Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SnoopyMetKids: Oregon/Noord-Californië 2023.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Reis SnoopyMetKids: Oregon/Noord-Californië 2023.

Bericht door SnoopyMetKids »

Hoi allemaal,

Inmiddels terug van een geweldige reis in Californië. Nogmaals dank aan @Martin & Marianne voor het fijne advies wat betreft activiteiten met kleine kinderen. De volgende reis naar de US zal in juli 2023 zijn, dit keer naar Oregon. Ik zou zelf heel graag Washington ook meepakken, maar familie ziet dit niet echt zitten ivm de grote rijafstanden, en dat begrijp ik ook goed. Wij houden van afwisseling en natuur, en er moeten ook familievriendelijke wandelingen/activiteiten beschikbaar zijn. Dus vandaar dat Oregon ons nu beter leek en dan als de kinderen ouder zijn een keer Washington, aangezien Olympic en Mt Rainier etc waarschijnlijk leuker zijn als je langere hikes kan afleggen.

Mochten jullie een leukere route zien van A naar B (dus geen rondje) waarbij dit wel zou kunnen in onze beschikbare dagen dan hoor ik dat graag, of als de ervaringsdeskundigen nou zeggen dat Washington veel meer de moeite waard is dan Oregon dan hoor ik dat ook graag.

Maar vooral ben ik op zoek naar feedback op onze allereerste route idee in Oregon met een stukje CA. Ziet dit eruit als een leuke afwisselende route? Mis ik nog highlights in Oregon? En nog tips voor accomodaties bij Lassen Volcanic NP?

Ik heb de verslagen/ het advies van o.a. AlmereFC/ Martin & Marianne, en nu Sofiekenco (ik vergeet haar forumnaam even hier, ik volg haar blog :thumbup: ) gelezen, maar ik blijf het lastig vinden aangezien er zo veel te zien/doen is en wij eigenlijk volslagen onbekend zijn met dit gebied.

Alvast heel erg bedankt voor alle input. :)

Dag 1 : Vlucht naar Portland
Dag 2
Via Multnomah Falls/ Columbia Gorge Recreation Area
naar Government Camp
(Mount Hood)
2:00 totale rijtijd
Dag 3
Drive to Mitchell
(John Day Fossil Beds)
2:32
Dag 4
Mitchell (John Day Fossil Beds NM)
Dag 5
Drive to Crater Lake NP
3:45
Dag 6
Crater Lake NP
Dag 7
Drive to Mount Shasta
2:32
Dag 8
Drive to Lassen Volcanic NP
2:10
Dag 9
Lassen Volcanic NP
Dag 10
Lassen Volcanic NP
Dag 11
Drive to Trinidad, CA
(Redwood NP)
4:05
Dag 12
Trinidad CA/ Redwood
Dag 13
Drive to Coos Bay
3:45
Dag 14
Drive to Salem/Silverton Area
(Silver Falls State Park)
3:30
Dag 15
Salem/Silverton + waterpark
Dag 16
Salem/Silverton
Dag 17
Drive to Cannon Beach
2:15
Dag 18
Cannon Beach
Dag 19
Drive to Portland
2:15
Dag 20
Flight PDX-AMS
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis SnoopyMetKids: Oregon/Noord-Californië 2023.

Bericht door Old Faithful »

Heerlijk relaxte route. :thumbup:
Op weg naar Mitchell zou ik via de wat minder bekende Clarno Unit van John Day Fossil Beds N.M. rijden. Je kunt daar een korte wandeling langs de pallisades maken.

Wij reden The Dalles - Clarno Unit - Michell, qua reistijd vergelijkbaar met jullie route. Wij hadden die dag nog enkele uren "over" voordat we naar de Painted Hills reden. De volgende dag reden we naar de Sheep Rock Unit, bezochten daar het Thomas Condon Paleontology Center, deden een wandeling in het Blue Basin gedeelte en reden daarna naar Crater Lake.
Jullie hebben een hele dag meer. Dat is prima maar als je ergens een dag tekort zou komen, kan je die hier vinden.

In Mitchell is letterlijk niets te doen en dat heeft in ieder geval voor mij ook zo zijn aantrekkelijke kanten. Een paar uur zitten lezen op de veranda van het Oregon Hotel vond ik heerlijk. Ook een bezoek aan de plaatselijke winkel is de moeite waard. Niet alleen de weg is een reis terug in de tijd. Idem als je even door Mitchell struint.
Wij hadden eten bij ons. De restaurants in Mitchell zijn zeer dun gezaaid en niet altijd open.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker

@Old Faithful Ontzettend bedankt voor de feedback! Wat is dit toch een fijn forum, hier kunnen we echt heel veel mee :) Krijg er spontaan al voorpret van.

Ik vind het 'niks' doen zelf ook heel fijn, maar ik ga het even in de groep gooien re: de tweede dag in Mitchell. Clarno Unit/ de scenic byway zien er heel goed uit, dan zouden we idd dat rondje via Fossil kunnen rijden de 2e dag ook evt. Weet zeker dat de kids de Trail of Fossils bijv super zouden vinden, daar zijn een paar mooie korte routes om te wandelen. DIt gaan we dus zeker op nemen in onze itinerary!

Mochten we besluiten daar toch 1 dagje korter te verblijven, is het dan aan te raden om een extra nacht bij Crater Lake NP te doen in plaats (of evt Mt Shasta), of is er ergens anders op de route nog een leuke stop die nu helemaal mist?
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Wat zijn je plannen bij Crater Lake? Voor mij zou een hele dag genoeg zijn. Het meer is overigens adembenemend mooi bij zonnig weer.

Je zou een uitstapje naar Mt Saint Hens kunnen maken. Ben je toch nog in Washington State geweest. :wink: Ik vond, naast de uitzichten op de gevolgen van de uitbarsting, de film van de uitbarsting en de verhalen van overlevenden in het Visitor Center bij het Johnstone Ridge Observatory heel indrukwekkend. De oostkant ken ik niet, die was gesloten in het jaar dat wij er waren.

Misschien heb je iets aan dit overzicht van forumlid Almere vak V, die van Oregon zijn tweede thuis heeft gemaakt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn in 2006 en in 2015 naar Crater Lake geweest en we vonden 1 nacht toen voldoende. Twee nachten is wel prettig maar een derde nacht lijkt mij wat te veel.

Voor ons bezoek aan Lassen overnachtten wij op de KOA camping in Shingletown. Er waren toen geen mogelijkheden in het park. Nu zijn er cabins bij Manzanita Lake. Die liggen mooi. Voor een eventueel volgend bezoek aan Lassen zou ik daar overnachten.
Zie http://lassenlodging.com/manzanita-camping-cabins/

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 jul 2022, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker

Nogmaals bedankt @Old Faithful en @Martin & Marianne

Mt St Helens vinden wij eigenlijk wel een heel leuk idee :D Ik had me niet gerealiseerd dat dat zo dicht bij Portland ligt.

Denken er nu over om vanaf Portland naar Mt St Helens te gaan, dan Cannon Beach/stukje kust, en dan via Multnomah Falls naar beneden via John Day Fossil Beds, Crater Lake (goed om te weten dat 2 nachten echt meer dan voldoende is), Lassen, en dan ipv terug naar Portland gewoon via de kust naar San Francisco terug gaan. Scheppen op het strand is altijd een hit hier. Of via Sacramento en dan nog naar een paar waterparks voor de kinderen aan het einde van de trip :) Dat maakt het al een stuk relaxter qua reistijd. Toch altijd een beetje een gulden middenweg vinden voor de hele familie. We gaan de komende weken er nog even goed voor zitten.

Manzanita Camping Cabins zien er heel erg leuk uit, weet zeker dat de kinderen dat leuk gaan vinden en natuurlijk is een slaapzakje bij de Walmart zo gekocht. Bij Mt St Helens zie ik ook een aantal camping cabin opties, dus dan hebben we er sowieso veel gemak van. Wederom bedankt allebei!

Zo gauw ik een nieuwe/final itinerary heb zal ik hem hier nog even posten voor compleetheid/ het geval toekomstige Amerika-gangers er iets aan hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je dan toch een slaapzak hebt dan kun je ook eens naar cabins op KOA cabins kijken. Tijdens onze 2006-reis hebben we daar regelmatig gebruik van gemaakt. In dat jaar bezochten we ook Mt St Helens, dat is inderdaad een aanrader!
Voor onder andere Mitchell (John Day Fossil Beds), Crater Lake en Redwoods kun je eens ons 2015-verslag bekijken.

Marianne
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker

@Martin & Marianne

Leuk, ik ga het verslag zeker eens lezen :) En bedankt voor de tip over de KOAs, ik moet bekennen dat ik die afkorting moest googlen en nog nooit op een KOA site ben geweest, maar dat ziet er perfect uit ook o.a. bij Crater Lake :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, is ons altijd goed bevallen, leuk voor de kinderen. Ze zijn niet altijd goed gelegen, zeker in het zuidwesten niet, maar in het noordwesten hebben er regelmatig gebruik van gemaakt.
Er ligt er toch geen bij Crater Lake?

Marianne
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker

Ik zie nu dat de naam inderdaad ietwat bedrieglijk is: Crater Lake North/ Lemolo Lake, maar in de praktijk nog een klein uur rijden naar Crater Lake NP :D We gaan ons er eens in verdiepen, goed om te weten dat het noordwesten er voldoende heeft :thumbup: Nogmaals bedankt!
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

SnoopyMetKids schreef:
20 jul 2022, 01:01
Maar vooral ben ik op zoek naar feedback op onze allereerste route idee in Oregon met een stukje CA.
Heel flauw?? Ik kan een programma voor je maken waarbij je na 3 maanden nog niet alles hebt gezien. Belangrijkste is dat je voor jezelf bepaald wat je wilt zien. En wat je daarvoor nodig denkt te hebben. Wat tijd betreft. De ene vindt dat je 3 dagen op een berg moet gaan zitten om het goeie gevoel te krijgen. En de ander zegt na de 3e berg ik geloof het wel. Volg vooral je eigen gevoel!!
SnoopyMetKids schreef:
Dag 2
Via Multnomah Falls/ Columbia Gorge Recreation Area
naar Government Camp
(Mount Hood)
2:00 totale rijtijd
Mooi voorbeeld wat mij betreft. Jij geeft aan rijtijd. Maar je plant zelf al 3 stops in. Als wij het rondje doen met gasten vanuit onze plek in de bergen doen we daar met gemak een dag over. En dan stop ik nog niet eens op de helft van de plekken waar ik zou kunnen/willen stoppen.
Als je voor jezelf goed het verschil in de gaten houdt tussen rij- en reistijd. Dan ben je al een heel eind!
SnoopyMetKids schreef:
Dag 4
Mitchell (John Day Fossil Beds NM)
Hier al aangegeven. Verwacht niet te veel van Mitchell. Het is niet meer dan een gehucht. Oregon is 8 keer zo groot als Nederland. Er wonnen 3,5 miljoen mensen. Waarvan 3 miljoen in Portland of directe omgeving. Dan herbergen Salem en Eugene er nog een paar honderd duizend en dan weet je dat je de rest al met een vergrootglas moet gaan zoeken. En vaak ook de faciliteiten die daar eventueel bij horen.
SnoopyMetKids schreef:
Dag 6
Crater Lake NP
Zelfde verhaal. Bedenk je goed wat je hier wilt gaan doen. Mijn oudste dochter kijkt over de rand. Maakt een foto en vraagt, whats next? Mijn jongste zou er het liefste omheen lopen. Je geeft het zelf al, ze noemen al snel iets Crater Lake. Maar je moet er nog gewoon een uur naartoe rijden. Voor ons klinkt een uur als een eeuwigheid. Maar dat vinden ze daar volstrekt normaal. De rit er naartoe is overigens prachtig. Maar ook hier, verwacht geen faciliteiten op weg er naartoe. Bij het bezoekerscentrum is een restaurant. Het vult lekker, maar verwacht hier geen "gastronomische" hoogstandjes...
SnoopyMetKids schreef:
Dag 15
Salem/Silverton + waterpark
Als je het voor het zeggen hebt wil ik niet zeggen dat je Salem moet overslaan. Maar het is niet mijn favourite plek. Het ziekenhuis is een bezienswaardigheid. De houten draaimolen fantastisch. Het park wat erbij hoort prachtig. Maar dan heb je het wat mij betreft wel gehad. Ik zou dan kiezen voor een verblijf in Silverton. Leuk dorpje, en een leuke vibe. En voor ons de plek waar het allemaal begon!
Weet niet wat je bedoelt met waterpark? Maar als je Silver Falls bedoelt is dat niet iets met glijbanen enz. Er zijn daar een tiental watervallen variërend van grappig tot what the f... En met een beetje klimmen en klauteren kan je er lekker poedelen, zwemmen of whatever. Onthou dat het in Oregon in de zomer soms bloedheet kan zijn. Anders heet dan bij ons, maar toch. Het is hier nu half 3 in de nacht. Graadje of 15 en morgen komt het nier verder dan een graadje of 25. Prima zomerweer. Maar aan de andere kant van het weekend gaan we dik door de 30 richting de 40 graden. Nog steeds anders dan in Nederland maar toch...

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn. Maar in Woodburn. Half uurtje van Silverton heb je een megagroot Outlet Winkelcentrum. Mijn 2 meiden kan ik daar uren loslaten. Vooral de Nike outlet store wordt vaak bezocht. Nike komt uit Oregon. Dus ze vinden daar vaak schoenen tegen belachelijk lage prijzen die je nooit in Nederland terug zult zien.
SnoopyMetKids schreef:
Dag 18
Cannon Beach
Kijk of je hier iets gevonden kunt krijgen met parkeerplaats. Het kan hier in de zomer best druk zijn. Niet Zandvoort of Scheveningen druk. Verre van zelfs. Maar het aantal parkeerplaatsen is redelijk beperkt. Rij terug naar Portland via de 26. En een cinnamon role eten bij Camp18. Supergaaf restaurant. En niks anders eten dan die role. Want zelfs die krijg je al niet op!
SnoopyMetKids schreef:
Dag 19
Drive to Portland
Portland moet ik tot mn spijt bekennen is niet het Portland meer wat het een paar jaar gelden nog was. Dit hebben ze in een paar jaar tot een ongekend anarchistisch hellhole weten om te turnen. Met als gevolg bewapende bewaker in kogelvrije vesten voor de winkels. Keep Portland weird is de slogan van de stad. Maar het kan ook iets te zijn. Kijk goed welke plekken je wilt bezoeken en ga niet zo maar door de stad lopen slenteren. Zeker niet in het donker.

En als ik nu nog lang doortik. Is het hier gedaan met donker. Dus ik kruip mn mandje in. Mocht je meer willen weten kom maar in de lucht!
Hibiscus1
Amerika-newbie

Bericht door Hibiscus1 »

Voor Lassen Volcanic sliepen wij in een erg leuk huis, op booking (en volgens mij ook Airbnb) te vinden met trefwoorden cute and cosy Dutch farmhouse. 3 slaapkamers, leuke tuin en een heerlijke porch met kolibries om de avonden op door te brengen. 20 minuten rijden van de park ingang. Geen airco in het huis en het kan warm zijn. Wij hadden de pech dat het die twee dagen dat wij er zaten 45 (!!) graden was… er is een zogenaamde ‘ swamp cooler’ en die bracht verlichting en in alle kamers is een plafond ventilator. We hebben de grotten bij Lake Shasta bezocht, dat vinden we ook erg leuk (en koel…)

Portland vond ik vreselijk. Overal tentenkampen met daklozen. ‘S nachts werden we wakker van het geschreeuw. We sliepen in het Pearl district, een leuk district met de mooiste boekenwinkel (Powell’s) en veel trendy restaurantjes en brouwerijen. Maar oh my, wat een gespuis op straat. De auto moet je helemaal leeghalen (ze slaan een ruit in voor een pakje zakdoekjes) en ik voelde me echt niet prettig en zelfs onveilig. Ik kan zien dat het een leuke stad geweest is, maar Covid en de BLM riots hebben hier heel hard toegeslagen. Ik hoef er nooit meer heen.

We hebben wel een mooie dag trip richting de Columbia river gorge gemaakt en de fruit route gereden. Bij ‘ the white house’ hebben we kersen, bosbessen en frambozen geplukt. Een aanrader!
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker

@Almere vak V Hier wordt ik heel blij van, ontzettend bedankt dat je de moeite hebt genomen zo'n uitgebreide reactie te geven. Ik ga hier nu zelf bijna slapen dus ga het morgen eens heel goed doorlezen en het in de planning verwerken. Sowieso goed punt mbt gehuchten, zeker iets om rekening mee te houden. Ik ga zoals Marianne aanraadde ook eens het hele topic doorlezen wat je hebt geschreven met tips over de staat. Qua Crater Lake vrees ik eenzelfde scenario, de oudste wil waarschijnlijk alles zien en weten en de jongste er een paar steentjes in plempen en dan klaar ;) Ik meld mij later weer als er nog vragen komen of anders om nog een keer extra te bedanken voor grappige en informatieve respons.

En @Hibiscus1, ook heel erg bedankt! Ik ga het huisje eens opzoeken, leuk dat jullie een goede ervaring hadden ondanks de hitte (daar kan een swamp cooler waarschijnlijk niet tegenop!) Kinderen zijn overigens nog kleuters als we gaan, dus fruit plukken zal sowieso een hit zijn en white house staat genoteerd. Temperatuur is uit jullie beide reacties te lezen sowieso wel een dingetje, kan frisjes zijn of snoeiheet, te zijner tijd goed om te onthouden qua inpakken.

Tot slot vreesde ik hier al een beetje voor re: Portland.. Heb daar heel veel nare verhalen over gehoord de afgelopen maanden, ontzettend zonde. De hoop ging weer even leven toen ik zag dat TIME het 1 van de world's greatest places heeft genoemd voor 2022 (https://time.com/collection/worlds-grea ... and-oregon), maar jullie eensgezinde reacties verduidelijken veel ha. Je zult maar op aanraden van TIME leuk naar Portland gaan en dan al die ellende tegenkomen :shock: :wink: Zonde, het had me altijd een gave stad geleken om eens te bezoeken.

Nogmaals super bedankt allebei en een prettige nacht/ middag depending on where you are :)
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

@SnoopyMetKids Het is niet dat je niet meer naar Portland kunt. Maar het is gewoon niet meer het Portland van 5 jaar geleden. Toen dwaalde je van de ene naar de andere foodtruck. Kan nog steeds maar plan je route goed. Zoek uit waar je naartoe wilt en dan komt het best goed.

Ik ga nog steeds graag naar Powells omdat ik een tik voor (sport)boeken heb. Maar zorg nu altijd dat ik in de buurt parkeer. Dat zou ik 5 jaar geleden nooit gedaan hebben. Dat was een goed excuus om ergens “per ongeluk” langs een foodtruck te wandelen…

Maar eerlijk is eerlijk. Ik ben geen stadsmens. Voor een paar wil ik een uitzondering maken. Maar mij doe je geen plezier als het om New York, Los Angeles of Las Vegas gaat. Het is dat ik er voor mn werk moet zijn. Maar uit eigen beweging ga je mij daar niet zien.
Dus maak vooral je eigen beslissing!!
Diederik52
Amerikafan

Bericht door Diederik52 »

@SnoopyMetKids Paar tips m.b.t. Dag 2: Mt Hood is een puntgave prachtige bergtop waar een weg naar boven gaat naar een druk restaurant. Je zou dan precies ten Z van Mt Hood niet meteen vanuit de 35 de 26 naar het Zuiden op moeten, maar eerst nog 0.6 mijl de 26 naar het Westen richting Government Camp wat je kennelijk toch al van plan was. Government Camp is niet veel maar 2 mijl eerder dus is er een afslag naar Trillium Lake. Vanaf de uiterste zuidpunt van dat prachtige meer heb je een werkelijk "picture perfect" zicht op Mt. Hood (bij mooi weer!), zie foto.
Bijlagen
MtHood-TrilliumLake-kl.JPG
MtHood-TrilliumLake-kl.JPG (170.49 KiB) 1658 keer bekeken
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker

@Diederik52 Schitterende foto!! Ik ga dit zeker noteren zodat wij dit mooie uitzicht niet missen. Bedankt :D
Diederik52
Amerikafan

Bericht door Diederik52 »

Je kunt er ook zwemmen (en picknicken) en dat is dan vast weer leuk voor de kids.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer