Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis rokit: Rondje Seattle
- rokit
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Reis rokit: Rondje Seattle
Wij willen dit jaar een roadtrip maken in de staten Washington en Oregon, ik volg de reis VanLootje hier op het forum en heb al veel leuke dingen voorbij zien komen. Maar mijn vrouw wil ook graag nog een keer naar Yellowstone ( zijn we in 2013 ook geweest ).....is dit te combineren ? We hebben 28 dagen de tijd en zouden dan ongeveer dezelfde route als VanLootje t/m. Crater Lake willen rijden en dan richting Yellowstone..en dan via Mt Rainier National Park weer terug naar Seattle...
Dag 1 Amsterdam - Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle
Dag 4 Seattle - Olympic NP
Dag 5 Olympic NP
Dag 6 Olympic NP - Forks
Dag 7 Forks - Astoria
Dag 8 Astoria - Newport
Dag 9 Newport - Coos Bay
Dag 10 Coos Bay - Crater Lake
Dag 11 Crater Lake - Bend
Dag 1 Amsterdam - Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle
Dag 4 Seattle - Olympic NP
Dag 5 Olympic NP
Dag 6 Olympic NP - Forks
Dag 7 Forks - Astoria
Dag 8 Astoria - Newport
Dag 9 Newport - Coos Bay
Dag 10 Coos Bay - Crater Lake
Dag 11 Crater Lake - Bend
- Almere vak V
- Amerika-expert
Re: Reis rokit: Rondje Seattle
Als je 17 dagen overhoudt om van Crater Lake via Yellowstone naar Seattle te rijden lijkt me dat geen heel erg groot probleem. Maar het is natuurlijk totaal afhankelijk van hetgeen je wil doen onderweg danwel wilt zien en hoeveel tijd je daar voor wilt nemen.
- rokit
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat dit in 17 dagen te rijden is begrijp ik...maar het gaat er mij om of er onderweg ook wat te zien is! En we willen overal ook niet bij langs racen, en in Yellowstone willen we 4 dagen rondtrekken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yellowstone vanuit Seattle kan natuurlijk maar je zit wel met wat minder interessante rijdagen. Tussen Bend en Yellowstone/Grand Teton is Craters of the Moon een bezoek waard. Kijk eens in ons 2015-verslag daarvoor, en voor de EB1, de Sumpter dredge, het Oregon Trail museum, en de Painted Hils.
Terug kun je via Glacier NP rijden als je daar nog de tijd voor hebt. Of rechtstreeks,, met een stop in de buurt van Coeur d'Alene, zeker als je naar Mt Rainier wilt gaan. En vergeet Mt St Helens niet. Zie daarvoor en voor Olympic NP ons 2006-verslag.
Marianne
Terug kun je via Glacier NP rijden als je daar nog de tijd voor hebt. Of rechtstreeks,, met een stop in de buurt van Coeur d'Alene, zeker als je naar Mt Rainier wilt gaan. En vergeet Mt St Helens niet. Zie daarvoor en voor Olympic NP ons 2006-verslag.
Marianne
- Almere vak V
- Amerika-expert
Heb een tijdje geleden een overzicht gemaakt van zaken die een aanrader zijn in Oregon en Washington. Bij lange na niet compleet. Maar dan heb je in ieder geval een vertrekpunt...rokit schreef:Dat dit in 17 dagen te rijden is begrijp ik...maar het gaat er mij om of er onderweg ook wat te zien is! En we willen overal ook niet bij langs racen, en in Yellowstone willen we 4 dagen rondtrekken.
Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden. De Cost trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt met je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertelen. Fantastisch plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.
Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de 4100.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.
Kijk maar of je er wat mee kunt.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Van Bend naar Yelllowstone zou ik de 20 nemen, rij je het eerste stuk mooi tussen de bergen. Daarna een stukje Interstate-84 en vervolgens weer de 20 nemen, die brengt je ook langs Craters ot Moon.
Van Yellowstone kun je (als je tijd genoeg hebt) via Glacier NP. Vergeet ook Mt.St.Helens niet.
Vul het schema dat je gemaakt hebt eens aan, gaat vast lukken.
Van Yellowstone kun je (als je tijd genoeg hebt) via Glacier NP. Vergeet ook Mt.St.Helens niet.
Vul het schema dat je gemaakt hebt eens aan, gaat vast lukken.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wanneer willen jullie gaan? Als je er in augustus bent hou dan rekening met de drukte rond de eclips.
De route die Hans voorstelt is voor het stuk in Idaho gelijk aan onze 2015-route. In Oregon hebben wij echter ene noordelijker route genomen vanwege onder andere de Painted Hills. Ik weet niet of er interessante stops zijn langs de 20.
Marianne
De route die Hans voorstelt is voor het stuk in Idaho gelijk aan onze 2015-route. In Oregon hebben wij echter ene noordelijker route genomen vanwege onder andere de Painted Hills. Ik weet niet of er interessante stops zijn langs de 20.
Marianne
- rokit
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij gaan van 30 augustus tm 27 september. En ik heb al wat in jullie verslagen zitten lezen en hier al wat tips uitgehaaldMartin & Marianne schreef:Wanneer willen jullie gaan? Als je er in augustus bent hou dan rekening met de drukte rond de eclips.

We hebben gelukkig nog tijd zat en ga alle opties eens doornemen, maar denk toch dat ik YP maar oversla, want als ik lees wat "Almere vak V" in zijn overzicht heeft neergzet kunnen we in Oregon en Washington de 4 weken denk ik ook wel op een prettige manier vol maken!
Yellowstone overslaan? Dat is toch niet serieus, hoop ik?
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt dag 1 - 11 uitgeschreven
Schrijf de rest van je reis eens uit.
Kijk eens wat er in past en wat niet.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt je natuurlijk prima 4 weken vermaken in alleen Oregon en Washington maar dan heb je wel een heel andere vakantie dan een rondreis met Yellowstone erbij. Ook leuk, maar wellicht wat minder spectaculair. Je zult dan veel meer dagen op dezelfde locatie zitten wat ook wel lekker is.
Zonder Yellowstone kun je ook eens kijken of Crater Lake en Lassen Volcanic leuk zijn om erbij te doen.
Marianne
Zonder Yellowstone kun je ook eens kijken of Crater Lake en Lassen Volcanic leuk zijn om erbij te doen.
Marianne
- rokit
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Heb nu deze route in gedachten:
Seattle, via Edmonds (ferry) naar Port Angeles, Astoria, Coos Bay, Crater Lake, Twin Falls, Jackson, Gand Teton, Yellowstone Park ( West yellowstone/ Gardiner), Bozeman, Missoula via de 12 naar Boardman (Oregon), Portland via de Historic Colombia River Hwy, MT ST Helens, MT Rainer National park weer naar Seattle.
https://goo.gl/maps/nXF7vKsRPmQ2
https://goo.gl/maps/D34Buf7SMXQ2
Overnachtingsplaatsen moet ik nog uitzoeken....maar zo kom ik wel aan de 5500 / 6000 km ( inclusief rondje Yellowstone ) en meer wil ik ook niet rijden, want heb natuurlijk wel vakantie
Seattle, via Edmonds (ferry) naar Port Angeles, Astoria, Coos Bay, Crater Lake, Twin Falls, Jackson, Gand Teton, Yellowstone Park ( West yellowstone/ Gardiner), Bozeman, Missoula via de 12 naar Boardman (Oregon), Portland via de Historic Colombia River Hwy, MT ST Helens, MT Rainer National park weer naar Seattle.
https://goo.gl/maps/nXF7vKsRPmQ2
https://goo.gl/maps/D34Buf7SMXQ2
Overnachtingsplaatsen moet ik nog uitzoeken....maar zo kom ik wel aan de 5500 / 6000 km ( inclusief rondje Yellowstone ) en meer wil ik ook niet rijden, want heb natuurlijk wel vakantie

- rokit
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Weer even met de route bezig geweest, tot Crater Lake heb ik dit nu in gedachten:
Kan dit of wordt dit te druk ?
Dag 1: Amsterdam - Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle----via ferry Edmonds / Port Townsend / Sequim / Hurricane ridge visitors center / Olympic National Park
Dag 4: Port Angeles----Via Hoh Rain forrest visitors center
Dag 5: Aberdeen
Dag 6: New Port----Via Oregon Dunes
Dag 7: Coos Bay
Dag 8: Crater Laker----overnachten in Chemult
Dag 9: wordt vervolgd....richting Yellowstone....
https://goo.gl/maps/Y7PxFeVZhJ72
Kan dit of wordt dit te druk ?
Dag 1: Amsterdam - Seattle
Dag 3: Seattle----via ferry Edmonds / Port Townsend / Sequim / Hurricane ridge visitors center / Olympic National Park
Dag 4: Port Angeles----Via Hoh Rain forrest visitors center
Dag 5: Aberdeen
Dag 6: New Port----Via Oregon Dunes
Dag 7: Coos Bay
Dag 8: Crater Laker----overnachten in Chemult
Dag 9: wordt vervolgd....richting Yellowstone....
https://goo.gl/maps/Y7PxFeVZhJ72
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik haal dit nog maar even aan. Maak eerst eens een volledige route. Het stuk wat je nu hebt kan prima, maar misschien kun je er nog neer tijd voor uittrekken, of juist minder, afhankelijk van de planning in de rest van de route.Hans B schreef:Je hebt dag 1 - 11 uitgeschreven
Schrijf ook de route op in een van/naar schema; dan zie je meteen waar je een volle dag hebt en wat de reisdagen zijn. Nu heb je vooral reisdagen - ik vind het niet heel rustig. Een route per dag zegt ook veel meer dan de kaartjes die je nu hebt.
Heb je al gekeken naar overnachtingsmogelijkheden in Yellowstone? Leg alvast iets vast (op http://www.yellowstonenationalparklodges.com) als er nog wat vrij is. Je kunt tot 30 dagen van te voren gratis annuleren als ik me niet vergis.
Marianne
- rokit
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dit moet het dan worden, ik heb nog 2 dagen over om over deze route te verdelen.
Dag 1: Amsterdam –Seattle
Dag 3: Seattle – Port Angeles (Olympic National Park)
Dag 4: Port Angeles - Forks
Dag 5: Forks – Aberdeen (Hoh Rain forrest)
Dag 6: Aberdeen – New Port
Dag 7: New Port – Coos Bay (Oregon Dunes)
Dag 8: Coos Bay – Chemult ( Crater Lake )
Dag 9: Chemult – Ontario
Dag 10: Ontario – Pocatello
Dag 11: Pocatello – Jackson (Grand Teton)
Dag 12: Jackson – West Yellowstone (Grand Teton / Yellowstone Park)
Dag 13: West Yellowstone (Yellowstone Park)
Dag 14: West Yellowstone – Gardiner (Yellowstone Park)
Dag 15: Gardiner (Yellowstone Park)
Dag 16: Gardiner (Yellowstone Park)
Dag 17: Gardiner – Browning (Glacier National Park)
Dag 18: Browning (Glacier National Park)
Dag 19: Browning – Somers
Dag 20: Somers – Spokane
Dag 21: Spokane – Boardman
Dag 22: Boardman – Portland (Historic Columbia river Highway)
Dag 23: Portland (MT Hood)
Dag 24: Portland ( Dagje shoppen in de Washington Square en Woodburn Premium Outlets )
Dag 25: Portland – Seattle
Dag 26: Seattle
Dag 27: Seattle - Amsterdam
Dag 1: Amsterdam –Seattle
Dag 3: Seattle – Port Angeles (Olympic National Park)
Dag 4: Port Angeles - Forks
Dag 5: Forks – Aberdeen (Hoh Rain forrest)
Dag 6: Aberdeen – New Port
Dag 7: New Port – Coos Bay (Oregon Dunes)
Dag 8: Coos Bay – Chemult ( Crater Lake )
Dag 9: Chemult – Ontario
Dag 10: Ontario – Pocatello
Dag 11: Pocatello – Jackson (Grand Teton)
Dag 12: Jackson – West Yellowstone (Grand Teton / Yellowstone Park)
Dag 13: West Yellowstone (Yellowstone Park)
Dag 14: West Yellowstone – Gardiner (Yellowstone Park)
Dag 15: Gardiner (Yellowstone Park)
Dag 16: Gardiner (Yellowstone Park)
Dag 17: Gardiner – Browning (Glacier National Park)
Dag 18: Browning (Glacier National Park)
Dag 19: Browning – Somers
Dag 20: Somers – Spokane
Dag 21: Spokane – Boardman
Dag 22: Boardman – Portland (Historic Columbia river Highway)
Dag 23: Portland (MT Hood)
Dag 24: Portland ( Dagje shoppen in de Washington Square en Woodburn Premium Outlets )
Dag 25: Portland – Seattle
Dag 26: Seattle
Dag 27: Seattle - Amsterdam
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
This makes sence.
Ik heb nu even geen tijd meer, maar Yellowstone moet anders, zo is het niet handig.
Ik heb nu even geen tijd meer, maar Yellowstone moet anders, zo is het niet handig.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou een dag tussen Crater Lake en Ontario kunnen doen, wij hebben in Mitchell overnacht, vanwege de Painted Hils (zie ons 2015-verslag).
Ik mis nu Mt Rainier en Mt St Helens; die eerste voegt wellicht niet veel meer toe, maar Mt St Helens is wel bijzonder om te zien.
Voor Yellowstone zou ik niet 3 nachten Gardiner kiezen; misschien ook een nacht Cooke City? En wil je niet in het park zelf overnachten? Welke delen wil je bezoeken? Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor ons bezoek en de planning voor Yellowstone.
Voor Grand Teton heb je niet veel tijd nu.
Marianne
Ik mis nu Mt Rainier en Mt St Helens; die eerste voegt wellicht niet veel meer toe, maar Mt St Helens is wel bijzonder om te zien.
Voor Yellowstone zou ik niet 3 nachten Gardiner kiezen; misschien ook een nacht Cooke City? En wil je niet in het park zelf overnachten? Welke delen wil je bezoeken? Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor ons bezoek en de planning voor Yellowstone.
Voor Grand Teton heb je niet veel tijd nu.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Dag 10: je zou hier langs Craters of the Moon kunnen rijden, schitterend park. Ik zou dan wel in Idaho Falls overnachten.
Dag 25: hier zou een bezoek aan Mt Saint Helens kunnen
Voor wat betreft de extra dagen:
optie van Marianne of toch Mt Rainier toevoegen. Dus van Portland via Mt Saint Helens naar vb Packwood, volgende dag bezoek aan Mt Rainier en terug overnachting in vb Packwood.
Het probleem (nu ja) met Gardiner is dat je redelijk veel moet rijden om alles in Yellowstone te bekijken.
Misschien van West-Yellowstone naar Cooke City voor vb 2 nachten en dan enkel op dag 16 een overnachting in Gardiner
Of op dag 12 een overnachting bij Old Faithful, dat geeft je iets meer tijd voor Grand Teton en bij Old Faithful kan je in een rustigere periode (de dagjes mensen vertrekken rond 17u) het geiserplateau bezoeken.
Groetjes,
Ingrid
Dag 25: hier zou een bezoek aan Mt Saint Helens kunnen
Voor wat betreft de extra dagen:
optie van Marianne of toch Mt Rainier toevoegen. Dus van Portland via Mt Saint Helens naar vb Packwood, volgende dag bezoek aan Mt Rainier en terug overnachting in vb Packwood.
Het probleem (nu ja) met Gardiner is dat je redelijk veel moet rijden om alles in Yellowstone te bekijken.
Misschien van West-Yellowstone naar Cooke City voor vb 2 nachten en dan enkel op dag 16 een overnachting in Gardiner
Of op dag 12 een overnachting bij Old Faithful, dat geeft je iets meer tijd voor Grand Teton en bij Old Faithful kan je in een rustigere periode (de dagjes mensen vertrekken rond 17u) het geiserplateau bezoeken.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Yellowstone trek je in vergelijk met de rest erg veel tijd uit.
Prima voor Yellowstone natuurlijk, maar zoals gezegd in vergelijk met de rest kan het iets beknopter.
Kijk even goed op nps.gov/yell bij maps
Op dat kaartje zie je wat je zeker bezoeken moet.
West thumb, ritje langs Lake, Canyon, Hayden valley, Lamar valley, Mammoth, Norris, Old Faithful en de kleinere geyser basins daar in de buurt.
In principe kun je het met 3 volle dagen net redden, maar 4 maakt het wat rustiger.
West Yellowstone is prima en een aardige dorpje.
Gardiner voor een laatste nacht als je het park verlaat prima, voor heen en weren het park in toch wat ver.
Al met al kun je denk ik 1 dag korter.
Maar it is up to you.
Prima voor Yellowstone natuurlijk, maar zoals gezegd in vergelijk met de rest kan het iets beknopter.
Kijk even goed op nps.gov/yell bij maps
Op dat kaartje zie je wat je zeker bezoeken moet.
West thumb, ritje langs Lake, Canyon, Hayden valley, Lamar valley, Mammoth, Norris, Old Faithful en de kleinere geyser basins daar in de buurt.
In principe kun je het met 3 volle dagen net redden, maar 4 maakt het wat rustiger.
West Yellowstone is prima en een aardige dorpje.
Gardiner voor een laatste nacht als je het park verlaat prima, voor heen en weren het park in toch wat ver.
Al met al kun je denk ik 1 dag korter.
Maar it is up to you.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ