Reis LaVer: SF/SF via Noord-California, Oregon en Washington (Juni 2022)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
LaVer
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2022, 21:27
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis LaVer: SF/SF via Noord-California, Oregon en Washington (Juni 2022)

Bericht door LaVer »

Hallo allemaal,

Sinds twee jaar durf ik eindelijk weer een reis te plannen en wat voelt het onwennig zeg! Mijn partner en ik hebben inmiddels 5 prachtige rondreizen in de VS gedaan, dit wordt nummer 6. We zijn helemaal gek van national parks en ons hoofddoel is dan ook om zes national parks in (Noord)California, Oregon en Washington te bezoeken: Redwood, Olympic, North Cascades, Rainier, Lassen en Crater Lake. De vlucht en auto zijn geboekt (oef, wat een stress met die huurprijzen!) en het plannen en boeken kan beginnen. Voor ons doen een beetje aan de late kant. Afijn, dit is ons voorlopige plan, met de slaapplaats in blokhaken:

Dag 1 (01/06): AMS - SFO [bij kennis in Vallejo]
Dag 2 (02/06): Napa Valley of boodschappen doen voor de reis [bij kennis in Vallejo]
Dag 3 (03/06): Napa Valley of boodschappen doen voor de reis [bij kennis in Vallejo]
Dag 4 (04/06): Vallejo - Fort Ross via Highway 1 [Fort Ross]
Dag 5 (05/06): Fort Ross - Fortuna, Mendocino [Fortuna]
Dag 6 (06/06): Fortuna - Crescent City, Redwood NP [Crescent City]
Dag 7 (07/06): Redwood NP [Crescent City]
Dag 8 (08/06): Crescent City - Florence [Florence]
Dag 9 (09/06): Florence - Garabaldi, Oregon Scenic Railroad [Garabaldi]
Dag 10 (10/06): Garabaldi - Aberdeen [Aberdeen]
Dag 11 (11/06): Aberdeen - Port Angeles, Olympic NP [Port Angeles]
Dag 12 (12/06): Olympic NP of Whale watching cruise [Port Angeles]
Dag 13 (13/06): Olympic NP of Whale watching cruise [Port Angeles]
Dag 14 (14/06): Port Angeles - Concrete, met gebruik van de ferry [Concrete]
Dag 15 (15/06): Concrete - Chelan via North Cascades Scenic Highway [Chelan]
Dag 16(16/06): Dagtocht naar Stehekin, North Cascades NP [Chelan]
Dag 17 (17/06): Chelan - Paradise, Mt. Rainier NP [Paradise]
Dag 18 (18/06): Mt. Rainier NP [Paradise]
Dag 19 (19/06): Paradise - Portland, St Helens? [Ergens oost van Portland]
Dag 20 (20/06): Winkelen of Columbia River Gorge of Mt Hood [Ergens oost van Portland]
Dag 21 (21/06): Winkelen of Columbia River Gorge of Mt Hood [Ergens oost van Portland]
Dag 22 (22/06): Portland - Bend [Bend]
Dag 23 (23/06): Three sisters en/of Mt Bachelor [Bend]
Dag 24 (24/06): Bend - Klamath Falls, Crater Lake NP [Klamath Falls]
Dag 25 (25/06): Klamath Falls - Shingletown, Lassen Vulcanic NP [Shingletown]
Dag 26 (26/06): Shingletown - Sacramento [Net buiten? Sacramento]
Dag 27 (27/06): Winkelen en/of musea, dagtrip mining town [Net buiten? Sacramento]
Dag 28 (28/06): Winkelen en/of musea, dagtrip mining town [Net buiten? Sacramento]
Dag 29 (29/06): SFO - AMS

Ik ben wel een beetje nerveus over de afstanden, dat zorgt voor heel veel enkele nachtjes (=gedoe en tijd kwijt met in- en uitchecken en in- en uitpakken). En ook een aantal parken die we onderweg een paar uurtjes aandoen. Maar we willen nu eenmaal heel graag van alles zien. Uiteindelijk gaan we denk ik de meeste steden overslaan (we zijn niet zulke stadsmensen). Hoogstens Portland voor Powell's city of books en we gaan denk ik naar allerlei musea bij Sacramento.

Ik heb al heel wat 'Points of Interest' op mijn kaart staan voor deze reis, mede dankzij dit forum! :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LaVer: SF/SF via Noord-California, Oregon en Washington (Juni 2022)

Bericht door Martin & Marianne »

Het ziet er mooi uit! Wel wat weinig tijd voor Lassen op deze manier, wil je dat bezoeken op weg van Klamath Falls naar Shingletown? Wij bezochten het in 2006 vanuit Shingletown, maar we hadden daar twee nachten.
En veel sneeuw, en dat was in juli.

Wat je schrijft over het in- en uitchecken en in- en uitpakken herken ik niet. Dat kost toch nauwelijks tijd? Wij laten vaak een of beide koffers in de auto, en nemen alleen maar het hoognodige de kamer in.
Met een rondreis ontkom je er niet aan dat je vaak maar kort op dezelfde locatie bent; ik geef daar echter de voorkeur aan boven te veel heen en weer rijden.

wij deden in 2015 voor een groot deel hetzelfde bij redwoods, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
En voor Mt Rainier, Mt st Helens en Olympic zie ons 2006-verslag.


Marianne
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Reis LaVer: SF/SF via Noord-California, Oregon en Washington (Juni 2022)

Bericht door MariekeH »

Ziet er mooi uit! Redwoods en Lassen zijn 2 van mijn favoriete parken!

Ik zou inderdaad proberen om wat meer tijd vrij te maken voor Lassen. Er is ontzettend veel te zien en te doen. Als je van hiken houdt, kan je een poging doen om Lassen Peak te beklimmen (ook een mooie hike als je maar tot halverwege gaat). Bumpass Hell is ook heel mooi. Kayaking op Manzanita Lake is ook een aanrader, met Lassen Peak op de achtergrond. Het lastige met Lassen is wel dat er niet veel faciliteiten zijn: weinig restaurants, tankstations of winkels rondom het park. Mocht je in het park overnachten, dan is dat wel iets om rekening mee te houden. Uiteraard krijg je ook wel een indruk van het park als je er doorheen rijdt, maar er is zoveel te zien en te doen.

Wat voor soort overnachtingen zoeken jullie? Hotels, of is kamperen ook een optie? Wij waren erg onder de indruk van de KOA in Crescent City, met plekken omringd door redwoods. Ze hebben ook cabins die er mooi uitzien voor als je geen tent wilt aanschaffen.
LaVer
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2022, 21:27
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis LaVer: SF/SF via Noord-California, Oregon en Washington (Juni 2022)

Bericht door LaVer »

Bedankt @Martin & Marianne en @MariekeH!

Ik denk dat we de nacht na Shingletown (op weg naar Sacramento) ook nog wat tijd kunnen vrijmaken voor Lassen, indien we aan de dag ervoor geen genoeg hebben. Misschien zelfs een nacht Sacramento ruilen voor Lassen Vulcanic (Shingletown) in dat geval...

Qua overnachtingen boek ik altijd van alles wat: Hotel, motel, airbnb etc. Ik kies wel altijd iets waar we zo in kunnen (als in: bedje staat klaar :)) Bedankt voor de tip van KOA, ik heb bij Crescent city nog niets naar mijn zin kunnen vinden dus zo'n cabin is wel een hele gave optie!

Hebben jullie destijds ook sneeuwkettingen bij de auto gehuurd?
Ik ga zeker de reisverslagen eens lezen!
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis LaVer: SF/SF via Noord-California, Oregon en Washington (Juni 2022)

Bericht door jess85 »

Mooie reis. Maar ik vind dat je toch veel wilt doen.
Wij deden ook al die parken maar op minstens 2 reizen. In 2017 deden we ook SF tot portland en terug naar LA en er was zo veel te zien aan de kust. Heb je bijv cannon beach opgenomen? Prachtig strand met rotsen.
En mt hood en smith rock state park zijn ook de moeite.

Ik zou north cascades schrappen. Ligt uit de weg en tijd die jz dan beter bij olympic of mt rainier spendeert of dagje bij crater lake.

Bij Lassen vonden wij lava beds NM echt leuk. Je mag zelf grotte exploreren en krijgt helm en zaklamp mee. Ook quasi geen volk. Vonden we super.

Check onze site voor alle info en blogs
Www.tj2travel.com
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis LaVer: SF/SF via Noord-California, Oregon en Washington (Juni 2022)

Bericht door Tantelotje »

Ik zou North Cascades dan weer niet overslaan, want het is een prachtig park waar je anders ook niet zomaar komt.

Mocht je nog een accommodatie in Concrete zoeken: in 2019 sliepen wij daar in het Mount Baker hotel. Tegenwoordig heet het zo te zien Cascade Mountain Suites/Mnt Baker hotel.Volgens mij ook gelijk zo ongeveer de enige accommodatie in Concrete :lol:
Maar het was meer dan prima; toen nét onder 100$, en de kamer was meer een soort appartementje met ook een zitkamer erbij. De dame van het hotel was super aardig en recht tegenover een prima restaurantje (Lone Star Grill) waar we zowel 's avonds als 's morgens gegeten hebben.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3047
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis LaVer: SF/SF via Noord-California, Oregon en Washington (Juni 2022)

Bericht door Almere vak V »

LaVer schreef:
27 mar 2022, 12:33
Ik ben wel een beetje nerveus over de afstanden
Nergens voor nodig. Als jij oprecht denkt dat het kan. Dan kan het. Heel banaal gesteld. Je rijdt van SL naar de Canadese grens en weer terug. Dat is 3.000km op en neer. Dat doe j natuurlijk met allerlei uitstapjes. Dus tel daar nog is een keer 1.500km bij op. Dan kom je op 4.500 km gedeeld door 27 dagen (ik laat de twee dagen in het vliegtuig even buiten beschouwing) op zo'n 160km per dag uit. Ik zie het probleem niet.
LaVer schreef:
27 mar 2022, 12:33
dat zorgt voor heel veel enkele nachtjes (=gedoe en tijd kwijt met in- en uitchecken en in- en uitpakken
Ik moet zeggen dat ik daar ook een enorme bloedhekel aan heb. Dat gesleur met die koffers elke keer. Mijn vrouw heeft daar een perfecte oplossing voor. Die gebruikt de auto als kleerkast. Laat haar koffer altijd in de auto staan. Heeft een toilettas en andere benodigdheden standaard in een rugzak zitten. Pakt de kleren die ze nodig heeft uit de koffer en stopt die in dr rugzak en neemt dat mee het hotel in. Hotel uit, vuile was uit de rugzak in de vuile was zak in de koffer. Nieuwe kleren in de rugzak. Op naar het volgende punt, park, hotel of whatever...
Wel even zorgen dat je koffer afgedekt in je auto ligt.
LaVer schreef:
27 mar 2022, 12:33
En ook een aantal parken die we onderweg een paar uurtjes aandoen
Dat weet je van tevoren al. Dus je kunt hooguit jezelf de schuld geven. En besluiten om nog een keer terug te komen. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is hoe lang je ergens wilt doorbrengen. Als je het gezien hebt, dan heb je het gezien. Wij zijn op sommige plekken wel 5 of 6 keer geweest inmiddels. En als mensen mij nu vragen ga je nog een keer mee naar Painted Hills of Crater Lake of Cannon Beach dan zit ik binnen 5 minuten in de auto.
LaVer schreef:
27 mar 2022, 12:33
Dag 20 (20/06): Winkelen of Columbia River Gorge of Mt Hood [Ergens oost van Portland]
Dag 21 (21/06): Winkelen of Columbia River Gorge of Mt Hood [Ergens oost van Portland]
Dag 22 (22/06): Portland - Bend [Bend]
Winkelen klinkt als Woodburn. Zeker niet op zaterdag doen. En al helemaal niet op zondag. Als je de auto al kwijt kunt is het er vervolgens ook nog is belachelijk druk. Op maandagochtend kan je er een kanon afschieten. Mocht je niet naar Woodburn gaan. Dan is Washington Square een aanrader. Vaste prik voor mijn vrouw en dochters.
Van Portland naar Bend is een ritje van iets meer dan 3 uur. Als je in de ochtend op tijd vertrekt kan je via de Gorge en Mt Hood naar Bend rijden. Onderweg heb je dan genoeg punten waarmee je de dag mooi kunt vullen. Levert je misschien weer ergens een dag op die je kunt gebruiken om wat langer te verblijven of iets extra toe te voegen. Cannon Beach, Silver Falls Park, Smith Rock, ik noem maar wat...

Plezier!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer