Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone in het voorjaar.
Yellowstone in het voorjaar.
We zitten te twijfelen tussen het noord-westen of Texas dit jaar.
Utah willen we zowiezo nog een keer heen.
Maar hoe is het weer in Yellowstone zo rond half mei? Sneeuw maakt niet uit maar regen liever niet. Ook willen we WindCave en Mount Rushmore dan bezoeken en uiteraard Grand Teton.
Dus een dag of tien in die omgeving en dan afzakken naar Utah.
Iemand ervaring met het gebied in mei?
Utah willen we zowiezo nog een keer heen.
Maar hoe is het weer in Yellowstone zo rond half mei? Sneeuw maakt niet uit maar regen liever niet. Ook willen we WindCave en Mount Rushmore dan bezoeken en uiteraard Grand Teton.
Dus een dag of tien in die omgeving en dan afzakken naar Utah.
Iemand ervaring met het gebied in mei?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoi Bart,
Voor de tijdsplanning van jouw reis naar het noorden van het mid-westen moet je rekening houden met eventueel nog gesloten wegen.
Over het weer in mei kan ik niets zeggen, want wij waren er dit jaar in juni en hadden mooi weer.
Toevallig heb ik hier de parkfolders voor mij liggen van Grand Teton NP en Yellowstone NP. Beide met de landkaarten van de parken erop.
Daarop zie ik staan bij de weg van het Grand Teton naar Yellowstone, de John D. Rockefeller, Jr. Memorial Parkway: “Road closed from early November to mid-May”.
Bij de toegangswegen van Yellowstone staat:
zuidingang: is bovengenoemde weg
westingang: bij West Yellowstone, Montana: “Road closed from early November to late April”
noordingang: bij Gardiner, Montana,: “Road within the park between the North Entrance and Cooke City is open all year”
noordoostingang: bij Silver Gate/Cooke City, Montana: “Road within the park between the North Entrance and Cooke City is open all year” en daar lees ik bij Cooke City: “Beartooth Highway closed from mid-October to late May”
oostingang: dit is de weg naar Cody, Wyoming: “Road closed from early November to early May”
Afhankelijk van het weer zou het er dus nog om kunnen spannen of je Yellowstone voldoende kan bereiken.
Wij hebben van beide parken bijzonder genoten. In de twee dagen, die wij voor het Yellowstone park hadden uitgetrokken, hebben wij lang niet alles kunnen doen en zien, wat wij van plan waren. (reden om nog eens te gaan
) Het is een erg groot park met heel bijzondere natuurfenomenen, dus plan niet te kort hiervoor.
Succes en groet, Marco.
Voor de tijdsplanning van jouw reis naar het noorden van het mid-westen moet je rekening houden met eventueel nog gesloten wegen.
Over het weer in mei kan ik niets zeggen, want wij waren er dit jaar in juni en hadden mooi weer.
Toevallig heb ik hier de parkfolders voor mij liggen van Grand Teton NP en Yellowstone NP. Beide met de landkaarten van de parken erop.
Daarop zie ik staan bij de weg van het Grand Teton naar Yellowstone, de John D. Rockefeller, Jr. Memorial Parkway: “Road closed from early November to mid-May”.
Bij de toegangswegen van Yellowstone staat:
zuidingang: is bovengenoemde weg
westingang: bij West Yellowstone, Montana: “Road closed from early November to late April”
noordingang: bij Gardiner, Montana,: “Road within the park between the North Entrance and Cooke City is open all year”
noordoostingang: bij Silver Gate/Cooke City, Montana: “Road within the park between the North Entrance and Cooke City is open all year” en daar lees ik bij Cooke City: “Beartooth Highway closed from mid-October to late May”
oostingang: dit is de weg naar Cody, Wyoming: “Road closed from early November to early May”
Afhankelijk van het weer zou het er dus nog om kunnen spannen of je Yellowstone voldoende kan bereiken.
Wij hebben van beide parken bijzonder genoten. In de twee dagen, die wij voor het Yellowstone park hadden uitgetrokken, hebben wij lang niet alles kunnen doen en zien, wat wij van plan waren. (reden om nog eens te gaan

Succes en groet, Marco.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Bart,
Tot nu toe 3 keer deze beide parken bezocht.
1e keer eind mei: prachtig weer overdag, geen neerslag en 's nachts vorst
2e keer september: prachtig weer overdag, ook droog en weer nachtvorst
3e keer was dit jaar 1e week juni: zulk verschrikkelijk noodweer, met regen, hagelbuien en storm dat we heel hard zijn weggereden. De verwachtingen voor de komende dagen waren toen nl. ook heel slecht.
Daarentegen was het een paar dagen eerder in de Black Hills bij Mount Rushmore, Wind Cave, Custer SP en de Badlands heel mooi weer met aangename temperaturen.
Garanties voor mooi weer zijn er helaas nooit. Verder in de div. parken in het noordwesten heel mooi gehad eind mei/begin juni, maar er waren nog wel enkele toegangswegen gesloten i.v.m. de sneeuw en ook heel veel trails waren nog niet begaanbaar, zoals bijv. in Mt. Rainier N.P., Crater Lake N.P. en Lassen Volcanic NP.
Groet Marjan
Tot nu toe 3 keer deze beide parken bezocht.
1e keer eind mei: prachtig weer overdag, geen neerslag en 's nachts vorst
2e keer september: prachtig weer overdag, ook droog en weer nachtvorst
3e keer was dit jaar 1e week juni: zulk verschrikkelijk noodweer, met regen, hagelbuien en storm dat we heel hard zijn weggereden. De verwachtingen voor de komende dagen waren toen nl. ook heel slecht.
Daarentegen was het een paar dagen eerder in de Black Hills bij Mount Rushmore, Wind Cave, Custer SP en de Badlands heel mooi weer met aangename temperaturen.
Garanties voor mooi weer zijn er helaas nooit. Verder in de div. parken in het noordwesten heel mooi gehad eind mei/begin juni, maar er waren nog wel enkele toegangswegen gesloten i.v.m. de sneeuw en ook heel veel trails waren nog niet begaanbaar, zoals bijv. in Mt. Rainier N.P., Crater Lake N.P. en Lassen Volcanic NP.
Groet Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Alvast bedankt voor jullie reacties, we zijn ook al twee keer in Yellowstone geweest maar beide keren in september, 1e keer mooi weer wel koel maar droog en in 2001 sneeuw en ook wat regen gehad. Sneeuw gehad op de 7 mile hole trail. Prachtige wandeling naar de rivier vlakbij de Lower Falls. Aan het einde kwam ik er achter dat ik in Nederland verkeerde schoenen had gekocht een blaar die ook open was zo groot als een twee euromuntstuk. Bij de 1e hulp geweest en nieuwe schoenen gekocht (die meteen goed zaten ook met de blaar) in West-Yellowstone waar het ook 11 graden warmer was dan in het park.
Ik heb foto's gezien van het park in mei en zag er prachtig uit vandaar dan in mei. Ook hier weer twee opties:
1 Aanvliegen op Salt Lake City en vandaar naar Yellowstone en Grand Teton.
2 Aanvliegen op Denver en vandaar naar Windcave en omgeving en dan naar Yellowstone en Grand Teton.
In ieder geval wil ik in Grand Teton naar Lake Solitude lopen (+20 km) dat kon vorige keer vanwege die blaar (alleen korte wandelingen)
Misschien wel handig om een back-up plan klaar te hebben als het daar heel slecht is en slechte vooruitzichten.
Met Yellowstone weet je het maar nooit, vorig jaar spraken we mensen die 35 graden hadden gehad begin september.
Ik heb foto's gezien van het park in mei en zag er prachtig uit vandaar dan in mei. Ook hier weer twee opties:
1 Aanvliegen op Salt Lake City en vandaar naar Yellowstone en Grand Teton.
2 Aanvliegen op Denver en vandaar naar Windcave en omgeving en dan naar Yellowstone en Grand Teton.
In ieder geval wil ik in Grand Teton naar Lake Solitude lopen (+20 km) dat kon vorige keer vanwege die blaar (alleen korte wandelingen)
Misschien wel handig om een back-up plan klaar te hebben als het daar heel slecht is en slechte vooruitzichten.
Met Yellowstone weet je het maar nooit, vorig jaar spraken we mensen die 35 graden hadden gehad begin september.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
wij hadden inderdaad vorig jaar in september ook ongeveer 30 graden, maar wel met nachtvorst!!
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1094 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa