Verblijf San Juan island

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Verblijf San Juan island

Bericht door Brigit »

Heeft er iemand een leuke tip voor ons (2 volwassenen 1 kind) voor twee overnachtingen op de San Juan islands? Ik probeer iets aan het water te vinden of zo’n glamping achtige tent. Liefst op San Juan zelf maar anders op orka’s Island.

Vanaf San Juan willen we graag nog een orka/whale whatching tocht boeken: iemand goede of juist slechte ervaring met 1 van de aanbieders? is het water erg wild in dat gebied (eind augustus) ? Mijn zoon is gevoelig voor zeeziekte dus dat wil ik graag mee nemen in de overweging.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verblijf San Juan island

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben eens vanuit Port Townsend een whale watch tour gedaan. Dat was medio juli. Bij een gladde zee. Ik denk dat er weinig van te zeggen is van te voren hoe het in augustus zal zijn. Er zijn wel plaatsen op de San Juan Islands waar je ook vanaf de wal walvissen kunt zien.
De vraag naar accommodatie had je ook al in een ander topic gezet zie ik.
Hoe zoek je? Heb je het al via Google geprobeerd? In mijn Rough Guide wordt Lakedale Resort genoemd. Misschien vind je daar iets.
Ik ben het nog niet veel tegengekomen op het forum, maar je zou eens de zoekfunctie kunnen proberen, misschien vind je dan wat meer tips.

Marianne
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Verblijf San Juan island

Bericht door Georgie »

Ja het Lakedale Resort! Daar wil ik graag naar het rv gedeelte maar de rest ziet er ook zoo prachtig uit. Je hebt er tenten voor glamping, yurts en een airstream. En natuurlijk de lodge zelf en dus een rv gedeelte. Het ziet er prachtig uit, is zeker één van de locaties waar ik het meest content mee ben dat ik 't gevonden heb.

https://www.lakedale.com


En een whale watch tour willen wij via deze organisatie, daar staat ook specifiek dat ze boten geschikt hebben voor kleine kinderen en families.

https://www.sanjuanislandoutfitters.com ... rs/vessels
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verblijf San Juan island

Bericht door Brigit »

Lakedale gaat het waarschijnlijk worden, ik was het in mijn zoektocht (Google) inderdaad al wel tegengekomen maar vergeten te bookmarks als leuke plek.

We hopen idd vanaf het vaste land aan de westkant op orka’s en mocht dat niet lukken een boottocht vanuit Friday Harbor. In het hoogseizoen zul je die alleen wel van tevoren vast moeten leggen gok ik...
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
jarrah
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2012, 09:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Verblijf San Juan island

Bericht door jarrah »

wij hebben ook met bovenstaande organisatie een whale tour gedaan. Uiteindelijk maakt het niet veel uit met welke organisatie je gaat, want alle organisatie spreken met elkaar af.

Wij verbleven in earthbox inn & spa in friday harbor. Wij waren hier zeer tevreden van, en het heeft een binnenzwembad!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer