Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Gerg: Alaska
Reis Gerg: Alaska
We zijn erg laat met het plannen van onze reis voor de komende zomer.
Overwegen om naar Alaska te gaan laatste week juli en eerste twee weken van augustus.
Hebben echter wel wat twijfels dit jaar.
Hoe is het weer, vaak en veel dagen regen? (Ik las ergens dat het in juli/augustus gemiddeld 10 dagen per maand regent).
Zijn we misschien al te laat met boeken?
Moeten we een camper huren of toch een auto (4w-drive)? Is het in de nacht niette koud met een camper en ben je erg beperkt qua wegen met een camper?
Welk rondje moeten we doen, hoeveel tijd ergens besteden, wat zeker gaan zien?
We zijn geen wandelaars, dus geen lange wandeltochten maar willen wel van natuur, fauna en flora genieten.
We zouden graag vliegen naar Vancouver, daar twee dagen blijven en er ook nog iets in de omgeving doen paar dagen (alles gaat niet van de 3 weken af).
Daarna naar Anchorage en terugvliegen naar Nederland vanuit Seattle.
Veel vragen maar toch; wie kan mij een beetje op weg helpen.
Alvast bedankt!
Overwegen om naar Alaska te gaan laatste week juli en eerste twee weken van augustus.
Hebben echter wel wat twijfels dit jaar.
Hoe is het weer, vaak en veel dagen regen? (Ik las ergens dat het in juli/augustus gemiddeld 10 dagen per maand regent).
Zijn we misschien al te laat met boeken?
Moeten we een camper huren of toch een auto (4w-drive)? Is het in de nacht niette koud met een camper en ben je erg beperkt qua wegen met een camper?
Welk rondje moeten we doen, hoeveel tijd ergens besteden, wat zeker gaan zien?
We zijn geen wandelaars, dus geen lange wandeltochten maar willen wel van natuur, fauna en flora genieten.
We zouden graag vliegen naar Vancouver, daar twee dagen blijven en er ook nog iets in de omgeving doen paar dagen (alles gaat niet van de 3 weken af).
Daarna naar Anchorage en terugvliegen naar Nederland vanuit Seattle.
Veel vragen maar toch; wie kan mij een beetje op weg helpen.
Alvast bedankt!
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: Reis Alaska
Hallo Greg,
Ik zeg hier onze bevindingen.
Wij hebben vorige zomer de laatste 2 weken en eerste week van augustus naar Alaska geweest.
Wij hebben overwegend prachtig weer gehad (ongeveer een 3 dagen regen gehad).
Wij hebben een 4wd SUV gehuurd, wij waren met 2 personen.
Wij hebben een een grote tour gedaan (6000km in totaal gereden), maar dat is ook niet voor iedereen te doen.
Wat wij je zeker zouden aanraden is Seward en daar met de Kenai Fjords Tours de National Park Tour met Fox Island, maar wij hadden een super weer (we waren zelfst een beetje verbrand door de zon),
Je kan zelfst voor niet wandelaars ergens komen dat je wauw zegt en toch niet te ver moet wandelen.
Wat ik je zeker kan aanraden is Homer, Seward & Denali
Veel voorpret met het samenstellen van je reis.
Wij hebben vorige zomer de laatste 2 weken en eerste week van augustus naar Alaska geweest.
Wij hebben een een grote tour gedaan (6000km in totaal gereden), maar dat is ook niet voor iedereen te doen.
Wat wij je zeker zouden aanraden is Seward en daar met de Kenai Fjords Tours de National Park Tour met Fox Island, maar wij hadden een super weer (we waren zelfst een beetje verbrand door de zon),
Je kan zelfst voor niet wandelaars ergens komen dat je wauw zegt en toch niet te ver moet wandelen.
Een cruise met landprogramma van bijvoorbeeld Holland America is ook een optie mocht alles al vol zitten. Je ziet veel en hoeft zelf niets te regelen. Bovendien is het ongeveer de enige optie om een treinreis van Fairbanks-Denali- Anchorage te maken. Ik vond die fantastisch; onderweg zeker 50 beren gezien.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Over het weer kan je moeilijk vooraf iets zeggen.
Wij gingen in 2014 in juli naar Alaska en hadden een 10-tal dagen regen, zelfs 1 dag lichte sneeuw. Maar we waren zo onder de indruk van Alaska dat we in 2015 teruggingen. Het was veel beter weer en warmer, maar 2 à 3 dagen regen.
Jullie zijn wel redelijk laat maar het moet nog lukken om iets te vinden.
Willen jullie heen en terug naar Anchorage rijden of heen rijden en terug met de boot? In het laatste geval zou je misschien beter in Seattle de auto huren want dan kan je een one-way doen. Ik dacht dat het niet mogelijk was om een auto te huren in Canada en terug in te leveren in de USA.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen, zie onderschrift.
Groetjes,
Ingrid
Wij gingen in 2014 in juli naar Alaska en hadden een 10-tal dagen regen, zelfs 1 dag lichte sneeuw. Maar we waren zo onder de indruk van Alaska dat we in 2015 teruggingen. Het was veel beter weer en warmer, maar 2 à 3 dagen regen.
Willen jullie heen en terug naar Anchorage rijden of heen rijden en terug met de boot? In het laatste geval zou je misschien beter in Seattle de auto huren want dan kan je een one-way doen. Ik dacht dat het niet mogelijk was om een auto te huren in Canada en terug in te leveren in de USA.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Dag Hans,Hans uit Koekelare schreef:Hallo Greg,
Heb je ergens een reisverslag staan om eens wat verder te kunnen grasduinen, je moet immers vanuit ergens anders dan Anchorage zijn vertrokken om 6.000 km te kunnen rijden. Of echte avonturiers en de wildernis in gereden met de 4wd SUV en kijken waar je uit komt?
Ik begrijp dat tickets en huur van de auto vastgelegd moeten worden maar moet je ook alle hotels van te voren boeken of is daar later meer in mogelijk of ter plekke?
Groet,
Ger
Dag Ingrid,ingrid14 schreef:Over het weer kan je moeilijk vooraf iets zeggen.
Groetjes,
Ingrid
Hebben jullie de route van Seattle met de auto gedaan naar Anchorage? Het is immers een behoorlijk stuk (2200 Miles). Mag je met de auto vanuit de VS naar Canada in? Is het achterlaten van de auto dan in Anchorage niet een erg prijzige kwestie?
Hoe lang duurt de tocht met de boot van Anchorage terug naar Seattle?
Groet,
Ger
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
het one way verhaal kun je gevoegelijk vergeten. er is geloof ik 1 maatschappij (en dan niet de bekende grote spelers) die dat doet. Ik kan ze ff niet zo snel terugvinden. Maar weet wel dat dat erg in de papieren liep. Ze hebben ook campers maar das ook niet goedkoop. Plus dan krijg je nog de kosten van de ferries en zo en al met al is het echt een enorme kostenpost. Als prijs je niet uitmaakte ik ik nog wel eens graven welk bedrijf dat was (t ligt op puntje van m'n tong). edit: http://gonorth-alaska.com
Als je Vancouver met Alaska wil combineren ben je denk ik best af met een one way cruise, die duren ong 7 dagen. . Vliegen op Vancouver, daar je ding doen en dan met een cruise naar Seward of Whittier en vervolgens rondrijden in Alaska. Ik zou dan terugvliegen vanaf Anchorage.
Zelf doen we het andersom, we vliegen dit jaar naar Anchorage rijden 12 dagen door Alaska en nemen dan een cruise naar Vancouver. Daar hebben we nog 9 dagen voor we vanaf Seattle terugvliegen.
Als je Vancouver met Alaska wil combineren ben je denk ik best af met een one way cruise, die duren ong 7 dagen. . Vliegen op Vancouver, daar je ding doen en dan met een cruise naar Seward of Whittier en vervolgens rondrijden in Alaska. Ik zou dan terugvliegen vanaf Anchorage.
Zelf doen we het andersom, we vliegen dit jaar naar Anchorage rijden 12 dagen door Alaska en nemen dan een cruise naar Vancouver. Daar hebben we nog 9 dagen voor we vanaf Seattle terugvliegen.
Laatst gewijzigd door babarage op 26 feb 2017, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
Gerg schreef:Dag Hans,Hans uit Koekelare schreef:Hallo Greg,
Heb je ergens een reisverslag staan om eens wat verder te kunnen grasduinen, je moet immers vanuit ergens anders dan Anchorage zijn vertrokken om 6.000 km te kunnen rijden. Of echte avonturiers en de wildernis in gereden met de 4wd SUV en kijken waar je uit komt?
Ik begrijp dat tickets en huur van de auto vastgelegd moeten worden maar moet je ook alle hotels van te voren boeken of is daar later meer in mogelijk of ter plekke?
Groet,
Ger
Dag Ger,
We hebben geen reisverslag gemaakt over onze reis naar Alaska.
Wij zijn vertrokken vanuit Anchorage en zijn naar Homer gereden, dan terug naar Seward, via Anchorage naar Valdez (dus niet via de ferry van Whittier naar Valdez, zoals er ook vele doen), dan naar Chitina en naar Tok, Chicken naar Dawson City in Canada(via de Top of the World Highway), Whitehorse (CA),Haines Junction (CA) naar Fairbanks en zo terug naar Anchorage.
Dat is zo onze globale route met hier en daar nog vele miles ergens inrijden op dirt roads alhoewel dit niet toegestaan is door de autoverhuurmaatschappijen, ook de Top of World Highway is verboden, dus dit doe je ook op eigen verantwoordelijkheid.
Wij hadden onze tickets het jaar voordien in september al vastgelegd ivm een goedkoop tarief van IcelandAir.
En we hadden onze SUV ook ergens in november al vastgelegd bij Hertz via Drive-USA.de voor een 670€.
Onze hotels en B&B's hadden we allemaal voordien vastgelegd omdat we wel wilden zeker zijn van onze overnachtingen, het aanbod is veel beperkter dan in andere delen van de VS.
Hoe het met een RV is weten we niet, daar hebben we geen ervaring mee.
Ik denk dat er wel al veel zal verdwenen zijn nu voor volgende zomer met beschikbare accomodaties.
Hopend dat je hiermee al wat wijzer geworden bent.
Als je nog wat vragen hebt, dit is het geschikte forum.
Hans
- ingrid14
- Amerika-expert
Voor alle duidelijkheid, wij hebben 2x een rondje vanaf Anchorage gedaan.
Ik heb geen ervaring met Canada maar ik heb wel mensen ontmoet die vanaf Seattle naar Anchorage gereden waren en terug via de Inside Passage.
Ik zou of het voorstel van babarage overwegen ofwel Vancouver niet aandoen en enkel maar Alaska doen.
Qua overnachtingen zou ik wel alles van tevoren vastleggen.
Het aanbod is beperkter. Als je in een stadje (of eerder dorpje) aankomt en je kan daar niets vinden, kan het zomaar zijn dat je bijna een uur verder moet voor je weer iets tegenkomt.
Edit:
Je mag met een huurauto van USA naar Canada en omgekeerd, alleen kan je niet oppikken en terug inleveren in een ander land.
Groetjes,
Ingrid
Ik heb geen ervaring met Canada maar ik heb wel mensen ontmoet die vanaf Seattle naar Anchorage gereden waren en terug via de Inside Passage.
Ik zou of het voorstel van babarage overwegen ofwel Vancouver niet aandoen en enkel maar Alaska doen.
Het aanbod is beperkter. Als je in een stadje (of eerder dorpje) aankomt en je kan daar niets vinden, kan het zomaar zijn dat je bijna een uur verder moet voor je weer iets tegenkomt.
Edit:
Je mag met een huurauto van USA naar Canada en omgekeerd, alleen kan je niet oppikken en terug inleveren in een ander land.
Groetjes,
Ingrid
-
babarage
- Amerikakenner
overigens. uitzondering op het niet tussen usa en canada ophalen en terugbrengen van auto is vancouver / seattle. wij halen een auto op bij de haven in vancouver en leveren die bij seattle airport in.
heb je niks an voor vancouver / anchorage of zo maar wilde het wel melden.
heb je niks an voor vancouver / anchorage of zo maar wilde het wel melden.
-
Jessicat
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Is een vlucht tussen Vancouver en Anchorage een optie? Dit hebben wij in 2014 gedaan toen we Alaska combineerden met de Sunshine coast en Vancouver Island... Wij vlogen toen met Air Canada (maar dan de budget-variant voor korte vluchten, kwamen we toen ter plekke achter).
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Hallo Babarage,babarage schreef:het one way verhaal kun je gevoegelijk vergeten. er is geloof ik 1 maatschappij (en dan niet de bekende grote spelers) die dat doet. Ik kan ze ff niet zo snel terugvinden. Maar weet wel dat dat erg in de papieren liep. Ze hebben ook campers maar das ook niet goedkoop. Plus dan krijg je nog de kosten van de ferries en zo en al met al is het echt een enorme kostenpost. Als prijs je niet uitmaakte ik ik nog wel eens graven welk bedrijf dat was (t ligt op puntje van m'n tong). edit: http://gonorth-alaska.com
Dank voor je tip over het maken van een Cruise met HAL.
We overwegen dit te doen van Seward naar Vancouver ( 6 nachten 8 dagen). Lijkt me leuk.
Heb eens even gekeken op hun website en zie nog mogelijkheden.
Enig idee wat er is inbegrepen bij de prijzen die ze opgeven?
Alvast dank voor reacties.
Groet,
Ger
Hallo Ingrid en anderen,ingrid14 schreef:Voor alle duidelijkheid, wij hebben 2x een rondje vanaf Anchorage gedaan.
Edit:
Het is heb ik al gemerkt geen probleem om tickets en een auto te huren nu nog.
Wat het boeken van een berenexcursie bijvoorbeeld betreft heb ik nog geen idee op dit moment, moet nog gaan zoeken.
Is er overigens een website waar je accommodatie kunt boeken (anders dan de bekende commerciëlen als booking.com enz.)
Op deze commerciële websites is nog wel wat te vinden maar de prijzen zijn torenhoog. Ik begrijp ook wel dat de accommodatie in Alaska duurder is dan elders maar prijzen die vaak pas beginnen vanaf een kleine € 200 per nacht zet mij toch wel aan het denken.
Is er ergens iets te vinden lokaal te boeken bijvoorbeeld B&B. Ik wil niet graag alles vastleggen, dat beperkt je zo enorm in mogelijkheden, maar als het moet dan ...
Alvast dank voor reacties!
Groet, Ger
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik zoek mijn accomodatie altijd via tripadvisor.
Dan vanaf daar verder zoeken naar de beste prijs - maar via tripadvisor kom je er wel al achter waar bvb ook B&b of cabins zijn.
Wij gingen vorig jaar naar Alaska en het is er gewoon prijzig hoor owv korte seizoen.
Reisverslag via de link hieronder.
het is overigens de moeite waard.
Wat een reis duur maakt zijn trouwens vooral de excursies vind ik zelf. bvb boottochtjes en berenexcursies zijn behoorlijk duur... Keuzes maken...
Dan vanaf daar verder zoeken naar de beste prijs - maar via tripadvisor kom je er wel al achter waar bvb ook B&b of cabins zijn.
Wij gingen vorig jaar naar Alaska en het is er gewoon prijzig hoor owv korte seizoen.
Reisverslag via de link hieronder.
het is overigens de moeite waard.
Wat een reis duur maakt zijn trouwens vooral de excursies vind ik zelf. bvb boottochtjes en berenexcursies zijn behoorlijk duur... Keuzes maken...
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
Hallo Ger,
De beste B&B die we gedaan hebben was in Girdwood, de Hidden Creek B&B, echt super daar zelfst de kans om kledij te wassen en ook een hot tub, enorme vriendelijke mensen en super proper.
In Homer de Juneberry Lodge was ook heel goed met een superzicht op de gletsjers, ook supervriendelijke mensen.
In Valdez hebben we via AirBnB een kamer gehuurd, heel proper en alles voor handen.
In Glennallen hebben we in de Copper River B&B geslapen, alles voorhanden en we hadden een upgrade naar de suite gekregen. De keuken was echt stocked zoals ze zeggen met alles wat je maar kon denken voor het ontbijt, ook supervriendelijke mensen.
In Palmer de Knotty Pine B&B, echt ook top, keuken ook superstocked voor het ontbijt en supervriendelijke mensen.
Dus ook eens kijken via AirBnB, TripAdvisor. Prijzen van 200€/nacht zijn zeker een gemiddelde.
Hopend je hiermee wat te kunnen helpen,
Grt Hans.
De beste B&B die we gedaan hebben was in Girdwood, de Hidden Creek B&B, echt super daar zelfst de kans om kledij te wassen en ook een hot tub, enorme vriendelijke mensen en super proper.
In Homer de Juneberry Lodge was ook heel goed met een superzicht op de gletsjers, ook supervriendelijke mensen.
In Valdez hebben we via AirBnB een kamer gehuurd, heel proper en alles voor handen.
In Glennallen hebben we in de Copper River B&B geslapen, alles voorhanden en we hadden een upgrade naar de suite gekregen. De keuken was echt stocked zoals ze zeggen met alles wat je maar kon denken voor het ontbijt, ook supervriendelijke mensen.
In Palmer de Knotty Pine B&B, echt ook top, keuken ook superstocked voor het ontbijt en supervriendelijke mensen.
Dus ook eens kijken via AirBnB, TripAdvisor. Prijzen van 200€/nacht zijn zeker een gemiddelde.
Hopend je hiermee wat te kunnen helpen,
Grt Hans.
-
babarage
- Amerikakenner
de prijzen op de site van de HAL zelf zijn redelijk inclusief. dus overnachtingen, eten (niet in de specialty restaurants) en drinken (koffie thee en water als ik me niet vergis). het staat me bij dat belastingen gelijk ingecalculeerd waren.
fooien komen er nog bovenop en excursies moet je ook nog afrekenen. cruisemaatschappij is niet per definitie het goedkoopste maar als je met hun meegaat heb je wel zekerheid dat je de boot altijd weer haalt (en zo niet dan is het hun probleem
)
Ik heb tijdens een aanbieding geboekt waarbij een drankpakket zat en wat boordkrediet (kun je oa gebruiken voor excursies). Beviel me op zich goed om rechtstreeks te boeken maar er zijn ook een aantal gespecialiseerde reisbureaus waar je terecht kan. Je kan kijken of er nog aanbiedingen komen maar ik heb me laten vertellen dat kans klein is dat er voor Alaska nog veel voorbij komt, kort seizoen en ze raken hun hutten wel kwijt dus hoeven nauwelijks te stunten.
ondertussen ben ik ook bezig met alaskatravel.com om te kijken of ik hotelovernachtingen via hun ga boeken inclusief aantal activiteiten. ben d'r nog niet uit, vooralsnog best prijzig.
meer info over cruisen in het algemeen kun je ook vinden op www.cruisereiziger.nl
fooien komen er nog bovenop en excursies moet je ook nog afrekenen. cruisemaatschappij is niet per definitie het goedkoopste maar als je met hun meegaat heb je wel zekerheid dat je de boot altijd weer haalt (en zo niet dan is het hun probleem
Ik heb tijdens een aanbieding geboekt waarbij een drankpakket zat en wat boordkrediet (kun je oa gebruiken voor excursies). Beviel me op zich goed om rechtstreeks te boeken maar er zijn ook een aantal gespecialiseerde reisbureaus waar je terecht kan. Je kan kijken of er nog aanbiedingen komen maar ik heb me laten vertellen dat kans klein is dat er voor Alaska nog veel voorbij komt, kort seizoen en ze raken hun hutten wel kwijt dus hoeven nauwelijks te stunten.
ondertussen ben ik ook bezig met alaskatravel.com om te kijken of ik hotelovernachtingen via hun ga boeken inclusief aantal activiteiten. ben d'r nog niet uit, vooralsnog best prijzig.
meer info over cruisen in het algemeen kun je ook vinden op www.cruisereiziger.nl
-
biebyip
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Alaska is zo aan te raden! Mocht je nog niet genoeg gelezen hebben dan verwijs ik je graag naar ons reisverslag.
Over de accomodaties: ik geloof dat in heel de US de kamers duurder zijn geworden. Het voordeel van Alaska, uitgestrekt en ruig, is als het over accommodatie gaat dan een nadeel; er is niet altijd heel veel aanbod. Op de bonnefooi zou ik dan ook niet aanraden. Zeker niet omdat je vaak toch wel weet wat je wilt gaan zien in de tijd die je hebt.
Doordat wij met 2 pubers reisden had ik specifieke eisen bij het vinden van een overnachtingsplek en kozen we vaak voor een locatie die cabins aanbood. Airbnb is een aanrader, waarbij ik dan altijd kies voor de optie hele woning. Tripadvisor is ook een goede informatiebron, en ik heb vaak gewoon Google aangeslingerd, met B&b + stadsnaam. In 2015 waren behoorlijk wat b&b's niet te vinden of boeken via booking.com.
Daarnaast: er staan best veel Best westerns verspreid over Alaska. Volgens mij overnacht Ingrid daar vaak, en kun je via de website korting sparen. Een paar plekken die ons erg goed bevallen zijn: In Wasilla sliepen wij in the Pioneer ridge, een verbouwde melkboerderij. In Healy, nabij Denali, in The Earthsong Lodge, een verzameling cabins rondom een koffiehuis waar ze in de avond goede koffie en sterke verhalen serveren. Ook in Seward zaten we in een cabin, van Abode Wells Cabin. Net iets buiten het dorp, maar met een centrale vuurstook/bbqplek en wasmachine. In Homer logeerden we in een Homer Seaside Cottage, niet op de Split, maar wel vlakbij het strand.
Voor mij was het vinden van de goede kamer-cabin echt onderdeel van de voorpret. Hopelijk wordt het dat voor jou ook;)
Over de accomodaties: ik geloof dat in heel de US de kamers duurder zijn geworden. Het voordeel van Alaska, uitgestrekt en ruig, is als het over accommodatie gaat dan een nadeel; er is niet altijd heel veel aanbod. Op de bonnefooi zou ik dan ook niet aanraden. Zeker niet omdat je vaak toch wel weet wat je wilt gaan zien in de tijd die je hebt.
Doordat wij met 2 pubers reisden had ik specifieke eisen bij het vinden van een overnachtingsplek en kozen we vaak voor een locatie die cabins aanbood. Airbnb is een aanrader, waarbij ik dan altijd kies voor de optie hele woning. Tripadvisor is ook een goede informatiebron, en ik heb vaak gewoon Google aangeslingerd, met B&b + stadsnaam. In 2015 waren behoorlijk wat b&b's niet te vinden of boeken via booking.com.
Daarnaast: er staan best veel Best westerns verspreid over Alaska. Volgens mij overnacht Ingrid daar vaak, en kun je via de website korting sparen. Een paar plekken die ons erg goed bevallen zijn: In Wasilla sliepen wij in the Pioneer ridge, een verbouwde melkboerderij. In Healy, nabij Denali, in The Earthsong Lodge, een verzameling cabins rondom een koffiehuis waar ze in de avond goede koffie en sterke verhalen serveren. Ook in Seward zaten we in een cabin, van Abode Wells Cabin. Net iets buiten het dorp, maar met een centrale vuurstook/bbqplek en wasmachine. In Homer logeerden we in een Homer Seaside Cottage, niet op de Split, maar wel vlakbij het strand.
Voor mij was het vinden van de goede kamer-cabin echt onderdeel van de voorpret. Hopelijk wordt het dat voor jou ook;)
Beste mensen,
Allereerst dank voor al jullie reacties en tips.
Ben inmiddels wat verder.
Heb de vliegtickets (Frankfurt - Anchorage en Vancouver - Frankfurt) voor een aardige prijs geboekt.
Frankfurt was een goede optie voor ons omdat we in Limburg wonen en de afstand niet echt heel veel meer is dan naar Amsterdam.
Bovendien redelijk korte reisduur van vluchten.
Daarnaast een SUV geboekt voor onderstaande periode en de cruise van Seward naar Vancouver, waarna we nog een week blijven in Vancouver.
Nu komt het moeilijkste, het in elkaar zetten van de trip in Alaska zelf.
Zie hieronder een idee van mij. Schiet er maar eens op, alle tips en aanpassingen zijn welkom.
Nogmaals we zijn geen echte wandelaars, korte wandelingen zijn geen probleem.
19 juli 2017 Aankomst in Anchorage
20 juli 2017 Vertrek van Anchorage naar Denali, overnachten ergens zo dicht als mogelijk bij entrance park Denali (Cantwell) 175 miles
21 juli 2017 Denali (overnachten Healy?) 50 miles
22 juli 2017 Denali en dan hotel in Fairbanks 110 miles
23 juli 2017 Fairbanks
24 juli 2017 Fairbanks
25 juli 2017 Fairbanks - Chitina of Glennallen 250 miles
26 juli 2017 Glennallen/Chitina - Valdez 120 miles
27 juli 2017 Valdez (excursie gletsjers)
28 juli 2017 Valdez - Seward (boot met auto?) 60 miles
29 juli 2017 Seward
30 juli 2017 Seward
31 juli 2017 Seward - Homer 185 miles
1 augustus 2017 Homer (berenexcursie met overnachting)
2 augustus 2017 Terug naar Homer
3 augustus 2017 Homer naar Kenai 100 miles
4 augustus 2017 Kenai
5 augustus 2017 Kenai naar Anchorage 160 miles
6 augustus 2017 Van Anchorage naar Seward en vertrek cruise
Groet,
Ger
Allereerst dank voor al jullie reacties en tips.
Ben inmiddels wat verder.
Heb de vliegtickets (Frankfurt - Anchorage en Vancouver - Frankfurt) voor een aardige prijs geboekt.
Frankfurt was een goede optie voor ons omdat we in Limburg wonen en de afstand niet echt heel veel meer is dan naar Amsterdam.
Bovendien redelijk korte reisduur van vluchten.
Daarnaast een SUV geboekt voor onderstaande periode en de cruise van Seward naar Vancouver, waarna we nog een week blijven in Vancouver.
Nu komt het moeilijkste, het in elkaar zetten van de trip in Alaska zelf.
Zie hieronder een idee van mij. Schiet er maar eens op, alle tips en aanpassingen zijn welkom.
Nogmaals we zijn geen echte wandelaars, korte wandelingen zijn geen probleem.
19 juli 2017 Aankomst in Anchorage
20 juli 2017 Vertrek van Anchorage naar Denali, overnachten ergens zo dicht als mogelijk bij entrance park Denali (Cantwell) 175 miles
21 juli 2017 Denali (overnachten Healy?) 50 miles
22 juli 2017 Denali en dan hotel in Fairbanks 110 miles
23 juli 2017 Fairbanks
24 juli 2017 Fairbanks
25 juli 2017 Fairbanks - Chitina of Glennallen 250 miles
26 juli 2017 Glennallen/Chitina - Valdez 120 miles
27 juli 2017 Valdez (excursie gletsjers)
28 juli 2017 Valdez - Seward (boot met auto?) 60 miles
29 juli 2017 Seward
30 juli 2017 Seward
31 juli 2017 Seward - Homer 185 miles
1 augustus 2017 Homer (berenexcursie met overnachting)
2 augustus 2017 Terug naar Homer
3 augustus 2017 Homer naar Kenai 100 miles
4 augustus 2017 Kenai
5 augustus 2017 Kenai naar Anchorage 160 miles
6 augustus 2017 Van Anchorage naar Seward en vertrek cruise
Groet,
Ger
- ingrid14
- Amerika-expert
Zo dat schiet goed op!
Jullie trekken geen tijd uit voor Wrangell-St Elias NP.
Jammer want dat is een SCHITTEREND park.
Overnachten kan daar in McCarthy of in Kennicott.
De trip ernaartoe kan : ofwel met de auto (maar dat mag eigenlijk niet met een huurauto) ofwel met een vlucht vanaf Chitina.
Ik weet niet wat jullie allemaal in Fairbanks willen doen maar 1 nacht zou daar ook volstaan (Museum of the North is een aanrader, korte wandeling in het centrum en 's avonds naar de Salmon Bake bij Pioneer Town).
(wij deden in 2014 meerdere dagen Fairbanks maar we gingen vogels spotten en op daguitstap)
Je zou dan 2 nachten over kunnen houden voor Wrangell-St Elias.
Dus Fairbanks - Chitina / Chitina - McCarthy of Kennicott / McCarthy of Kennicott / McCarthy of Kennicott - Valdez
Probeer telkens de ochtendvlucht te reserveren.
De ferry van Valdez naar Seward: je zal hier van Valdez naar Whittier varen, vanaf daar rijd je verder naar Seward.
Groetjes,
Ingrid
Jullie trekken geen tijd uit voor Wrangell-St Elias NP.
Jammer want dat is een SCHITTEREND park.
Overnachten kan daar in McCarthy of in Kennicott.
De trip ernaartoe kan : ofwel met de auto (maar dat mag eigenlijk niet met een huurauto) ofwel met een vlucht vanaf Chitina.
Ik weet niet wat jullie allemaal in Fairbanks willen doen maar 1 nacht zou daar ook volstaan (Museum of the North is een aanrader, korte wandeling in het centrum en 's avonds naar de Salmon Bake bij Pioneer Town).
(wij deden in 2014 meerdere dagen Fairbanks maar we gingen vogels spotten en op daguitstap)
Je zou dan 2 nachten over kunnen houden voor Wrangell-St Elias.
Dus Fairbanks - Chitina / Chitina - McCarthy of Kennicott / McCarthy of Kennicott / McCarthy of Kennicott - Valdez
Probeer telkens de ochtendvlucht te reserveren.
De ferry van Valdez naar Seward: je zal hier van Valdez naar Whittier varen, vanaf daar rijd je verder naar Seward.
Groetjes,
Ingrid
-
biebyip
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis Gerg: Alaska
In aanvulling op Ingrid, zij heeft je al veel goede opmerkingen gegeven; je hebt nu de ferry voor het stuk Valdez-Seward staan. Dat stuk ga je echter ook zo ongeveer varen tijdens je cruise. Als je het rijdt, over de Glenallen highway, pak je nog een mooi stuk Alaska mee. Eventueel kun je dan een tussentijdse overnachting doen bij de Tundra Rose guest cottages.
Moet je de auto in Anchorage inleveren en dan met de trein naar Seward voor de cruise? Dan zou je de route ook andersom kunnen doen om heen en weer rijden tele verminderen en om 'boot en bos' af te wisselen. De route wordt dan iets als:
Anchorage - Homer - Seward - evt tussenstop rond Palmer - Denali - (Fairbanks) - Chitina - Wrangell St Elias- Valdez - Anchorage --> trein naar Seward. Je ziet dat ik daarbij de tip van Ingrid al heb verwerkt en mogelijke tussenstop plaatsen niet heb meegenomen.
Veel plezier met plannen!
Moet je de auto in Anchorage inleveren en dan met de trein naar Seward voor de cruise? Dan zou je de route ook andersom kunnen doen om heen en weer rijden tele verminderen en om 'boot en bos' af te wisselen. De route wordt dan iets als:
Anchorage - Homer - Seward - evt tussenstop rond Palmer - Denali - (Fairbanks) - Chitina - Wrangell St Elias- Valdez - Anchorage --> trein naar Seward. Je ziet dat ik daarbij de tip van Ingrid al heb verwerkt en mogelijke tussenstop plaatsen niet heb meegenomen.
Veel plezier met plannen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 5053 Weergaves
-
Laatste bericht door rl23
-