Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Polluk: Denver - Denver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Polluk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Polluk: Denver - Denver

Bericht door Polluk »

Dag forumleden,

Volgend jaar zomer ga ik na 2 jaar overgeslagen te hebben (geboorte zoon en reis Australie) toch weer naar Amerika.
Het wordt een camperreis waarbij we vliegen op Denver en een rondje maken. We reizen van 26 juli tm 19 augustus.
We reizen met een 27-30 inch camper, we hebben 2 kids: 1 van 3 en 1 van 6

Dit wordt onze route:
26 juli vertrek schiphol en aankomst Denver
27 juli camper ophalen en stukje rijden ten noorden van Denver: tips voor een camping.
28 juli - 30 juli Cody
30 juli - 5 augustus yellowstone np: heb 3 nachten op canyon en 3 nachten op Grant geboekt, we willen ook op Norris staan, maar omdat het niet te reserveren is hebben in ieder geval alvast wat staan)
5-7 aug: grand teton: we willen op colter bay staan, maar is niet reserveerbaar
7 - 9 aug: Flaming gorge of salt lake: wat adviseren jullie? Wellicht is afwisseling met stad leuk. Kennen jullie een goede camping, liefst met zwembad voor de kids. Of is via Flaming gorge toch leuker? Of hebben jullie andere tips?
9 - 13 aug Moab: helaas zal devils garden in arches dicht zijn. Andere tips? Ook tips voor camping in canyonlands?
13-15 westkant van rocky mountain NP
15 - 18 moraine campground in RMNP
18 aug terugvlucht

Wat vinden jullie van het schema? We willen vrij rustig rijden, vanwege de kids. Echter ontkom je soms niet aan lange rij-dagen.

Hebben jullie verder nog tips voor ons, reizende met kids?
Of een andere route? Bepaalde campings?

Bedankt weer voor jullie hulp!

Groet Paul
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Denver - Denver

Bericht door PSVwally »

We reizen met een 27-30 inch camper
Ik hoop dat je feet bedoelt :wink:

Leuke trip in het vooruitzicht hoor.
Schrijf je reis eens per dag op, want dat is veel duidelijker. Nu vind ik het namelijk niet duidelijk of je bv 28 juli ineens naar Cody wilt rijden of dat je daar een paar dagen over doet. Dan is het ook makkelijker om tips te geven
Polluk
Amerika-ontdekker

Bericht door Polluk »

Hahaha ja dat bedoel ik. Anders is ie een beetje klein.
De reisdagen zijn de eerste dag naar de nieuwe locaties, bv op 28 juli direct naar Cody.

Hoop dat dit voldoende is.

Groet Paul
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat lijkt me al erg ver om te rijden van net ten noorden van Denver. Nogmaals, schrijf het echt eens per dag uit, dat maakt het gelijk veel duidelijker. Met een stop hiertussen zou ik ook kijken naar de rit van Grand Teton naar Moab, omdat je dan geen 2 dagen rond Vernal kan staan. Ik neem aan dat je daar dan namelijk de dag uit plukt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Polluk: Denver - Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Een route per dag uitschrijven is toch wel handig; je ziet dan veel beter wat de rijdagen zijn en hoe lang je op dezelfde locatie zit. Dat maakt voor ons de route veel inzichtelijker. Ik heb het even uitgeschreven zoals ik denk dat je het bedoelt:

26-jul naar Denver
27-jul Denver - Cheyenne
28-jul Cheyenne - Cody
29-jul Cody
30-jul Cody - Canyon
31-jul Canyon
1-aug Canyon
2-aug Canyon - Grant
3-aug Grant
4-aug Grant
5-aug Grant - Grand Teton
6-aug Grand Teton
7-aug Grand Teton - Salt Lake City
8-aug Salt Lake City
9-aug Salt Lake City - Moab
10-aug Moab
11-aug Moab
12-aug Moab
13-aug Moab - RMNP
14-aug RMNP
15-aug RMNP
16-aug RMNP
17-aug RMNP camper inleveren?
18-aug RMNP

Ik ben ervan uitgegaan dat de dagen ten westen van Rocky Mountain NP ook voor het park bedoeld zijn. Je tijd voor zowel Yellowstone als RMNP is heel ruim. Voor Moab is het redelijk ruim, maar daar is meer dan genoeg te doen. Hoewel het in de zomer wel erg heet is daar.
Je kunt overwegen om tussen Moab en RMNP nog een stop te doen bij Colorado NM. Dat breekt de rit en het is een mooi park. Er zijn nog veel meer mogelijkheden tussen Moab en RMNP natuurlijk.
In Moab is Canyonlands RV park mooi in het dorp gelegen; je kunt dan eens de camper laten staan als je boodschappen gaat doen of eens uit eten gaat. In Dead Horse Point SP kun je ook leuk kamperen.
In Grand Teton is Colter Bay RV Park wel te reserveren. Je kunt vanuit Grant ook gokken op een plaats; je kunt dan redelijk vroeg aanwezig zijn.

Ik vind rustige routes wel mooi, maar je zou ook kunnen overwegen om South Dakota toe te voegen. Dat is een deel waar je anders niet snel komt. En het is nog steeds heel goed te doen met de tijd die jullie hebben:

26-jul naar Denver
27-jul Denver - Cheyenne
28-jul Cheyenne - Custer SP
29-jul Custer SP
30-jul Custer SP
31-jul Custer SP - Sheridan
1-aug Sheridan - Cody
2-aug Cody - Yellowstone
3-aug Yellowstone
4-aug Yellowstone
5-aug Yellowstone
6-aug Yellowstone - Grand Teton
7-aug Grand Teton
8-aug Grand Teton - Salt Lake City
9-aug Salt Lake City
10-aug Salt Lake City - Moab
11-aug Moab
12-aug Moab
13-aug Moab
14-aug Moab - RMNP/Colorado NM
15-aug RMNP
16-aug RMNP
17-aug RMNP
18-aug RMNP

Marianne
Polluk
Amerika-ontdekker

Bericht door Polluk »

Ok, bij deze.

26 juli aankomst Denver
27 juli camper ophalen en rijden naar bv Cheyenne (kennen jullie een leuke camping daar in de buurt?)
28 juli rijden naar Cody. Wat is de beste camping voor kids?
29 juli dagje relaxen en naar Cody rodeo
30 juli rijden naar yellowstone via beartooth highway naar Canyon campground (hoe kan ik het beste rijden naar beartooth highway?)
30 juli tm 2 aug: yellowstone vanuit Canyon campground (op 1 aug kijken of we voor 2 nachten op Norris kunnen staan)
2 aug: rijden naar Grant campground uiteraard verschillende spots bekijken in yellowstone (als we eerder op Norris konden staan, dan pas op 3 aug naar Grant)
2 tm 5 aug yellowstone
5 aug rijden naar Grand teton (colter bay campground)
5 en 6 aug grand teton bezoeken
7 augustus rijden naar of Vernal/Flaming gorge of Salt Lake (wat adviseren jullie?)
7 tm 9 aug overnachten in of Vernal/Flaming Gorge of Salt Lake City
9 aug rijden naar Moab (of in Canyonlands NP of Arches NP)
9 tm 13 overnachting overnachting in Moab (of een vd NP's)
13 aug rijden naar Westkant Rocky Mountains NP (tips voor campground aldaar of adviseren jullie een tussenstop in Grand Junction of Colorado Springs)
13 tm 15 aug 2 overnachtingen aan westkant RMNP
15 aug rijden naar Oostkant RMNP via Trail Ridge road
15 tm 18 aug overnachten in Moraine Campground
18 aug camper inleveren en terugvliegen vanuit Denver

Hopelijke hebben jullie mooie tips voor mij.

Groet Paul
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Wij hebben tussen estes park en moab tussenstop gehad in grand junction. Die rit was al fors en je kunt dan makkelijk naar colorado nm. Wat betreft Salt Lake City ligt eraan of je van stad houd of niet.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Polluk schreef:Ok, bij deze.
Ik had het al gedaan, per dag. :wink:
En ik had ook al een paar tips gegeven.

Voor Yellowstone en RMNP kun je eens in ons 2004-verslag kijken. Wij hebebn toen ook een aantal keer op een camping overnacht. En voor Moab en Yellowstone ons 2008-verslag.
In 2013 zijn wij in Colorado NM geweest. En in de omgeving van Colorado Springs.
Wat zijn jullie plannen in Yellowstone?

Marianne
Polluk
Amerika-ontdekker

Bericht door Polluk »

Hoi Marianne,

Mijn browser was nog niet ververst, had jouw bericht niet gezien. maar je eerste route is inderdaad de route die ik bedoel.
2de route is toch weer extra rijden,mmaar ik ga het overwegen.

Dank alvast.

Groet Paul
Polluk
Amerika-ontdekker

Bericht door Polluk »

Hoi Marianne,

Heb ik nog niet helemaal uitgedacht. Maar dacht aan dagje canyon, dagje hot springs, dagje geijsers.
Verder nog tips?

Groet Paul
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Hou rekening met de Cheyenne Frontier Days. Als het de bedoeling is om deze te bezoeken zou ik tijdig een campingplaats reserveren in de omgeving van Cheyenne, anders kun je beter elders overnachten. De jaarlijkse Frontier Days worden druk bezocht en prijzen voor overnachtingen zijn dan een stuk hoger. Ik zie dat ze in 2017 op 28 juli een Pancake Breakfast hebben. Dat zou goed in jullie schema passen en is een heel leuk spektakel ook voor de kids. Zie ons videootje (op 1:05 min).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Polluk schreef: Heb ik nog niet helemaal uitgedacht. Maar dacht aan dagje canyon, dagje hot springs, dagje geijsers.
Verder nog tips?
Je kunt de indeling het beste maken per gebied, niet zozeer qua bezienswaardigheid. Kijk eens hier: via het kaartje kun je verder klikken naar de bezienswaardigheden per gebied.
Bedoel je met de Hot Springs het gebied bij Mammoth Hot Springs? Daarvoor is een volle dag niet nodig. Je kunt dit combineren met de geisers bij Norris, of een wandeling bij de Lamar Valley (zie daarvoor ons 2015-verslag bij 11 en 12 juni).
Het West Thumb gebied is erg leuk; het ligt prachtig aan het meer, en je kunt met een korte wandeling veel verschillende hot springs etc zien.

Marianne
Polluk
Amerika-ontdekker

Bericht door Polluk »

Yellowstone gaat denk ik wel goedkomen.

Wat adviseren jullie in RMNP?
We komen aan vanaf Moab/grand Junction en willen aan de westkant verblijven. Is dat de moeite waard? Vervolgens gaan we via de Trail Ridge road naar omgeving Estes Park (moraine cg)

En weten jullie een leuke campground in Cheyenne?

Groet Paul
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ter hoogte van Grand Junction is de Saddlehorn CG in Colorado National Monument een echte aanrader. Prachtig uitzicht daar!
Aan de westkant van Rocky Mountain NP hebben wij op de Stillwater CG aan Lake Granby gestaan. Ook een mooie lokatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer