Reis Sunny-007: Oregon, (noord)California, Washington en Las Vegas.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Sunny-007: Oregon, (noord)California, Washington en Las Vegas.

Bericht door Sunny-007 »

Mede door jullie fantastische tips, is onze reis rond en gaan we van 21 juli t/m 15 augustus weer naar de USA. Het is dit keer wel een bevalling geweest om de voor ons ideale route rond te krijgen. In eerste instantie zouden we een roundtrip Portland - Las Vegas doen, maar dat vond manlief uiteindelijk toch teveel van het goede en moest ik dus weer opnieuw beginnen. Op zich geen straf, want er is niets leuker dan een reis voorbereiden. We gaan uiteindelijk wel naar Las Vegas maar met een binnenlandse vlucht. :) In Las Vegas zullen we in The Wynn/Encore logeren, maar dat moet nog geboekt gaan worden met de punten vanuit het spelletje.

Sommige mensen zullen onze reis nog steeds te gehaast vinden, en zeggen dat we sommige mooie plaatsen (bv. Lassen en Packwood) tekort gaan doen. Maar wat ons betreft is de balans zo perfect. Een wandeling op zijn tijd vinden we wel leuk, maar we zijn geen hikers. Niet teveel kilometers op een dag, af en toe een rustdag en vooral heel veel zien.

De tickets zijn geboekt, incl. het ticket van Seattle naar Las Vegas. De auto is geboekt (gelukkig een tijdje terug nog een mooie prijs kunnen vinden via Expedia, € 945,00 voor een grote SUV).

De geboekte hotels heb ik opgenomen in het schema. Mocht er nu 1 tussen staan waar je een slechte ervaring mee hebt, hoor ik het natuurlijk graag. Die kan ik allemaal nog aanpassen.

Ik wil dit jaar ook absoluut een reisverslag gaan maken. Welk programma kan ik hier het best voor gebruiken?

Nogmaals bedankt voor alle tips!

Sunny

image.png
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sunny-007: Oregon, (noord)California, Washington en Las Vegas.

Bericht door Berry »

Het is inderdaad een flinke rit zo alles bij elkaar, of je zoveel wilt rijden is natuurlijk ook persoonlijke voorkeur.
Op de reis zelf gebruiken wij Polar Steps, kan het thuisfront ook mooi zien waar je op dat moment uithangt.

Paar opmerkingen:
- De Oregon Coast is echt prachtig. Als ik kijk naar de reistijden vermoed ik dat je vanuit Portland via het binnenland naar Florence gaat. Dit zou ik proberen nog om te leggen via de kust.
- Crater Lake is heel mooi bij zonsondergang. Het wordt dan wel een latertje in Bend die avond, maar wellicht valt daar nog wat aan te passen.
- Als je bijzondere hotel ervaring wilt kan je proberen te boeken bij de Timberline Lodge in Mt Hood. Is het hotel waar the Shining gefilmd is (buitenkant, binnenkant is weer ander hotel).
- Is het plan om vanuit Packwood Mount Rainier te bezoeken? Zal dan sowieso wel een flitsbezoek worden. Olympic NP slaan jullie over? Ik weet niet of dit bewuste keuzes zijn, maar beide parken zijn wat mij betreft absolute aanraders.
- In Seattle zijn Pike Place, Smith Tower (uitzicht, vergeet geen drankje te doen in de China room) en het Museum of Pop Culture aanraders.
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Sunny-007: Oregon, (noord)California, Washington en Las Vegas.

Bericht door Sunny-007 »

Dank je Berry voor je reactie. Ik ben er vergeten bij te vertellen dat ik al een keer eerder een roadtrip heb gemaakt in die regio. Dat was toen een reis van Seattle naar Las Vegas. Toen zijn we in Olympic NP geweest. De kinderen wilden toen absoluut naar Forks i.v.m. de boeken van Twilight die zij toen lazen. Er zitten deze reis dus wat zelfde punten in als toen, maar de kinderen gaan nu niet meer mee (ondertussen volwassen). Toen moesten de pretparken en waterparken nog bezocht worden, die kunnen we nu gelukkig overslaan :)

Als we onze auto hebben opgehaald in Portland, rijden we via Aurora (vliegveldje waar mijn man even wil kijken) naar Woodburn om te shoppen. Dat lijkt me wel genoeg voor de eerste dag dat we de auto hebben. Vandaar dat we dan vlakbij Woodburn slapen in Silverton. Ik heb wel gekeken naar een leuk hotel richting kust, maar daar kwam ik voorlopig nog niet uit, vandaar de keuze om 20 minuten naar rechts te rijden en te overnachten in Silverton. De volgende dag rijden we dan direct richting de kust en overnachten we in Florence.


Mount Rainier wordt inderdaad een flitsbezoek, daar heb je gelijk in. Maar hopelijk krijgen we er toch genoeg van mee.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Sunny-007: Oregon, (noord)California, Washington en Las Vegas.

Bericht door Almere vak V »

Wat mij betreft kan je niet fout met Oregon en Washington. Maar dat is geheel mijn eigen voorkeur uiteraard!!

Portland als vertrekpunt kiezen lijkt niet de meest makkelijke keuze. Het ligt nu een beetje halverwege. Rij je eerst naar beneden en daarna weer naar boven om daar het vliegtuig te pakken naar beneden. Ik was wellicht in Seattle begonnen. Van daaruit naar beneden gezigzagd en dan vanuit SF naar LV gereden. Stop kunnen maken in Yosemite, Death Valley of Sequoia.

Silverton is een prachtig stadje. Met een heel mooi centrum. Niet groot maar wel heel erg authentiek met een paar hele goeie restaurants. Oregon Garden is perfect. Kijk even wat je wil met Woodburn. In het weekend voor mij een absolute nogo. Mijn vrouw wil er nog wel is op zaterdag naartoe gaan. Maar daar krijgen ze mij in het weekend (erbuiten eigenlijk ook niet...) met geen stok naar binnen.

Vanuit Silverton kan je via de 5 en dan Corvalis of Eugene naar Florence rijden. Allebei prachtige universiteitssteden. Uiteraard is Eugene vele malen mooier dan Corvalis... :wink: Maar ik zou kijken of je eerder richting de kust kunt rijden en dan via de kust afzakken naar Florence. Je hebt de kust dan ook meteen aan je goeie kant zitten. En dat stuk kust is echt fantastisch!!
Ik zou sowieso de 5 vermijden als je geen haast hebt. Je hebt prachtige binnendoor routes waar je je ogen uitkijkt.

Ik neem aan dat je vanuit Bend naar de Painted Hills gaat. Die zou ik zeker niet willen missen. Als wij mensen over hebben 1 van de vaste plekken waar wij altijd naartoe gaan. Vanuit Bend ga je naar The Dalles. Ik zou naar Hood River gaan. Maar dat is een persoonlijke keuze. Maar als je het voor het kiezen hebt. En er is nog plek, absoluut nar de Timber Line Lodge gaan. De rit er naartoe is al adembenemend. Net als de hele omgeving van Mt Hood. We hebben het niet voor niets gekozen als onze achtertuin.

Op weg naar Packwood zou ik kijken of je iets mee kunt pikken van Mt St Helens. Lees je vantevoren even in. Bizar verhaal!!

Seattle is net als Portland (ooit was...) een zwaar relaxte stad. Slenter lekker rond bij Pike's Place. Space Needle doet het ook altijd goed. En als je een keer wilt genieten van America's Favorite Passtime?? 9 en 10 augustus zijn de Yankees in town. Absolute aanrader!! Ik ben een enorme sportliefhebber. Verdien er mn centen ook. Honkbal is geen reet aan. Maar een avondje gezellig onderuit gezakt naar een spelletje kijken en ondertussen belachelijk goed kunnen eten en drinken. Ik ken vervelendere manier om mn dag door te komen. Kaartjes kosten niks. Maar koop kaartjes op het 100 level en je loopt achterlangs langs alle eet- en drinkstalletjes. Als je achter de thisplaat gaat zitten. Zit je meteen voor de Chinees. Alleen daarvoor zou mijn vrouw al naar het honkbal gaan. Mijn jongste dochter voor de 5 verschillende soorten friet die ze er hebben.

Las Vegas hoeven we het niet over te hebben. Mijn vrouw en jongste dochter vinden het geweldig. Mijn oudste dochter en ikzelf willen er nog niet dood gevonden worden...

Plezier!
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sunny-007: Oregon, (noord)California, Washington en Las Vegas.

Bericht door SuperFieke »

Grappig... wij logeren ook op 23 juli in het Oregon Garden Resort in Silverton. Als we daar dus Nederlands horen praten... :D
Voor de rest hebben wij ook het Campfire hotel in Bend en Best Western Plus Olympic Inn in Klamath Falls geboekt.
Maar ik kan er dus nog geen review over geven :wink:
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Sunny-007: Oregon, (noord)California, Washington en Las Vegas.

Bericht door Sunny-007 »

@ Almere. Het is inderdaad niet logisch om te starten in Portland en te eindigen in Seattle. Het oorspronkelijke plan was ook om te eindigen in Portland. Maar vreemd genoeg was een auto ophalen in Portland en inleveren in Portland ruim €2000,00 duurder. In Seattle inleveren was vele malen goedkoper. Heel vreemd, maar we hebben toen besloten om vanuit Seattle naar Las Vegas te vliegen. Hadden we de auto van Seattle naar Las Vegas gereden, was het helemaal onbetaalbaar geworden.

Vanuit Silverton naar Florence gaan we sowieso binnendoor en vermijden we de 5. De tijden van Google maps die ik heb opgenomen in het schema zijn ook de binnendoor tijden.

Helaas heeft de Timber Line Lodge geen beschikbaarheid. Jammer want ziet er inderdaad super leuk uit. Die blijf ik dus wel in de gaten houden, misschien komt er nog wat vrij.
We hadden graag 6/7 augustus liever gelogeerd in Hood River maar daar is werkelijk alles vol. Het is een zaterdagavond, dus daar zal het wel mee te maken hebben. Ik hou dus Hood River of de Timer Lodge in de gaten voor die avond! The Dalles is inderdaad een ""noodstop".

We wilden the Painted Hills gaan bekijken op de dag dat we van Bend naar The Dalles rijden. Uiteraard wel een omweg, maar dat moet denk ik wel haalbaar zijn. En als The Dalles toch niet zo bijzonder is, dan lijkt het me helemaal geen probleem om daar pas later op de dag aan te komen.

Tsja en naar een honkbal wedstijd in Seattle is natuurlijk helemaal te gek. Ben zelf in een ver verleden nog wel eens op de tribune beland bij Neptunes in Rotterdam... Dus ja, dat gaan we zeker doen. Wat een geweldige tip!
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Sunny-007: Oregon, (noord)California, Washington en Las Vegas.

Bericht door Sunny-007 »

SuperFieke schreef:
11 mar 2022, 16:26
Grappig... wij logeren ook op 23 juli in het Oregon Garden Resort in Silverton. Als we daar dus Nederlands horen praten... :D
Voor de rest hebben wij ook het Campfire hotel in Bend en Best Western Plus Olympic Inn in Klamath Falls geboekt.
Maar ik kan er dus nog geen review over geven :wink:
Wat een bizar toeval! Ik ben benieuwd hoe jullie reis eruit ziet. Heb je die ergens op dit forum gepost?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sunny-007: Oregon, (noord)California, Washington en Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je op de naam van een forumlid klikt kun je alle berichten van dat lid zien, zo vond ik het routetopic van SuperFieke: viewtopic.php?f=16&t=75175&p=1250399#p1250399
Sunny-007 schreef:
10 mar 2022, 16:55
Ik wil dit jaar ook absoluut een reisverslag gaan maken. Welk programma kan ik hier het best voor gebruiken?
Wij gebruiken al jaren naar tevredenheid blogspot. En als je kijkt naar de reisverslagen van forumleden zie je dat wij niet de enigen zijn. Wordpress is ook prima, maar dat kost iets meer tijd om ermee vertrouwd te raken. Wel zijn de mogelijkheden daarvan wat groter, mar voor een eenvoudig verslag heb je die niet nodig.
Je ziet bij de verschillende reisverslagen dat er met blogspot meerdere thema's mogelijk zijn en binnen een thema kun je ook weer een groot deel zelf inrichten. Bekijk maar eens onze reisverslagensite en een paar van onze verslagen voor de verschillende mogelijkheden binnen blogspot.

Je kunt eens verschillende programma's uitproberen en kijken wat je het beste bevalt. Het hangt er misschien ook nog van af of je het op een laptop wilt gebruiken of op je telefoon. Wij gebruiken de laptop, voor een telefoon zijn andere programma's wellicht weer handiger.

Marianne
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Sunny-007: Oregon, (noord)California, Washington en Las Vegas.

Bericht door Sunny-007 »

Dank je Marianne, ik heb net een Blogspot account aangemaakt en ga daar maar eens lekker mee spelen. Ben daar nog niet zo handig in, dus moet alles even uitvogelen. Maar dat komt vast wel goed :)
Ik neem me altijd bij iedere reis voor om een reisverslag te maken, maar dit keer gaat het dan echt gebeuren. Natuurlijk zal ik hier t.z.t. de link plaatsen.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sunny-007: Oregon, (noord)California, Washington en Las Vegas.

Bericht door SuperFieke »

In mijn topic staat nog de route van 2020. Het zal wel ongeveer dezelfde zijn, maar met andere data, en andere hotels. Ik zal daar eens een update plaatsen. We hebben deze reis al 2 keer moeten annuleren, dus hopelijk 3de keer goede keer.

Wij reizen van Seattle naar San Francisco met onze 2 dochters van 17 en 19 jaar. Periode 11 juli tot 6 augustus, en we hebben een minivan gehuurd.
Ik heb de verblijfplaatsen er ook bij genoteerd, maar alles is annuleerbaar en wij bekijken regelmatig of er nog een beter aanbod komt. Ik vrees er wel voor, want ik zie alleen maar de prijzen stijgen. De Oregon kust is verschrikkelijk duur en er zijn nog weinig beschikbaarheden in het hoogseizoen.

Ik hou ook een blog bij en gebruik daarvoor Wordpress. Er zullen wel programma's zijn die gebruiksvriendelijker zijn, maar persoonlijk vind ik dat je een blog met Wordpress het meest overzichtelijk kan maken. Ik zal dan eens de link doorgeven als het zover is :D
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Onze reis zit erop!

Bericht door Sunny-007 »

Onze reis naar Oregon en Washington zit erop. Wat zijn de weken voorbij gevlogen en wat was het geweldig. Dank voor alle tips hier op het forum!

Ik heb een reisverslag bijgehouden. Ik ben daar niet al te handig in, maar volgens mij is het aardig gelukt. Dus mocht je zin hebben om over onze avonturen te lezen, dan is dit de link :

https://www.pindat.com/reis/dagboek/sun ... 4/usa-2022

Nogmaals dank en tot onze volgende reis!

Groetjs,
Sunny
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Sunny-007: Oregon, (noord)California, Washington en Las Vegas.

Bericht door SnoopyMetKids »

Leuk om te lezen! Ziet er uit als een afwisselende en prachtige vakantie.

En jullie ervaringen van Portland stroken wel met wat er in mijn brainstormtopic door een aantal forumleden werd gezegd. Jammer, maar zeker goed om te weten.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Onze reis zit erop!

Bericht door Almere vak V »

Sunny-007 schreef:
16 aug 2022, 08:48
Dus mocht je zin hebben om over onze avonturen te lezen
Mooi om jullie verslag te lezen!!

Tsja, ik heb het hier al eerder gezegd. Portland is Portland niet meer. Portland voor corona was top. Niet dat toen alles rozengeur en maneschijn was. Dat is ook onzin. Maar kon je lekker door de stad dwalen op zoek naar foodtrucks. En daarvan stonden er honderden. Wij komen nu alleen nog maar gericht in Portland. Als we er echt moeten zijn. Dichtbij parkeren. Je ding doen en weer wegwezen. Ik kom nog wel veel bij Powells omdat ik nu eenmaal een Sportboekenverslaving heb. Wel is er vorige week bekend gemaakt dat er meer gelet gaat worden op welke plekken mensen hun tenten opslaan. Niet meer bij openbare gebouwen of scholen. Het zal me benieuwen. Weer de gebruikelijke slappe democratische nikszeggende regel. Nee, zeker geen fan van Trump. Maar niemand hier weet of Biden nog wel leeft...

Hetzelfde geldt overigens in iets mindere mate voor Seattle. Maar ook met wat gericht kijken en zoeken kan je hier een paar superdagen hebben.

Haha, de Cheescake factory zit in Washington Square. Eén van de drie grote malls in Portland. Wel de favoriete van mijn vrouw en dochters. Er niet eten is wel een "foutje" moet ik heel eerlijk zeggen. Het eten is er echt top! Zeker als je ziet hoeveel verschillende gerechten ze er hebben. Maar ook op het foodcourt daar kan je zeker je honger goed stillen. Jammer dat de Sonic er weg is. Helaas geen goeie milksshakes meer.

Silverton is een superleuk stadje. Mooi dat jullie het daar leuk hebben gehad. Woodburn komen mijn vrouw en dochters meerdere keren per jaar. Ja, de dollar staat nu niet best voor ons. Maar toch kan je daar nog steeds veel dingen stukken goedkoper kopen dan bij ons. En daar helpt zeker het niet hoeven betalen van BTW zeker bij! Zeker voor die jonge gasten is de Nike store een must. Maar hebben wij inmiddels een pas voor de Nike personeelswinkel. Daar worden elke keer weer een partij schoenen meegesleept. Niet alleen voor hunzelf. Maar ook voor vrienden en vriendinnen. Hetzelfde geldt overigens voor de Apple Store op Washington.

Dan Silver Falls. Als ik het goed lees hebben jullie de route linksom gelopen. Maar is rechtsom echt een "betere" optie. Je gaat dan een beetje valsplat omhoog. En redelijk steil naar beneden. Maar ook daar heb ik vrienden wel is redelijk stuk zien gaan met een iets mindere conditie zullen we maar zeggen.

De kust van Oregon moet je echt geluk hebben. Check de weerberichten goed. Als ze zeggen dat het er mistig is. Neem dan je maatregelen. Warme kleding. Of gewoon de andere kant oprijden. Wij hebben ons in het begin ook wel is laten verrassen. Dik door de 30 bij on op Mt Hood. Dus lekker naar vrienden aan de kust die in Cannon Beach wonen. Tot 1 mile voor hun huis aan het strand 30 graden. 1 mile later 15 graden minder. Afgezien van het goede gezelschap word je er niet vrolijk van.

Super dat jullie het zo naar de zin hebben gehad! Leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer