Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Optionele camperrondreis Yellowstone e.o.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Optionele camperrondreis Yellowstone e.o.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou een dag Grand Teton naar Yellowstone verschuiven, of heb je veel wandelingen gepland in Grand Teton? Voor Yellowstone heb je normaal gesproken veel meer tijd nodig dan voor GT.
Aspen ligt uit de route, maar dat zal bewust zijn? En wil je niet in RMNP zelf staan, ik zou niet in Estes Park kamperen.
De route is lekker rustig, om het goed te kunnen beoordelen is het goed om te weten wat jullie overal gepland hebben. Er is op zich ruimte om meer tijd uit te trekken voor bijvoorbeeld Colorado.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Prima route.
Ik zou de 1e of de laatste nacht Hill City naar Badlands NP verplaatsen. Dan hoef je niet op en neer te rijden.
Maak de keuze of je echt in Vernal wilt staan, of bijvoorbeeld bij Flaming Gorge.
Hou er ook begin Juli nog rekening mee dat de trail ridge road dag(delen) gesloten kan zijn. Dus informeer je daarover tijdens je reis. De kans is niet erg groot ivm vroeger, maar je weet maar nooit.
Als je via Aspen gaat zou ik daar overigens een dag langer in de buurt blijven. En dan evt een dag van Grand Teton of RMNP halen.
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Ik zou een dag Grand Teton naar Yellowstone verschuiven, of heb je veel wandelingen gepland in Grand Teton? Voor Yellowstone heb je normaal gesproken veel meer tijd nodig dan voor GT.
Aspen ligt uit de route, maar dat zal bewust zijn? En wil je niet in RMNP zelf staan, ik zou niet in Estes Park kamperen.
Wandelen doen we graag maar dit hoeft niet specifiek in GT, 1 volle dag lijkt ons dan voldoende. We hebben nu 4 volle dagen in Yellowstone.

We willen inderdaad graag in RMNP staan. Heb je hiervoor suggesties?
Ik zou de 1e of de laatste nacht Hill City naar Badlands NP verplaatsen. Dan hoef je niet op en neer te rijden.
Dit doen we, we gaan 1 nacht in Badlands zitten.
Als je via Aspen gaat zou ik daar overigens een dag langer in de buurt blijven.
Ik denk dat dit krap wordt. We kiezen ervoor 1 nacht extra in RMNP.

Mocht iemand nog leuke RV-sites weten (naast de eerder vermelde websites van Nieuwenoord), die horen wij graag.
Bedankt alvast.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij plannen voor RMNP Moraine Park Campground. Verder geven wij net als Elly de voorkeur aan plaatsen in de parken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor welke plaatsen zoek je iets? Heb je voor de parken op de NPS-sites gekeken naar de mogelijkheden? Je kunt de ligging bekijekn op de kaart van het park, en je kunt kijken wat de voorzieningen zijn. En wat voor campings zoek je?
Voor Yellowstone zou ik Canyon proberen, dan zit je heel centraal. De eerste nacht zou je naar Mammoth kunnen gaan, maar dat is wel een fcfs camping. En voorde laatste nacht zou je naar Grant Village kunnen gaan; dan kun je vroeg naar Grand Teton rijden en daar een camping zoeken. De campings in GT kun je niet reserveren dus dan is het handig om op tijd aan te komen.

Afhankelijk van waar je overnacht in Grand Teton is het een behoorlijk eind rijden naar Vernal. En van Vernal naar Aspen is ook redelijk ver. Je zou het ook wat anders kunnen verdelen, met 2 stops, in plaats van 2 nachten Vernal. Misschien een tussenstop bij Colorado NM?

Marianne
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

De route is inmiddels iets aangepast, ik denk dat wij de route nu als definitief kunnen beschouwen. Twee locaties in Yellowstone zijn nu vastgelegd.
Graag horen wij nog tips/ aanvullingen. Onze camper is 25 ft en geven de voorkeur aan kleine RV campgrounds (behalve in Yellowstone want die zijn er niet).

Dag Datum Van Naar
1 15-6-2016 woensdag Amsterdam - Denver
2 16-6-2015 donderdag Denver - Cheyenne
3 17-6-2015 vrijdag Cheyenne - Hot Springs
4 18-6-2015 zaterdag Hot Springs - Hill City
5 19-6-2015 zondag Hill City
6 20-6-2015 maandag Hill City - Badlands
7 21-6-2015 dinsdag Badlands - Sheridan (via Devils Tower)
8 22-6-2015 woensdag Sheridan - Cody
9 23-6-2015 donderdag Cody - Yellowstone
10 24-6-2015 vrijdag Yellowstone (Canyon campground gereserveerd)
11 25-6-2015 zaterdag Yellowstone (Canyon campground gereserveerd)
12 26-6-2015 zondag Yellowstone (Canyon campground gereserveerd)
13 27-6-2015 maandag Yellowstone (Grant Village gereserveerd)
14 28-6-2015 dinsdag Yellowstone - Gros Ventre (Grand Teton)
15 29-6-2015 woensdag Grand Teton
16 30-6-2015 donderdag Grand Teton - Vernal (Flaming Gorge)
17 1-7-2015 vrijdag Vernal (Flaming Gorge)
18 2-7-2015 zaterdag Vernal - Steamboat Springs
19 3-7-2015 zondag Steamboat Springs - Moraine Park campground
20 4-7-2015 maandag Moraine Park campground
19 5-7-2015 dinsdag Moraine Park campground
20 6-7-2015 woensdag Moraine Park campground - Denver
21 7-7-2015 donderdag Denver
22 8-7-2015 vrijdag Denver - Amsterdam

Alvast bedankt.

Groet, Ruud
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou in Grand Teton eerst proberen een plekje in Colter Bay of Signal Mountain te vinden, daar rij je min of meer langs en die liggen veel centraler. Als die vol zitten kun je doorrijden naar Gros Ventre.

Marianne
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Is het handig in deze periode overal campgrounds te reserveren in Custer state park en bij Flaming Gorge bijvoorbeeld?
Als het allemaal vastligt zijn we natuurlijk minder flexibel met route en het weer.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je op die 2 plekken wel flexibel kunt zijn. Let wel even op waar je in de black hills allemaal wel en niet kunt komen met de camper. En kijk wel even of er op of rond die date geen evenementen zijn in die omgeving.
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Hallo,

Momenteel zijn we aan het bekijken of de route met aantal overnachtingen in een goed ritme is.
Custer State Park (Stockade South cg) 2 nachten en Yellowstone ligt vast v.w.b. campgrounds.

Is de route vanuit Badlands via Devils Tower naar Sheridan niet te lang op 1 dag? Of bij Buffalo overnachting pakken?
Heeft iemand tips voor een cg bij Bighorn NF?

Ik hoor graag van jullie. Alvast dank.

Groet, Ruud
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je via newcastle rijd en niet dwars door de black hills naar het noorden zal je van Custer naar Devils T ongeveer 2,5u rijden. Ga er vanuit dat een rondje Devils Tower ongeveer een uur lopen is en daarna evt nog een stop bij die wei met stokstaartjes (of van dat soort beestjes).
Vanaf daar is het, mits je de snelweg neemt, nog geen 3u naar Sheridan. Sheridan en Buffalo scheelt zo'n 45min. Op de snelweg is het verschil camper/auto al een stuk kleiner. Ik zou gewoon kijken welke campgrounds je tussen of bij die plaatsen bevallen en dan een keuze maken.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zoals Paul al schrijft maakt het niet veel uit of je naar Buffalo of Sheridan rijdt. De route door Spearfish Canyon zal twee uur langer rijden zijn. Dat zou ook nog kunnen, alleen als je dan bijvoorbeeld wat tijd in Deadwood door zou willen brengen, kan het krap worden. Ik vond de route door Spearfish Canyon wel aardig maar geen must. Wij zijn niet in Lead of Deadwood geweest.
Neem bij Devil's Tower ook even de tijd om het V.C. binnen te lopen, al was het maar om de legende over het ontstaan te lezen. Dat is ook wel op internet te vinden, maar ter plekke vind ik het altijd net iets leuker.

Wanneer wil je bij Bighorn Canyon overnachten? Dat staat volgens mij niet in je route die je op 6 december gepost hebt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Wat denken jullie dat de beste route is vanaf Sheridan of een campground nabij Bighorn NF naar Cody?
Is de route Cody via Beartooth highway naar Mammoth hot springs met camper niet te lang op 1 dag?

Graag jullie ervaringen hierover. Dank je.

Groet, Ruud
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met de auto is het goed te ode om van Cody naar Mammoth te rijden en de Beartooth Hwy te nemen. Wij deden dat in 2004. We reden niet helemaal tot aan Red Lodge maar hebben heen en terug dezelfde route gereden, zie het kaartje in ons verslag.
Wij hadden daarna nog tijd om een korte stop te maken bij Tower, Met een camper zal de Beartooth Hwy meer tijd nemen, maar je kunt eventueel ook eerder omkeren.
Met de auto zal het ongeveer 5 uur zin, met de camper zou ik zeker een uur extra rekenen. Beschouw het al een echte rijdag. Als je echter nog andere dingen wilt doen die dag dan wordt het krap.

Marianne
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Bijgaand de route in pdf. Er is nu 1 dag minder bij Vernal (dag 17 meteen door naar Steamboat) waardoor er 1 dag ingevoegd is bij Colorado Springs.
Uiteraard gaan we door Yellowstone, lukt echter niet op Google-maps.

Groeten, Ruud
Bijlagen
Route USA 2016.pdf
(126.74 KiB) 45 keer gedownload
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Google Maps houdt rekening met seizoensafhankelijk gesloten wegen en passen. Je kunt de route daar wel heen slepen.
Groet,

Old Faithful
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Zojuist 3 nachten Moraine cg geboekt in RMNP. Nu hebben we twee volle dagen te besteden, waarvan 1 dag voor de Bear Lake wandeling.
Heeft iemand nog suggesties om op de andere dag te doen? Wij wandelen gemiddeld 15/20 km normaal.

Alvast bedankt.

Groet, Ruud
Jozef1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jozef1978 »

Beste Ruud,

Jullie route komt grotendeels overeen met de route die wij in 2013 hebben gemaakt, ook met een C25 camper vanuit Denver. Toen middenin het hoogseizoen (juli). Ik kom nog even terug op je verzoek om campingtips, want als ik het goed begrijp heb je nog niet alles vastliggen?
- In Grand Teton stonden we 3 nachten op Colter Bay. Vooraf reserveren is noodzakelijk, alles stond verder vol. Omdat ik van iemand als tip had gekregen dat Gros Ventre elanden hotspot is, zijn we de laatste van die 3 nachten daar naartoe gegaan. Er stonden bij de receptie van Colter Bay 4 menselijk de rij om mijn vrijkomende plek over te nemen. Overigens een aanbeveling, Gros Ventre. Mooie ruime plekken, en als je richting de rivier wandelt heb je inderdaad een goede kans op een eland. Bij ons was het prijs, prachtig!
- bij Flaming Gorge hebben wij op de firefighters memorial campground gestaan.
- bij steamboat heb je een mooi SP met campground (heet ook steamboat). Je moet daar alleen wel op tijd aankomen, in de schemering is de kans heel groot op ongelukken met wild. Binnen een paar kilometer lagen er 2 aangereden herten langs de weg. Droevig.

Succes, het is een prachtige route!
Groet Joost
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Jozef1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jozef1978 »

En wat betreft wandelen in RMNP: check de briljante site van FerryM, daar vind je ontzettend veel info over wandelingen in de Rockies. In 2013 was hij ook in RMNP http://home.kpn.nl/marqu042/USA2013/rei ... eiding.htm
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik dacht dat je Colter Bay niet kon reserveren, maar als dat kan, dan zou ik dat zeker doen!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer