake naar het westen gereden richting Roseburg/Eugene. Bos, bos en nog eens bos, we waren blij dat we aan de westkant weer wat uitzicht hadden. Wellicht dat Almere of iemand anders ook nog meer info kan geven over dit deel van Oregon.
De eerste helft van de reis gaat erg rustig, maar in de 2e helft zet je de pas erin ! Vanaf Dayville (die Fish House Inn is een werkelijk heerlijke plek !!!, wij stonden in de tuin daar met de camper in juni) ga je in een flink tempo naar het noord westen. The Dalles wordt vaak genoemd, maar wij vonden de Columbia River met de watervallen leuk om langs te rijden, maar eigenlijk de omweg maar net aan waard. Mount Hood is mooi, maar omdat er ook veel geskied wordt is het qua natuur iets minder interessant. Voor Mount Rainier heb je denk ik weinig tijd. Wellicht beter Mount Hood overslaan en een dagje regio Mout Rainier toevoegen ? En wat is te doen in Elma ? Olympic NP kan net zo in 3 dagen...
Dit waren mijn eerste overwegingen, er volgen vast nog meer en andere tips... Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis SenS-USA: rondreis Oregon/Washington zomer 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Als er geen extra kosten zijn voor autohuur en tickets kan het zo, maar ik zou ook kijken hoe het qua ticketprijzen is als je een retour Portland of retour Seattle doet. Het scheelt immers maar een paar uur rijden.
Wat is de bedoeling bij Crescent City? Wij waren er in 2015 1 nacht, en dat was voor ons voldoende. Als je wat van Redwoods wilt zien is het niet gek om ook wat zuidelijker te overnachten. Heb je ons 2015-verlsag bekeken?

Op het eerste stuk van nog geen 4 uur rijden heb je 4 overnachtingen. En dan nog 3 nachten Siltcoos. Dat lijkt me erg veel.
Wij vonden bij Crater Lake de cabins bij Union Creek Resort erg mooi en goed gelegen, maar ze zijn wel veel duurder dan de Umpquas Last Resort.

Ook de overnachting bij Mt Rainier begrijp ik niet zo goed; waarom niet twee of drie nachten op dezelfde locatie? Wij zaten in 2006 twee nachten in Packwood; dat was eigenlijk te weinig. Of eigenlijk toen wel voldoende omdat er nog veel sneeuw lag.

Willen jullie niet naar Mt St Helens? Kijk daarvoor in ons 2006-verslag.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Wij zijn nu in Mt Rainier. Vanaf dit jaar met permit te bezoeken, ik verwacht volgend jaar ook wel weer. Ik had een permit voor tijdvak 7 tot 9 uur en dat was geweldig. We konden gelijk doorrijden bij de toegang, dus geen drukte. Mijn tip: verblijf alsjeblieft in Packwood en neem dan de Stevens Canyon Entrance. Binnen 20 minuten sta je in het park. Van daaruit rij je de hele route naar het westen (de drukte tegemoet).
Prachtig park, maar bij het visitor center is geen parkeerplaats (nou dan maar niet).
Toen we uit het park reden was er nog steeds weinig aanwas van nieuwe auto’s, dus ideaal ook als je een later tijdslot zou nemen.

Andere tip voor de Oregon dunes: wij zijn met deze rit in een duinbuggy mee geweest:
https://www.sandland.com/sandrail-tours/
Super gaaf en het gaat enorm snel. Bij ons in de buggy zaten ook ouders met 2 kleine kindjes. Die jongste was denk ik 3 of zo, maar die viel gewoon in slaap. Ondanks de enorme snelheid en het hotsen (of wellicht daardoor). Geen idee of jullie en jullie zoon hier blij van worden, maar wij vonden het fantastisch.
SenS-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door SenS-USA »

Dank alle 3 voor de reacties! Een toelichting op e.e.a.:

* goede tip van het "bos", we houden juist zo van het uitgestrekte. Hier maar wat sneller doorheen denk ik
* Mount Hood zelf gaan we denk ik niet bezoeken. Het lijkt ons leuk om bij Hood River een dag te spenderen aan de Hood River Fruit Loop en afsluiten bij Waterfront park (zwemmen). Eventueel nog de watervallen, maar die lijken mij ook wel wat overbevolkt en ik denk dat we genoeg andere, mooie zien.
* Ik zal zeker tickets/routes vergelijken en de verslagen ken ik, Marianne ;) Lees ze altijd met veel plezier!
* Crescent City: dag 7 voor de kustroute ernaartoe, dag 8 Jedidiah Smith, Stout Grove, Howland Hill Road en dan dag 9 een retour naar Fern canyon i.c.m. alles ertussen. Eerder had ik nog een zuidelijker gelegen overnachting, maar omdat ik Lassen nu oversla, leek dit mij zo wel iets.
* Siltcoos ga ik inderdaad een nacht weghalen. We kunnen dan op de aanrijdag in de middag met de buggy's in de duinen rijden (fijn om te horen dat dit kan met een kleine. Het gaat hem nooit hard genoeg :) leuk!!). De volgende dag willen we de kayaktocht doen op de rivier. Die tip haalde ik hier al eens eerder van het forum
* Duidelijk, Mt Rainier meer tijd inruimen! Zal hier even mee aan de slag gaan. Het zal dan ws Packwood worden. Mt Helens denken we over te slaan.
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Volgende week zijn we weer terug en dan zal ik onze ervaringen in m’n eigen reistopic plaatsen. Misschien heb je daar dan ook nog wat aan.
Oranjeboom
Amerika-ontdekker

Bericht door Oranjeboom »

Wij hebben deze zomer een groot deel van jouw route gedaan en vonden het superafwisselend. De route naar crescent city is heel mooi en echt de moeite waard. De kust van zuid Oregon is overal mooi. Ik zou een nachtje bij Bandon overnachten waar je een heel mooi strand hebt en een leuk dorpje. In crescent city is de Grove of titans een aanrader. De fern canyon is ook echt een aanrader en leuk voor kinderen. Prima te doen om heen en weer te rijden. Wij vonden het gebied rond crater lake en de umpqua river scenic byway wel mooi. Hier waren echter bosbranden en vanwege de rook zagen we weinig. Veel langs de route is in andere jaren door vuur aangetast en wij vonden dat wel bijzonder om te zien. Ons verveelde het niet maar we hebben er maar 1 nachtje op doorticht geslapen bij het ulpqua last resort. Erg leuke kleine camping, mooi verzorg terrein en wij hadden een heel erg leuke cabin. In de directe buurt kun je bij een benzinestation terecht voor een simpele maaltijd zoals een hotdog. Wij sliepen hier in de rook van de bosbranden en dit was normaal in de zomer. Wij vonden het niet echt een gezonde buitenlucht. Alle watervallen langs de route waren vanwege de bosbranden niet te bezoeken. Ik zou hier dus zelf niet meerdere nachten verblijven aangezien er dan dus niet veel te doen is. Sisters vonden wij een leuk stadje om te verblijven. Bij Bend kun je erg leuk floaten. Groot succes met kinderen en helemaal niet te wild.bij Mount hood zijn wij gestopt en met een stoeltjeslift naar de top gegaan. Dit is niet echt een must maar wij vonden het wel leuk als tussenstop. De watervallen bij columbia river gorge hebben wij s avonds bezocht en dan kun je in alle rust met een paar ander bezoekers ze bekijken. Wij hebben twee nachten bij ashford gelogeerd en hebben dan 1 volle dag mount rainier bezocht. We hadden tussen 9 en 11 gereserveerd op 25 juli en reden rustig het park in rond 10 uue en geen problemen met drukte en parkeren gehad. Alleen bij paradise is het erg druk. Wij hebben op 1 dag heel veel kunnen zien en vonden dit echt de moeite waard. Ook ONP en Seattle bezocht. Die stad vonden wij best leuk voor twee dagen. Voor kinderen zijn er rond de space neeldle leuke speeltuinen, waterspeelplaats en sciencemuseum. Ook het glasmuseum vonden wij een aanrader. Al met al een mooie reis dus ik heb verder niet veel aanbevelingen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer