Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jozef1978: Rondreis camper BC-WA-OR

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Jozef1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Jozef1978: Rondreis camper BC-WA-OR

Bericht door Jozef1978 »

Beste mensen,

In augustus 2016 gaan wij weer een mooie rondreis maken met een camper. We zijn met z'n vieren, 2 kids van 9 en 8 jaar oud. Daarom willen we af en toe ergens een nacht langer verblijven, om wat rust in de route in te bouwen. De vlucht en de camper liggen vast, en na veel speurwerk hier op het forum (thanx voor de enorme hoeveelheid info!) ben ik tot de volgende route gekomen:

1. Amsterdam -> Vancouver BC
2. Vancouver
3. Vancouver
4. Ophalen camper in Delta -> Ferry Tsawwassen -> Nanaimo -> Tofino (green point)
5. Tofino
6. Tofino
7. Tofino -> Campbell River (elk falls?)
8. Campbell River
9. Campbell River -> Victoria, Ferry Port Angeles
10. Port Angeles -> olympic NP (Kalaloch)
11. Olympic NP - Hoh rainforest (Kalaloch)
12. Olympic NP (Lake Quinault)
13. Lake Quinault -> Cannon Beach/Ecola SP
14. Cannon Beach/Ecola SP
15. Cannon Beach -> South Beach
16. South Beach -> Oregon Dunes NRA
17. Oregon Dunes NRA -> Crater Lake NP (Mazama)
18. Crater Lake NP (Mazama)
19. Crater Lake NP -> Newberry national volcanic monument
20. Newberry -> Columbia River gorge (Ainsworth SP?)
21. Columbia River gorge
22. Columbia River gorge -> mt st Helens
23. Mt st Helens -> mt Rainier NP (cougar rock cg)
24. Mt Rainier NP
25. Mt Rainier NP -> Seattle (KOA?)
26. Seattle
27. Seattle -> Everett (Boeing) -> Burlington
28. Burlington -> Delta BC inleveren camper, terugvlucht Vancouver -> Amsterdam

Zien jullie onlogische dingen in deze route? Ook heb ik in andere draadjes gelezen over de oostelijke route van de Columbia River gorge langs mt st Helens naar mt Rainier. Dat spreekt me erg aan, levert ook behoorlijke tijdwinst op. Zijn er mensen die die route ook met een camper gedaan hebben? Is de weg goed/breed genoeg/niet alleen maar hairpins :) Wij hebben een C25, die is 24ft lang.

Specifiek ben ik nog op zoek naar leuke campings voor een aantal plekken in onze route, zoals Cannon Beach, South Beach, Oregon Dunes, omgeving Bend en mt st Helens. We houden van wandelen en staan het liefst met de camper in de natuur in plaats van op een plak asfalt (KOA etc). Soms, zoals in Seattle is een plak asfalt onvermijdelijk, maar met name de campings in de NP's en de State Parks vinden we fijn.

Alvast super bedankt voor jullie tips! :thumbup:

Groeten
Joost
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Jozef1978: Rondreis camper BC-WA-OR

Bericht door Hinko »

Mooie route hoor!
Heb je ons verslag ook al gezien?
http://thepacificnorthwest2015.blogspot.nl/

Omgeving Bend kun je ook heel veel doen hoor. Een volle dag daar is ook wel lekker.

tips voor mooie en handige boekjes
https://www.dezwerver.nl/r/noord-amerik ... ly-planet/

Met een camper heb ik geen ervaring.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben de oostkant (Windy Ridge) van Mount St. Helens met de auto bezocht (verslag). Dus heb zelf geen ervaring met een camper, maar het lijkt me wel te doen. Ik vond hier een verslag van iemand die deze wegen met een camper heeft gereden.
Vanaf de parkeerplaats bij het Windy Ridge Viewpoint hebben we een wandeling gemaakt naar Loowit Falls. Echt een aanrader om deze trail een stuk te lopen door het gehavende gebied.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mij lijkt een volle dag Crater Lake redelijk veel. Misschien kun je die dag ergens anders gebruiken, bijvoorbeeld in de omgeving van Bend of bij Mt Rainier? Ik vond bij die laatste 1 volle dag niet veel.
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag, toen hebben wij met onze kinderen Washington en Oregon bezocht.
Met campings kan ik je niet echt helpen, maar we hebben een paar keer op een KOA-camping overnacht.

Marianne
Jozef1978
Amerika-ontdekker

Bericht door Jozef1978 »

Dank jullie wel voor de reacties :thumbup: Ik heb jullie reisverhalen gelezen, daar zitten veel tips in waar ik mee uit de voeten kan. De oostelijke route langs Mt St Helens durf ik nu wel aan met onze C25 camper.

Voor de kampeerders onder ons: hebben jullie nog leuke campingtips voor deze route?

Groeten
Joost
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Mooie route en over het algemeen niet te gehaast.

Zijn jullie van plan de campings vooraf te reserveren? Op een aantal plaatsen zou ik dat wel aanraden.
Zoals de camping bij Tofino, het loopt daar in de zomer iedere avond helemaal vol en als je dan pech hebt moet je terug naar Port Alberni, op zich 80 km maar een lastig stuk weg en zonde van je tijd om de dag erna weer naar Tofino te rijden.
Vergeet zeker de Ligthouse Trail in Ucluelet niet te lopen. 5 km maar trek er gerust de dubbel tijd voor uit. Schitterende uitzichten.
Wij deden met de kinderen een sunset-kayak tour in de haven van Ucluelet, begin van de avond, en zagen beren scharrelen aan een strandje, hertjes en hele grote zeesterren van heel dichtbij (mochten ze vasthouden). Het aquarium in Ucluelet zou ook erg leuk zijn voor kids (zijn we zelf niet aan toegekomen).

De dag Campbell River - Port Angeles vind ik wel een lang stuk. Jammer dat je weinig tijd hebt om onderweg wat stops te maken in de plaatsjes Chemainus, Duncan (leuk BC Forest Museum voor de kinderen) en weinig tijd hebt voor Victoria, wat toch een leuk plaatsje is. Het Royal BC Museum daar is een aanrader, juist voor kinderen (veel displays).
Ik neem aan dat je Campbell River in je route hebt opgenomen om een Orca/wildlife tour te doen. Zo niet dan is het misschien een optie om die dagen elders in te voegen.
De ferry Victoria - Port Angeles raad ik aan vooraf te reserveren: hij vaart maar paar keer per dag en is niet zo groot. Je moet er ruim op tijd zijn aangezien de US immigration afhandeling aan de Victoria kant wordt gedaan. Zoek van tevoren even een adres van een camping aan de overkant ook al ga je er niet staan: wij hadden een (humeurige) beambte die perse een adres wilde hebben op het I-94 formulier, wij hadden 'travelling around" opgeschreven omdat we nog geen idee hadden waar we naar toe gingen, in eerdere jaren volstond dat, maar toen dus niet, er moest perse een adres staan.

In Port Angeles heb je op de weg naar Hurricane Ridge een prachtige NP camping, was voldoende plaats toen we daar aankwamen (wij waren overigens met tent).
In Olympic vond ik de kust bij Mora Beach/Rialto zeker een stop waard, zeker bij laag water, struinen langs het drijfhout en oversteken naar de rots aan de overkant en klimmend en klauterend naar boven, veel waterholes met anemonen etc leuk voor de kinderen. Wij stonden daar op Mora Beach campground (gelukje, want ondanks het bordje vol was er nog wel her en der een plekje te vinden).
Ik heb heel vroeger op Hoh Rainforest campground gestaan, dat was echt heel erg mooi midden in het regenwoud.
Lake Quinault zijn we even gestopt maar waren niet onder de indruk, misschien hadden we iets verder moeten kijken?
Op de site van NP-en vind je alle info, detailkaarten en campsites. Ik neem altijd aan dat dat het eerste is wat iedereen opzoekt, maar dat blijkt toch vaak niet het geval, dus even de link: http://www.nps.gov/olym/planyourvisit/index.htm

De Oregon Coast is fantastisch. Op onwijs goed geluk stonden we Ocean front op een SP Campground net boven het plaatse Yachats. Ik heb het al vaker geschreven: het lag in de bedoeling om nog naar Olympic te gaan (kwamen uit het zuiden) maar hebben de hele planning in de prullenbak gegooid en zijn blijven staan totdat we echt terug naar Vancouver moesten.

Bij Crater Lake stonden we bij Diamond Lake Campground, volgens mij ook een state park campground, geen commerciële. We kwamen hier laat aan en hadden weinig keus, gelukkig nog een redelijk vlak plekje kunnen vinden in het donker, er stonden ook veel campers. was een prima camping. http://www.reserveamerica.com/camping/d ... rkId=70187
Als je op google maps inzoomt zie je langs het water South Shore Pizza staan, een werkelijk niet uitziend tentje, bij gebrek aan iets anders toch naar binnen gegaan en voortreffelijke pizza gegeten (is al wat jaren geleden, maar de tent staat nog op google maps dus zal nog wel bestaan).
Wij vonden Crater Lake waanzinnig mooi, is een van mijn top-parken en zijn er een dag langer gebleven omdat we de boottour nog wilden doen. Impressie om vanaf het water tegen de hoge wanden aan te kijken. De tour duurt 3 uur en dat had van mij wel korter gemogen.

Wij reden in 1 dag van Swift Lake (onder Mnt St Helens) via stukje highway en dan langs de Columbia River, Hood River en vervolgens langs Mnt Hood, Madras en Bend naar Crater Lake en dat was echt teveel voor 1 dag, dus zeker goed om daar wat meer de tijd voor te nemen. Hood River is een erg leuk plaatsje en wie had gedacht dat je in de Columbia River kunt zwemmen? Er bleken meerdere strandjes en eindeloos ondiep water te zijn. (te lang blijven hangen, vandaar erg laat bij Crater Lake).
Wij hebben de weg ten oosten van Mnt St Helen gereden komend uit Mt Rainer, maar met auto en te lang geleden om te herinneren of dat ook met camper te doen was. Wij kampeerden (komend uit Mnt St Helen) bij Swift lake op een commercial camping, geen idee van de naam, was ook weinig soeps, maar blij iets te hebben, was daar rondom dat meer nl. erg druk omdat je op Swift Lake met motorboten mag varen, iets waar Amerikanen gek op zijn en wat niet overal mag.

1 dag voor Mount Rainier is wat aan de korte kant misschien. Courage Rock, zie ik op de kaart, ligt vlakbij Paradise, prima locatie om volgende ochtend Paradise te bezoeken. De wandeling daar is erg mooi!
Als het qua timing uitkomt kan ik je aanraden om via oostkant naar Seattle te rijden en even te stoppen bij de White River Campground (geweldige campground trouwens, maar in je huidige schema ontbreekt de tijd), loop even naar de rivier en kijk "omhoog". Beste view op Mnt Rainier en dichterbij kan je volgens mij niet komen. Mocht je nog tijd hebben kan je uiteraard daar ook nog naar het Visitor buro rijden en daar nog even rondkijken, evt. nog stukje trail lopen.

Seattle hebben we niet gekampeerd en bij Burlington in de buurt ook niet. Bij Mnt Vernon kan je goed shoppen (Seattle Premium Outlet factory en vele andere winkels), mocht dat nog op de verlanglijst staan.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Mooie route, rustig en goed te doen. St. Helens is met een camper via de oostelijke route wel te doen. Rustig aan. Op sommig plekken is de weg niet geweldig maar het is geen probleem. Misschien kun je nog tips halen uit ons verslag van 2013. Een gedeelte van de route die jullie doen hebben wij ook gedaan. Misschien heb je er iets aan ook wat betreft campings. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jozef1978
Amerika-ontdekker

Bericht door Jozef1978 »

Wow, bedankt voor de uitgebreide reactie jetusa! Zitten hele bruikbare tips in. Nu ik langs oostkant van mt st Helens als uitgangspunt neem, hou ik ook meer tijd over voor mt Rainier. Iron Creek cg ligt nog maar een uurtje van Paradise, dus die dag kunnen we al vroeg aan de wandel in mt Rainier. En je hebt me er van overtuigd dat we via de oostkant terug naar Seattle moeten rijden, zodat we daar nog het een en ander van kunnen meepikken (grove of the patriarchs?).
Klaas, ook bedankt voor jouw tips. Jullie reisverslag biedt enorm veel achtergrondinformatie. Als ik dat lees, moeten we toch wat meer tijd inbouwen voor een mooie wandeling aan het eind van Hurricane ridge!
:thumbup:
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
GabyK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GabyK »

Hoi, jullie hebben al een mooie route gemaakt als ik het zo doorneem. Ook ik ben erg gecharmeerd van de Oregon coastline. Er is voldoende om te bezoeken en te bewandelen. Zeker met de kinderen. Denk aan Devil's Churn, Cape Perpetua, Cape lookout (uitkijk naar walvissen), oregon coast aquarium bij newport en de sea lion caves.

Ik ben mijn reis in 2013 begonnen in Ecola State Park en Cannon Beach. Ik heb het daar ontzettend naar mijn zin gehad. Vooral de wandeling bij Ecola State Park die me naar het strand bracht met ontzettend mooie tide pools. Veel zeesterren en anemonen om te ontdekken tussen de rotsen op het strand. Mooie plek voor kinderen. Wel denk ik dat het veel is om twee dagen hier in de buurt te blijven. Ik had na een dag voldoende gezien en reed een uurtje verder om vandaar de volgende dag weer andere plekken te bezoeken. Dan hoef je minder een en weer te rijden. Maar ik kan me voorstellen dat het met kinderen fijn is eens ergens een dag stil te staan.

De route van de Oregon Sand Dunes NRA naar Crater lake is ontzettend mooi. Vooral als je de route via Roseburg en de Roque - Umpqua scenic drive neemt. Veel korte wandelingen naar diverse watervallen langs deze route. Dit breekt de lange 4 uur durende rit wat op. Maar kan er ook voor zorgen dat je er langer over rijdt dan je misschien zou willen. Willen jullie een aantal watervallen zien dan zou ik de volle dag Crater Lake er zeker inhouden.

Heel veel plezier met plannen!

Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Jozef1978
Amerika-ontdekker

Bericht door Jozef1978 »

Dankjewel Gaby. Inderdaad leuk om de route van de kust naar Crater Lake op deze manier een beetje op te delen.

Heb inmiddels trouwens Green Point campground (Pacific Rim NP) op Vancouver Island gereserveerd. Was nog een stressvol gebeuren. Op maandag 11 januari werd het hele 2016 seizoen geopend voor reserveringen. Binnen 7 minuten was op de data die ik wilde hebben (begin augustus) alles weg :shock: . Dus tip: wees er daar op tijd bij als je in het hoogseizoen een camping wil hebben.
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Jozef1978
Amerika-ontdekker

Bericht door Jozef1978 »

Ik ben de dagen in Olympic NP aan het finetunen:
9. Victoria -> Ferry Port Angeles - KOA Port Angeles (ligt vast, komen hier eind van de middag aan)
10. Port Angeles - Hurricane Ridge - campground omgeving Forks/La Push?
11. Rialto Beach + 2nd Beach - Kalaloch campground (nog reserveren)
12. Hoh rainforest + Ruby Beach - Kalaloch campground (nog reserveren)
13. Kalaloch - Lake Quinault - Cannon Beach

Hebben de kampeerders onder jullie ervaring met het vollopen van de niet te reserveren NPS campgrounds (Sol Duc, Mora, Bogachiel SP) in het hoogseizoen? Met name Mora spreekt me aan, maar we zullen daar niet heel vroeg aankomen. Of ervaringen met wel te reserveren particuliere RV campgrounds rond La Push of Forks? We hebben een C25 camper (25 ft).

Alvast bedankt!
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Jammer dat je de Koa Port Angeles vastgelegd hebt. De weg naar Hurricane Ridge is op een steenworp afstand en daar ligt grote NP campground.
Deze was in hoogseizoen helemaal niet vol toen wij er waren.

Bij Mora hing een bord 'campground full" , toch op gereden en konden nog net een plekje veroveren.Wij waren hier redelijk op tijd omdat we het stuk tussen Port Angeles en Forks vonden tegenvallen.
Jozef1978
Amerika-ontdekker

Bericht door Jozef1978 »

Ben onze dagen op Vancouver Island aan het finetunen. Ik heb bij onze vorige reis veel en dankbaar gebruik gemaakt van de reisverslagen van forumlid FerryM, maar nu krijg ik zijn pagina niet meer gevonden/geopend? Weet iemand of deze verplaatst zijn naar andere site o.i.d.?
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Jozef1978
Amerika-ontdekker

Re: Reis Jozef1978: Rondreis camper BC-WA-ORen

Bericht door Jozef1978 »

Jetusa, bedankt voor je bericht. Af en toe een KOA doen we vanwege kids (zwembad), wasje draaien etc. Dat proberen we in te passen na en voor overnachtingen in de parken, zonder hookups, voorzieningen etc. En dan doe ik dat het liefst als we toch pas laat in de middag aankomen en de volgende dag bijtijds weer op pad gaan :wink: In dit geval dus richting Hurricane Ridge. Dus je tip (heart of the hills campground) is dan wellicht alsnog bruikbaar. Goed om te horen dat die zelfs in het hoogseizoen niet vol was. Van Mora heb ik inderdaad begrepen dat dat redelijk kansloos is als je er einde van de middag pas aankomt (na wandelen Hurricane ridge). De 2 nachten Kalaloch zijn inmiddels ook vastgelegd. Ook dat was spannend, binnen 3 minuten waren alle plekjes op onze aankomstdatum weg!
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jozef1978 schreef:Ben onze dagen op Vancouver Island aan het finetunen. Ik heb bij onze vorige reis veel en dankbaar gebruik gemaakt van de reisverslagen van forumlid FerryM, maar nu krijg ik zijn pagina niet meer gevonden/geopend? Weet iemand of deze verplaatst zijn naar andere site o.i.d.?
Ik zie inderdaad dat de site niet meer bestaat. Dat is jammer. Misschien verplaatst, maar ik kan niets vinden met google. Je zou Ferry een pb kunnen sturen.

Marianne
Jozef1978
Amerika-ontdekker

Bericht door Jozef1978 »

Hoi Marianne, heb hem inderdaad even een berichtje gestuurd. Zou heel jammer zijn als zijn verslagen niet meer beschikbaar zouden zijn. Die zijn voor vele (vooral wandelende) forumleden volgens mij een hele waardevolle bron van info! Als ik wat hoor, laat ik het weten. Groet Joost
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Jozef1978
Amerika-ontdekker

Bericht door Jozef1978 »

Van Ferry heb ik inmiddels begrepen dat zijn site met reisverslagen inderdaad uit de lucht is. Hij probeert dat te herstellen, maar mogelijk kan dit enige tijd duren. Laten we hopen dat het lukt!
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fijn dat je contact hebt gehad, en laten we inderdaad hopen dat het lukt!

Marianne
Jozef1978
Amerika-ontdekker

Bericht door Jozef1978 »

Ik ben nog op zoek naar een leuke wildlife tour vanuit Campbell River. Het allerliefst zou ik een volle dag een grizzly tour willen doen om op zalm vissende beren te spotten. Maar voorzover ik kan vinden zijn er geen aanbieders die kinderen onder de 12 meenemen op een dergelijke tour. Dus nu gaan we voor een "gewone" wildlife tour, we doen het ook voor orka's en zwarte beren :wink: De ocean rapids/wildlife Tour van eagle eye adventures spreekt me wel aan en is nog redelijk betaalbaar. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Bedankt alvast!
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer