Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maike: Pacific Northwest met kids - advies?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Maike
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Reis Maike: Pacific Northwest met kids - advies?

Bericht door Maike »

Hello allemaal,

Jaarlijks reis ik naar de VS voor mijn werk, maar in juli 2019 wordt de eerste keer dat ik mijn kinderen (twee jongens van 5 en 3) meeneem én de eerste keer dat ik het Noordwesten ga bezoeken! Mocht er iemand tips hebben voor must-sees met kinderen, heeeel graag! We houden vooral van natuur en de kust! Alvast dank.

Dit is de eerste opzet voor onze route:

16 juli Amsterdam - Seattle
17 juli Seattle
18 juli Seattle - Vancouver
19 juli Vancouver
20 juli Vancouver - Tofino
21 juli Tofino
22 juli Tofino
23 juli Tofino
24 juli Tofino - Port Angeles/Olympic National Parc
25 juli Olympic National Parc
26 juli Quinault
27 juli Quinault - Astoria
28 juli Astoria - Cannon Beach
29 juli Cannon Beach
30 juli Cannon Beach - Portland
31 juli Portland
1 aug Portland - New Port
2 aug New Port - Coos Bay
3 aug Coos Bay
4 aug Coos Bay - Eureka
5 aug Eureka - Point Reyes
6 aug Point Reyes - San Francisco
7 aug San Francisco - Amsterdam
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Pacific Northwest met kids - advies?

Bericht door Almere vak V »

De kust, kabelbaan van Grouse Mountain in Vancouver met de grizzlies, dierentuin van Vancouver, Boeing fabriek in Seattle, Silver Falls State Park, dierentuin in Portland, dinopark in Portland.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Maike: Pacific Northwest met kids - advies?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het laatste stuk heel gehaast. Wil je tussen Eureka en Point Reyes niet de kustweg nemen? Voor dat laatste stuk zou je eens ons 2015-verslag kunnen bekijken en voor Olympic NP ons 2006-verslag.

Marianne
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Marlies »

Wat een heerlijk vooruitzicht! Wij zijn vorig jaar voor het eerst met onze kinderen naar de USA geweest en omdat het zo goed is bevallen gaan we volgend jaar terug (de kids zijn dan 4 en 6) en we gaan dan ook naar het Noordwesten!

Het valt me op dat je ervoor kiest om eerst vanuit Seattle omhoog te gaan en een deel Canada meeneemt (Vancouver en Vancouver Island).Ik ben benieuwd of daar een specifieke reden voor is? In mijn ogen biedt een meer rechtstreekse route van Seattle naar San Francisco meer dan genoeg bijzondere plaatsen en bezienswaardigheden. Het scheelt mogelijk een flink aantal kilometers (en reistijd) en zeker met kleine kinderen is dat iets waar wij heel goed naar kijken. Wat me ook opvalt is dat je eigenlijk de hele reis in kustgebied bent. Dat kan een bewuste keuze zijn, maar voor de afwisseling zou je ook wat andere plaatsen op kunnen nemen in de route (bijvoorbeeld de omgeving van Mt. Rainier, Mt. Hood, Bend, Sisters, Crater Lake).
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Maike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maike »

Dank voor jullie input!

Marlies, ik ben heel erg benieuwd naar jullie route! Zou je die willen delen?
We willen zelf ontzettend graag naar Vancouver en Vancouver Island (nummer 1 op ons lijstje), dus vandaar dat we eerst omhoog gaan. Onze kinderen en wij vinden autorijden gelukkig helemaal niet erg, dus dat we daarom net wat meer km maken is niet super erg.

De kust is bij ons wel favoriet, maar ik ga eens kijken of we Mount Hood, Sisters en Bend kunnen toevoegen aan de reis.
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Ook leuk: de tidepools in Olympic en de Oregon kust.
Bij Vancouver zit een hangbrug (weet even de naam niet meer, is al een jaar of 10 geleden voor ons), daar zat ook een "klimbos" bij.Onze toen 6 jarige dochter vond dat geweldig.
Er zijn diverse plaatsen waar je in een rivier kunt spelen/floaten, bv bij Bend.

Deze zomer zijn wij o.a. vanaf Seattle langs de kust naar beneden gereden. Wij hebben een ruime week in de mist gereden. Een paar kilometer landinwaarts scheen de zon gewoon. Redwoods NP is misschien ook leuk voor jullie.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Maike schreef:Dank voor jullie input!

Marlies, ik ben heel erg benieuwd naar jullie route! Zou je die willen delen?
Maike, als je op een forumnaam klikt zie je - als je ingelogd bent - alle berichten van dat forumlid. Zo kun je ook de route van Marlies vinden. Zie dit topic:
viewtopic.php?f=8&t=66554&p=1114037#p1114037

Je schrijft dat jullie kinderen autorijden niet erg vinden. Maar vinden ze het ook leuk?

Marianne
anjagr
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door anjagr »

Hoi!

Wij zijn toevallig in augustus met onze kids van 5 & 3 3 weken in het noordwesten geweest met de camper! Het was briljant, zo mooi!

Ons rondje was:
Seattle - olympic np - long beach - cape lookout - newport - coos bay - grants pass - crater lake - bend - mount hood - portland - mt st helens - seattle

we hebben expres het rondje redelijk rustig gehouden (in 3 weken 2500 km gereden). Dat hadden we idd goed ingeschat. We zijn ook een week aan de kust geweest, dat was fantastisch!! Dan wel op meerdere campings gebleven.

Heel veel plezier alvast!
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Marlies »

Dat klinkt als een herkenbaar rondje. Fijn om te horen dat het jullie zo goed is bevallen. Het lijkt veel op de route die wij in de planning hebben voor 2019. Zie: viewtopic.php?f=16&t=71602&p=1178472#p1178472 (De link die Marianne gaf was onze route van 2017 :thumbup: ).

@ Anja ben benieuwd of jullie nog specifiek leuke activiteiten voor de kinderen hebben gedaan (anders dan wandelen, watervallen, strand). Ik heb zelf tot nu toe de volgende tips verzameld:
- Astoria Column beklimmen
- Oregon Coast Rail Riders (fietsen op ongebruikte trainrails)
- Oregon Coast Aquarium in Newport (uit eigen ervaring weten dat dit de moeite waard is)
- Bezoek zandduinen
- Sharc aquatic center in Sunriver (bij Bend)
- Bezoek Lava River Cave (bij Bend)

Ik ben zeker niet van plan om al deze dingen te doen, maar ben benieuwd of er forumleden zijn die één van deze dingen hebben gedaan en/of andere tips hebben!
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Maike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maike »

Ohh wat een fijne reacties allemaal! Thanks so much!

@Marianne: Niet erg vinden is inderdaad een understatement. Afgelopen zomer 1350 km in een ruk gereden en beide meneertjes kletsen de hele reis over alles wat ze onderweg zien - met name over de auto's en vrachtauto's. Soms beetje vermoeiend, want slapen zit er niet in! Haha.. Gelukkig zijn ze altijd heerlijk vrolijk onderweg!

@Anja, wat gaaf zeg! We kiezen ook voor maximaal 2500 - 2800 km in 3,5 week. Meer dan genoeg! Heb je nog tips qua campings? Of een link naar je reisverslag?

Dankzij jullie tips kiezen we ervoor om wat minder lang naar de kust te gaan, maar ook Mount Hood, Bend en Crater Lake mee te nemen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer