Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Salt Lake City/Yellowstone eind april

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Liza
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Salt Lake City/Yellowstone eind april

Bericht door Liza »

Dag allemaal,

Riant laat met het boeken van vakantie, maar kom er net pas achter dat er nu rechtstreekse vluchten zijn van Amsterdam naar Salt Lake! Met een dreumes van dan 15 maanden altijd handiger dan met potentieel lange overstap. Maar nu de echte gewetensvraag: is het überhaupt handig om daarheen af te reizen op 24 april, terug op 6 mei? Of ligt er dan nog zo'n sneeuwdeken dat we gewoon beter naar Lanzarote kunnen gaan :)

Wenselijke antwoorden mogen altijd :P

Liza
Laatst gewijzigd door Liza op 29 feb 2016, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Liza
Amerika-ontdekker

Re: Salt Lake City/Yellostone eind april

Bericht door Liza »

En het moet natuurlijk YelloWstone zijn... sorry ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Salt Lake City/Yellowstone eind april

Bericht door PSVwally »

Ik had het in de titel al aangepast.

Je bent dan wel enorm vroeg. Aan de ene kant juist enorm rustig. Aan de andere kant nog kans op afgesloten wegen (sowieso die tussen Canyon en Roosevelt) en bevroren meren. Ik was er in 2013 midden Mei en ik vond het geweldig (en nog heerlijk rustig).
Er zijn dan nog wel veel accommodaties en restaurants en dergelijke gesloten, dus overnachten in het park zal wrs moeilijk gaan. Of er moet nog wat vrij zijn bij old faithful.

Dus sja...ik zou het niet speciaal voor die dreumes doen of laten, maar meer om de rest kijken of het je dan trekt.
Liza
Amerika-ontdekker

Bericht door Liza »

Tnx Paul! Nuttig antwoord. Is dus echt even soulsearchen!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, dat klopt. Het zal er grote kans nog fris zijn. Al heb ik in 2013 overdag gewoon overal in korte broek en t-shirt gelopen. 's Avonds lange broek en vest aan. Sneeuw lag er amper. Eigenlijk alleen op de weg tussen Grand Teton en Yellowstone en bij het afgesloten deel rond de Dunraven pass. Verder lag er een beetje sneeuw tussen West Thumb en Old Faithful en natuurlijk ten oosten van Cooke City, maar dat ligt al heel veel hoger. Daar had je echt sneeuwmuren langs de weg.

Het probleem zit em meer in dat je nu nog niet kan zeggen wat bereikbaar is en of bv alle ingangen van het park al open zijn. Toen ik er was waren ze bij diverse hotels echt nog met groot onderhoud bezig, maar ook diverse parkeerplekken waren afgesloten vanwege het klaarmaken voor het seizoen. Maar je krijgt ook te maken met de temperatuur die overdag (vond ik) prima was, maar nog wel kon zorgen dat de geisers meer stoompotten waren dan echt hoge watermassas. Een voordeel van zo vroeg zijn is dat het nog niet enorm druk was (plek zat overal) en de dieren vaak ook nog redelijk bij de wegen zaten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer