SnoopyMetKids schreef: ↑20 jul 2022, 01:01
Maar vooral ben ik op zoek naar feedback op onze allereerste route idee in Oregon met een stukje CA.
Heel flauw?? Ik kan een programma voor je maken waarbij je na 3 maanden nog niet alles hebt gezien. Belangrijkste is dat je voor jezelf bepaald wat je wilt zien. En wat je daarvoor nodig denkt te hebben. Wat tijd betreft. De ene vindt dat je 3 dagen op een berg moet gaan zitten om het goeie gevoel te krijgen. En de ander zegt na de 3e berg ik geloof het wel. Volg vooral je eigen gevoel!!
Dag 2
Via Multnomah Falls/ Columbia Gorge Recreation Area
naar Government Camp
(Mount Hood)
2:00 totale rijtijd
Mooi voorbeeld wat mij betreft. Jij geeft aan rijtijd. Maar je plant zelf al 3 stops in. Als wij het rondje doen met gasten vanuit onze plek in de bergen doen we daar met gemak een dag over. En dan stop ik nog niet eens op de helft van de plekken waar ik zou kunnen/willen stoppen.
Als je voor jezelf goed het verschil in de gaten houdt tussen rij- en reistijd. Dan ben je al een heel eind!
Dag 4
Mitchell (John Day Fossil Beds NM)
Hier al aangegeven. Verwacht niet te veel van Mitchell. Het is niet meer dan een gehucht. Oregon is 8 keer zo groot als Nederland. Er wonnen 3,5 miljoen mensen. Waarvan 3 miljoen in Portland of directe omgeving. Dan herbergen Salem en Eugene er nog een paar honderd duizend en dan weet je dat je de rest al met een vergrootglas moet gaan zoeken. En vaak ook de faciliteiten die daar eventueel bij horen.
Zelfde verhaal. Bedenk je goed wat je hier wilt gaan doen. Mijn oudste dochter kijkt over de rand. Maakt een foto en vraagt, whats next? Mijn jongste zou er het liefste omheen lopen. Je geeft het zelf al, ze noemen al snel iets Crater Lake. Maar je moet er nog gewoon een uur naartoe rijden. Voor ons klinkt een uur als een eeuwigheid. Maar dat vinden ze daar volstrekt normaal. De rit er naartoe is overigens prachtig. Maar ook hier, verwacht geen faciliteiten op weg er naartoe. Bij het bezoekerscentrum is een restaurant. Het vult lekker, maar verwacht hier geen "gastronomische" hoogstandjes...
Dag 15
Salem/Silverton + waterpark
Als je het voor het zeggen hebt wil ik niet zeggen dat je Salem moet overslaan. Maar het is niet mijn favourite plek. Het ziekenhuis is een bezienswaardigheid. De houten draaimolen fantastisch. Het park wat erbij hoort prachtig. Maar dan heb je het wat mij betreft wel gehad. Ik zou dan kiezen voor een verblijf in Silverton. Leuk dorpje, en een leuke vibe. En voor ons de plek waar het allemaal begon!
Weet niet wat je bedoelt met waterpark? Maar als je Silver Falls bedoelt is dat niet iets met glijbanen enz. Er zijn daar een tiental watervallen variërend van grappig tot what the f... En met een beetje klimmen en klauteren kan je er lekker poedelen, zwemmen of whatever. Onthou dat het in Oregon in de zomer soms bloedheet kan zijn. Anders heet dan bij ons, maar toch. Het is hier nu half 3 in de nacht. Graadje of 15 en morgen komt het nier verder dan een graadje of 25. Prima zomerweer. Maar aan de andere kant van het weekend gaan we dik door de 30 richting de 40 graden. Nog steeds anders dan in Nederland maar toch...
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn. Maar in Woodburn. Half uurtje van Silverton heb je een megagroot Outlet Winkelcentrum. Mijn 2 meiden kan ik daar uren loslaten. Vooral de Nike outlet store wordt vaak bezocht. Nike komt uit Oregon. Dus ze vinden daar vaak schoenen tegen belachelijk lage prijzen die je nooit in Nederland terug zult zien.
Kijk of je hier iets gevonden kunt krijgen met parkeerplaats. Het kan hier in de zomer best druk zijn. Niet Zandvoort of Scheveningen druk. Verre van zelfs. Maar het aantal parkeerplaatsen is redelijk beperkt. Rij terug naar Portland via de 26. En een cinnamon role eten bij Camp18. Supergaaf restaurant. En niks anders eten dan die role. Want zelfs die krijg je al niet op!
Portland moet ik tot mn spijt bekennen is niet het Portland meer wat het een paar jaar gelden nog was. Dit hebben ze in een paar jaar tot een ongekend anarchistisch hellhole weten om te turnen. Met als gevolg bewapende bewaker in kogelvrije vesten voor de winkels. Keep Portland weird is de slogan van de stad. Maar het kan ook iets te zijn. Kijk goed welke plekken je wilt bezoeken en ga niet zo maar door de stad lopen slenteren. Zeker niet in het donker.
En als ik nu nog lang doortik. Is het hier gedaan met donker. Dus ik kruip mn mandje in. Mocht je meer willen weten kom maar in de lucht!