Vorig jaar hebben we het Zuid-Westen van de USA gedaan (Californië, Utah, Nevada, Arizona).
We vonden het toen heel jammer dat we Yellowstone niet in de planning kregen (het zou ons te veel rij-tijd gekost hebben).
Wij zoeken volgend jaar terug naar de US te gaan, gebaseerd op de gedachte dat we Yellowstone willen zien!
Ik heb al het één en het ander opgezocht en reisverslagen van andere mensen gelezen (ook wat ontdek-amerika etc), maar ik krijg geen goed beeld van de invulling van 'het RUIME gebied buiten Yellowstone'.
Voorlopig had ik volgende groffe planning opgesteld, maar ik vind de rijtijden en afstanden soms precies wat groot. Daarom wou ik even polsen en gebruik maken van jullie kennis. Hopelijk hebben jullie leuke tips voor plaatsen/parken/ervaringen/hikes, ... om tussen/rond de geplande stops te doen. Waarschijnlijk mis ik een hele hoop belangrijke parels.
Indien jullie het hele plan maar zever vinden, dan mag dat ook gezegd worden
Er is wel wat overlap met een ander topic (Midwesten), ik hoop dat dat geen probleem is.
Misschien eerst nog even onze interesses:
We houden van natuur en avontuur: hiken, kayakken, tuben, .. en lekker gaan eten!
Niet zo zeer van steden, maar wel leuke kleine plaatsjes als tussenstop voor een langere rit.
Geen kunst, musea, architectuur, ...
1. Aanvliegen op Salt Lake City [UTAH]
2. Twin Falls/Shoshone Falls Park/Perrine Memorial Bridge [IDAHO]
3. Craters Of The Moon National Park [IDAHO]
4. Grand Teton National Park [WYOMING]
5. Yellowstone National Park (zuiden en oosten) [WYOMING]
6. Devils Tower [WYOMING]
7. Mount Rushmore & Custer State Park [SOUTH DAKOTA]
8. Badlands National Park [SOUTH DAKOTA]
9. Makoshika State Park [MONTANA]
10. Yellowstone National Park (noorden en westen) [WYOMING]
11. Terug naar Salt Lake City [UTAH]
* update -> het gaat over periode juli 2020
Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp!
Matthias & Stephanie