Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rudgermaas: Denver - Denver juni 2017

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Rudgermaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Rudgermaas: Denver - Denver juni 2017

Bericht door Rudgermaas »

Hallo allemaal,

Na 2 jaar geleden het zuidwesten te hebben verkend, is eindelijk de VS weer aan de beurt voor een vakantie :D. Een tijdje geleden tijdens een sale mooie tickets Brussel - Denver kunnen kopen. Op 10 juni vertrek ik in Brussel en 30 juni vertrek in Denver. De hoofdmoot van de reis zal bestaan uit natuur en wandelingen maken. Steden hebben niet de voorkeur. Verder zullen de overnachtingen wisselend worden gedaan in hotels en in een tent (KOA o.i.d.).

Een eerste opzet van de reis ziet er als volgt uit:

1 zaterdag 10 juni 2017 Brussels - Fort Collins
2 zondag 11 juni 2017 Fort Collins - Interior
3 maandag 12 juni 2017 Interior - Hill City
4 dinsdag 13 juni 2017 Hill City - Deadwood
5 woensdag 14 juni 2017 Deadwood - Sheridan
6 donderdag 15 juni 2017 Sheridan - Cody
7 vrijdag 16 juni 2017 Cody - Bozeman (via Beartooth Highway)
8 zaterdag 17 juni 2017 Bozeman - St. Mary (Glacier NP)
9 zondag 18 juni 2017 St. Mary - West Glacier
10 maandag 19 juni 2017 West Glacier - West Yellowstone
11 dinsdag 20 juni 2017 West Yellowstone - Yellowstone
12 woensdag 21 juni 2017 Yellowstone - Yellowstone
13 donderdag 22 juni 2017 Yellowstone - Yellowstone
14 vrijdag 23 juni 2017 Yellowstone - Grand Teton
15 zaterdag 24 juni 2017 Grand Teton - Grand Teton (Jackson)
16 zondag 25 juni 2017 Grand Teton - RMNP
17 maandag 26 juni 2017 RMNP - RMNP
18 dinsdag 27 juni 2017 RMNP - RMNP
19 woensdag 28 juni 2017 RMNP - Denver
20 donderdag 29 juni 2017 Denver - Denver
21 vrijdag 30 juni 2017 Denver Brussels

Nu heb ik het idee dat doordat Glacier NP in de reis is verwerkt, dat de reis op dat punt misschien wat te gehaast is. Het is zowel heen als terug van/naar Yellowstone een flink stuk rijden. Inclusief 1 volle dag Glacier kost het park al snel 3 dagen (waarvan 2 in de auto). Is het misschien beter om Glacier NP uit de reis te schrappen (zeker gezien de Going to the sun road waarschijnlijk nog niet open is)? Deze drie dagen zouden dan nog verdeeld kunnen worden over Yellowstone en / of een nieuwe bestemming. Wellicht is het mogelijk om Salt Lake city en Moab tussen Grand Teton NP en RMNP te schuiven? In de vorige reis is Canyonlands NP namelijk overgeslagen.

Over hoe Yellowstone/Grand Teton/RMNP ingedeeld zal worden, heb ik nog geen idee. Daar moet ik me nog over gaan inlezen. Maar neem aan dat daar genoeg info over is te vinden in dit forum ;).

Graag hoor ik jullie op- en aanmerkingen over deze 1e opzet. Alvast dank daarvoor.

Rudger
2001: Toronto, Niagara,
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Rudgermaas: Denver - Denver juni 2017

Bericht door PSVwally »

Ik vind je tijd voor de Black Hills/Badlands regio echt het minimum, voor RMNP zou er voor mij dan wel 1 dag af kunnen. Het ligt relatief zo dicht bij Denver dat je ook kunt beslissen laat op de dag naar Denver te rijden. De peak2peak highway via Nederland is richting het zuiden niet zo erg interessant vond ik, je kijkt niet tegen de bergen aan namelijk. Allemaal wel afhankelijk van hoe lang en welke wandelingen je er wilt doen natuurlijk. Maar daar zou je m.i. een dag kunnen winnen. Hou in RMNP rekening met het feit dat de trail ridge road nog dag(delen) gesloten kan zijn in die tijd. De rit van Grand Teton (ik reken even Jackson,wyoming) naar RMNP in 1x zou ik overigens wel te lang vinden.

Ik kan Bozeman en Glacier niet beoordelen, omdat ik die kant nog niet bezocht heb.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Mooie route heb je in petto, brother from another mother.

Ik zou Glacier inderdaad niet erbij doen. Incl Glacier is de kale rij tijd al 3700km. En aangezien je niet elke dag rijd, zul je deze km's over de rijdagen moeten verdelen. Dat is redelijk veel. Zonder Glacier is het al een mooie route waar genoeg te zien is.

Mvg,

Christian Maas :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je tijd voor Glacier is erg kort, en zoals je al aangeeft is het wel vroeg in het jaar. Ik zou het laten vallen, je kunt je tijd elders beter gebruiken. Voor South Dakota kan het wel zo, maar een extra dag is niet verkeerd. Misschien eens twee nachten op dezelfde plaats blijven?
Tussen Grand Teton en RMNP zul je nog wel een extra stop nodig hebben denk ik. HEt is wel mooi om via Moab te rijden.
Kijk voor Yellowstone en GT in juni eens naar ons 2015-verslag.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als je Glacier toch mocht handhaven, zou ik bij een gesloten GTTSR - en die kans is aanzienlijk - op dag 8 naar West Glacier en niet naar St Mary rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik denk ook dat je misschien beter Glacier voor een volgende keer bewaart.
Bij Black Hills zou ik zeker een dagje bijvoegen.

Grand Teton - RMNP is een behoorlijke rit voor 1 dag.
Je zou een stop kunnen doen in Vernal (Dinosaur NM). Volgende dag naar Grand Lake rijden (west kant van RMNP). Daarna via de Trail Ridge Road naar Estes Park.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Tussen Grand Teton en RMNP ligt ook een gebied waar de meeste toeristen niet heen gaan, maar waar het wel ongelooflijk mooi is. Namelijk Medicine Bow National Forest. De Snowy Range Scenic Byway loopt hier dwars doorheen. Op meer dan 3000 meter hoogte vind je hier een lichtgrijze kwartsiet bergketen en talloze meren. Je kunt er prachtig wandelen, zowel naar de Medicine Bow Peak (wellicht ben je daarvoor dan nog te vroeg in het jaar) als rondom de meren. De schoonheid van dit gebied was voor ons afgelopen jaar echt een verrassing. Zie ons verslag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke tip Felicitas! Die noteer ik voor onze komende reis.

Marianne
Rudgermaas
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tips. Glacier NP zal uit de planning worden geschrapt. Dit betekent dat er nog een aantal dagen te verdelen zijn. Tenminste een daarvan zal worden gebruikt als stop tussen Jackson en RMNP. @Felicitas bedankt voor de tip. Zal jullie reisverslag er nog eens aandachtig op nalezen, maar de foto's zien er fantastisch uit!

Voor de omgeving van de Black Hills zal er waarschijnlijk nog een 2e overnachting in Hill City tussen worden gestopt.

Dan zijn er nog een paar dagen te vullen, hier ga ik de komende tijd eens voor zitten, uit het verslag van Felicitas lijkt me dat Crested Butte een hele mooie omgeving is om te wandelen. Wellicht dat deze plaats nog in de route kan worden opgenomen.

Nogmaals bedankt voor deze tips! Ik zal binnenkort een vernieuwde route posten.

Groeten,

Rudger
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Rudgermaas schreef: Verder zullen de overnachtingen wisselend worden gedaan in hotels en in een tent (KOA o.i.d.).
Als je toch voor een tent gaat denk er dan eens over om IN de parken te kamperen. De KOA's zijn namelijk niet echt bekend om hun mooie ligging.
De campgrounds in de parken wel :wink:
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Wij hebben vorig jaar herfst een enigszins vergelijkbare reis gemaakt. Ik was zelf helemaal weg van de Badlands! En hoewel wij helaas niet veel (kunnen) wandelen hebben we toch genoeg moois gezien. Je hebt al wat tips gehad, maar als je nog wat ervaringen wilt lezen, foto's wilt zien, heb je misschien wat aan mijn fotoboeken:
Deel 1 https://www.albelli.nl/onlinefotoboek-b ... 29bfca9a68
Deel 2 https://www.albelli.nl/onlinefotoboek-b ... 39bd3f8385

Met mijn reisverslag ben ik pas halfweg, dat komt nog!

Veel succes met de verdere voorbereiding, ik vind dat zelf altijd enorm leuk om te doen!
Rudgermaas
Amerika-ontdekker

Na het lezen van de reacties besloten om Glacier NP toch maar uit de reis te schrappen en deze dagen te gebruiken om de bestaande bestemmingen langer te bezichtigen.

De voorlopige planning ziet er nu als volgt uit:

1 zaterdag 10 juni 2017 Brussels Fort Collins
2 zondag 11 juni 2017 Fort Collins Interior
3 maandag 12 juni 2017 Interior Hill City
4 dinsdag 13 juni 2017 Hill City Hill City
5 woensdag 14 juni 2017 Hill City Deadwood
6 donderdag 15 juni 2017 Deadwood Sheridan
7 vrijdag 16 juni 2017 Sheridan Cody
8 zaterdag 17 juni 2017 Cody Yellowstone
9 zondag 18 juni 2017 Yellowstone Yellowstone
10 maandag 19 juni 2017 Yellowstone Yellowstone
11 dinsdag 20 juni 2017 Yellowstone Yellowstone
12 woensdag 21 juni 2017 Yellowstone Grand Teton
13 donderdag 22 juni 2017 Grand Teton Grand Teton
14 vrijdag 23 juni 2017 Grand Teton Rock Springs
15 zaterdag 24 juni 2017 Rock Springs Saratoga
16 zondag 25 juni 2017 Saratoga RMNP
17 maandag 26 juni 2017 RMNP RMNP
18 dinsdag 27 juni 2017 RMNP RMNP
19 woensdag 28 juni 2017 RMNP Denver
20 donderdag 29 juni 2017 Denver Denver
21 vrijdag 30 juni 2017 Denver Brussels

Van de extra dagen wordt er 1 gebruikt in de omgeving van de Black Hills (voorlopig Hill City) en 1 dag in de omgeving van Medicine Bow National Forest (Goed advies van Felicitas :) ). Over de precieze indeling van Yellowstone en Grand Teton ben ik nog niet uit, maar aangezien ik in een tent overnacht gaat mijn voorkeur naar maximaal 2 verschillende campings in Yellowstone (ivm in- en uitpakken). Het idee is om nu 3 dagen Canyon te doen en 1 Grant (of zou 2 / 2 dagen beter zijn?). Mijn voorkeur gaat uit naar dieren spotten en middellange / lange wandelingen te maken. Natuurlijk zullen de hoogtepunten van Yellowstone ook bezocht worden.

Verder twijfel ik nog of de overnachting in Rock Springs noodzakelijk is. Aan de ene kant wel, aangezien de beschikbare tijd in Grand Teton dan groter wordt en het tevens mooi de rit naar Saratoga breekt. Het zal echter alleen als overnachtingsplek fungeren. De volgende ochtend wil ik weer in de vroegte naar Saratoga rijden, om daar weer de natuur te gaan bewonderen.

Alvast bedankt voor de reacties en tips!
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Leuk dat je Medicine Bow National Forest meeneemt in je route. Ik zou zelf de overnachting in Rock Springs overslaan en direct naar Saratoga rijden. En dan de dag daarna Medicine Bow National Forest bezoeken (Snowy Range Scenic Byway). Het mooiste gedeelte van de Snowy Range ligt bij Lake Marie/Mirror Lake. Daar kun je mooi wandelen. Daarna zou ik nog doorrijden richting RMNP.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Eens met Felicitas.

De nacht in Rock Springs geeft in mijn ogen geen meerwaarde.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer