4 dagen rond Anchorage

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

4 dagen rond Anchorage

Bericht door Mark & Martine »

Goedemorgen,

Onze plannen voor aankomende zomer worden steeds concreter. We hebben ons oog laten vallen op een cruise van Vancouver naar Seward en hebben na aankomst nog 4 dagen voordat we vanuit Anchorage weer terugvliegen naar huis.

Hebben jullie tips om die 4 dagen te besteden? (we zijn met kinderen van 7 en 11 jaar en gaan op zeker geen uren wandelen :mrgreen: ) Alvast bedankt!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door babarage »

Leuk, met welk schip? Al nagedacht hoe je naar Anchorage gaat? Transfer met de cruise maatschappij? Auto huren bij Hertz die je inlevert in Anchorage? Dure optie maar ja transfer met vier man ook. Of neem de trein of park connection bus naar Denali. Dat zou ik denk ik wel een aanrader vinden. Bv heen de trein naar Denali, daar twee nachten minimaal zodat je volledige dag Denali kan doen en dan met trein of bus (goedkoper) naar Anchorage (of Fairbanks als dat kwa vlucht goedkoper is).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door Tipsy_1 »

In Seward kan je je ook nog wel een dag of 2 vermaken hoor. je kan bvb bij Exit Glacier hiken.
Ook zou je Homer kunnen opnemen in je schema, dat ligt op hetzelfde schiereiland.
Bij Portage Glacier kan je heel mooi wandelen - dat is onderweg naar Anchorage.
En verder is er in de omgeving van Anchorage ook veel te ondernemen hoor, oa een dag gewoon in de stad of hiking in de omgeving.
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door Mark & Martine »

Dank jullie wel! Ik zat aan een auto huren te denken, maar vind die trein er ook fantastisch uit zien. 4 dagen is ook veel te kort... 8)
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door babarage »

sorry,4 dagen is ook te kort :))) maar ja dat hadden we ook van een week gezegd, en van twee weken etc
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door Mark & Martine »

:lol:

We hebben overigens de Noordam op het oog Barbarage. Waar heb jij je cruise geboekt? Er zijn nogal wat aanbieders en lang niet allemaal hetzelfde geprijsd ;-)
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door babarage »

ah de Noordam, die ken ik! Maar dat had je al door gok ik :). Ik heb gewoon rechtstreeks bij de HAL geboekt. De prijs was hetzelfde als bij de reisbureaus. Ik dacht dat die allemaal dezelfde prijzen hanteren eigenlijk. Ben benieuwd waar het verschil in zit. Wij hebben ten tijde van een 4explore aanbieding geboekt, daar zat een diner bij de pinacle grill, drankenpakket en een boordtegoed bij in. Verder zie je op de Alaska routes niet gruwelijk veel aanbiedingen volgens mij.

Grote voordeel van onze cruise vond ik de route, mijn belangrijkste advies zou zijn kies een cruise die door Glacier Bay gaat. Dat is een bijzondere dag. Er mogen bij mijn weten maar twee grote cruiseboten per dag het park in dus dat is even op letten of de door jou gekozen boot dat inderdaad mag.
Op deze site het overzicht wie er wanneer vaart.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door Mark & Martine »

Naar aanleiding van een eerder bericht van je had ik al geselecteerd op Glacier Bay :thumbup:. Op Cruise Critics had ik dat ook gelezen inderdaad. Hadden jullie een kamer met balkon of een raam? Het is best een flink prijsverschil.

Het enige waar ik mij een beetje zorgen over maak is de gemiddelde leeftijd op het schip. Ik lees dat bij HAL veelal een "ouder" publiek is en wij reizen natuurlijk met 2 jongens van dan 8 en 11. Over het algemeen kunnen ze zich best netjes gedragen (en hebben ze strenge ouders :roll: ), maar toch... Het zou ook sneu zijn als ze bijna de enige jongeren zijn.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door babarage »

wij hadden een buitenhut met beperkt zicht. ik ga zo ff tussen de vijf miljoen foto's grasduinen of er een foto van dat zicht tussen zit :). maar je had ramen over de volle hoogte van de hut waar dan een reddingsboot voor hing. Ik vond het niet hinderlijk.

een balkon had heel leuk geweest maar ik vond en vind ook na de reis het het prijsverschil niet waard. van binnenhut naar buitenhut scheelde het iets van 200 pp van buiten naar balkon 600 of zelfs 700 pp dat was me te gortig. en dat blijf ik dus ook vinden na de reis.

zit overigens in het 4explore pakket ook niet ene 3e en 4e persoon op de hut voor sterk gereduceerd tarief of is dat zoiezo bij kinderen?

de gemiddelde leeftijd op de boot. tja ik kan het niet vergelijken met andere boten. ik ben geneigd te zeggen dat er wel wat ouder publiek op deze boot rond liep. ahum. manlief zei het wat plastisch, nogal wat volk dat niet persé doorhad dat het al dood was. Nou drijft hij wel eens wat over maar goed. Toch. Het is geen hele jonge hippe boot kwa uitstraling en kwa publiek. Ik heb er niet op gelet want wij hebben geen kinderen en zochten het ook niet erg op maar weet niet hoeveel activiteiten er zijn. Maar op zich er zijn wel zat gezinnen aan boord.
Bijlagen
FullSizeRender.jpg
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door Mark & Martine »

Tof! We gaan het regelen. Leuk hoor, weer eens iets anders :-)

Ik heb nog een vraagje trouwens... we hebben nu ook offertes met explore 4 voor 2 personen erbij. Nu drinken onze jongens misschien 1 glaasje cola per dag...kunnen we die beter misschien los bestellen dan voor hun ook een drankenpakket kopen toch?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door ingrid14 »

Om 4 dagen te besteden rond Anchorage is echt geen probleem hoor! Het is al gezegd, er is zoveel te doen.

De trein leek me ook leuk maar er is slechts 1 traject. Vanaf het station zit je dan nog met een vervoersprobleem. Een auto huren lijkt me handiger.

Zoals Tipsy_1 al aanhaalde, er zijn veel mogelijkheden.
Wil je naar Homer dan kan dat niet met de trein. Homer is een leuk stadje, de weg ernaar toe is erg mooi. Je hebt er het Alaska Islands and Oceans Visitor Center. Het center is een bezoek waard maar ook de Beluga Slough die er vlak achter ligt.
(Zie ons verslag van 2015)

Anchorage heeft enkele mooie parken maar ook het centrum vonden wij de moeite waard om te bezoeken. Even buiten de stad ligt het Alaska Native Heritage Center, een openluchtmuseum. (Zie ons verslag van 2014)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door babarage »

heb je een keuze? volgens mij moet iedereen aan hert drankenpakket, als 1 iemand het heeft dan allemaal (om te voorkomen dat die ene iemand voor iedereen haalt :))
maar misschien dat dat niet voor
kinderen geldt.

overigens. ik zou goed naar de aanbiedingen kijken. het drankenpakket is niet een reden dat ik bv voor het 4explore zou kiezen. klinkt leuk maar je drinkt het er niet van af. nou ja. wij niet en ik doe een wilde gok, jullie ook niet. 15 drankjes per dag is veul! En das niet alleen alcoholisch, ook je specialty koffie, fris en zo zit daar. ik in maar dan nog moet je heel hard doorwerken wil je het halen. Pakket kost los iets van 45 dollar geloof ik, dat zijn 9 drankjes van 5 dollar, zeg even je biertjes. Dat vind ik ook al best ambitieus voor een dag :))

Het pakket is in jullie geval denk ik vooral interessant vanwege reduced fare voor derde en vierde passagier. ik heb het zelf niet gedaan omdat ik het te laat
heb gezien maar je kunt je ook door de HAL laten voor zien van een personal cruise consultant. wel kans dat dat een Engelstalig iemand is. Misschien dat die nog goede
adviezen heeft wat te kiezen.

Maarruh, jullie willen met vieren in een buitenhut? Das wel knussies bij dichies! Met z'n tweeen is het prima te doen maar met vieren kun je je kont denk ik niet keren.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door Mark & Martine »

Het is uiteindelijk een northbound cruise met Princess geworden. Wel met Glacier Bay erin :thumbup: . Uiteindelijk hebben we toch gekozen voor een iets minder hoogbejaard publiek en het speciale Alaska programma van Princess in samenwerking met Discovery en National Geographic. We gaan wel met zijn 4-en in een balkonhut, dus in de hut zullen we het vast niet koud krijgen 8)
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door babarage »

Koel! Al vrees ik daar ook voor ouder publiek als ik zo bedenk wat er in hun lodges rondliep. Maar joh, dat boeit niet. Er zijn altijd andere gezinnen aan boord zodat ze maatjes in het zwembad hebben ;).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door Mark & Martine »

Omdat we uiteindelijk een andere cruise hebben gekozen dan toen ik dit topic begon en voor het begin van het schooljaar weer in Nederland moeten zijn :? hebben we na aankomst in Whittier nog maar 1,5 dag voordat we terugvliegen vanuit Anchorage. Nu heb ik een cabin geboekt in Palmer, maar vraag me af of er wellicht een andere plaats is die we redelijkerwijs kunnen halen (we hebben een auto gehuurd en worden al voor 9:00 van het schip af geknikkerd, dus we hebben een lange dag) waar we nog iets van Alaska kunnen opsnuiven voordat we weer weggaan. Het moet max 2 uur van Anchorage afliggen om een beetje stress vrij naar de luchthaven te kunnen gaan de volgende dag ;-) Ik hoop op een leuke tip! We zijn natuurmensen; alleen bij echt goede argumenten overwegen we in Anchorage te overnachten :mrgreen:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door ingrid14 »

Met maar 1.5 dag zou ik niet tot Palmer rijden maar eerder op het Kenai schiereiland blijven of tot Girdwood gaan.
Bij Girdwood:
-Alaska Wildlife Conservation Center: http://www.alaskawildlife.org/
-Alyeska Aerial Tramway: vertrek bij Alyeska Resort (Eindstation op 711 m, zicht op bergen, gletsjers, Turnagain Arm)
Net na de tunnel vanaf Whittier:
-Portage Glacier & Portage Valley: http://www.fs.usda.gov/recarea/chugach/ ... ecid=71943
je kan er wandelen
Moraine Nature Trail/Gary Williams Memorial Trail: 0.25 mijl vanaf de parking
Williwaw Nature Trail: 1.25 mijl (begin bij Fish Viewing Platform), redelijk vlak

Volgende dag kan je dan enkele stops doen langs de 1 op weg naar Anchorage.
Ook leuk is een stop bij Potter Marsh (Anchorage Coastal Wildlife Refuge) Mile 117.6 (154th) east
Birdwatching – houten pad door het moeras

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: 4 dagen rond Anchorage

Bericht door Mark & Martine »

Dankjewel Ingrid!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer