Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis hennyenjaap: Denver-Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
hennyenjaap
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis hennyenjaap: Denver-Yellowstone

Bericht door hennyenjaap »

Hallo,
4 augustus 2016 vertrekken we weer voor een lekker lange reis naar Amerika.
We beginnen in Denver en nemen ruim de tijd voor dit gedeelte van het land omdat we hier nooit eerder waren en we hier niet zo gauw terug zullen komen.
Ik heb echter niet zoveel idee wat we daar allemaal kunnen doen, als ik reisverslagen lees is het net of de meeste mensen zoveel in heel korte tijd willen zien en dus steeds maar weer verder rijden.Natuurlijk snap ik dat niet iedereen 6 weken weg kan blijven, het voordeel van 65+??
Dit is het eerste stukje wat we opgeschreven hadden en waar ik graag jullie oordeel over vraag. Nemen we nu wel heel veel tijd, of is er veel te wandelen bijv. Moet er bij zeggen dat we kamperen en zou het ook heel fijn vinden als jullie suggesties hebben over ev campings daar.

4 aug Denver
5 aug-Boodschappen wallmart (tent ed), stad bekijken en s avonds baseballwedstrijd
6 aug. RMNP via Nederland, camping Morraine, Trail Ridge road
7aug.RMNP, wandelen
8 aug.RMNP-Cheyenne
9aug.Cheyenne-Custer
10aug. Custer
11aug. Custer-Keystone
12aug. Keystone
13 aug. Keystone-Badlands
14 aug.Badlands-Rapid City
15aug.Naar Buffalo
16aug. Buffalo
17aug Buffalo-Cody, s avonds rodeo
18aug Cody-Yellowstone, via Bear Tooth Highway

Graag jullie reactie.
Hotel voor 2 nachten in Denver is geboekt en ook Yellowstone ligt vast.

Henny en Jaap, An en Klaas
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Denver-Yellowstone

Bericht door PSVwally »

Ik zou niet in rapid city overnachten. Ga dan voor deadwood, sturgis of bv spearfish. Zo zou je evt ook de overnachtingen in Custer en Keystone vanaf 1 van deze plekken kunnen doen. Dat ligt niet zo ver uit elkaar.
Op weg naar Buffalo zou je via Devils Tower kunnen rijden. Misschien die dag erna niet in Buffalo maar op een campground in Bighorn NF overnachten?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis hennyenjaap: Denver-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie nemen voor South Dakota ruim de tijd. Misschien zou het daar wel met een dag minder kunnen, en voor RMNP een extra dag, zeker als jullie daar willen wandelen. Eindigen jullie ook in Denver? Zo nee, dan zou je misschien ook nog wat tijd uit kunnen trekken voor de omgeving van Denver (Pikes Peak, Garden of the Gods, ..).
Waarom een volle dag Buffalo?
Misschien hebben jullie iets aan ons 2004-verslag. Wij hadden toen wel een extra dag in RMNP en in South Dakota kunnen doen, maar voor de rit naar Yellowstone vond ik een stop in Sheridan en in Cody prima.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 dec 2015, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

In South Dakota zou ik voor 1 overnachtingsplaats gaan. Zeker als jullie met een tent reizen, is het fijn om meerdere dagen op dezelfde plaats te staan.

Nu heb je 4 nachten in de regio Black Hills, 1 bij Badlands en dan nog 1 in Rapid City.
Cheyenne - Custer/Hill City/Keystone
Custer/Hill City/Keystone : vb Iron Mountain Road, Custer SP Wildlife loop, Needles Highway, eventueel Wind Cave
Custer/Hill City/Keystone : vb bezoek aan Mt Rushmore, eventueel Crazy Horse, nog een stukje Custer SP
Custer/Hill City/Keystone - Badlands
Badlands - Deadwood : ochtend Badlands, rond de middag eventueel in Rapid City bezoek aan South Dakota Air&Space Museum, dan naar Deadwood
Deadwood - Devils Tower - Buffalo (of Sheridan)
Buffalo - Cody

Je zou nog een dag extra RMNP kunnen doen.

Misschien haal je nog tips uit ons reisverslag van 2011.

Veel plezier met plannen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

Allemaal heel hartelijk dank voor de reacties. Fijn dat er mensen mee denken.
Kunnen hier wel wat mee, hadden zelf ook al gedacht aan 1 camping, zal toch al vaak genoeg opgebroken moeten worden.
Dagje extra RMNP is ook een goed idee.
Heerlijk om al die mooie reisverslagen te lezen, papier ligt er bij om ideetjes op te schrijven :thumbup:
Heel erg bedankt, ik kom nog wel eens terug de komende tijd!
Groet Henny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien is het goed om eens de hele route (globaal) hier neer te zetten. Wellicht kun je de dagen op dit stuk beter ergens anders gebruiken, of heb je juist elders veel ruimte die je hier zou kunnen gebruiken. Hoeveel dagen heb je voor Yellowstone gepland en waar overnacht je?
Ook handig om te weten of je ook in Denver eindigt.

Marianne
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

We vliegen terug van San Francisco, komen dus niet terug bij Denver.
Verder hebben we de camping in Yellowstone al vastgelegd voor 4 nachten, Grand Canyon campground waar we in 2010 ook hebben gestaan. Toen goed bevallen, wel lekker weer eens een douche!
Zijn er dus al eens eerder een paar dagen geweest en vonden het zo bijzonder dat we nog eens terugwillen , nu in combinatie met South Dakota.
Ik zal de volledige route nog eens opschrijven als deze wat meer duidelijk is.
Hebben jullie misschien ook nog bijzondere tips voor Yellowstone, wat je niet zo gauw bekijkt of gaat doen als je er voor het eerst komt? We houden van wandelen ( niet extreem hoor).
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kijk eens voor Yellowstone in deze topics: bijzonder uitkijkpunt op de Grand Prismatic Spring,
- http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=54548
- http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=33802

In 2010 waren wij in Yellowstone, misschien doe je nog ideeën op uit mijn verslag: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

De tip voor het uitzicht op Grand Prismatic Spring is op zich een goede. Vorig jaar een mooie foto gemaakt. Maar dit jaar waren de 'heuvels' waar je op dient te klimmen afgezet met rood/wit lint en stonden er bordjes dat het verboden was.

Ik meen me te herinneren dat er niet lang geleden iemand omgekomen was toen de bliksem daar in een boom sloeg en deze hem verpletterde.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je mag inderdaad niet (meer) op de heuvels klimmen, hoewel het afgelopen juni nog erg veel werd gedaan.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2015-verslag voor onze planning van Yellowstone en voor het verslag. Wij waren er al meerdere keren geweest en we hebben wel een aantal dingen gedaan die je ook bij een eerste bezoek zou doen, maar ook veel nieuwe dingen, waaronder een aantal korte wandelingen.
Je schrijft dat de camping al vast ligt, maar je kunt tot 30 dagen van te voren gratis annuleren, dus mocht je toch eerder of later aan willen komen dan kan dat natuurlijk altijd.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef: Waarom een volle dag Buffalo?
Ik zou liever een volle dag Cody doen. Je hebt dan ruim de tijd voor de vijf museums van het Buffalo Bill Historical Center. Ik heb in Buffalo alleen overnacht. Het heeft bij mij geen verpletterende indruk achtergelaten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

Dank jullie wel allemaal. Ik zal binnenkort de hele route hier eens neerzetten zodat jullie je oordeel :D er over kunnen geven.
Hebben jullie ook een idee voor een mooie camping in het Custerpark of vlak daarbij? Hill city werd wel genoemd, vlgs mij is dat een KOA camping, zijn we niet zo weg van, als je met een tent kampeert heb je meestal niet zo,n mooie plek. Maar misschien zijn daar wel veel meer hoor. Zag ook Blue Bell campground. Iemand daar ervaring mee?
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

@Old Faithfull, we gaan inderdaad een hele dag Cody doen, lekker rustig aan, de musea bekijken en s avonds naar de rodeo.
Goed idee! Dank je.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben geen ervaring met tentkamperen in South Dakota, maar wel met de KOA in Hill City en voor een KOA was dat wel een aardige, maar wel grote camping (zie ons 2004-verslag). De KOA-camping in Hot Springs vonden we prima.
Ik denk echter dat het leuker is om in bijvoorbeeld Custer SP te staan. Zie http://gfp.sd.gov/state-parks/directory ... mpgrounds/

Kijk eens naar de verslagen van Bert en Saskia voor campingtips. In 2012 ware zij in south Dakota, maar je zult ook uit hun andere verslagen veel tips kunnen halen.

Marianne
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

Re: Reis hennyenjaap: Denver-Yellowstone-San Francisco

4 aug- Denver
5 aug-wallmart-Denver stad-baseballwedstrijd
6 aug-via Nederland-Peak to Peakroute naar Morraine campground
7 aug-RMNP
8 aug-RMNP
9 aug-via Fort Collins, Fort Laramie naar bijv Riverside campground inScottsbluff 190 mijl=3h28min, hier ook Scottsbluff nm (?)
10 aug-via Carhenge en Wounded Knee naar bijv Cedar Pass campground bij Interior (Badlands) 219 mijl 3h50 min
11 aug-Badlands, scenic way met div stops en trails
12 aug-via Minuteman Missile(koude oorlog) en Wall drugstore naar camping in Custer 113 mijl 2h 7 min.(bijv Blue bell campground). Ev als er tijd is nog bij Windcave nat park kijken32 mijl=37 min.
13 aug-via Iron Mountain Road naar Mt Rushmore of eerst naar Crazyhorse, ong 1h 30 min mooie route
14 aug-Needles High way, of/en Wild Life road Verder wandelen in Custer state park bijv Sunday Gulch trail of /en Cathedral Spires trail
15 aug-via Devils Tower 119 mijl=2h 15 min, hier rond om wandelen, ong 1 uur, dan door naar Buffalo 2h 7 min, wandelen over Mainstreet, of Sheridan 2h 34 min. Lekker eten in restaurant Sanford´s Grub Pub en Brewery,
16 aug- Sheridan – Cody, via Medicin Wheel, 3 mijl heen wandelen mooie Alpen weides147 mijl=2h43min. In Cody is oa een Koacamping met shuttle naar de rodeo
17 aug- Cody, div musea en s avonds de rodeo, misschien ook nog wel iets te wandelen of rust
18 aug- via de Beartoothway naar Yellowstone. Bijv naar Gardiner =3h 42 min, ev daar alvast wat kijken en dan naar Canyon campground 1h 7min. Je kan ook via de noord oostingang binnen komen, via Cooke city/Silver Gate. Zien we dan wel.
19 aug- Yellowstone
20 aug-Yellowstone
21 aug-Yellowstone
22 aug-Grand Teton, ergens bij Jackson overnachten of iets zuidelijker
23 aug-GT-Salt Lake City, bezoek Martin en Kathy 279 mijl=4h 27min.
24 aug-SLC- Flaming Gorge, via Vernal 215 mijl 3h55 min Vernal versch campings als Green River en Dearlodge, ook KOA. Vernal-Dinosaur 19 mijl=25min. Dan door naar Grand Junction=135mijl=4h2min
25 aug, of van Grand Junction =74 mijl=1h 24 min of vanaf Vernal=214 mijl=4h2min naar Black Gunnison
26 aug-Black Gunnison-Moab 181mijl=2h56 min, tent neerzetten en al wandeling maken of eerst Canyonlands- Island in the Sky en Dead Horse Point bekijken
27 aug- Moab, wandelen Delicate Arch enz enz.
28 aug The Needles 89 mijl 2h 29 min
29 aug- the Needles-Goblin Valley State park, hier camping Green River 151 mijl, 2h29min wandeling naar Little Wild Horse Canyon
30 aug -naar Fruita, mooi vroeg voor de camping 70 mijl=1h35min.
31 aug- Fruita
1 sept-Fruita –Bryce 119 mijl=2h23min. Al een korte wandeling
2 sept- Bryce Peekaabootrail of een andere langere trail
3 sept-Bryce-Great Basin, 184 mijl=3h26min. Laborweekend, iets reserveren misschien BorderInn in Baker
4 sept-Great Basin, Whealer peak scenic drive en Bristleconetrail, ev verder naar de gletscher
5 sept-loneliest road to Lake Tahoe of zoiets
6 sept-Lake Tahoe
7 sept-aankomst bij Marije en Thomas in San Francisco (woensdag)
8 sept-
9 sept-
10 sept-
11 sept-
12 sept-
13 sept-
14 sept, naar San Francisco, An en Klaas oppikken, spullen wegdoen en auto inleveren, vlucht terug
15 sept- aankomst, via Londen op Schiphol
Hier dan onze reis in grote lijnen. t Is een heel verhaal geworden!Voor alle duidelijkheid: De laatste dagen in SF staan nog open, mijn zus en haar man bezoeken dan hun dochter met gezin die in SF wonen. Jaap en ik reizen een week samen verder. Weten nog niet of we naar het noorden gaan of aan de kust blijven. Zijn hier al vaker geweest, misschien naar het Pinnaclesmonument??
Verder is Zion bewust uit de route gelaten, Salt Lake alleen bezoek aan vrienden, zijn er eerder geweest inclusief bezoekTabernacle choir, Zeer indrukwekkend! Er is nog wel wat te schuiven, bijv nog een dag langer in Arches zodat we een dag later in SF aankomen. Zou het heel fijn vinden als jullie er eens naar kijken, wat kan beter anders, wat zijn mooie routes, wat vergeten we enz enz. We staan overal voor open en kunnen alle kanten op :) Alvast heel hartelijk dank!!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Zo dat is een hele boterham beschrijvingen. :wink:

12-aug: Wind Cave ligt wel redelijk uit de richting voor die dag. Ik zou het invoegen op de dag dat je de wildlife loop in Custer SP doet.

Grand Teton is een erg mooi park, met 2 overnachtingen kan je er meer doen.

dag 24 augustus:
SLC - Flaming Gorge - Vernal dat is al een volle dag. Ik zou hier niet meer doorrijden naar Grand Junction.

Doen jullie rondom Moab alles vanaf dezelfde camping?
Je zou ook bij The Needles kunnen overnachten en dan de volgende dag zuidwaarts rijden tot voorbij Blanding en daar de erg mooie Utah 95 naar Hanksville nemen. Bij Goblin Valley zelf is ook een camping.
Zoals je nu dag 29-aug hebt: rijden jullie na jullie bezoek aan Goblin Valley terug naar Green River? Dan doe je dit stuk nogmaals op 30-aug op weg naar Capitol Reef/Fruita.

Bryce: Peek-a-boo loop: deze vertrekt en keert terug bij Bryce Point, dus een erg steile klim aan het einde
Wij deden in 2012: naar beneden bij Sunset Point via Navajo Loop/Wall Street, beneden rechts aanhouden tot je aan de kruising met Peek-a-boo loop komt, dan de volledige Peek-a-boo loop gedaan (rechtsom vertrokken), daarna terug naar de kruising Navajo Loop / Wall Street / Queens Garden en dan rechts aan houden (noord) richting Queen Victoria / Queens Garden Trail en via Queens Garden Trail terug naar de rim bij Sunrise Point en via de rim terug naar Sunset Point.
Voordelen : je doet ook de volledige Peek-a-boo loop maar om terug uit de canyon te wandelen, ga je via het veel minder steile Queens Garden Trail.
(zie dag 13 van ons verslag van 2012)

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

@ Ingrid, heel hartelijk dank dat je de moeite hebt genomen mijn hele verhaal te lezen!!(de uitdrukking van de boterham kende ik niet :D )
Ik heb net je verslag van jullie reis in 2011 gelezen, fantastisch wat een uitgebreid roadbook hou je bij. ook daar heb ik heel veel aan, dank je wel!!
Grand Teton is inderdaad prachtig, we zijn er eerder geweest en misschien plakken we er nog wel een dag bij aan. Ook met de informatie over Custer ed ben ik erg blij.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Tja, een Vlaamse uitdrukking.
Er een hele boterham aan hebben = er veel werk aan hebben.
Vertaald naar het Nederlands denk ik dat het dit ongeveer is : er een hele kluif aan hebben.
Maar dan vind ik onze boterham wel leuker klinken dan jullie kluif :lol: :wink:

Ik wist niet dat jullie al eerder in Grand Teton waren. Dan kan het ook wel met 1 nacht.

Groetjes,

Ingrid
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

ingrid14 schreef:Tja, een Vlaamse uitdrukking.
Er een hele boterham aan hebben = er veel werk aan hebben.
Vertaald naar het Nederlands denk ik dat het dit ongeveer is : er een hele kluif aan hebben.
Maar dan vind ik onze boterham wel leuker klinken dan jullie kluif :lol: :wink:
Vind ik ook :D !
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

Ik ook! :offtopic:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves