Reis Fender75: Calgary-Yellowstone-Calgary ... en alles ertussen.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Fender75
Amerikafan

Reis Fender75: Calgary-Yellowstone-Calgary ... en alles ertussen.

Bericht door Fender75 »

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat we een verre reis hebben gemaakt, maar we willen volgend jaar toch echt weer op avontuur! Met onze 2 kinderen van 9 en 11 willen we een camperreis gaan maken. We beginnen in Calgary en eindigen daar ook. We hebben daar een kleine 3,5 week de tijd voor.

Bij onze vorige reis heb ik heel veel hulp gehad aan dit forum m.b.t. de beste route en de mooiste plekjes. Daar hoop ik nu ook op. :)

Onze route is tot nu toe de volgende:
Calgary Overnachten in hotel bij vliegveld
Calgary Banff NP
Banff NP Banff NP
Banff NP Lake Louise
Lake Louise Lake Louise
Lake Louise Jasper NP
Jasper NP Jasper NP
Jasper NP Columbia Icefield
Columbia Icefield Abraham Lake
Abraham Lake Radium Hot Springs
Radium Hot Springs Glacier NP
Glacier NP Glacier NP
Glacier NP Helena
Helena Bannack
Bannack Jackson
Jackson Grand Teton NP
Grand Teton NP Grand Teton NP
Grand Teton NP Yellowstone NP
Yellowstone NP Yellowstone NP
Yellowstone NP Yellowstone NP
Yellowstone NP Great Falls
Great Falls Waterton Lakes NP
Waterton Lakes NP Waterton Lakes NP
Calgary Calgary
Camper inleveren Vlucht naar Amsterdam

Waar we een beetje tegen aan hikken zijn de lange reisdagen. Van Glacier NP naar Yellowstone hebben we opgedeeld omdat dat echt een lange reis is. En hele dagen rijden hebben we niet zo veel behoefte aan.

De camper hebben we al geboekt, een Canadream 30ft via Travelhome.

Waar we vooral naar op zoek zijn:
- leuke plaatsen om te overnachten;
- leuke hikes/activiteiten die ook voor kinderen te doen zijn;
- alternatieve routes!

Groeten, Leon.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Fender75: Calgary-Yellowstone-Calgary...en alles errtussen

Bericht door Galapogos »

Wat een leuke plannen! Je reis lijkt heel erg sterk op de reis die wij in 2017 hebben gemaakt. Alleen de volgorde wijkt wat af. Wij zijn eerst van Calgary naar Glacier gegaan, toen via Great Falls naar Yellowstone en Grand Teton. Via een mooie route door Idaho zijn we met enkele tussenstops (Craters of the Moon NM, Missoula en Radium Hot Springs) weer naar de Canadese Rockies gereden, waar we toen Kootenay, Yoho, Banff en Jasper hebben gedaan alvorens weer terug naar Calgary te rijden.

Wij hebben onderweg voornamelijk overnacht op campings, maar niet in een RV maar in een tent.

Kijk vooral meer informatie over onze reis vooral ook in ons reisverslag van die reis: https://www.galapogos.nl/2017-rockies/. Ook forumlid @Felicitas heeft een tijd terug een vergelijkbare reis gemaakt. Kijk vooral ook eens in haar reisverslag van die reis: https://www.lochnora.nl/reisverslagen/usa-canada-2013/. Ik put altijd heel veel kennis uit haar prachtige verslagen, vooral op het gebied van mooie wandelingen.

Over je planning: ik denk dat je Glacier NP op deze manier echt tekort doet. Dit was voor ons een van de hoogtepunten van de reis. Wij waren er drie nachten, en ik had er nog wel langer willen blijven. Bovendien is vooral de oostkant van het park mooi. Die kun je denk ik beter bezoeken tussen Great Falls en Waterton Lakes dan tussen Radium Hot Springs en Helena.

Verder zou ik ook voor je route eens kijken naar bovengenoemde twee verslagen voor inspiratie.
jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Reis Fender75: Calgary-Yellowstone-Calgary ... en alles ertussen.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben voor volgend jaar september een deel van jullie route op het programma staan. Wij gaan nog een stuk verder naar het Oosten, want we nemen North en South Dakota mee. In Custer State Park willen we naar de Buffalo Roundup en Noord Dakota nemen we mee omdat het een uithoek is en we er anders waarschijnlijk nooit zullen komen.
Daardoor zijn het wel veel kilometers, maar daar hebben wij geen moeite mee. Wij reizen ook met een camper. Een Truckcamper, deze keer bij Fraserway gehuurd via USTravel.nl.

De eerste dagen zijn als volgt ingedeeld:
Calgary - Banff
Banff - Radium Hot Springs
Radium Hot Springs - Waterton NP
Waterton NP - Glacier NP
Glacier
Glacier
Glacier - Three Forks
Three Forks - Grand Teton
Grand Teton - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
En van daaruit gaan we via de Beartooth Hwy (als die open is) naar het oosten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Glacier lijkt inderdaad wat kort zo. En Yellowstone is ook niet heel ruim.
Je zou wat tijd kunnen winnen door vna Glacier eerst naar Yellowstone te gaan, bijvoorbeeld naar Mammoth Hot Springs, en dan via Madison naar Grand Teton, en dan via Canyon Campground weer naar het noorden. Dat scheelt je wellicht wat heen en weer rijden in Yellowstone. Ook voor Grand Teton is het niet gek om het op deze manier te doen omdat je twee Noord/zuidwegen hebt in het park.
Maar een stuk Idaho is ook mooi om mee te nemen. ijk voor Yellwostone, Gradn Teton en een stukje Idaho eens in ons 2015-verslag.

Weten jullie al wanneer jullie gaan?
Campings in Yellowstone kunnen nu al geboekt worden (en de beschikbaarheid voor een grote camper is niet heel groot). Voor Grand Teton is Colter Bay RV park altijd snel vol. Misschien is het ook wel leuk om een nacht in Jackson te staan.

Marianne
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Dankjewel voor de reacties! Hier kunnen we wat mee. De tip van Galapogos om andersom te rijden is een goede, daar hadden we nog niet eens over nagedacht. Glacier zullen we wat meer tijd voor inruimen.

De tip van Marianne om vanuit Glacier eerst naar Yellowstone te gaan ook een hele goede is. Anders moeten we buitenom rijden zoals we het nu bedacht hadden. Ik ga eens een nieuwe route opzetten, bedankt allemaal!

Ik ga zeker even de verslagen doorlezen, da's een schat aan informatie! :thumbup:
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Martin & Marianne schreef:
06 jul 2021, 15:20
Weten jullie al wanneer jullie gaan?
Wij gaan, als het goed is, eind juli 2022. Ik ben al voorzichtig overnachtingen aan het vast leggen, voor zover dat al gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer