Reis Seattle - Seattle September

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3047
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Almere vak V »

Thierry73 schreef:
11 sep 2023, 10:03
Is er nog een grote college die Football wedstrijden hebben?
Seahawks spelen helaas alleen uit in de periode dat ik er ben
Van wanneer tot wanneer ben je er? Dan kijk ik wel ff voor je.

Seahawks spelen 24/9 thuis tegen de Panthers. En dan pas weer 4 weken later op 22/10 tegen de Cardinals. Huskies is het beste college team in Washington State. Spelen op 23/9 thuis tegen Cal. Dat is geen al te spannende wedstrijd. De kraker is op 14/10 dan spelen ze thuis tegen de Oregon Ducks. Weet uiteraard niet of je er dan nog bent. Ik ben er in ieder geval wel bij!
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Thierry73 »

24-09 ben ik er wel, maar zit mijn reisschema nog ergens in de buurt van Yellowstone.
Ik vlieg vrijdag die kant op en dan ga ik zondag aan mijn roadtrip gedeelte beginnen.
Vanaf de 26e ben ik weer in de buurt van Seattle en vanaf 1-10 ook echt in Seattle

Heb nu kaarten voor het ijshockey en de Sounders.
Dus wat dat betreft al hartstikke leuk. Al vind ik zelf qua beleving het Football wel het leukste.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3047
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Almere vak V »

Thierry73 schreef:
11 sep 2023, 13:46
24-09 ben ik er wel, maar zit mijn reisschema nog ergens in de buurt van Yellowstone.
Dat is wel heel veel op en neer rijden voor een potje football. Ik heb er gisteren niet al te veel van gezien. Maar erg best was het niet. Ik zat in New York bij een wedstrijd die de naam wedstrijd niet eens mocht dragen. 0-40. Ik heb in 23 jaar werken hier al veel voorbij zien komen. Maar dit was zelfs voor mij nieuw. Vanavond weer een kans zullen we maar zeggen.

Hockey in Seattle is erg gaaf. Wat ze met de Pledge Arena gedaan hebben is echt magnifiek! Los van het feit dat het op een geweldige plek zit in Seattle. Sounders (voetbal in zn algemeenheid) is niet echt mn ding in Amerika. Portland Timber is echt de enige ploeg die een echte voetbalsfeer heeft weten te realiseren. Stadion altijd stijf uitverkocht en de sfeer is geweldig. Met de komst van circus Messi lijkt het beter, maar of het dat ook echt is weet ik niet. Sounders is wel één van de betere ploegen van het land. Doen eigenlijk elk jaar wel mee. Maarja, spelen eigenlijk altijd in een half leeg Lumen en dat is toch niet echt hetgeen waar je op zit te wachten.

Misschien nog een andere tip. Baseball season loopt op zn einde. Begin oktober beginnen de playoffs. De Mariners hebben een prima ploeg en gaan tot het eind meedoen om de playoff plaatsen. Nou is baseball niet mijn ding. Ik kijk nog liever naar traaggroeiend kunstgras. Maar als we richting de playoffs gaan of in de playoffs is baseball echt wel een beleving. De laatste 6 wedstrijden zijn tegen de Astros en de Rangers. Dat zijn precies de 3 ploegen die bovenaan staan. Kaartjes zijn in verhouding tot football en hockey meer dan goed te doen. Maar dat is op dit moment. Als het straks wedstrijden worden waar de buit verdeeld moet gaan worden dan schieten de prijzen omhoog. Daarnaast is T-Mobile een prachtig stadion. En kan je er onvoorstelbaar goed eten. Probeer zeker de Chinees achter de thuisplaat!
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Thierry73 »

Ik was ook niet van plan om daarvoor even op en neer te rijden :D
Dan heb ik dit keer pech wat dat betreft.

Het voetbal heb ik vooral gekozen omdat het er is en het een van de weinige grote sporten is die ik in Amerika nog niet heb bezocht.
Qua Baseball ben ik het wel met je eens, dus die kans is niet zo groot dat ik daarheen ga.
Heb ooit 1 wedstrijd gezien bij de Yankees en dat was meer dan genoeg :D
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Eskm »

Voor je het Lumen Field binnenstapt of bij gelegenheid, loopt even die iconische sportbar ‘Sluggers’ in,
http://seattlesluggers.com/, bevindt aan de North Parking.

Aan de NW Gate vh station zie je het Lumen Field logo.
Bij wedstrijden is er een employee aanwezig enkel om foto’s met jullie toestellen te nemen.
Solo of in groep, je staat erop met logo en stadion.

Sounders game bezocht van 4/7 tegen Portland, scoreloze uitslag maar bewondering voor het supportersvak
met 96 minuten continue gezang en aan’t springen was.
Zoals reeds gemeld, stadium halfvol en niet alle kraampjes open en da's bij de Sheahawks wel anders:
tegen de LA Rams was het Lumen zondag jl gewoon nokvol.

-Van het Deception State Park Pass, 10 minuten richting Anacortes kun je bij ''The Shrimp Shack'
van een goede homemade clam chowder genieten (www.shrimpshack.us).
- Seattle :aan de waterkant wandelend van het Centennial Park naar het Olympic Sculpture Park, kun je bij helder weer ook Mt Rainier zien.
Alleen moet je op de voorgrond wat containerkranen van het Harbor District erbij nemen.

Tot slot, waren op 6/7 bij een WNBA game (Storms-LA Sparks) in de Climate Pledge Arena
en ik had zoiets van: laat die NBA-trein maar komen,.. 2025??
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3047
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Almere vak V »

Eskm schreef:
14 sep 2023, 02:40
Tot slot, waren op 6/7 bij een WNBA game (Storms-LA Sparks) in de Climate Pledge Arena
en ik had zoiets van: laat die NBA-trein maar komen,.. 2025??
:offtopic: Sprak afgelopen maandag in New York iemand die vrij hoog in de boom zit bij de NBA en die "off the record" vertelde dat er:

- zeker uitbreiding van de NBA gaat komen.
- dit minimaal 2 teams gaan zijn
- dat je wel heel naief moet zijn als die teams in een andere stad zouden komen dan Seattle en Vegas.
- dat het wellicht al op kortere termijn zou zijn dan dat veel mensen dacht.

Ik heb m daarop de vraag gesteld 2025. Zijn antwoord, misschien wel nog eerder. Dan blijft in mijn berekening alleen 2024 over...
:wink:

Het zou wel waanzinnig zijn als de Sonics terug zouden keren naar Seattle. 15 jaar geleden verkocht omdat de eigenaren het niet voor elkaar kregen om de Key Arena te upgraden dan wel een nieuw stadion te bouwen. Sentiment in Seattle is/was dat ze toen wellicht "express" hebben zitten slapen om te cashen. Iedereen die wel is in Lumen Field is geweest verbaast zich altijd over de enorme hal die tussen Lumen Field en T-Mobile Park staat waar je makkelijk een "NBA-stadion" van had kunnen maken. Maar goed wat de reden ook is geweest. De Key-arena heet inmiddels Pledge Arena. En is echt een fantastische hal geworden. De Sonics zijn nooit echt uit de stad weggeweest. Er is zelfs nog "gewoon" een Sonics winkel in Seattle. Die terugkeer wordt op zeker een gekkenhuis!
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Thierry73 »

Oh. Ben heel benieuwd.
Waar zit de store?

Hier helaas het eerste bericht niet vanuit Seattle, maar vanuit Dublin.
Drievoudige vertraging was net teveel en ze zijn zonder mij naar Seattle vertrokken. Vanmiddag nieuwe poging.
Benieuwd of het met de huurauto nu goe gaat nog.
Heb uiteraard gebeld, maar zou allemaal goed komen.
Dat zeiden ze op het vliegtuig ook, dus ben nog niet gerust
Maar goed. We gaan het zien vanavond. Of morgen als ik de lokale tijd hier aan houd.
Helaas sowieso een vakantiedag minder en meteen veel rijden om weer op de geplande route en hotels te komen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42298
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Martin & Marianne »

Ai, dat is vervelend! Ik heb dat het goed is gegaan met de auto en dan nu genieten!

Marianne
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Thierry73 »

Uiteindelijk is alles goed gekomen.
Nog heel lang gestaan bij de verhuurder, maar het is gelukt.
Vandaag echt aan de reis beginnen.
Jammer van de ene dag en het stuk wat ik nu moet overslaan, maar er blijft nog heel veel moois over.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1270
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door IngridUSA »

Claimen op je reisverzekering!
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Thierry73 »

Er gaat wel een claim naar de luchtvaartmaatschappij, maar wat zou je bij de verzekering moeten claimen?
Dag minder vakantie?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1270
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door IngridUSA »

Ja inderdaad, een dag aankomstvertraging. In ieder geval de moeite van het nakijken waard bij terugkomst.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Eskm »

Prettige reis verder maar eerst mijn foute info bijsturen:

Game Sounders: lees 4/6 (juni ipv juli :oops: ),
game Sparks: lees 6/6.

======
Thierry73 schreef:
16 sep 2023, 07:58
Oh. Ben heel benieuwd.
Waar zit de store?
= Simply Seattle shop, niet ver van Pike Place Market,
www.simplyseattle.com.
fyi., grote sportshops 'Pro Image Sport Store' en 'Locker Room by Lids', bevinden zich aan de kant van Sluggers.
Locker had wat NBA merchandise toen.
'Pro Shop' in het Lumen stadion verkoopt uitsluitend football en soccer.

=====

-Seattle: het hangt wat af van je interesses en tijd, maar ik zie de ‘The Underground Tour’ hierboven niet vermeld.
Of met Uber (buiten spitsuren) naar Akli Beach, ter plaatse een fiets huren en genieten vd Seattle skyline
plus nacho’s eten bij het Cactus restaurant.
......
=====

@ Almere: bedankt voor de info.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Thierry73 »

Wat is er eigenlijk gebeurt met de supersonics?
Heeft iemand s de rechten op de naam nog?
De laatste tijd dat ik echt de nba volgde was in de tijd van de bad boys en ook Magic Johnson

Heb de laatste nog zien spelen in Amsterdam ooit.
Magic all stars of zo.
Ben ondertussen sowieso wel heel benieuwd naar Seattle.
Maar dat duurt nog wel even.
Vandaag in Ontario, morgen langzaam richting de parken.
Seattle over twee weken. Inclusief dus de Kraken en Sounders.
Twijfel nog over de uitstapjes vanaf het noorden.
De eilanden?
Vancouver?

Mooiste zou zijn om orka’s’ te kunnen spotten.
De whale watch vanuit Anacortes staat wel.
Maar heb daar nog twee dagen
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7797
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door mtl »

De Supersonics zijn naar Oklahoma verhuist dacht ik. De Oklahoma City Thunder hebben volgens mij ook de rechten op de naam.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3047
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Almere vak V »

mtl schreef:
19 sep 2023, 08:56
De Oklahoma City Thunder hebben volgens mij ook de rechten op de naam.
Nope! Zowel de kleuren als de naam zijn eigendom van de stad Seattle.
Thierry73 schreef:
16 sep 2023, 07:58
Waar zit de store?
Als je van Lumen naar Pike's Place loopt ongeveer halverwege aan de linkerkant van de weg.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door HildeV »

Almere vak V schreef:
11 sep 2023, 12:09
Thierry73 schreef:
11 sep 2023, 10:03
Is er nog een grote college die Football wedstrijden hebben?
Seahawks spelen helaas alleen uit in de periode dat ik er ben
Van wanneer tot wanneer ben je er? Dan kijk ik wel ff voor je.

Seahawks spelen 24/9 thuis tegen de Panthers. En dan pas weer 4 weken later op 22/10 tegen de Cardinals. Huskies is het beste college team in Washington State. Spelen op 23/9 thuis tegen Cal. Dat is geen al te spannende wedstrijd. De kraker is op 14/10 dan spelen ze thuis tegen de Oregon Ducks. Weet uiteraard niet of je er dan nog bent. Ik ben er in ieder geval wel bij!
Wij hebben toch ticketjes voor de wedstrijd tegen Cal :wink:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3047
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
20 sep 2023, 01:53
Wij hebben toch ticketjes voor de wedstrijd tegen Cal
Leuk!! Ik ben geen Huskie om het heel voorzichtig uit te drukken. Maar ze hebben een prachtig stadion, wat op een prachtige plek ligt. Wel zorgen dat je er op tijd bent. Want parkeren is daar een dingetje.

Wedstrijd tegen Cal is eigenlijk een formaliteit. Een formaliteit die je wel moet winnen om in de rankings te blijven. Een wedstrijd waar je geen fout mag maken, doe je dat wel dan wordt dat snoeihard afgestraft en kan je de playoffs eigenlijk al vergeten.

En gewoon genieten. Het is lekker weer deze dagen. Nu even afwachten of het dat zaterdag ook nog is. Begreep van mijn vrouw dat er een paar mindere dagen aankomen. Toch altijd lekker als je in je t-shirtje op de tribune kunt zitten!!

Ik heb deze week geluk. Mn schema houdt me aan de westkust. Al is de westkust een redelijk ruim begrip. Voor mij morgenochtend naar San Francisco. Dan weer terug naar Oregon. Zaterdag naar Eugene. In Colorado denken ze voor de wedstrijd van het jaar. En zondag naar Phoenix en Las Vegas. En de maandag laat ik dan even lekker voor wat het is.

Veel plezier! Geniet ervan! Ik hoor wel hoe het is geweest. Ik kruip mn mandje in. Toch weer bijna 1 uur 's-nachts...
HildeV
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door HildeV »

Wij leveren morgen onze campervan in en rekenen voor onze paar dagen in Seattle op het openbaar vervoer. Naar de match gaan we dus gewoon met de Lightrail die naast het stadion stopt. Gisteren was het een koude regenachtige nacht op Heart o the Hills maar buiten wat obligate mist aan de Oregon coast (vooral 's morgens) eigelijk echt prachtig weer gehad de afgelopen 2 weken.
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Reis Seattle - Seattle September

Bericht door Thierry73 »

Hier vandaag Grand Teton en vast stukje Yellowstone gedaan. Wandeling bij de geisers. Erg mooi wel.
Bisons al gezien maar zou nog graag beren spotten.
Nu in West Yellowstone en heb nog twee volle dagen te gaan in het park.
Dus als er must see dingen zijn… kom maar op. 🤣
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer