Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Han Biemans: Rondje Denver eind aug - sept 2016

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Han Biemans
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Han Biemans: Rondje Denver eind aug - sept 2016

Bericht door Han Biemans »

Hallo,

We hebben nog wat op het internet gekeken en kwamen in de buurt van Moab ook nog Grand Junction en de 1 million dolar highway tegen.
Beide lijkt ons geweldig. Maar is dit de moeite waard? We zouden nog 1 dag extra vakantie kunnen nemen, vertrek dan op donderdag..
Iemand suggesties?

Groetjes,

Han

p.s. rodeo is niets voor ons.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Grand Junction zelf is niet zo heel bijzonder. Je hebt daar wel het Colorado NM bij in de buurt liggen. Of dat na al die natuurpracht nog zo overweldigend zal zijn is wel maar de vraag.

Ik heb zelf de milion dollar highway nog niet gereden, maar het schijnt wel een echt mooie route te zijn.

Ik zou dan misschien dag 18 al wel wat meer richting cortez of durango rijden via de zuidkant. Of wilde je juist eerst richting Grand Junction?
Han Biemans
Amerika-ontdekker

Hallo,

Hieronder onze reisroute n.a.v. alle opmerkingen tips (dag 1 t/m 17 staan min of meer vast) van de mensen van dit forum.

dag 1, A'dam - Denver
dag 2, Denver - Custer
dag 3, Custer
dag 4, Custer - Wall
dag 5, Wall - Devils Tower - Sheridan
dag 6, Sheridan - Chief Joseph Scenic Hw - Bear Toot Hw - Cooke City
dag 7, Cooke City - Yellowstone (Canyon Lodge)
dag 8, Yellowstone
dag 9, Yellowstone - Old Faithful Snowlodge
dag 10, Yellowstone
dag 11, Yellowstone - Grand Teton
dag 12, Grand Teton
dag 13, Grand Teton
dag 14, Grand Teton - Vernal
dag 15, Vernal - Moab
dag 16, Moab
dag 17, Moab

Nu zelf hebben we 2 opties uitgezocht, nl.

optie 1)
dag 18, Moab - Durango - Ouray - Montrose ( 1 million dollar Highway)
dag 19, Montrose - Gunnison (of is 1 dag te kort voor Gunnison?)
dag 20, Gunnison - Grand Lake
dag 21, Grand Lake - Trail Ridge Road - Estes Park
dag 22, Estes Park
dag 23, Estes Park
Dag 24 Denver - A'dam

optie 2)
dag 18, Moab
dag 19, Moab - Durango - Ouray - Montrose
dag 20, Montrose - Grand Junction - Grand Lake
dag 21, Grand Lake - Trail Ridge Road - Estes Park
dag 22, Estes Park
dag 23, Estes Park
Dag 24 Denver - A'dam

Misschien iemand anders een tips en of opmerkingen.

Groetjes,

Han
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan allebei. Je bedoelt met Gunnison de Black Canyon of the Gunnison? We waren daar vrij snel uitgekeken. Kijk daarvoor en voor de million dollar hwy en het Colorado NM eens in ons 2013-verslag.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Je zou ook Mesa Verde nog kunnen meenemen:
Moab - Durango (Mesa Verde)
Durango - Gunnison (Million Dollar Highway, Black Canyon of the Gunnison)
Gunnison - Grand Lake

Of een hele andere mooie route:
Moab - Grand Junction - Aspen (Colorado NM)
Aspen - Leadville (Maroon Bells, Independence Pass, ook een prachtige weg door de bergen)
Leadville - Grand Lake

Zoals Marianne al aangeeft kost het niet veel tijd om de Black Canyon of the Gunnison te bezoeken. Met een uurtje of twee heb je al heel veel gezien. Ik zou hier ook geen hele dag voor uittrekken.
Colorado is een mooie staat, dus je kunt bijna geen verkeerde keuzes maken. Succes met plannen!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij reden in 2010 van Monument Valley via Mesa Verde naar Durango. Dat is vergelijkbaar met Moab - Mesa Verde - Durango. Je hebt dan ruim een halve dag, meer dan genoeg voor
Mesa Verde.JPG
Misschien kun je zelfs nog een tour naar één van de andere huizen boeken. Wij reden de volgende dag via de Million Dollar Highway en BCOTG naar Gunnison. Helaas hadden wij op de Million Dollar Highway zeer slecht weer, zodat de schoonheid van die weg aan ons voorbij is gegaan. Toen wij bij BCOTG waren, klaarde het weer gelukkig op.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Han Biemans
Amerika-ontdekker

hallo,

Ik wil nog even iedereen bedanken voor alle tips.
We gaan de komende weken de route bekijken of we er verder nog iets aan gaan veranderen, tickets boeken, overnachtingen boeken Yellowstone, enz..
We zullen onze definitieve route binnenkort op dit forum zetten (hebben andere mensen er misschien ook nog iets aan).

Groetjes,

Han en Monique
Han Biemans
Amerika-ontdekker

Hallo,

Ik krijg vandaag eindelijk de goedkeur van het werk betreft mijn ingediende vakantieperiode.
Nu ben ik net gekeken betreffende de beschikbaarheid van de (in ons budget passend) lodges Yellowstone in het park zelf. Nu zie ik dat bijna niets meer is behalve de lake lodge pioneer cabins.

Het oorspronkelijke plan was als volgt:

30 aug Sheridan - Chief Joseph Scenic Hw - Bear Toot Hw - Cooke City, overnachting Elk Horn
31 aug Cooke city - Lamar Valley / wandeling Mount Washburn, overnachting Canyon Lodge
01 sept Canyon Lodge, Grand Canyon of the Yellowstone
02 sept Hayden Valley, unlce Tom's trail of andere wandeling, daarna door na de Old Faithfull Snowlodge
03 sept Old Faithfull Snowlodge
04 sept wandeling Cascade Canyon Lake Solitude of Jenny Lake Trail of 70 km scenic loop, daarna door naar The Virginian Lodge (deze is nog wel vrij)

Kunnen jullie mij advies geven:
- waar we nu het beste kunnen overnachten (extra nacht in Cooke City, Gardiner, West Yellowstone of toch de lake lodge pioneer cabins)?
- waar moeten we onze route eventueel aanpassen

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes

Han & Monique
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jammer dat je niet al eerder hebt gekeken naar accommodatie in Yellowstone, je kunt het immers nog annuleren.
Lake Lodge ligt mooi, maar die pioneer cabins zijn wel basic denk ik. Ik zou het wel reserveren nu, je kunt altijd kijken of er nog iets anders vrijkomt en dan je reservering aanpassen. Let wel even op de termijn waarbinnen dat kosteloos kan.
Zijn de cabins voor de hele periode beschikbaar?

Ik zou zelf kijken wat er vrij is en daar je route op aan passen. Zo hebben wij dat dit jaar ook gedaan en we hebben toch niet veel dubbel gereden.
Voor de zekerheid kun je ook alvast kijken wat er aan betaalbare accommodatie in de plaatsen buiten het park vrij en gratis annuleerbaar is, en voor de zekerheid daar ook iets reserveren.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Die Lake Lodge Pioneer cabins zijn basic, maar niet back-to-basic hoor. Wij hebben er prima overnacht. Je hebt eigen sanitair en de ligging is echt heel mooi. Wakker worden met een bison in de tuin, dat soort werk ;).

Ook ligt Lake Lodge redelijk mooi. Je bent snel in de Hayden en Pelican Valley, waar je in de avond en ochtend nog mooi wild kunt spotten. Enige nadeel is dat eten niet zo lekker is. Buiten het park heb je wat dat betreft meer keuze.
Groetjes,
Daniel
Han Biemans
Amerika-ontdekker

Hallo Marianne,

Cabins zijn gehele periode vrij, maar ik weet niet of het verstandig is om bv de overnachtingen te verdelen
over de verschillende plaatsen, of op 1 plaats centraal te zitten.
Bijvoorbeeld 2 nachten de lake lodge en 2 nachten in bv West Yellowstone, maar volgens mij maakt wat rijtijd niet veel uit..

Han
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Met vier nachten Yellowstone zou ik het wat spreiden. Bijvoorbeeld twee nachten Lake Lodge, een nacht Mammoth (of Gardiner) en een nacht Old Faithful (of indien niet beschikbaar, West Yellowstone). Ik denk dat het dan toch efficiënter is met rijden. En je zit 's avonds weer eens in een andere omgeving met andere mogelijkheden voor het avondeten. Het eten in Lake Lodge vonden we heel matig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou ook geen 4 nachten Lake doen. Bij Lake Hotel (op loopafstand van de lodge) kun je trouwens wel prima eten. Maar alleen al vanwege het eten is het aan te raden om op meerdere plaatsen te gaan zitten. Tenzij je het niet erg vindt om bijvoorbeeld bij Canyon te eten en dan nog naar Lake te rijden. Kun je meteen wild spotten onderweg.

Marianne
Han Biemans
Amerika-ontdekker

Hallo,

Wij hebben besloten om 1 nacht Gardiner, 2 nachten West Yellowstone en 1 nacht lake lodge te gaan boeken.

Dank je wel.

Han
Han Biemans
Amerika-ontdekker

Reis Han Biemans: Rondje Denver eind aug - sept 2016

Hallo,

Vorig jaar hebben wij ons rondje al een keer op dit forum geplaatst. Nu het bijna zo ver is (Augustus), wil ik jullie vragen of jullie verder nog tips, aan of opmerkingen hebben over ons rondje. We hebben vooral twijfels over de ¨activiteiten¨ in en rond Yellowstone of het allemaal wel logisch is, of we het 1 en ander niet moeten omdraaien (overnachtingen staan wel vast)..

Overnachting evt. activiteit
dag 1 A'dam - Denver Denver
dag 2 Denver - Custer Custer Wind Cave NP
dag 3 Custer Custer Black Hills / Custer Wildlife Loop Road 29 km/ custer state park
dag 4 Custer - Rapid City - Interior - Wall Wall wandelen Window trail,Cliff Shelf Nature Trail, Notch Trail evt.rit Badlands Loop Road
dag 5 Wall - Devills Tower - Story Story onderweg Devills Tower, wandeling Tower trail
dag 6 Sheridan - Chief Joseph Scenic Hw - Bear Toot Hw - Cooke City, overnachting Cooke City
dag 7 Cooke City - Gardiner Gardiner Lamar Valley / wandeling Mount Washburn
dag 8 Gardiner - West Yellowstone West Yellowstone Grand Canyon of the Yellowstone
dag 9 West Yellowstone West Yellowstone Hayden Valley / uncle Tom's trail / Pelican Valley Trail
dag 10 West Yellowstone - Lake Lodge Pioneer Cabin Old Faithfull / Grand Prismatic Spring
dag 11 Lake Lodge Pioneer Cabin-Grand Teton Jackson Hole wandeling Cascade Canyon Lake Solitude of Jenny Lake Trail of 70 km scenic loop drive
bv wandelingen Tagger lake trail combi met Bradley lake trail / Willow Flats trail
dag 12 Grand Teton Jackson Hole veerboot South Jenny Lake wandeling naar Inspiration Point
dag 13 Grand Teton Pinedale
dag 14 Pinedale - Vernal Vernal/ Naples op weg naar Vernal: Flaming Gorges en Dinosaur NM
dag 15 Vernal - Moab Moab devils garden trail
dag 16 Moab Moab wandelen Mesa Arch Loop trail, White rim overlook trail, grand view point trail /
Dead Horse State Park
dag 17 Moab Moab wandelen Syncline loop trail
dag 18 Moab - Durango - Ouray - Montrose Montrose 1 million dollar highway
dag 19 Montrose-Colorado NM-Grand Junction-Silverthorne-Dillon Grand Juntion wandeling Miracle Rock
dag 20 Silverthorne - Grand Lake - Trail Ridge Road - Estes Park
dag 21 Estes Park Swift Current Lodge wandeling omgeving Bear Lake
dag 22 Estes Park Swift Current Lodge Kawuneeche Valley / Adams Falls
dag 23 Estes Park - Denver - Amsterdam

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Monique & Han

note mode: Topic samengevoegd met bestaande reistopic.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Han Biemans :Rondje Denver eind aug - sept 2016

Bericht door ingrid14 »

Ziet er goed uit.
Maar misschien was het handiger geweest om in je bestaande topic verder te gaan. Nu ga je veel dubbele antwoorden krijgen.

Op dag 20 rijden jullie via Grand Lake - (door de Kawuneeche Valley !!) - Trail Ridge Road naar Estes Park.
Op dag 22 rijd je dan helemaal terug naar de west zijde van het park om dan de Kawuneeche Valley en Adams Falls te bezoeken. Het is natuurlijk geen straf om de TRR 3x te rijden maar er gaat wel veel tijd door verloren.

Ik zou proberen om de Kawuneeche Valley en Adams Falls al op dag 20 te doen.
Of doe op dag 20 nog Adams Falls en overnacht in Grand Lake. Dan heb je op dag 21 de hele dag voor de Kawuneeche Valley en Trail Ridge Road en wandelen bij Bear Lake gaat dan naar dag 22.

Dag 19 lijkt me ook wel veel. Misschien al wat vroeger stoppen, vb rond Glenwood Springs.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Mooie reis! De planning in Yellowstone ziet er niet verkeerd uit. Ik mis wel een paar highlights. Ik zou de volgende globale planning aanhouden (vrijwel gelijk aan wat je nu hebt gepland). Dag 7: zo houden. Dag 8: Mammoth Hot Springs, Norris Geyser Basin en Lower Geyser Basin. Dag 9: Hayden Valley (vroeg), Pelican Valley Trail (open vanaf 9 uur), Yellowstone Canyon. Dag 10: Midway en Upper Geyser Basins. Dag 11: West Thumb Geyser Basin.

Kijk vooral ter plekke of je ergens nog tijd en voor hebt of niet. Yellowstone is geen park om heel strak te plannen. Je kunt zomaar een paar uur verder zijn door het wachten op een geyser, het kijken naar wildlife of een spontane trail die je wilt lopen.

De Syncline Loop Trail bij Moab lijkt me een hele uitdagende hike! Die heb ik hier nog niet eerder voorbij zien komen geloof ik.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is wat lastig lezen zo, misschien de kolom met overnachting er tussenuit? Als je een van/naar schema hebt zie je al waar je overnacht. En dan alleen nog de activiteiten erachter.
Overnacht je in Story? Dan vertrek je dus op dag 6 niet vanuit Sheridan maar uit Story. Scheelt niet heel veel, maar toch. Ik zie dat ik al eerder gevraagd had hoe je dat stuk wilde doen. Eerst naar Cody en dan de Chief Joseph Hwy en dan de Beartooth Hwy heen en weer?
Op dag 7 en 8 mis ik Mammoth Hot Springs. Je komt nu twee keer bij de Grand Canyon of the Yellowstone. Bijna 3 keer, want bij Mt Washburn ben je er ook al in de buurt. Ik zou dat wat anders indelen.
Op dag 7 zou je de wandeling rond Trout Lake kunnen doen, zie hier voor ons verslag van de dag Roosevelt - Lake (met Troute Lake, Cooke city, en de GCotY).
Ik mis West Thumb. Je hebt relatief weinig tijd uitgetrokken voor geisers en hot spings etc vind ik. Is dat bewust? Ik zou daar bijvoorbeeld Mt Washburn voor laten vallen. Ik had al eens naar ons 2015-verslag verwezen, heb je onze planning en ons verslag bekeken?

Wat Grand Teton betreft: ik zie een dag met Cascade Canyon en een dag met Inspration Point? Die zou ik combineren. Er zijn nog afsluitingen daar dacht ik. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.nps.gov/grte/getinvolved/jlrp.htm

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Niet echt veel tijd meer om jullie planning te bekijken want morgen vertrekken we zelf naar Denver.
We proberen wel opnieuw een blog bij te houden zodat je er misschien alsnog wat kan uithalen.
Han Biemans
Amerika-ontdekker

hallo allemaal,

dank jullie allemaal voor de reacties.

Onderstaand vinden jullie onze gewijzigde route.

dag 1, A'dam - Denver
dag 2, Denver - Custer, Wind Cave NP
dag 3, Custer, Black Hills Np (Peter Norbeck scenic byway 70 mijl, 112 km) / Custer Wildlife Loop Road 29 km/ custer state park
dag 4, Custer - Rapid City - Interior - Wall, wandelen Window trail, Cliff Shelf Nature Trail, Notch Trail dan rit Badlands Loop Road
dag 5, Wall - Devills Tower - Story - wandeling Tower trail
dag 6, Story - Cody - Chief Joseph Scenic Hw - Bear Toot Hw - Cooke City
dag 7, Cooke City - Gardiner, Lamar Valley / wandeling Trout Lake / wandeling Mount Washburn (10,2 km)
dag 8, Gardiner - West Yellowstone, Mammoth Hot Springs, Norris Geyser Basin en Lower Geyser Basin
dag 9, West Yellowstone , Hayden Valley (vroeg), Pelican Valley Trail, Yellowstone Canyon
dag 10, West Yellowstone - Midway en Upper Geyser Basins
dag 11, Lake Lodge Pioneer Cabin - Grand Teton, West Thumb Geyser Basin, wandeling Cascade Canyon Lake Solitude of Jenny Lake Trail of 70 km scenic loop drive / bv wandelingen Tagger lake trail combi met Bradley lake trail / Willow Flats trail / Phelps Lake trail bij Laurance S. Rockefeller Preserve center, veel om te kiezen, iemand tips wat wel en wat niet?
dag 12, Grand Teton, veerboot South Jenny Lake wandeling naar Inspiration Point
dag 13, Grand Teton - Pinedale
dag 14, Pinedale - Vernal, op weg naar Vernal: Flaming Gorges en Dinosaur NM
dag 15, Vernal - Moab, devils garden trail
dag 16, Moab, wandelen Mesa Arch Loop trail, White rim overlook trail, grand view point trail / Dead Horse State Park
dag 17, Moab, wandelen Syncline loop trail
dag 18, Moab - Durango - Ouray - Montrose, 1 million dollar highway
dag 19, Montrose - Colorado NM - Grand Junction - Silverthorne - Dillon, Grand Juntion wandeling Miracle Rock
dag 20, Silverthorne - Grand Lake - Adams Falls - Kawuneeche Valley - Trail Ridge Road - Estes Park
dag 21, Estes Park, wandeling omgeving Bear Lake
dag 22, Estes Park, ?
dag 23, Estes Park - Denver - Amsterdam

Iemand nog tips voor dag 11 en dag 22??
Mochten er verder nog tips hebben of rare dingen zien dan horen wij dit graag.

Gr.

Han en Monique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer