Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ingridho: van Salt Lake City naar Glacier Park
Reis Ingridho: van Salt Lake City naar Glacier Park
Wij willen in juli 2017 voor de derde keer naar Amerika. Na de grote parken bezocht te hebben en een rondje Denver-Yellowstone -Canyonlands-Denver willen we nu via Salt Lake City naar Glacier Park en terug rijden. Onderweg willen we zoveel mogelijk interessante plekken bezoeken, zoals Craters of the Moon. Wie heeft een dergelijke reis al eens gemaakt, wie heeft tips?
Ik ben nieuw op dit forum en er nog niet zo handig mee. Ik hoop dat het dus lukt dit bericht te plaatsen.
Ik ben nieuw op dit forum en er nog niet zo handig mee. Ik hoop dat het dus lukt dit bericht te plaatsen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Van Salt Lake City naar Glacier Park
Welkom op het forum!
Hoeveel tijd willen jullie voor de reis uittrekken? Waar houden jullie van, willen jullie veel wandelen in Glacier NP? Eigenlijk zijn Yellowstone en Grand Teton logische tussenstops. Wil je daar nog eens naar toe? met de route via Idaho heb ik weinig ervaring, wij hebben wel vorig jaar Craters of the Moon bezocht. En de EBR1. Zie daarvoor ons reisverslag. Verder zijn de Sawtooth Mountains een bezoek waard. Er zijn ook een paar spookstadjes zoals Virginia City.
De mooiste route zal toch wel via GT en Yellowstone lopen. En hebben jullie de Beartooth Highway al gereden?
Marianne
Hoeveel tijd willen jullie voor de reis uittrekken? Waar houden jullie van, willen jullie veel wandelen in Glacier NP? Eigenlijk zijn Yellowstone en Grand Teton logische tussenstops. Wil je daar nog eens naar toe? met de route via Idaho heb ik weinig ervaring, wij hebben wel vorig jaar Craters of the Moon bezocht. En de EBR1. Zie daarvoor ons reisverslag. Verder zijn de Sawtooth Mountains een bezoek waard. Er zijn ook een paar spookstadjes zoals Virginia City.
De mooiste route zal toch wel via GT en Yellowstone lopen. En hebben jullie de Beartooth Highway al gereden?
Marianne
Re: Van Salt Lake City naar Glacier Park
Dank je voor je reactie, Marianne!
Wij gaan ongeveer 3 weken, kan ook iets meer zijn. We zijn geen grote wandelaars (1,5 uur max), maar houden erg van natuur en cultuur, niet zo van grote steden. We zoeken in Amerika vooral de niet-Europese natuur; de rode rotsen in Canyonlands of Monument Valley zijn met niets te vergelijken! Maar ja, dat deel van Amerika hebben we al uitgebreid gezien.
De Sawtooth mountains en de Beartooth highway neem ik graag mee als tip, en ook Virginia city. We komen zeker weer door Yellowstone, maar blijven daar niet heel lang, omdat we daar al geweest zijn bij ons rondje Denver.
Het valt mij wel op dat er niet veel reisverslagen over Montana zijn, behalve dan over Glacier Park. Zou dat komen omdat er minder bezienswaardigs is? Als ik de reisgidsen lees valt dat toch wel mee. Maar het is lastig beoordelen vanaf de bank, vandaar dat ik zo benieuwd ben naar de mening van anderen.
Wij gaan ongeveer 3 weken, kan ook iets meer zijn. We zijn geen grote wandelaars (1,5 uur max), maar houden erg van natuur en cultuur, niet zo van grote steden. We zoeken in Amerika vooral de niet-Europese natuur; de rode rotsen in Canyonlands of Monument Valley zijn met niets te vergelijken! Maar ja, dat deel van Amerika hebben we al uitgebreid gezien.
De Sawtooth mountains en de Beartooth highway neem ik graag mee als tip, en ook Virginia city. We komen zeker weer door Yellowstone, maar blijven daar niet heel lang, omdat we daar al geweest zijn bij ons rondje Denver.
Het valt mij wel op dat er niet veel reisverslagen over Montana zijn, behalve dan over Glacier Park. Zou dat komen omdat er minder bezienswaardigs is? Als ik de reisgidsen lees valt dat toch wel mee. Maar het is lastig beoordelen vanaf de bank, vandaar dat ik zo benieuwd ben naar de mening van anderen.
Re: Reis Ingridho: van Salt Lake City naar Glacier Park
Hoe gaan jullie reizen, auto of camper, en in welke periode? Hebben jullie ook al eens gedacht aan one way. Starten in salt Lake en eventueel eindigen in Seattle of andere stad? Wij doen vaak one way en bevalt ons goed. Je bent iets flexibeler al heb je iets meer kosten. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
We reizen per auto, en we denken aan juli, gezien het feit dat er in juni nog sneeuw kan liggen in Glacier.
Wat zou een one way reis voor voordelen hebben ? Zoals we er nu tegen aan kijken rijden we heen langs de ene kant van de Rockies en terug langs de andere. Tenzij een van beide kanten niet de moeite waard is, maar dat lijkt er niet op.
Wat zou een one way reis voor voordelen hebben ? Zoals we er nu tegen aan kijken rijden we heen langs de ene kant van de Rockies en terug langs de andere. Tenzij een van beide kanten niet de moeite waard is, maar dat lijkt er niet op.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Een rondje kan, zoals je zegt aan één kant omhoog, aan de andere kant naar beneden.
Met terug afzakken zou je ook langs Lewis & Clarck NF kunnen rijden. Vanaf Billings richting Sheridan langs Little Bighorn Battlefield, en dan naar Cody door Bighorn NF (eventueel Devil's Canyon Overlook, Medicine Wheel en of Shell Falls) Vanaf Cody naar Red Lodge en dan via de Beartooth Highway naar Cooke City.
Bij SLC zou je ook nog naar Antelope Island kunnen.
Met een one-way zou je bv in Seattle kunnen eindigen en na Glacier NP nog North Cascades of Mount Rainier aandoen.
Groetjes,
Ingrid
Met terug afzakken zou je ook langs Lewis & Clarck NF kunnen rijden. Vanaf Billings richting Sheridan langs Little Bighorn Battlefield, en dan naar Cody door Bighorn NF (eventueel Devil's Canyon Overlook, Medicine Wheel en of Shell Falls) Vanaf Cody naar Red Lodge en dan via de Beartooth Highway naar Cooke City.
Bij SLC zou je ook nog naar Antelope Island kunnen.
Met een one-way zou je bv in Seattle kunnen eindigen en na Glacier NP nog North Cascades of Mount Rainier aandoen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ja, dat zijn ook mogelijkheden, dank voor de tips.
Zou er niemand op het forum zijn die de reis die wij willen maken al eens gedaan heeft?
Zou er niemand op het forum zijn die de reis die wij willen maken al eens gedaan heeft?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik verwacht niet dat je dezelfde route zult vinden, maar dat is toch ook niet nodig? Kijk wat je wilt doen en wellicht vind je in de verschillende reisverslagen wel stukken van je route terug.
De meeste mensen bezoeken vooral de bekende parken. Glacier en Yellowstone worden wel vaak gecombineerd, maar dan vaak icm Canada of Washington State. Je kunt eens wat reisverslagen bekijken in dit subforum (zie bovenin) of in het interregionaal forum.
Misschien heb je iets aan de verslagen van bijvoorbeeld Felicitas en het 2016-verslag van Hans en Henriette (via http://www.ontdek-amerika.nl).
Marianne
De meeste mensen bezoeken vooral de bekende parken. Glacier en Yellowstone worden wel vaak gecombineerd, maar dan vaak icm Canada of Washington State. Je kunt eens wat reisverslagen bekijken in dit subforum (zie bovenin) of in het interregionaal forum.
Misschien heb je iets aan de verslagen van bijvoorbeeld Felicitas en het 2016-verslag van Hans en Henriette (via http://www.ontdek-amerika.nl).
Marianne
Dank je wel Ingrid, nuttige tips en ook je reisverhalen helpen ons om de reis samen te stellen.
Wij vliegen trouwens op Calgary; heeft iemand ervaring met het oversteken van de Canadees-Amerikaanse grens, met een huurauto?
Wij vliegen trouwens op Calgary; heeft iemand ervaring met het oversteken van de Canadees-Amerikaanse grens, met een huurauto?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan ons 2013 verslag? Toen zijn we ook dwars door Montana gereden met o.a. Little Bighorn Battlefield. We vonden dit een mooie maar vooral erg rustige route. We zijn daarna ook doorgereden naar Canada via Glacier. Wil je Waterton ook nog meepikken?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Zoek van te voren uit bij het autoverhuurbedrijf of je in beide landen mag rijden en verzekerd bent.Ingridho schreef:... heeft iemand ervaring met het oversteken van de Canadees-Amerikaanse grens, met een huurauto?
Bij de CA/USA-grens hebben wij, voor wat de auto betreft, nooit iets hoeven doen, of laten zien aan papieren. Maar als het goed is, heb je bij het ophalen van de auto bij het verhuurbedrijf een huurovereenkomst gekregen.
Edit: het kan wel zijn, dat je de auto open moet laten, eventueel de sleutel moet afgeven aan een douanebeambte, als je binnen in het douanekantoor je formaliteiten moet afhandelen. De douane kan dan je auto en de inhoud er van inspecteren.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Vanuit Glacier kun je prima Canada in.
Meest aansprekend is de Icefields Parkway tussen Banff en Jasper.
Ben je in voor wat avontuur is een echte raft vanuit Golden over de Kicking Horse river fantastisch.
Verder lekker poedelen in het thermal hotspring pool in Radium Hotsprings.
Shoppen in de volgens mij nog steeds grootste mall van de wereld in Edmonton (800 winkels).
Dinosaurusje kijken in Drumheller
En nog veel meer
Meest aansprekend is de Icefields Parkway tussen Banff en Jasper.
Ben je in voor wat avontuur is een echte raft vanuit Golden over de Kicking Horse river fantastisch.
Verder lekker poedelen in het thermal hotspring pool in Radium Hotsprings.
Shoppen in de volgens mij nog steeds grootste mall van de wereld in Edmonton (800 winkels).
Dinosaurusje kijken in Drumheller
En nog veel meer
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ