Je moet inderdaad keuzes maken. Zo te lezen kunnen jullie dat prima doen! Echt kiezen wat voor jullie belangrijk is.
Mijn two cents:
Misschien heb je ook nog iets aan mijn reisveslag wat ik net in
mijn topic heb geplaatst. Heb een live blog bijgehouden en we hebben veel van deze plaatsen aangedaan. Wij hebben ook met een camper gereist (30ft) en reisden met onze zoon van 2 jaar. Dus wel iets jonger dan jouw kind, maar evengoed interessant misschien.
Hoe groot is de camper die je huurt? Ik zie dat je Kalaloch hebt staan. PRACHTIG. Eén van de mooiste campings waar wij hebben gestaan. Maar de plekken zijn heel erg krap en er zijn pakweg maar 5 ruime RV plekken. Echte big rigs zijn niet toegestaan (dat maakt het ook wel heel mooi). Wij waren met onze 30 voeter de allergrootste op de hele camping. Dat gezegd hebbende: Heb je al gereserveerd? Wij hebben een half jaar van te voren toen het boekingssysteem open ging, toevallig nét tijdens het kerstdiner, echt met F5 zitten vernieuwen en een plekje weten te bemachtigen, plek D25, één van de mooiste plekken. Grote kans dat als je nog niet hebt gereserveerd dat nu niet meer kan.
Mocht je bij Nehalem Bay nog een overnachting zoeken, raad ik Kelly's Brighton Marina aan. Het is een plek waar je krabben kunt vangen (on the dock of met een bootje, wel duur bootje, zo'n 100 USD incl crabbing license), en ook kunt overnachten met de RV. Zij bereiden dan je versgevangen krab voor je. Vonden wij ontzettend leuk om te doen, ook met ons zoontje.
Wat leuk dat jullie ook naar Walla Walla en Lake Chelan willen. Yakima zie ik ook staan, dat was geen bijzonder plaatsje, maar de omgeving is wel mooi. Wij zijn naar die gebieden gegaan specifiek voor de wijn en dat was erg leuk. Walla Walla is een erg leuk plaatsje, wél erg afgelegen. Als je daar niet specifiek voor de wijn of iets anders specifieks naar toe wil, zou ik het overslaan, want de route ernaar is erg lang.
Lake Chelan vonden we ook erg mooi. Wij hebben een wijnproeverij bij Nefarious Cellars gedaan, prachtig uitzicht op de bergen en het meer, echt een aanrader. Er is ook een speeltuin voor je dochter.
De Seattle Tacoma KOA camping hebben wij ook gestaan. Van te voren echt hele slechte verhalen over gehoord. Ik vond het daardoor misschien nog wel meevallen. Ja de plekken zijn krap en het sanitair was niet het allerschoonste maar ik had het erger verwacht door alle verhalen. Een prima uitvalshoek voor de stad (weet niet of je nog naar de stad wil, zoja lees in mijn verslag hoe wij dat hebben gedaan) en verder is het wel een prima plek ook voor Road Bear. Je ziet er veel Road Bear campers, was eigenlijk één van de weinige plekken waar we heel veel RB campers zagen.
Oh ja je vraag over de San Juan Islands, ZO mooi daar. Maar één nachtje is wel wat weinig. Je bent toch wel even bezig met die ferry overtocht (een leuke tocht op zich). Je moet een uur van te voren klaar staan bij de ferry in de rij met de campers, dus je bent echt wel wat tijd kwijt. Wij deden het zo: 's ochtends heel vroeg van de Seattle Tacoma KOA wegrijden, aankomst om 11 uur, ferry om 12 uur. Aankomst op San Juan Island in Friday Harbor om 13 uur. Halve dag eiland. De dag daarna een whale watching tour. De dag daarna om 10 uur weer bij de ferry building in Friday Harbor, 11 uur ferry, 12 uur weer in Anacortes.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust, ik ben nog geen twee weken terug uit dit prachtige gebied!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest