Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis SuperFieke: Californië/ Oregon/ Washington vanuit SF.

Bericht door Sunny-007 »

Wow, ook een fantastische reis! Ik zie nu dat je deze reis met de kinderen doet. Een aantal jaar geleden ben ik ook met de kids (14 en 16) in Oregon en Washington geweest. Zij hadden de boeken van Twilight gelezen en voor hun was dan ook Forks het hoogtepunt.

Ik blijf ook nog kijken naar betere hoteldeals, maar alles wordt alleen maar duurder ipv goedkoper :( Maar aan Silverton verander ik niets meer, dus ik ga opzoek naar je!
Frank01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Frank01 »

Hi Fieke,

Fijn dat jullie eindelijk op reis kunnen. Wij willen dit jaar ook met m'n ouders een soortgelijke route gaan doen.

Mag ik vragen hoe je te werk bent gegaan met alle planning? Ik heb hier al meerdere keren aardig wat reisverslagen door zitten lezen (met veel plezier) en nu het daadwerkelijk door kan gaan (en ik dus echt kan gaan plannen) bekruipt me toch een beetje het gevoel van door de bomen het bos niet meer kunnen zien.

Wellicht kun je me wat tips geven. :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Frank01 Wat is je vraag precies? Is het niet handiger om een eigen topic te openen?
Wil je in de zomer gaan?

Marianne
Frank01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Frank01 »

@Martin & Marianne Hi Marianne,

Als ik eenmaal specifieke vragen over mijn eigen reis heb dan is het wel handiger als ik een eigen topic open inderdaad.

Het ging me nu meer om het proces en hoe iedereen t aanpakt maar aangezien ik in grote lijnen dezelfde route wil gaan doen als Fieke leek het me handig als ik de vraag direct aan haar.dit topic stel.

Is het gewoon veel googelen: what to do in WA/OR/CA? Ik merk dat ik het best intimiderend vind omdat ik me ook deels verantwoordelijk voel voor de mensen die met me meereizen. Daarom vroeg ik me dus af hoe Fieke (en anderen) dit soort grote roadtrips/reizen aanpakken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nogmaals: een eigen topic is wel zo handig en netjes. Daarin kan Fieke ook reageren, en anderen, en je vervuilt haar topic niet. Bovendien heb je dan alle informatie over jouw reis bij elkaar.

Je hebt al reisverslagen gelezen schrijf je. En je wilt net zoiets doen als Fieke. Zijn er dingen die je in haar route mist? Of dingen die je minder aanspreken? Hoeveel tijd heb je? Wat zijn voor jou de belangrijkste must sees? Zet dat eens op een rijtje en probeer alles op een logische manier aaneen te rijgen.
Het belangrijkste lijkt me nu dat je snel plannen maakt, om alles nog voor de komende zomer vast te leggen zal een uitdaging worden.

Handige bronnen:
- dit forum (en een eigen topic openen waarin je al je vragen kwijt kunt :wink: )
- reisverslagen (kijk bijvoorbeeld in ons 2006- en 2015-verslag)
- www.ontdek-amerika.nl
- reisgidsen (kijk eens in je bibliotheek)
- voor dit deel: de Hallwag nr 1 (Pacific Northwest)

Marianne
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MichaelJohnson »

Mijn tip, onze roadtrip uit 2014 in dit gebied hebben we grotendeels gepland a.d.h.v. de Lonely Planet Road Trip boeken van Californie en van de Northwest.

Onverwachte topper daardoor was het voor velen volstrekt onbekende Lassen Volcanic National Park. Briljant.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV
Berry
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Berry »

Wij komen net uit de Redwoods en vonden dat echt top. Magische plek. Neem lekker de tijd om the Avenue of the Giants af te rijden en de vele groves te bekijken, zorg dat je een permit krijgt voor Fern Canyon (Jurassic Park is hier deels gefilmd!) In Prairie Creek State park en doe de Boy Scout Tree Trail in Jedediah Smith State Park.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer