Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis tamboekoi: 2016 van Los Angeles naar Seattle.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
tamboekoi
Amerika-ontdekker

Reis tamboekoi: 2016 van Los Angeles naar Seattle.

Bericht door tamboekoi »

Hoi Iedereen,
Ook wij zijn ons weer aan het verdiepen in een reis naar Amerika.
Wij willen komende zomer van Los Angeles naar Seattle rijden, dit met een auto en overnachten in een tent.
Dit hebben wij al meerdere keren gedaan in Amerika.
Wij gaan echt voor de natuur en voor wildlife, zo willen wij een paar dagen naar de San Juans voor de Orca`s en mischien naar Monterey bay voor de walvissen.
Wij hebben drie weken de tijd is dit goed te doen, en heeft iemand deze route wel eens gereden?
Zou ook graag naar het Sequoia park gaan en Yosemite park.
Kent iemand een mooie route zo dat we veel zien.
Bedankt alvast voor jullie reaktie`s
Christian
GabyK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis 2016 van Los Angeles naar Seattle.

Bericht door GabyK »

Hoi Christian,

Ik denk dat het op de tweede plaats belangrijk is om te bepalen hoe lang je ergens wilt blijven. Wil je een NP goed ontdekken en doorheen wandelen of bekijk je liever de highlights? En wil je ook andere steden in je reisplanning opnemen of rij je daar liever omheen. Wanneer je vanuit LA via Sequoia NP en Yosemite NP naar Monteray rijdt kom je al snel San Fransisco op weg naar Seattle tegen.

In Oregon en Washington zijn voldoende natuurgebieden te ontdekken, maar de vraag wordt al snel of je binnenlands wilt reizen of via de kust. Beide routes hebben hun eigen juweeltjes onderweg. In California heb je bijv nog Lassen Volcanic NP. Je kan dan richting Crater lake rijden via het binnenland of naar de Redwoods aan de kust en dan de kust verder afrijden.

Oregon:
- Silver Falls State PArk
- Columbia River Gorge
- Lighthouses
- Diverse wandelingen langs de kust (Cape Lookout bijv)
- Oregon San Dunes
- Smith Rock SP
- etc

Washington:
- Mt st Helens
- Mt Rainier
- Olympic NP
- Etc

Zijn jullie ook nog van actieve bezigheden zoals kajakken of raften? Raften kan heel goed op de Deschuttes bijvoorbeeld en kajakken bij de San Juan Islands. Ik hoop dat je hier al wat aan hebt voor je plannen. Het wordt een kwestie van kiezen.

Succes
Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Probeer eens wat routes uit te schrijven om een idee te krijgen van wat er mogelijk is. Als je hier een route plaatst krijg je ook meer reacties, nu is het nog wat open allemaal.
Wil je tussen LA en SF alleen Sequoia en Yosemite doen of ook nog een stuk van de kust (naast Monterey)?
Heb je al eens gekeken op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere beizenswaardigheden?

Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag. En bekijk ook eens de andere topics hier.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik ben me zelf ook aan het inlezen, wij doen volgend jaar Seattle-SF.

Je schrijft dat je 3 weken tijd hebt en daarop wil je Monterey (whale watch, kost je een dag, dus 2 nachten), een bezoek aan Sequoia (minimum 2 nachten), een bezoek aan Yosemite (minimum 2 nachten), enkele dagen San Juan Islands (? 3 nachten).
Dat zijn al 9 nachten, de route van LA naar Monterey doe je ook best met 1 tussenstop.
Wil je ook tijd voor LA, SF en Seattle? Dan wordt het toch wel nipt om dit nog in 3 weken te steken.

Kijk ook eens bij de reisverslagen op het forum. (op deze pagina boven de regel met Homepage terug te vinden)
Je zal zien, eens je routes leest komt de inspiratie vanzelf.

Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2013, wij deden toen wel enkel maar California.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Sluit me aan bij seggesties van de andere forum leden. Schrijf de route eens uit, wat wil je op een dag reizen en wat wil je zien en doen. Dan kun je beoordelen of het haalbaar is. Lees ook reisverslagen van anderen. In 2013 maakten wij een camperreis van San Francisco naar Seattle. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Succes mate de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

In Californië, Oregon en Washington zijn heel veel dingen te zien. Dat ga je in drie weken niet allemaal redden. Je zult dus keuzes moeten maken. De reeds genoemde site http://www.ontdek-amerika.nl/ en reisverslagen kunnen je daarbij helpen. Ik bekijk zelf altijd eerst welke dingen ik per se wil bezoeken en aan de hand daarvan maak ik in grote lijnen de route. Daarna kijk ik welke interessante zaken toegevoegd kunnen worden, om tenslotte de definitieve route vast te stellen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Er zijn inderdaad nog te veel vraagtekens in dit idee. Wat wil je zien, wat heb je al gezien ?

Je wil natuur en wildlife, maar wil je bvb ook tijd aan SF besteden ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tamboekoi
Amerika-ontdekker

Bericht door tamboekoi »

Hoi allemaal,
Allereerst hartelijk dank voor jullie hulp!.
Wat wij graag zouden willen en we twijfelen dus nog, maar een paar dingen weten we zeker 3-4 dagen San Juan Island (dicht bij Seattle).
Seattle zelf kennen we al hebben we al verkend
Mischien wel Los Angeles of San Fransico verkennen zeg 2 dagen
Dan yosemite zouden we graag doen i.v.m de reuze bomen, en Montery bay met de walvissen en dan waarschijnlijk langs de kust omhoog.
Mount Reinier en mount helens hebben we al gedaan, niet dat dat niet mooi was maar je moet keuzes maken.
Nu is de vraag starten in Los Angeles of San Fransico.
Wat denken jullie? en is dit haalbaar op een relexte manier zou zeggen een dag veel km is niet zo heel erg.....
Gr Chris
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je LA wilt bezoeken zou ik daar beginnen. Maar als je voldoende tijd wilt hebben voor de natuur kun je beter in SF beginnen en LA laten vallen.
En zoals al gezegd: de enige manier om een beetje gevoel te krijgen bij de mogelijkheden is om een route per dag uit te schrijven.

In je eerste bericht had je het over Sequoia en Yosemite, nu noem je alleen Yosemite. Kijk eens in ons 2013-verlsag voor beide parken. Ik had je ook al naar ons 2006-verslag verwezen; toen hebben we ook beide parken bezocht. Hou er rekening mee dat de Mariposa Grove in Yosemite volgend jaar nog gesloten is. Er zijn wat kleinere groves in Yosemite maar die zullen druk zijn. Als je veel en grote sequoia's wilt zien is Sequoia of Kings Canyon NP een betere keus.
Ben je nog niet eerder in Yosemite geweest? Dan is een route waarbij je de Tioga Pass meeneemt ook mooi. Je zou dan in Las Vegas kunnen beginnen en vandaar naar Yosemite rijden. Dan naar Monterey, en vanaf SF naar het noorden. Je kutn dan via Redwoods NP rijden, maar je kunt ook Lassen volcanic bezoeken, en dan via Crater Lake naar de kust rijden.
Zie voor het stuk ten noorden van SF ons 2015-verslag.
Het is nog niet zo ver, maar als je in Yosemite wilt kamperen moet je de 15e van de maand, 5 maanden van te voren, reserveren. Bestudeer de NPS-site goed en oefen een maand van te voren.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 20 okt 2015, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
tamboekoi
Amerika-ontdekker

Bericht door tamboekoi »

Hoi allemaal,
Gister even mijn best gedaan en heb nu toch eindelijk een mooie route denk ik zelf:
1 Vliegen op San Francisco.
2 San Francisco.
3 San Francisco - Monterey bay 110 Mile
4 Monterey bay
5 Montery bay - Fishcamp west Intrance Yosemite 180 Mile
6 Yosemite park
7 Yosemite park - Lake Tahoe 130 Mile
8 Lake Tahoe - Indian Falls 100 Mile
9 Indian Falls - Lassen Park 80 Mile
10 Lassen park - Whiskey Town 70 Mile
11 Whiskey Park - redwood state park aan zee. 140 Mile Zee route
12 Redwood park - Cape blanco state park 140 Mile ...........
13 Cape blanco park - Cape perpetua state park 120 Mile ...........
14 Cape perpetua park - Silver falls state park 130 Mile ...van zee naar het binnenland (ben gek van watervallen).
15 Silver falls park - Hoodsport Olympicpark. 200 Mile
16 hoodsport Olympic - Port townsend - Friday Harbour 100 Mile + 2 veerboten
17 Friday Harbour San Juans Lime kiln
18 Lime kiln
19 Lime kiln
20 Lime Kiln
21 Lime Kiln - Seattle Camping in de buurt..... 100Mile
22 Seattle Vlucht terug..................

We overnachten met een tent, houden erg van dieren spotten, gaan wel wandelen maar geen uren, houden van Fotograferen.
En vinden het niet erg om te rijden, je wil toch wat zien.....
Wat denken jullie er zo van is dit te doen?
Bedankt alvast voor het mee denken.
Gr Christian
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis tamboekoi: 2016 van Los Angeles naar Seattle.

Bericht door Old Faithful »

De afstanden moeten goed te doen zijn.
Zowel op dag 15 als op dag 16 noem je Olympic. Bedoel je daarmee Olympic N.P.? Ik denk niet dat het je gaat lukken dit park te bezoeken. Het is heel groot en er is geen doorgaande weg door het park. Bovendien zijn de diverse bezienswaardigheden alleen toegankelijk vanaf de noord- en westkant, terwijl jullie ten oosten van het park blijven en daar kun je het park niet in.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
tamboekoi
Amerika-ontdekker

Bericht door tamboekoi »

Old Faithful ik bedoel dat we langs olympic park rijden ik weet dat we niet genoeg tijd hebben om er te verblijven.
Thanks alvast voor je re post
Gr Christian
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben niet bekend met de overnachtingsadressen, dus de route is me niet helemaal duidelijk, maar voorzover ik het wel ken ziet het er goed uit.
Wat zijn je plannen in Yosemite, waarom Fishcamp en niet in het park? En hoe wil je naar Lake tahoe rijden, linksom of rechtsom? Het is me niet duidelijk of je de Tioga Pass al eens gedaan hebt. Als je niet via de Tioga Pass wilt rijden zou je via de Ebetts Pass kunnen rijden en een bezoek kunnen brengen aan Calaveras Big trees SP. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Voor het stuk tusen Lassen en Yosemite zie ons 2006-verslag.

Marianne
tamboekoi
Amerika-ontdekker

Bericht door tamboekoi »

Hoi Marianne,
Wij hebben dit onderste stuk van Amerika nog niet gereden zijn al wel naar vegas geweest en mount reinier enzo maar nog niet bij Yosemite en daar net boven.
De plek fishcamp is meer een plek voor Yosemite , ga zeker wel proberen in het park te overnachten maar zo als ik lees is dit niet heel makkelijk, wij zijn meer van alles op de bonnefooi niks vast leggen, gewoon zien waar we dan zijn.
We willen door Yosemite rijden en dan de Tioga pass rijden dan links af de 395 op richting Lake Tahoe.
Bedankt voor je info in ieder geval, ben al een stuk verder nu.
Gr Chris
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou toch zeker proberen iets vast te leggen voor yosemite; het is anders erg ver rijden. Als de vallei niet lukt is Crane Flat een mooi alternatief. En je zit er in het begin van je rondreis, dus je zult er toch niet veel eerder of later komen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer