Uithaarlem schreef: ↑17 jul 2019, 21:11
In seattle zouden we graag naar american football gaan, maar helaas die spelen 8 september, dan zijn we er nog niet. Dus hebben we gekeken voor honkbal. In seattle spelen ze de dagen dat we er zijn, een week lang iedere dag. 3 dagen tegen dezelfde tegenstander. Ik vraag me dus af, zijn dit leuke wedstrijden of amateuristisch of toernooien ofzo? Vraag me af of dit de moeite waard is (vol stadium met de sfeer zoals het hoort).
Seahawks spelen inderdaad thuis op opening weekend. Dat is al weer een tijdje geleden. Kaarten voor die wedstrijd gaan lastig te vinden zijn onder de $200. Ondanks dat de Bengals ook dit jaar weer een waardeloos team. Dus of je het heel erg moet vinden dat ze niet thuis spelen?? Maar daar heb ik zo misschien nog wel een oplossing voor...
Dan de Mariners. Niet het "beste" team in de MLB en hetzelfde geldt voor de Reds. Met een beetje geluk is het lekker weer. En zal het stadion op zn best voor de helft vol zitten. Sfeer hoef je niet bang voor te zijn. Die is er altijd in het stadion. Maar wel de echte honkbalsfeer. Gemoedelijk, gezellig met vrienden. Een hapje en een drankje doen.
Ik heb het hier al eerder gezegd. Ik vind honkbal helemaal niks. Maar voor ons is het geinig om er een paar keer per jaar met een groep vrienden naartoe te gaan. Zijn meestal met een groep van rond de 30. Mannen, vrouwen, kinderen, iedereen vermaakt zich. Eten in T-Mobile park is echt heel erg goed. Ook niet goedkoop. Maar er is voor iedereen wat wils. Mijn vrouw zou alleen al meegaan voor de Chinees. Verder is het leuk om tijdens de wedstrijd een rondje te lopen. Je kan het hele stadion rond. Je kan winkelen in een enorme Mariners shop. Maar er is ook een speeltuin, opvang voor huisdieren en ga zo maar door. Honkbal is vooral gezellig. Als ik het goed heb is dit een value game. Oftewel super goeie kaarten op de eerste ring voor $30 per stuk. Is net wat anders dan de NFL zullen we maar zeggen...
Uithaarlem schreef: ↑17 jul 2019, 21:11
14 castle rock - madras (over I84, columbia river)
15 madras - portland
16 portland
17 portland - bend (afhankelijk van de tijd, langs silver falls?)
Wat je hier van plan bent is me niet helemaal duidelijk. Als je kilometers wilt maken dan snap ik m...
Je wilt graag de Columbia River Gorge doen. Maar dat kan je net zo gek maken als je zelf wilt. Ik zou de Gorge rijden tot Hood River en vanuit Hood River een loop maken om Mt Hood. Prachtige omgeving. Alleen hoef je dat niet persee te doen vanuit Castle Rock. Dat kan je ook gewoon doen vanuit Portland. Wat zou je dan kunnen doen vanuit Castle Rock?? Dan heb ik een football oplossing voor je. Rij vanuit Castle Rock naar Eugene. Eugene is de grootste Universiteitsstad van Oregon en laat daar nou net 1 van de beste college footballteams van Amerika spelen. Op 14 september spelen de Oregon Ducks namelijk thuis tegen Montana om kwart voor 8. Dan heb je de hele dag om vanuit Castle Rock naar Eugene te rijden. Met een beetje geluk is het prachtig weer. Als je dan zorgt dat je op tijd in Eugene bent. Uiterlijk een uurtje of 4 voor de wedstrijd. Je auto niet al te dicht bij het stadion parkeren wil je geen hartverzakking krijgen omtrent het bedrag wat ze vragen voor parkeren. Kaarten voor deze wedstrijd zijn nu nog relatief makkelijk te krijgen op ticketmaster voor tussen de 30 en 90 dollar. De eerste wedstrijd spelen de Ducks echter een kraker in Dallas tegen Auburn. Mochten de Ducks die winnen dan gaan alle kaarten als een gek, en dus over de kop. Dus , nu kopen zou mijn tip zijn!
Als je dan op tijd bent heb je mooi de gelegenheid om een rondje om het stadion te lopen. En verbaas je over de toestanden rondom een schoolwedstrijdje. Stadion zal met een beetje geluk uitverkocht zijn. Dan zitten er 54.000 toeschouwers. Met een goed resultaat zullen er ook SRO's (standing room only) verkocht worden en gaat het zo maar richting de 60.000 toeschouwers. Verbaas je over de campers die er staan. Verbaas je over het tailgate gebeuren. Verbaas je over de faciliteiten waarover blijkbaar een schoolploegje beschikt. Ajax en PSV zouden hier een moord voor doen.
Vanuit Eugene kan je dan de volgende dag weer omhoog richting Portland. Dat kan zoals
@Georgie zegt via Stayton voor een jaren 60 hamburger. Dat kan via Silver Falls Park. Dat kan via mooie stadjes als Silverton en Mount Angel. Maar dat kan ook via de outlet mall in Woodburn. Al zou ik niemand met gezond verstand dat willen aanraden op zondag.
Dan zou je op maandag het rondje om Mt Hood kunnen doen vanuit Portland via de Columbia Rover Gorge. Tot Hood River. Daar pak je de 35 naar het zuiden en halverwege de 26 weer terug naar Portland. Daar kan je in Sandy zoals
@Georgie aangeeft bij Calamity Jane de beste hamburger van Amerika eten.
Je zou op zondag ook nog vanuit Eugene dit rondje kunnen maken naar Portland. Dan pak je de I5 naar Salem en daar pak je de 213 naar het oosten richting Silverton. In Silverton de 211 naar Sandy via Molalla, Estacada (dan ben je bijna bij ons tweede "thuis..."). In Sandy pak je de 26 naar het oosten. Dan de 35 naar het noorden en in Hood River pak je dan de I84 naar het westen. Dan hou je een dag over in Portland.
Vanuit Portland naar Bend kan eigenlijk op 3 manieren. De snelste manier, 3 uur rijden, is via de 26 naar Madras en van daaruit naar Bend. Aan Madras mis je inderdaad niks.
Of je gaat onderlangs via Salem, Silver Falls Park naar Bend. Niet heel veel langer dan de bovenstaande route. Misschien een kwartiertje langer. Wat omgeving betreft wel total anders. Kom je op de bovenstaande route al echt over de prairie en rotsformaties. Dan is deze route vooral langs bergen en door bossen. Dan volg je de 22 en de 20. Als je de ronde om Mt Hood al gedaan hebt zou ik voor deze kiezen. Zeker als je Silver Falls Park nog wilt zien.
Maar je kunt ook bovenlangs. Die is echt een stuk langer maar dan kan je een heel stuk van de Columbia River Gorge rijden. Zeg maar tot The Dalles. Daar pak je de 197 en daarna de 97 naar het zuiden en bij Madras ga je dan richting Bend.
Dus afhankelijk van hetgeen je al gezien hebt. Heb je een aantal keuzes. Maar een wijs man hier op het forum heeft ooit gezegd, "je mist meer, dan dat je ziet..."