Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Sunny-007 »

Wow, ook een fantastische reis! Ik zie nu dat je deze reis met de kinderen doet. Een aantal jaar geleden ben ik ook met de kids (14 en 16) in Oregon en Washington geweest. Zij hadden de boeken van Twilight gelezen en voor hun was dan ook Forks het hoogtepunt.

Ik blijf ook nog kijken naar betere hoteldeals, maar alles wordt alleen maar duurder ipv goedkoper :( Maar aan Silverton verander ik niets meer, dus ik ga opzoek naar je!
Frank01
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jun 2008, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Frank01 »

Hi Fieke,

Fijn dat jullie eindelijk op reis kunnen. Wij willen dit jaar ook met m'n ouders een soortgelijke route gaan doen.

Mag ik vragen hoe je te werk bent gegaan met alle planning? Ik heb hier al meerdere keren aardig wat reisverslagen door zitten lezen (met veel plezier) en nu het daadwerkelijk door kan gaan (en ik dus echt kan gaan plannen) bekruipt me toch een beetje het gevoel van door de bomen het bos niet meer kunnen zien.

Wellicht kun je me wat tips geven. :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Martin & Marianne »

@Frank01 Wat is je vraag precies? Is het niet handiger om een eigen topic te openen?
Wil je in de zomer gaan?

Marianne
Frank01
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jun 2008, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Frank01 »

@Martin & Marianne Hi Marianne,

Als ik eenmaal specifieke vragen over mijn eigen reis heb dan is het wel handiger als ik een eigen topic open inderdaad.

Het ging me nu meer om het proces en hoe iedereen t aanpakt maar aangezien ik in grote lijnen dezelfde route wil gaan doen als Fieke leek het me handig als ik de vraag direct aan haar.dit topic stel.

Is het gewoon veel googelen: what to do in WA/OR/CA? Ik merk dat ik het best intimiderend vind omdat ik me ook deels verantwoordelijk voel voor de mensen die met me meereizen. Daarom vroeg ik me dus af hoe Fieke (en anderen) dit soort grote roadtrips/reizen aanpakken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Nogmaals: een eigen topic is wel zo handig en netjes. Daarin kan Fieke ook reageren, en anderen, en je vervuilt haar topic niet. Bovendien heb je dan alle informatie over jouw reis bij elkaar.

Je hebt al reisverslagen gelezen schrijf je. En je wilt net zoiets doen als Fieke. Zijn er dingen die je in haar route mist? Of dingen die je minder aanspreken? Hoeveel tijd heb je? Wat zijn voor jou de belangrijkste must sees? Zet dat eens op een rijtje en probeer alles op een logische manier aaneen te rijgen.
Het belangrijkste lijkt me nu dat je snel plannen maakt, om alles nog voor de komende zomer vast te leggen zal een uitdaging worden.

Handige bronnen:
- dit forum (en een eigen topic openen waarin je al je vragen kwijt kunt :wink: )
- reisverslagen (kijk bijvoorbeeld in ons 2006- en 2015-verslag)
- www.ontdek-amerika.nl
- reisgidsen (kijk eens in je bibliotheek)
- voor dit deel: de Hallwag nr 1 (Pacific Northwest)

Marianne
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door MichaelJohnson »

Mijn tip, onze roadtrip uit 2014 in dit gebied hebben we grotendeels gepland a.d.h.v. de Lonely Planet Road Trip boeken van Californie en van de Northwest.

Onverwachte topper daardoor was het voor velen volstrekt onbekende Lassen Volcanic National Park. Briljant.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Berry »

Wij komen net uit de Redwoods en vonden dat echt top. Magische plek. Neem lekker de tijd om the Avenue of the Giants af te rijden en de vele groves te bekijken, zorg dat je een permit krijgt voor Fern Canyon (Jurassic Park is hier deels gefilmd!) In Prairie Creek State park en doe de Boy Scout Tree Trail in Jedediah Smith State Park.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Sorry dat ik niet meer geantwoord heb. Het was druk :wink:

Ondertussen zijn we hier al. We komen van Olympic NP en rijden nu richting Packwood.

@sunny-007: bij ons staat Oregon Garden Resort ook nog altijd op de planning :wink:

@frank01: Ga je ook die richting uit? Als je specifieke vragen heb, mag je die gerust stellen.

Of lees mijn reisblog. Ik probeer die live te schrijven, maar het publiceren loopt 1 à 2 dagen achter.
https://usa2022sofiekenco.wordpress.com

@ iedereen die hier reacties gaf: alvast bedankt, ik heb er veel aan gehad, en ook nu nog, terwijl we hier zijn, lees ik de tips nog eens na :thumbup: .
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Sunny-007 »

SuperFieke schreef:
18 jul 2022, 03:17
@sunny-007: bij ons staat Oregon Garden Resort ook nog altijd op de planning
Ik zal naar je uitkijken! Heb net je reisverslag gelezen en weet nu dus ook hoe je eruit ziet :). Super leuk om te lezen en je foto's te bekijken! Wij vertrekken donderdag naar Portland.... Eindelijk na 3 jaar wachten mogen we nu toch echt gaan!
Overnachten jullie ook nog in het Campfire hotel in Bend?

Veel plezier en wellicht tot in Silverton :)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Almere vak V »

Sunny-007 schreef:
18 jul 2022, 10:51
Veel plezier en wellicht tot in Silverton
Zeker even "downtown" Silverton gaan!! Leuk plaatsje!!
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Leuk! :D
Neen we logeren niet meer in het Campfire hotel, we hebben nog een paar wijzigen gedaan. In plaats van 2 dagen Bend, verblijven we nu 1 nacht in Mitchell in het Orgeon Hotel, en 1 nacht in Bend in Cascade Locks.
Fijne reis gewenst!

@Almere vak V : Doen we zeker :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Almere vak V »

@SuperFieke Check je schema even in combi met de weersvooruitzichten. Het gaat weer lekker warm worden. Nou is de warmte hier totaal niet te vergelijken met Nederland. Maar achteraan in de 30 is best fors.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

We hebben het inderdaad gezien dat het komende weken heel heet kan worden op bepaalde plaatsen.
Tot nu toe hebben we een beetje vanalles gehad van temperaturen en weersomstandigheden. Qua temperatuur hebben we van minimum 7°C in Mount Rainier tot maximum 34°C in Portland gehad. Eigenlijk nog niet warmer dan dat. En één dag gietende regen in Forks. Voor de rest veel zon, en soms bewolkt, vooral in de voormiddag veel wolken.
Het weer is hier erg veranderlijk.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door IngridZw »

Ik lees jullie reisverslag met veel interesse. En wat veel prachtige foto’s vooral die van Mount Rainier. Ik lees vaak dat je een beetje geluk moet hebben met het weer daar. Gezien de berg die volop in de zon schittert hebben jullie dat wel gehad. Veel plezier in het vervolg van de reis.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SnoopyMetKids »

Ik breek alleen even in om te zeggen dat ik met heel veel plezier het verslag van jullie reis lees! Je schrijft het prachtig op, en Mitchell klinkt echt als een heerlijk slaapstadje. Ik ben op het ogenblik zelf een reis aan het plannen naar met name Oregon, en heb al veel leuke ideen opgedaan voor wandelingen en accomodaties zo. Heel veel plezier nog!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door josea »

@SuperFieke waar sliepen jullie in Packwood? Dat ziet er goed uit.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SuperFieke »

Fijn! Bedankt! :D

@josea In Packwood sliepen we in Ski & Vacation Getaway. Het was inderdaad heel goed daar. Het was ook via een tip die ik hier gekregen had.

Ondertussen zijn we terug thuis en we hebben een fantastisch reis achter de rug. We hebben heel veel indrukwekkende natuur gezien. De staten Oregon en Washington zijn echt mooi, en ook de Noord-Californische kust. Heel veel groen, hoge bomen, ruwe kust en vulkanen gezien. Ook veel wildlife, zelfs een moederbeer met haar 2 welpjes gezien. We hebben 5600 km gereden in 27 dagen, maar dat was goed te doen. Voor onze dochters mochten er wel iets meer steden in gezeten hebben. Seattle en San Francisco vonden we heel leuke steden, maar Portland dan weer minder. Qua temperatuur hebben we van 8°C (Mount Rainier) tot 49°C (Redding) gehad. Vooral veel zon, regelmatig bewolking, en 1 namiddag regen in Forks. Behalve bij Point Reyes, waar we alleen maar mist zagen, vonden we dat we veel geluk gehad hebben met het weer. De temperaturen zijn er veel aangenamer dan in het zuidwesten (in de zomer).
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door SnoopyMetKids »

Het zag er geweldig uit! Zo mooi groen, prachtige natuur. Nogmaals dank voor het delen van jullie ervaringen, wij hebben veel ideeën opgedaan voor onze eigen planning. Leuk om mee te kunnen lezen, en voor jullie nu lekker nagenieten met de fotos!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer