Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.
Re: Reis Carrie: rondje Seattle-Yellowstone-Seattle.
Wij kwamen zijn van Johnston Observatory via Fort Vancouver (vond ik ook nog wel een interessante tussenstop) naar de luchthaven gereden. Dus waarschijnlijk net de tentjes gemist
. Soit, ik weet van in Seattle een paar jaar geleden wat het is. Maar daar lijken ze het inmiddels wel meer onder "controle" te hebben. Dus om het puur op het democratische beleid steken lijkt me een beetje kortzichtig. Soit, da's voor een andere topic dan de reistopics denk ik 
- Almere vak V
- Amerika-expert
Dat topic is al een tijdje gesloten. Wel het mooiste topic van het hele forum. Maar het voorbeeld wat je aanhaalt is de spijker op zn kop. Washington State is net zo democratisch als Oregon. Zal ook nooit van zn lang zal ze leven republikeins worden. Maar ze hebben de problemen meer dan goed aangepakt. Wil nog steeds niet zeggen dat ze zijn opgelost of verdwenen. Maar ze hebben er in ieder geval voor gezorgd dat niet elke achteloze voorbijganger mee geconfronteerd wordt.
Dat is wat anders dan roepen dat Trump er niks aan deed. Die stuurde vervolgens de Nationale Garde. En die werd door deze twee zelfde figuren linea recta teruggestuurd waarna Portland nog een paar 100 dagen langer elke dag verder ten gronde werd gericht.
Maar zoals je zegt. Wellicht voor een ander topic, als ze dat ooit weer open durven gooien.
Met Portland is in de regel niks mis. Maar het is niet meet het gemoedelijke ongedwongen Portland wat het ooit was met honderden brouwerijen, honderden foodtrucks en allerlei rare winkeltjes. De slogan was niet voor niets "Keep Portland weird..." En daar is weinig van over. En dat is verdomde jammer.
Even een andere vraag. Ik ben nu bezig met een hotel in Seattle te zoeken (Portland komt nog, dan komt vast ook de vraag in welke buurt ik het beste een hotel kan zoeken). Maar wat is Seattle duur zeg! Nu zie ik in Northgate wel een enigszins betaalbaar hotel, Columbus Motor Inn (niet bepaald luxe maar goed daar komen wij niet voor). Vanuit daar zou downtown Seattle makkelijk met de bus te bereiken zijn. Maar nu lees ik nog wel wat negatieve reacties over de buurt. Is dit echt zo erg of valt dit mee? Of kan ik beter in de buurt van SeaTac een hotel zoeken en dan steeds met de auto naar de stad?
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
- Bravy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Het lijkt erop dat de hotelprijzen in 1 jaar tijd enorm gestegen zijn. Vorig jaar betaalden wij voor 2 nachten in juli in het Holiday Inn DWTN Lake Union € 384. Als ik dezelfde kamer nu wil boeken (zelfde periode en voorwaarden) is dat € 749.
Bizar.
Is een AirBnB een alternatief? Even snel gekeken, maar er lijkt nog plek te zijn en is een stuk goedkoper.
Is een AirBnB een alternatief? Even snel gekeken, maar er lijkt nog plek te zijn en is een stuk goedkoper.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
René
---
@Bravy we hebben ooit AirBnB geboekt maar die werd toen geannuleerd door de host. Daardoor nu niet zo happig op AirBnB, maar misschien moeten we daar toch eens naar gaan kijken. Of toch wat verder weg gaan zitten en met de auto heen en weer. De hotelprijzen zijn dit weekend waarschijnlijk extra hoog omdat Taylor Swift 2 concerten geeft. Een weekend later zijn ze weer een stuk goedkoper, maar ja....daar hebben we niets aan.
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
- Bravy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Misschien dat je die ene keer pech hebt gehad.
Wij maken al jaren met regelmaat gebruik van AirBnB (niet alleen in Amerika) en hebben pas 1 keer meegemaakt dat de host moest annuleren (wegens familie omstandigheden). Maar hij heeft toen zelf voor een alternatief gezorgd.
Maar de keuze ligt uiteraard bij jullie.
Wij maken al jaren met regelmaat gebruik van AirBnB (niet alleen in Amerika) en hebben pas 1 keer meegemaakt dat de host moest annuleren (wegens familie omstandigheden). Maar hij heeft toen zelf voor een alternatief gezorgd.
Maar de keuze ligt uiteraard bij jullie.
Groet,
René
---
René
---
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als we gebruik maken van AirBnB dan selecteren we eigenlijk altijd wel op een superhost. Op een of andere manier geeft me dat toch een beter gevoel.
We zijn ondertussen al een stuk verder in de planning. We hebben voor Seattle toch maar gekozen voor een hotel dichtbij het vliegveld en niet voor een AirBnB.
Voor Mount Rainier hebben we een cabin in Ashford geboekt. Maar in reisverslagen lees ik eigenlijk steeds dat men overnacht in Packwood. Is dat een betere optie? Het plan is om daar alleen Paradise te bezoeken.
Voor Mount Rainier hebben we een cabin in Ashford geboekt. Maar in reisverslagen lees ik eigenlijk steeds dat men overnacht in Packwood. Is dat een betere optie? Het plan is om daar alleen Paradise te bezoeken.
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Voor een bezoek aan Paradise maakt Ashford of Packwood niet veel uit.
Komende van Olympic N.P. ligt Ashford het gunstigst. Je zou komende van Forks (?) in Ashford kunnen overnachten en de volgende dag via Mount Rainier N.P. naar Packwood rijden. Je komt dan door drie gedeeltes van Mount Rainier N.P.: Longmire, Paradise en Ohanapecosh en je hoeft niet dezelfde weg terug te rijden. Je mist wel het voordeel van twee overnachtingen op dezelfde plek.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Komende van Olympic N.P. ligt Ashford het gunstigst. Je zou komende van Forks (?) in Ashford kunnen overnachten en de volgende dag via Mount Rainier N.P. naar Packwood rijden. Je komt dan door drie gedeeltes van Mount Rainier N.P.: Longmire, Paradise en Ohanapecosh en je hoeft niet dezelfde weg terug te rijden. Je mist wel het voordeel van twee overnachtingen op dezelfde plek.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
@Old Faithful bedankt voor je reactie. We komen inderdaad dan vanuit Forks. We gaan het in overweging nemen om de overnachtingen in tweeën te splitsen. Dat klinkt wel als een goed plan. Alhoewel 2 nachten op dezelfde plek ook wel fijn is. Weer een keuze te maken, haha.
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Nog eentje dan
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Oh nee! Niet nog een keuze, haha. We gaan deze tip ook zeker in overweging nemen! Dank je wel weer voor het meedenken @Old Faithful !
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
-