Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Roxyfloxie: dingen onderweg bezoeken tussen de nat. parken.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Roxyfloxie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Roxyfloxie: dingen onderweg bezoeken tussen de nat. parken.

Bericht door Roxyfloxie »

Half september vertrekken wij (3 volwassenen) voor een 18-daagse reis naar Amerika.

Onze route is als volgt:
Dag 1: Aankomst SLC
Dag 2: SLC-Jackson ( Grand Teton)
Dag 3: Grand Teton
Dag 4: GT - Yellowstone West
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone - Red Lodge
Dag 7: Red Lodge - Sheridan
Dag 8: Sheridan-Rapid City
Dag 9: RC ( bezoek Badlands)
Dag 10: RC ( bezoek Mount Rushmore en omgeving)
Dag 11: RC- Cheyenne
Dag 12: Cheynne- Estes
Dag 13: Estes- Glennwood Springs ( bezoek RMNP)
Dag 14: Glennwood Springs- Moab ( bezoek Canyonlands/Deadhorse point)
Dag 15: Moab ( Arches bezoeken)
Dag 16: Moab-SLC
Dag 17: SLC- vertrek naar NL
Dag 18: aankomst NL

Tijdens de reis bezoeken we meerdere parken, maar de vraag is meer wat er onderweg van hotel naar hotel te zien is. En dan met name mooie routes ... bijv. van SLC- Jackson, Red Lodge-Sheridan (er zijn twee routes, welke is het mooist?), Rapid City-Cheyenne (waarschijnlijk via Nebraska, Carhenge en Oregontrail, is dat de moeite waard?) en de route Moab-SLC.
We houden van mooie natuur, uitzichtpunten, watervallen en dieren.

Alvast bedankt voor de tips.

Gr. Roxy
2007 New York
2010 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost en Midwest
2016 Florida
2016 West Amerika
2017 Oost/zuidoost Amerika
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Dingen onderweg bezoeken tussen de nat. parken

Bericht door PSVwally »

Ik zou met de snelheid van jullie reis op de meeste plekken gewoon voor de snelste route kiezen. Je hebt al je tijd al hard nodig in de parken, de routes verder zou ik in jullie geval dus echt niet de reis laten bepalen, want je hebt gewoonweg voor veel dingen geen tijd.

Je hebt al de minimale tijd voor bv Yellowstone en als je dan van Red Lodge naar Sheridan gaat zou ik de 14A door Bighorn Forest pakken. Je hebt jammergenoeg niet echt tijd voor Cody.

Vanaf Sheridan zou ik wel Devils Tower meenemen. Waarom overnachten jullie in Rapid City? Ik zou in jullie geval echt uit de koffer leven en bv 1 nacht in Wall overnachten voor je Badlands doet en de dag erna in de Black Hills. Nu heb je al beperkte tijd en moet je ook nog steeds terugrijden naar Rapid City.

Ook voor Badlands zou ik de snelste route via Wall pakken en niet via Scenic en de big sage road.

Ik zou dag 11 direct doorrijden naar Estes en daar 2 nachten houden en Carhenge en Scottsbluff en Cheyenne vergeten. Je hebt je tijd voor RMNP al hard nodig. Je kan dan dag 13 via de trail ridge road naar bv Grand Junction rijden. Anders kom je de dag erna weer in tijdnood bij Canyonlands/Dead Horse SP.
Roxyfloxie
Amerika-ontdekker

Re: Reis Roxyfloxie: dingen onderweg bezoeken tussen de nat. parken.

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie. Helaas kunnen wij de route niet meer aanpassen, omdat alles al vast ligt.
Van Sheridan naar Rapid city waren wij idd van plan om de Devilstower te bezoeken.
We overnachten drie nachten in RC omdat het de reisagent beter leek omdat het al tegen het eind van het seizoen loopt en zij dacht dat dit beter was. Nu slapen we drie nachten op de zelfde plek, wat wij niet erg vinden. juist even fijn een rustpunt ( qua leven uit de koffer) tijdens deze rondreis.
Vanaf RC naar Cheyenne via een andere mooie route? Is dat mogelijk, of zouden we dan beter onderweg nog naar Jewelcave park kunnen gaan?
Cody zelf hoef ik niet te bezoeken, ik ga meer voor de natuur. Je raad dus road 14a ons aan. Ligt de Shell waterval ook aan die weg? Of is dat neer richting Cody?
Heeft de route vanaf SLC naar Jackson niks moois te bieden?
We zijn trouwens geen echte hikers, een korte wandeling naar een mooi uitzichtpunt, waterval of meer.....dat is het wel zo'n beetje. Hooguit 60 min wandelen.....incl eventuele terugreis naar de auto.
We vinden het prima om diverse landschappen langs ons te zien glijden vanuit de auto.

Gr. Roxy
2007 New York
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

De route Salt Lake city naar grand Teton rijden wij via de 89. Is ons aangeraden op dit forum. Mooie stop schijnt Bear Lake te zijn.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het was eigenlijk handiger geweest om je vragen in je laatste route topic te stellen. Lees je andere topics nog eens door. In je eerste topic heb je ook al wat tips gekregen en verwijzingen naar reisverslagen. En ook de tips om niet alle 3 dagen in Rapid City te gaan zitten. Ik begrijp niet zo goed waarom je het via een reisagent boekt, nu kun je niets meer ter plekke aanpassen. Ook jammer dat je in West Yellowstone zit (ik neem aan dat je dat bedoelt met Yellowstone West?) en niet in het park.

Wij deden in 2004 jullie route (maar dan vanuit Denver), kijk voor dingen onderweg een in ons verslag (wij waren onder andere bij de Shell Falls). Ik ben het met Paul eens dat je wel weinig tijd hebt om iets te doen onderweg. Ik zou proberen voldoende tijd over te houden voor de parken. zelfs als je niet wandelt heb je daar echt wel je tijd nodig. Yellowstone is enorm groot; je bent met alleen rondrijden en highlights al meerdere dagen bezig.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We overnachten drie nachten in RC omdat het de reisagent beter leek omdat het al tegen het eind van het seizoen loopt en zij dacht dat dit beter was
Het loopt eind September in Grand Teton, Yellowstone en RMNP inderdaad tegen het eind van het zomerseizoen. In deze gebieden sluiten dan ook al sommige zomeraccommodaties en faciliteiten. Maar je hebt veel accommodaties die wrs door deze reisagentschap goedkoop ingekocht zijn (west yellowstone, red lodge, sheridan, rapid city, Cheyenne zijn echt van dit soort plekken). In principe niets mis mee, maar sommige van deze plaatsjes zijn wat sfeerloos te noemen. Maar als je voor natuur gaat had ik eerder voor 3 dagen Hill City/Keystone of Custer gekozen, daarvandaan had je Badlands ook makkelijk kunnen doen. Maargoed, dat is natuurlijk een keuze.

Shell falls is volgens mij aan de gewone 14 van Greybull naar Sheridan. Normaal gesproken rij je van Red Lodge naar Lovell en dan de 14A op. Dus dan moet je omrijden? Ik weet niet of dat de moeite waard is om voor om te rijden, ik zag op die weg 10 meter voor me door de mist, dus heb dat over geslagen.

Rapid City - Cheyenne kan natuurlijk via Alliance (carhenge kost je 15 min) en Scottsbluff (scottsbluff nm kost je wat langer). Je rijdt dan eigenlijk vanaf Hot Springs via de 18 Nebraska binnen en bent eigenlijk tot Alliance/Scottsbluff in de middle of nowhere. Je kan ook via Fort Laramie als je daarin geïnteresseerd bent.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Van Salt Lake City naar Jackson via Bear Lake (89) is een mooie route (wij hebben hem gereden), maar ook weer niet zo mooi dat ik er voor zou omrijden een volgende keer. Dan zou ik voor de snelste route gaan, want het is toch een heel eind en met de beperkte tijd is het vaak ook fijn om snel ter plekke te zijn.

Als jullie vanwege de korte tijd keuzes moeten maken in Yellowstone zou ik op dag 4 de geisers bezoeken (upper, lower en norris geyser basins vind ik de mooiste). Op dag 5 vanuit West Yellowstone via de Norris Canyon Road doorsteken naar de Grand Canyon of the Yellowstone (diverse uitkijkpunten, korte wandelingetjes) en daarna langs de Yellowstone River en Hayden Valley rijden naar Lake Yellowstone (dit deel van de grand loop is erg mooi). Daarna weer terug naar West Yellowstone. En dag 6 eerst naar Mammoth Hot Springs en vervolgens via Lamar Valley en de Beartooth Pass naar Red Lodge.

Red Lodge is een gezellig plaatsje (wat mij betreft leuker dan Cody). Leuk dat jullie daar een nachtje verblijven!

De hoek van Rapid City zijn wij nooit geweest.

Carhenge in de buurt van Alliance zijn we wel eens geweest. Daar zou ik niet voor omrijden, dat is zonde van jullie tijd. Scotts Bluff NM is wel leuk om te bezoeken.

In Cheyenne is het centrum rondom Depot Plaza leuk met grote kleurrijke cowboylaarzen die het plein opfleuren, het historische Plains Hotel (leuk om even binnen te lopen) en het karakteristieke rode gebouw "The Wrangler" waar je cowboykleding en -laarzen in alle soorten en maten kunt kopen. Er zijn in Cheyenne ook tal van musea en het State Capitol van Wyoming.

Als je op dag 12 op tijd vertrekt uit Cheyenne heb je voldoende tijd om ook die dag nog een mooie wandeling in Rocky Mountain National Park te maken. Bijvoorbeeld in de buurt van Bear Lake. De dag daarna via de schitterende Trail Ridge Road dwars door het park naar Grand Lake. Vervolgens via Kremmling naar Glenwood Springs.

Rij van Glenwood Springs via de mooie State Route 128 langs de Colorado River naar Moab. Een adembenemende mooie weg!
Roxyfloxie
Amerika-ontdekker

Hoi Felicitas,

Bedankt voor je reactie.
Vooral de dagindeling voor Yellowstone lijkt me erg handig. Die zal ik noteren, en ook de tip voor Scotts Bluff.
Ik zelf had ook in gedachten om vanuit Cheyenne eerst vanaf Estes naar het zuidelijkere gedeelte van RMNP te rijden, dan hebben we dag daarna alle tijd voor de route richting Grand Lake. Vanaf daar wist ik het even niet meer, maar jij raad de route naar Kremmling aan.
Vanaf Glenwood Spring willen we eerst naar Canyonland en Dead Horse point. Is het dan logisch om via de 128 te rijden? Of kost die weg niet veel (extra) tijd t.o.v. de normale (snelste) weg?

Wij maken deze reis samen met mijn moeder, en zij had ook inspraak in de reis, eaar we zouden overnachten. De touroperator had idd ook een reis voorgesteld waarbij we 1 nacht in Wall zouden overnachten en 2 in Custer, maar mijn moeder gaf aan liever ergens 3 nachten te willen blijven als een soort rustpunt tijdens de reis. Mijn man en ik rijden allebei, in een SUV, dus genoeg ruimte en ook tijd om elkaar af te wisselen.
Ik bedoel idd West Yellowstone. Ik zelf vind het niet erg om in een wat groter plaatsje te zitten, dan in Yellowstone zelf. Mijn moeder en ik zijn vegetarier en nu hebben we meer keus uit restaurants. In het verleden ook midden in Bryce overnacht, maar voor ons hadden ze niks te eten....behalve rauwe worteltjes en brocolli :cry: . En nu hebben we dus keus uit meerdere ketens waar ze ongetwijfelt wek iets voor ons zullen hebben.
En ook omdat we een bepaald budget in gedachten hadden <€2000 pp. hebben we wat consessies moeten doen tav de hotelkeuze. Mijn moeder heeft een beperkt budget en wij betalen ook een deel van haar reis.
Voor €1900 pp gaan we nu 18 dagen op vakantie, incl retourticket KLM ( rechtstreekse vlucht naar SLC), SUV voor 16 dagen, en alle (16) hotelovernachtingen incl ontbijt. Dus ik vond dat nog wel betaalbaar. Bij Jan Doets zouden we voor soortgelijke reis ( paar x een iets luxer hotel) € 2700 p.p. betalen ( zonder rechtstreekse vlucht). Nu bij Go Amerika geboekt en tot nu toe tevreden.
De reden dat ik alles bij een touroperator boek, heeft te maken met gemak. Mochten er onderweg problemen voordoen, dan regelen zij alles voor je. Drie jaar geleden meegemaakt in Canada tijdens de overstromingen in de Rocky Mountains.

Gr. Roxy
2007 New York
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Via Kremmling is gewoon de snelste route.
Via de 128 naar Moab is een half uurtje extra reistijd vanuit Glenwood Springs. Als je denkt dat je dan te weinig tijd overhoudt voor Canyonlands kun je ook de volgende dag een stukje de 128 rijden vanuit Moab heen en weer. Die weg is zo mooi dat dat de moeite waard is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer