Waarom kiezen jullie voor Forks en Port Angeles?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Waarom kiezen jullie voor Forks en Port Angeles?

Bericht door UsaMarlous » 17 dec 2017, 18:52

Hoi allemaal,

Ik ben mij aan het orienteren voor een reis in de zomervakantie 2019.

Ik lees dus op dit moment heel veel routes en posts van mensen die naar het noordwesten van de USA willen gaan of zijn geweest.
Ik heb een globaal idee, maar vind het toch moeilijk.

Tijdens het surfen op dit forum zie ik meerdere mensen die naar Forks en Port Angeles gaan. Graag zou ik willen weten waarom.
Is het daar echt de moeite waard om stops te hebben?

Voor mij is de interesse van Forks en PA film gerelateerd. Ik weet niet zo goed of ik dit mijn man kan verkopen, maar als jullie nu met geweldige tips komen om daar te gaan doen, kan ik hem ook overhalen om een de-tour naar deze 2 plaatsen te gaan maken.

Bedankt voor het lezen/reageren.
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen

boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Waarom kiezen jullie voor Forks en Port Angeles??

Bericht door boonens » 17 dec 2017, 19:33

Dit zijn logische plaatsen voor overnachting bij bezoek van Olympic National Park. Ook is het mogelijk om vanuit Port Angeles op een whale watching tour te gaan.
2008 (NYC) 2013 (CA/NV/UT/AZ) 2014 (FL) 2015 (WA/ID/WY/UT) 2017 (MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA)
2018 (WA) 2018 (CA/UT/NV) 2019 (FL) 2019 (IL/IN/OH) 2019 (CO/SD/WY/NM) Upcoming: 2020 (TX)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 17 dec 2017, 19:46

Forks en Port Angeles zijn inderdaad bedoeld om de verschillende delen van Olympic NP te bezoeken. Wij zaten in Port Angles en in Lake Quinault. Zie daarvoor ons 2006-verslag.

Marianne

UsaMarlous
Amerika-ontdekker

Bericht door UsaMarlous » 18 dec 2017, 12:14

Bedankt voor de antwoorden.
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Bericht door kalaman » 18 dec 2017, 12:16

Dat zijn de enige 2 plaatsen die hotelaccommodatie aanbieden rond het park.
Zie onze blog van 2014

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ruud2004 » 18 dec 2017, 20:35

Inderdaad, plaatsen zelf zijn helemaal niets.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16 Florida
2012 ZW-Waikiki
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 NW USA/SW Canada
2018 NO Canada/USA
2019 NW Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mrvanilla » 19 dec 2017, 15:10

Plaatsen zelf zijn inderdaad saai. Port Angeles heeft dan nog wel wat winkeltjes enzo, maar Forks is gewoon een straat met motels en een supermarkt.

Port Angeles ligt erg goed om het Hurricane Ridge gedeelte te bezoeken, je bent van PA in ongeveer een half uur daar. Je kunt er schitterend wandelen. Ook de mooie Deer Park Road ligt er niet ver vandaan.

Onderweg naar Forks kun je dan het regenwoud gedeelte bezoeken en s'avonds wellicht nog een stukje kust.

Kortom; voor een bezoek aan Olympic NP kun je niet echt om deze plaatsen heen.
Groetjes,
Daniel

dirkvd001
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waarom kiezen jullie voor Forks en Port Angeles?

Bericht door dirkvd001 » 04 okt 2019, 00:09

Als je Forks bezoekt, zie je niets van Twilight. De enige referentie die ik er gezien heb was op weg naar La Push (zie foto)
En dan was het nog maar een Vampire Threat meter die normaal de Fire Hazard aangeeft :-)

Afbeelding
2014 : IJsland (zomer)
2015 : New York
2016 : California, Nevada, Utah, Arizona
2017 : Alberta, British Columbia
2018 : IJsland (winter)
2018 : Waterton (Canada), Montana, Wyoming
2019 : Washington, Oregon, California
2020 : Alaska

Tantelotje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Tantelotje » 04 okt 2019, 10:57

@dirkvd001
Haha, dit vind ik erg grappig... wij hebben hier in 2017 overnacht in een Tiny Cabin.
Dat was overigens erg leuk, ondanks dat het in the middle of nowhere ligt :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NY-Boston-Niagra Falls-DC-Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - Las Vegas
2018: Hawaii San Francisco - Las Vegas
2019: Seattle - LA
2020: Florida

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Anne-Marie
Amerikafan

Bericht door Anne-Marie » 04 okt 2019, 11:14

Wij zijn ook in Port Angeles geweest ivm Whalewatching. Op weg naar Forks hebben we de Marymere Falls, Lake Crescent en de Sol Duc Falls bezocht. Erg mooi. Forks stelt niet zoveel voor, maar mijn dochter is ook fan van de Twilight films. We zaten in een Airbnb en vanuit onze achtertuin keken we op het sportveld van de Forks Highschool. Bij het visitor center kun je een kaartje halen met locaties uit de film en bij het center zelf staan auto's uit de film. In het dorpje zelf is een Art center met veel rekwisieten uit de film. Er tegenover een winkel waar ze allerlei prullaria van de films verkopen, maar wel grappig om te zien. Verder was Forks een geweldig uitgangspunt om het prachtige Olympic NP te bezoeken. O.a. de mooie kust bij La Push (hier is trouwens op First Beach de scene opgenomen waar ze gaan surfen), Rialto Beach (daar tussen de enorme Seastacks gelopen en prachtig gekleurde zeesterren gezien) en Hoh Rain Forest waar we de sprookjesachtige Hall of the Mosses trail hebben gelopen. Alleen voor Forks zou ik niet gaan, maar wel degelijk om het Olympic NP te bezoeken. Zie ook ons reisverslag http://famkauffeld.nl/1_aug_2018.html

GJ
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ » 04 okt 2019, 14:10

Port Angeles vond ik nog wel een leuk plaatsje en we hebben bij de Kokopelli Grill heerlijk gegeten.

Forks stelt als plaats inderdaad niks voor. Wel grappig om even langs het visitor center te gaan. Daar verkopen ze allerlei dingen van Twilight en toen we met de dames daar aan de praat raakten was het echt bizar om te horen hoe enorm het toerisme daar is gestegen sinds Twilight (en dan te bedenken dat de schrijfster er zelf nog nooit was geweest totdat ze aan het tweede boek begon). Zelf hebben wij helemaal niets met Twilight en we hebben de films ook nog nooit gezien. Dus toen we een nogal zonderlinge figuur in de hoek van het visitor center zagen staan bellen, dachten we eerst dat een character uit de film was waar je mee op de foto kon ofzo. Maar het bleek Mick Dodge te zijn, die in het Hoh Rain Forest woont en een realityserie op National Geographic heeft. Hij wilde met ons op de foto op voorwaarde dat we onze schoenen en sokken uit zouden doen.

Forks is ook een perfecte uitvalsbasis voor de stranden. Goed de getijden in de gaten houden en bij laag tij gaan wandelen, dan kun je de getijdenpoelen bekijken. Wij vonden het echt een prachtig gebied. Vooral die stranden en het regenwoud.

jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 » 07 okt 2019, 21:58

Wij waren in Forks in 2013. Ideale plaats om idd beaches en regenwouden van Olympic te verkennen.
Zaten in een leuke cabin met een leuke bar waar ik mij nog steeds herinner een van de beste burgers gegeten te hebben van onze reis.

Mijn vrouw wou de Twilight tour doen en dat hebben we dan ook zelf gedaan. Gereden langs enkele film locaties en de autos die daar idd staan. Stelt niet zo veel voor, maar wel fun om te doen.

Boek je een leuke cabin en geniet van het stormweer.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/

Sebas1982
Amerika-newbie

Bericht door Sebas1982 » 11 okt 2019, 12:10

Port Angeles ken ik niet. Zijn er alleen aangekomen toen we de Black Ball Ferry namen van Victoria naar Port Angeles.
In Forks hebben we overnacht in een motel waarvandaan we Olympic National Park en het Hoh Rainforrest heben bezocht.
Forks stelt inderdaad niet veel voor. Een lange straat met Motels, wat winkels en wat diners. Vond het wel een leuk sfeertje hebben en het schijnt bekend te zijn van de Twilight televisieserie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer