Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ck60: van MT St Helens naar Astoria via 101 naar San Francisco.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
ck60
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis ck60: van MT St Helens naar Astoria via 101 naar San Francisco.

Bericht door ck60 »

Wij komen deze zomer met de camper vanaf Mt St Helens en willen via de 101 in 7 overnachtingen naar San Francisco.
Welke stops zouden jullie aanraden en welke overnachtingsplaatsen en campings? Ik kom er niet zo goed uit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: van MT st Helens naar Astoria via 101 naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Jullie willen alleen de kustweg doen en niet het binnenland in? Of doe je dat wellicht al op weg naar het noorden? Zo nee, dan zou een uitstapje naar bijvoorbeeld Crater Lake wel mooi zijn.

Ik heb geen ervaring met campings langs de kust, maar misschien is het niet gek om eens te kijken welke mogelijkheden er zijn en welke campings jullie aanspreken, qua ligging en voorzieningen of recreatiemogelijkheden.
Wij hebben het deel vanaf Crescent City in 2015 met de auto gedaan, misschien heb je wel iets aan ons reisverslag vanaf 18 juni. Wij hadden wel een of twee meer dagen willen hebben voor dat stuk.
En kijk voor campings eens naar het verslag van forumlid Marenko, zie hier.

Marianne
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: van MT st Helens naar Astoria via 101 naar San Francisco

Bericht door KW1984 »

Leuke plannen. Waar komen jullie niet zo goed uit? Heel veel informatie en suggesties te vinden hier toch? Wat is jullie reisgezelschap, wat vinden jullie leuk, etc?

Wij stonden op deze route op de volgende plekken/campings:
- RV Resort at Cannon Beach: loopafstand centrum/strand, binnenzwembadje (zijn jullie met kids?)
- Devils Lake State Recreation, lincoln city: loopafstand strand/outlets, mooi meertje
- Jessie M Honeyman SP: mooie camping aan de duinen en recreatiemeertje
- Emerald Forest RV in Trinidad/Eureka: mooie plekken in het bos
- KOA Petaluma, luxe/dure camping met alles erop en eraan
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
ck60
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ck60: van MT St Helens naar Astoria via 101 naar San Francisco.

Bericht door ck60 »

hartelijk dank voor jullie reacties! Ik ga alles bekijken. Wij doen een rondje San Francisco en hebben het binnenland van Oregon dan al gedaan en hebben dan nog 7 dagen langs de kust. Wij hebben begrepen dat het vastleggen van de campings in dat gebied een must is voor de zomer en dat is wat we niet gewend zijn vandaar mijn vraag over de indeling van die 7 dagen. We willen ook de Redwood Parks bezoeken en denken dat we daar misschien twee nachten willen verblijven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Redwoods is een langgerekt park, het is denk ik niet gek om daar meerdere overnachtingen te doen, maar wel op verschillende campings.
Voor het Oregon-deel kun je het topic All about Oregon en Washington State eens bekijken. Op de eerste pagina staat een mooi overzicht.

Marianne
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

@ck60 wij moesten inderdaad op tijd reserveren (in juni), daarna zaten onze campings vol. Maar dan waren er wel alternatieven beschikbaar denk ik. Wij houden van die zekerheid, dus was voor ons geen enkel probleem.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer